Last news in Fakti

6 Ноември, 2022 10:30 212 883 95

Избягвайте употребявани коли с тези двигатели

  • автомобилът на старо-
  • проблемни двигатели-
  • съвети

По-добре е да изберете версия с друг агрегат

Избягвайте употребявани коли с тези двигатели - 1

Сажди по клапаните и висока консумация на масло, при това веднага след пробег от 100 000 километра. Съвременните коли с такива двигатели не са малко, но има и такива, които са особено непрепоръчителни. Сега ще спрем вниманието ви на четири двигателя, монтирани на популярни коли на старо.

Като проблемен период на двигателостроенето може да се определи отразъкът от 2002 до 2010 година, когато в стремежа към икономия и екология на пазара бяха пуснати много нови двигатели, сложни по конструкция и с високо топлинно натоварване. Голяма част от тези агрегати обаче се оказаха ненадеждни.

Проблеми, като разтягане на ангренажната верига, локално прегряване, пукнатини в цилиндрите, износване на буталата и прекомерен разход на масло се превърнаха в типични заболявания на ранните турбо двигатели. Добрата новина е, че до 2015 г. всички проблемни единици бяха многократно модернизирани, докато други просто бяха пенсионирани и заменени с нови.

Така епидемията от лоши двигатели утихна. Но милиони коли, оборудвани с тези мотори продължават да се продават на вторичния пазар. И много от тях са доста популярни. Показваме ви пет от тези проблемни двигателя с уговорката, че при правилна експлоатация и поддръжка, тези мотори могат да изщарат и до 300 000 км.

Peugeot EP6

Двигателят EP6 (известен още като N12B16A в класификацията на Mini) е съвместна идея на BMW и Peugeot. Въведен е в експлоатация през 2006 година. Този агрегат има изключително представяне, но и доста проблеми. Всички модификации страдат от течове на масло и охлаждаща течност, бързо износване на обтегачите и разтягане на ангренажната верига, плюс прекомерен разход на масло. Репутацията на тизо мотори страда и от ненадеждни термостат, водна и горивна помпи. Пробег от 200 000 км е постижим само след редица ремонти на гореспоменатите възли.

Освен в 3008, мотора е ползван и в модели на Mini и BMW, както и в Citroen C4 и Peugeot 308, но е най-разпространен в двете версии на кросоувърите Peugeot 3008 - атмосферна (120 к.с.) и компресорна (150 или 156 к.с.). Двигателят е модернизиран многократно, но през 2013 г. все още не беше на необходимото ниво. В крайна сметка двигателите, произведени след 2015 г., могат да се считат за условно надеждни.

VW 1.4 TSI

Фамилията EA111 от TSI / TFSI двигатели с компресор е "родена" през 2005 г. Двигателят 1.4 TSI стана един от най-популярните в Европа, включително и у нас. Иновативните решения, уви, не бяха подкрепени от надеждност. Най-уязвимата връзка в началото беше веригата за синхронизация. Може бързо да се разтегне или, поради неуспешния дизайн на обтегача, да "прескочи", което кара клапаните да се срещат с буталата. Разход на масло, течове на антифриз, залепване на байпасния клапан, непоносимост към нискокачествено гориво са все проблеми, с които се характеризират тези мотори.

През 2010 г. се проведе модернизация, по време на която ангренажната верига беше изоставена в полза на ремък. След това двигателят беше допълнително подобрен, но не стана напълно безпроблемен. През 2015 г. той беше заменен от новото семейство EA211. Но и дне на пазара има стотици VW-та и Skoda с 1.4 TSI във версии 122, 125, 150 к.с. в очакване на нови собственици.

BMW 2.0 N47

Баварският концерн създаде през 2007 г. един от най-лошите турбодизели - серията 2.0 N47. Този агрегат се характеризира с много иновации и изключителна производителност. Но в комбинация с повишена чувствителност към качеството на горивото, рискът от прегряване и гарантирано запушване на трактовете с продукти от изгаряне и износване. Бързото разтягане на веригата, повреди в горивната система, проблеми с турбото и EGR-а, износване на на коляновия вал, неизлечими пукнатини в цилиндрите и необходимостта от сваляне на двигателя за смяна на веригата са най-честите проблеми на този двигател.

В защита на този мотор можем да кажем, че с перфектно обслужване и спокойно каране, моторът е способен на пробег и от 300 000 км. Но дали BMW-тата се купуват за спокойно каране? Моторът е използван на много модели на BMW, включително и на Toyota RAV4. От 2015 г. серията N47 постепенно е заменена с по-надеждната серия B47, която също така не е идеална.

Opel 1.4 A14NET

Бензиновият двигател с компресор Chevrolet A14NET - 1.4 (140 к.с.) - се произвежда от 2009 г. Не е лош от гледна точка на ресурса, но за да изминете дълъг пробег ще се наложи да правите множество ремонти.

Устройството е шумно, а появи ли се почукване, щракане и свистене, то това е приднащ за неизправност на фазовия регулатор или помпата на охладителната система. Капаците на клапаните и уплътненията на коляновия вал протичат доста рано, вентилационната система на картера бързо се запушва, турбината понякога се поврежда при малък пробег. Проблеми с износване на буталата е редовно явление в ранните версии. Честно казано: с внимателна грижа и навременно откриване на признаци на заболяването, и този мотор може да издържи 300 хиляди км.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 155 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Конструирани умишлено

    276 75 Отговор
    да се счупят. Евроатлантически ценности какво да се прави.

    Коментиран от #7, #11, #15, #17, #66

  • 2 Бай Тошо

    53 81 Отговор
    Аз пък си карам Пасатя 2,8 V6 4x4 автомаЯ и си чакам снЯго

    Коментиран от #6

  • 3 аааааа

    128 56 Отговор
    по-надежден от 1,8 IVTEC на Хонда няма да намерите ;)

    Коментиран от #5, #46

  • 4 Иво

    174 20 Отговор
    2.0TDI на VAG 2004-2008г. също е много дефектиращ и се учудвам,че не е включен в статията.

    Коментиран от #26

  • 5 Имам такъв

    58 12 Отговор

    До коментар #3 от "аааааа":

    и мога да потвърдя написаното от теб като допълня и ниския разход но динамиката му е леко разочароваща.
  • 6 Браво

    90 12 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Тошо":

    Ако годината беше 1997-ма всички щяха да ти завиждат но в момента стойността на колата ти е тази на метала в нея.

    Коментиран от #12

  • 7 Викаш съветските боклуци

    91 122 Отговор

    До коментар #1 от "Конструирани умишлено":

    Които не изкарваха до 50 000 км без основен ремонт бяха най-православните бангии. Толкова сте смешни, чугунопитеците, че се излагате.

    Коментиран от #9, #82, #92

  • 8 Надут балон

    159 14 Отговор
    Всеки двигател с малък обем и надути конски сили е менте,носна кърпа са хвърляне като изтече гаранцията ,даже и по-рано.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Теле

    5 17 Отговор
    По си умен фердинад порше
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Теле

    41 17 Отговор

    До коментар #6 от "Браво":

    Метал ама се движи сугурно
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 дедко работил в сервиз Изток - София

    87 50 Отговор

    До коментар #14 от "Вие сте бунаци":

    Никога , подчертавам - НИКОГА жигулка и лада не са изкарвали повече от 120-150 000 км. (без значение такси или не) без основен ремонт ! За останалите - москве ,ИЖ ,волга ,жожо и пр. - 100000 км. без основен ремонт винаги са били недостижим блян . От останалото соц. производство най читави бяха шкодичките и най лесни за ремонт , а най голям боклук беше заставата юго. Имаше едно москве от края 60 -те до края 70-те - москвич 412 ,който беше с 1.5 л. двг. по лиценз на БМВ - е той (ако не е сделван в петък или понеделник) дянеше по
    бая повече от 100000 км. без ремонт.

    Коментиран от #20, #21, #22, #32, #39, #59, #60, #73, #87

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Антикомуне

    84 28 Отговор

    До коментар #9 от "Жълтоклюно пате":

    Алооо, по време на социалистическата диктатура, такситата се обслужваха всеки ден. Без подпис на механник, таксито не излизаше от гаража. Основен ремонт на 100 000км-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 монтьор

    55 40 Отговор

    До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":

    T.e. , в сравнение със сегашните МПС - РФ продукция са били изключително дълготрайни. ЛАДА Калина , Веста или Гранта да изкарат до 100 х. км. е абсолютно изключено. ЛАДА НИВА да изкара без някакъв ремонт до 20 000 км. е невъзможно.
  • 22 Русин

    57 8 Отговор

    До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":

    Лаща ми имаше Трабант 82. Точно на 99000 км изгуби мощност и му направихме основен ремонт. На калеко ми Москвича 2140 81 изкара 80 000 км и клекна. Казаха, че маслената помпа му била заминала и от там дошъл проблема. По онези години нямаше хубави масла. Сякаш на Плама бяха по-добри от на Приста.

    Коментиран от #23

  • 23 ехх, спомени

    82 3 Отговор

    До коментар #22 от "Русин":

    То на Траби хубавото му беше,че основен ремонт можеш да му направиш и в кухнята. В двигателчето му нямаше нищо. Гравитачно попада сместа (бензин + масло Д15Т) в двете цилиндърчета и върви /и пуши/ , пуши ама върви. Велика кола /само дето "гълташе" бензин ,като Кадилак/!

    Коментиран от #28, #29

  • 24 Мейд ин Джапан

    63 21 Отговор
    Все немски тарялясници,как да кажа нещо хубаво за тях.

    Коментиран от #27

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Стан

    17 16 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Факта, че не е включен значи че само вие мислите че не са наред. Другото е, че сте сбъркали и годините, от 2005 до 2008 са помпа дюза дизелите и не е чак да не стават. Въпрос на обслужване е.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Спътник

    24 6 Отговор

    До коментар #23 от "ехх, спомени":

    Така е. На 120 хил. км и аз направих основен ремонт на двигателя- насред стаята в гарсон
    иерата.
  • 29 Русин

    42 2 Отговор

    До коментар #23 от "ехх, спомени":

    Гореше, колко да гореше ..? 8/100 градско и 5-6/100 извън. За 60-те години на миналия век, направо си е било икономично. 80 км/ч му беше крайсерската скорост иначе и до 100 км/ч можеше да вдигне. А при основен ремонт най-важно беше да се сменят лагерите на коляновия вал и после да се балансира. Последното малко майстори го можеха
  • 30 Коко

    69 16 Отговор
    Голф 4 1.9тди вечния мотор,вече е над 450хил км по километраж,и абсолютно никакви проблеми....Бих я карал с удоволствие поне още 7-8години....За мен това е перфектния мотор,еластичен,икономичен и много приятен за каране.....

    Коментиран от #36, #45, #50, #52

  • 31 шофер

    52 3 Отговор
    Не знам за двигатели, но на моето Поло 2000 год. за ключалки, /всички+помпа централно/, съм налял пари, колкото за основен ремонт на двигател! Повредите са заложени, независимо в кой агрегат!
  • 32 Ами то ...

    42 5 Отговор

    До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":

    ...нова ония години всички колета от средния клас толкова си издържаха.... няма соц, няма кап...
    Колите за висшата класа беха друга бира..
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Циник

    47 22 Отговор
    Купете си кола с японски двигател и няма да ги имате тия проблеми. То същото важи и за електрониката, че и за много други неща

    Коментиран от #44

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Иван

    26 8 Отговор

    До коментар #30 от "Коко":

    Карам Субару Аутбек 3.6 мотор 450000 пробег без проблем
  • 37 Аууу

    20 9 Отговор
    Най надежния си остана магарцедес с най голямата ексра безплатно парфомиране и ръчната спирачка е бетон.
  • 38 Бай Кольо

    36 8 Отговор
    Не виждам нито един Италиански мотор, нещо да кажете.

    Коментиран от #40

  • 39 Дедовия

    46 16 Отговор

    До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":

    Е, значи аз съм улучил Москвич 2140 и Лада 2107 военно производство, щото ги хвърлих съответно на 235 000 и 280 000 и то БЕЗ основен ремонт... Може би понеже не бяха влизали в сервиз

    Коментиран от #42, #43, #85

  • 40 Талянеца

    23 3 Отговор

    До коментар #38 от "Бай Кольо":

    Че кво да правят тука - те са шумни, горят много, ама и най-кекавия твинспарк няма проблеми да подмине 150 х. км... И отгоре на всичко тях ги карат като за последно

    Коментиран от #93

  • 41 Обективен

    22 5 Отговор

    До коментар #27 от "Звазинг":

    Двигателят EP6 (известен още като N12B16A в класификацията на Mini) е съвместна идея на BMW и Peugeot. Май има нещо немско...ахаха
  • 42 повЕрвал

    13 12 Отговор

    До коментар #39 от "Дедовия":

    Може ... на сън .
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Виктор

    32 33 Отговор

    До коментар #34 от "Циник":

    Половината японки са еднодневки . А подръжката - тройни цени .
  • 45 Шони

    27 3 Отговор

    До коментар #30 от "Коко":

    И аз имам такъв голф помпа дюза не си знае километрите,купихме го от една автокъща преди 9г,беше на 195хил км,в момента е на почти 400хил,но според мен е върнат километража с около 100-150хил км...И само консумативи,и един път съединител...Искам от доста време да го продам, защото ми е тесен,но жената в къщи не дава...Вика като искаш друга кола си купи,но голфа не се продава...И така продължаваме си с него....Масло и антифриз никога не сме доливали....
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Кико

    38 0 Отговор
    Много добър е двигателя 1.8л моно 90кс на Фолксваген.Доказал се във времето.

    Коментиран от #58

  • 48 Ачо

    13 13 Отговор
    До4. Вярвай си. Аз съм с помпа дюза 2.0ТДИ. Вече 11 години ми носи само удоволствие. Колата скоро ще удари 280к и даже съединителя(демпфера) не съм сменял. Ако сте на път да купувате нещо такова ВКD и буква на главата С са правилната комбинация. Най зле бяха VW и Ауди в първите им ПД от 2004 и 2005. При Сеат и Шкода няма такива проблеми.
  • 49 Добавено от мен

    4 14 Отговор
    Мазда 5 дизел с двигател 2.0 CD(CR19) 120к.с.
  • 50 Илия

    15 5 Отговор

    До коментар #30 от "Коко":

    Имам Бора ТДИ, 116 коня,железен мотор...Няма чупене.....Преди това Астра 1.8 16v,разликата от земята до небето...Опела не му сменяхме маслото защото беше безсмислено 1000км-1литър... Отворихме мотора,и сменихме сигменти и фложките,оправихме разхода за около 1година,след което отново почна да гори масло,и я продадохме на един циганин за без пари..
  • 51 Пичага

    33 3 Отговор
    Имах БМВ Е60, бензин 523i невероятен боклук....Два пъти отваряхме мотора,разхода на масло беше смайващо голям...Е кво ли не сменяхме и не се оправи....Накрая я набутах на бартер на една автокъща за пасат 6 дизел и сега само карам....
  • 52 Верно са

    6 3 Отговор

    До коментар #30 от "Коко":

    Легенда брат,легенда ...
  • 53 Тони Евтимов

    30 3 Отговор
    Хонда акорд 2.0i от 2005г невероятно здрав мотор....
  • 54 Марк

    34 3 Отговор
    Абсолютно съм съгласен за vw 1.4 tsi.Скъса веригата на паркинг без никакви признаци.Супер основен ремонт-7000лв.Всичко беше помляно.
  • 55 ГАнки сте

    27 12 Отговор
    Ладата 1500 е купена 1981г.и продадена 2005г.на 180 000,без ремонт на двигателя!!! В гараж стоеше, и на всеки 6000мм.се сменяше маслото,72г.купува жигула баща ми и я продава 1981г.също без проблеми,ладата я палех без съедител!Жигула и Лада бяха най-здрави
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Опааа

    15 10 Отговор
    😆 Аз съм с Mercedes Benz V8 CL500 🤷‍♂️ 2000г. Разкош!
  • 58 джими

    11 3 Отговор

    До коментар #47 от "Кико":

    е нема що - имах пасат с тоя мотор навремето, пушеше и харчеше масло, единствената кола, на която съм правил ремонт на двигателя, а съм сменил доста. А динамиката е = 0.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Данчо

    14 4 Отговор

    До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":

    Имах Лада 1300 - нова и закупена от Мототехника .
    Обслужването на автомобила изисква определена грамотност и технически познания .
    Проблемът на средностатистическия българин е душевното му състояние " как да мине тънко ". То не бяха смяна на диференциални масла с легендарното Нигрол . Двигателни масла сменяни на точния километър по указанията , но без отчитане на работата , като моточас и пр. Тънкажа да гепиш от маслото на ДАПа , или от казармата по време на сезонно- техническото обслужване - привеждането на техниката за есенно- зимни условия и другото - за пролетно - летни . Тънкажа те самопрецаква !!!!
    Вероятно колегата работещ в СЕРВИЗ ИЗТОК се е сблъсквал с коли на такива собственици . Оттам идва и заключението за ПРОБЕГА !
    За моята ЛАДА 1300 -
    - Смяна на маслата преди препоръчания пробег и субективно изчислен на около 30% преди указания в упътването на маслото .
    - Всяка година смяна на маслата независимо от пробега и то през пролетта , заради загуба качествата на присадките след зимния период . Поради конденза вътре в двигателя и бързото остаряване на маслото .
    - Продадох колата на 136 000 км .
    Малко преди това смених гумичките на клапаните , защото започна да гори масло и да цапа свещите .Бяха станали на бакелит , като шуко щепсел изгорял от претоварване .
    Сменял съм няколко пъти успокоителя и 3-4 пъти обтегача . На около 80 000 км смених ангренажна верига и зъбчатите колела по ангренажна . Бяха се окопали в брън
  • 61 Норге

    6 23 Отговор
    Няма двигател-няма проблем!
    Батерия и ел кола.
    Трошляците дизелаци и пр скоро ще са в истирията.Замених опел мерива 2001 дизел 1,3 мултиджет за Киа соул 2020.
    Ами какво да ви кажа..хубавото си е хубаво .С меривката докато се включа на магистралата минаваше цяла вечност.
    95к.с.
    А на еконимичен модус Киата е 150 к.с.
    Максимума и е 205 к.с .
    452 км пробег,лятото минавам даже близо 500 км с едно зареждане.
    Вярно че сега е по-скъпо заради тока,ама си спестяваш мисли по двигатели,масла,съединители..и какво ли не.
    А и е натъпкана с какво ли не пеемиъм киата.
    Харман кардон 7.1 система -700 вата.
  • 62 Норге

    3 21 Отговор
    Скоро като направят зверски таксите за дизелаци и в България,и изобщо за коли с двигатели както е тук,щете не щете..ще се качите на ел.кола.
    Аз бях много резервиран относно батерии и пр.Ама като стана бензина и дизела по 30 кр за литър тук,тока излизаше на 1/3 и по-евтино даже.Сега се вдигна тока,но зареждам нощем.Когато е по-евтино.
    Все още си е по на сметка генерално с ел.кола.Говори се че ще им вдигат пътните такси,но за момента е добре.
    Вкараха годишен данък ,но е по-нисък.
    И не е безплатно вече по паркинги.
    Няколко големи плюса обаче-Автомат(в кръгови и задръстванив е кошмар с ръчка),Не мислиш за съединител(тук ремонта на Опел меривата отиваше на близо 50 000 кр за нов съединител.А колата в момента струваше толкова горе долу на 10 години),не мислиш за масла,ремъци,вериги..и е по -скъпо значително с двигател тук.
    Хибрид не е решение,понеже има ли двигател..ако ще и да има батерия(плъг ин хибрид) плащаш като поп всичко.Все едно си с дизелак.
    Не мирише на нафта,масла и газове..също плюс.
    Минуса е батерията след време,но киата е със 7 години гсранция.
    Тук масово всички продават преди гаранция,нов заем и нова кола.

    Коментиран от #65, #79, #80, #83

  • 63 Норге

    7 15 Отговор
    Каквото и да купувате..стойте далеч от Фиат.
    Народа го е казал.Купи си Фиат,да тр е яд!
    Баща ми имаше навремето полски фиат,после Фиат регата.
    Втората беше дизелак.И при двете що бутане е било да запалят.Полския беше на газ го направил..зимно време палене нямаше.
    После пък с регатата,масово му горяха бушони и чипове.И все нещо не работеше.Полския го взе чисто нов,а регатата на 3 години,уж запазена.
    Ама и двата фиата..все лежеше и сменяше нещо по тях.Като реших директно да правя заменка на Меривата с нова кола..се качих на няколко Ситроен Е С 4-електрик,Опел мока елекрическа,Хюндай Кона(ужасно тясна и малка кола) и накрая на Киа соул.
    Ситроена е хубав като визия,ама малка батерия.Само 350км пробег.
    И се чакаше близо година за него,беше точно короната тогава и трудно доставяха.Мислих..мислих и заложих на киа.Все пак 7 години гаранция си е друго,доста по широка и висока кола е,както и ми излезна пак на същата цена като за нов ситроен.
    Беше на182 км,демо кола.Ползвана за проби и каране.Беше просто 2020,не 2021.
    Мисля че киа генерално от ел колите си заслужава най-много парите.Вярно,няма голям багажник..но пък като свалиш седалките товариш много.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Ел. коли в БГ?

    20 1 Отговор

    До коментар #62 от "Норге":

    Това с ел. колите в БГ няма да стане скоро. За хора с гараж потенциално е възможно, но за мнозинството живущи в кооперации/блокове няма как да стане - къде ще си зареждат колата, с кабел от 10-я етаж? Второ, инфраструктурата от към зараядни станции в БГ е трагична. Трето, цената на електричките е поне 2х в сравнение с аналогичен бензинов/дизелов модел. Колко километра трябва да мине човек за да си избие разликата в цената? Освен това, тенденцията за БГ е тока да се увеличава, на Запад се говори, че данъци и тн ще се вдигат за ел. колите, има много въпросителни дали ел. системата би могла да издържи при ударно увеличение на колите с батерии, преференциите за закупуване ще изчезнат... Ел колата в БГ е екзотика и гъзария, за хора които не си знаят парите!
  • 66 Ийлън Мъск

    4 18 Отговор

    До коментар #1 от "Конструирани умишлено":

    Трябва да се кара само и единствено Тесла и светът ще бъде избавен от всякаква дизелова измет.
  • 67 дизел фен

    7 5 Отговор
    Форд фокус 1.8 TDDI 90 к.с. от 98-04г.изключително надежден мотор.Супер съотношение кубатура и мощност (к.с.) , което го прави и доста икономичен 4.5-6 на 100.Обикновени дюзи,помпа и интеркулер,който му придава доста добра динамика за 90 коня.Обикновен съединител при навременно обслужване и нормална експлоатация може да откара и 500 000 км.За жалост двигателите от този род са на доизживяване и отиват в историята.Днес на дневен ред е екологичното,технически усложненото и ненадеждното.Така ще е технически прогрес и еко революции!!!
  • 68 Дани

    5 1 Отговор
    Аз пък съм пробвал какви ли не марки
    И немски,и френски,японски
    Най-доволен съм от Волвото
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Селянин

    10 10 Отговор
    Не знам какви лади сте карали но жигулката на баща ми която и аз яздех на младини отиде за скрап на 27 години и 210 000км без да е отварян мотора. И въпреки това на светофара нямаше кой да и се опре и маслото не го пипаше. Проблема и беше ръждата. След няколко кърпенета присъдата и беше произнесена. За времето си обаче беше невероятен автомобил.
  • 72 Тумбак чифте патлак

    5 4 Отговор
    Ей хора само аз ли виждам толкова грешки в тази статия иначе лоши коли и двигатели няма има лоши шофьори
  • 73 Собственик на Жигула

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":

    Имам Жигула на 48год, която е на 177 000 и не и е правен основен ремонт. Имам клип правен през 2017, на който вдига 150 и ги поддържа (тогава е на 165 000 км). Сигурен съм, че и сега може да ги вдигне . Но вече не я карам защото пода много изгни, но мотора си работи добре.
  • 74 ели

    8 3 Отговор
    Излиза,че когато видите немска кола минете колкото се може по-далеч от нея. Така е защото имах първата произв едeн в 2006 EURО-4 по -късно 2008 EURО-4 висях по сервизите губех и времето и парите си. След като ги продадох отървах се и вече никога Немска кола не бих си купил.
  • 75 Димитър

    2 0 Отговор
    А....а няма го ФОРД !А казват че бил боклук,ха.....ха.
  • 76 Димитър

    2 0 Отговор
    А....а,няма го ФОРД!Казват,че бил боклук
    ха.....ха.
  • 77 Пешо

    12 10 Отговор
    Най-жалките и малоумни са хората, които купуват дизели. Запада се отървава от тях и затова сочат данните от продажбите на дизел в целия европейски с изключение на БГ , разбира се. Да карат с малък разход, но да пуши и мирише отзад, това е голямата радост на простолюдието. Те не се интересуват, че децата им все по-често боледуват от заболявания на дихателната система.Българина масово е простак.

    Коментиран от #78

  • 78 Дизеловите коли

    15 0 Отговор

    До коментар #77 от "Пешо":

    В семейството имаме 2 коли в момента - 1 дизелова и 1 бензинова - така че не може да се каже, че съм предубеден. Когато трябава да избирам винаги взимам дизеловата. Тя е Еро 3, но си отговаря на стандарта, не пуши, няма чип и върви 2 пъти по-добре от бензиновата. На Запад, в началото на 21 век мантрата беше "купувайте дизел, защото не изхвърля СО2 колкото бензинов аналог". Сега изведнъж станаха най-мръсните коли в света... Това е политика и насочване на населението към конкретно гориво абсолютно целенасочено. Съгласен съм, че в БГ дизеловите коли са масово чипирани, бълващи кълбища пушеци, с извадени карантии, но това не е проблем на дизеловите коли... Просто наистина българина масово е простак!
  • 79 Неизвестен

    6 0 Отговор

    До коментар #62 от "Норге":

    Колега като сметнеш колко пари ти излиза да ползваш Ел боклука на година за ток и колко пари си дал за Тея седем години смятам че не е толкова рентабилно и едва ли е по ефтино
  • 80 ДВГ vs EV

    3 0 Отговор

    До коментар #62 от "Норге":

    Скъпи са все още EV в този момент на инфлация и скъпи горива запазен автомобил втора употреба от по-старите бензинови двигатели без директно впръскване на пропан-бутан. Шофираш евтино и екологично, както и не струва скъпо покупката на подобен автомобил, ако се развали нещо части се намират, както втора употреба, така и нови.
    Освен това може да се е,сме премиум автомобил, не някаква корейско-китайска сглобка със спартански интериор.
  • 81 Юлиян

    3 4 Отговор
    Някой следи ли за правописни грешки тези статии?Пълен ужас е това.Набрано за 5 мин.на компютъра.
  • 82 Устат, ама пък тъ...

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Викаш съветските боклуци":

    Основен ремонт на кое бе? На двигател ли? Еми моята лада е на 260 000 и освен смяна на масло, филтри и почистване на карбуратор, друго не е правено по двигателя. Ако един автомобил се поддържа своевременно и се кара нормално издържа доста над километрите, които ти споменаваш. Виж, ако се опитваш да вадиш дънери, затънали автомобили в половин метър кал или ги караш колкото може да върви по чукарите, еми много ясно, че ще правиш основни ремонти на 30-40 000 км.
  • 83 Део

    6 0 Отговор

    До коментар #62 от "Норге":

    Това забранили, онова въвели, това дигнали, другото било безплатно, ама вече не, даже го дигнали двойно за една година. Вечер навива будилник в 2 сутринта, та до 5 да е заредила. Егати простотията. И кво ти остава, като сложиш батерията и първоначалната инвестиция?Да си изсмучеш от пръстите някоя дреболия, за която да се хванеш. Тези привилегии и безплатни екстри бяха в началото, докато си проправят път електричните. Като станат масово след 10-15 години пак ще си говорим. Да не ревете за ДВГ, както за соца?
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 сашо

    6 0 Отговор
    Коментирате коли които са съдадени преди 50 години естествено тогава при сглобяване на колата човешкият фактор беше на преден план не като сега и нивото на качеството беше ниско но при Мерцедесите двигателите им бяха големи като на Зил-130 естествено ползваше 1/3 или 1/2 от ресурса си ще изкара и 700 хил.даже 1.00.000 милион километри. При сегашните технологии двигателите биха изминали повече от един милион км но не така шефът на Мерседес казва- За нас е най- добре когато измине 90.000 100.000 км двигателят да бъде ремонтиран -- маржовете -печалбата- е най висока тогава. Целта е печалбата а не качеството . Живеете в миналото търсите качество сега това важи особено за Немските коли електрониката им много проблемна.
  • 87 Фанфан

    2 8 Отговор

    До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":

    Татко имаше Москвич 1360...С триста зора изкара 50 000 и до тук. АБСОЛЮТЕН БОКЛУК. Жигулите, но тези първите с италианските части, изкарваха по 100 000 км, след като орките започнаха да слагат техни чести, нещата станаха плачевни.

    Коментиран от #91

  • 88 Пижо....

    2 4 Отговор
    Ами имам такова Peugeot 308 с този двигател EP6. Повечето неща са верни- харчи масло (около литър и половина на 10к км.), правил съм горивна помпа, един теч на масло, една част на турбото. Това за веригата според мен не е вярно. Ремонтите му струват около 1500лв. За сравнение - японските се чупят много по-малко, но и цената на ремонта е в пъти по-висока. Пежото има повече екстри (стъклени тавани и тн, които не можеш да намериш в никоя японска кола от онези години, та дори и доскоро), по качествен интериор и освен това върви на гръм. Та - чупи се повече, но е супер евтино и доста по-приятно за каране от повечето коли в този клас, особено от японските.
  • 89 Само ток

    3 5 Отговор
    Който се е излъгал, че с гориво за пеки може да се кара кола сега да си слубе косите и да се хвърля от високо. Дизелите са развалени от завода. Технология за бедняци на които не им пука за околната среда.

    Коментиран от #94

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Гоуем

    1 2 Отговор

    До коментар #87 от "Фанфан":

    Хабер си нямаш ама си се изпляскал. Италиански части сериозно ли? Чети повече, пиши по-малко. Знаеш ли колко подобрения по Фиата са направени от руснаците преди да пуснат Жигулата в произвоство?
  • 92 Въобще не говори

    6 3 Отговор

    До коментар #7 от "Викаш съветските боклуци":

    за съветски автомобили,но като си подхванал темата,да те светна!Лада изкарва 300 000 без ремонт!Москвич 250 000 без ремонт!Това ти го казвам от личен опит,а не като теб да дрънкам празни приказки!Младите не харесвате руска техника,но на нас по възрастните ,младите години ни минаха с такава.Така че,малко уважение,!
  • 93 Алоу

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Талянеца":

    Стило 1.9 jtd 116k.s. 2003г 478 000 х като имаше скрити 100х при вноса-мърка мърка!
  • 94 Бай вую

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Само ток":

    Ти изобщо кола карали си някога,или квот си чул от лекичките

    Коментиран от #95

  • 95 Бай вую

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "Бай вую":

    Леличките