Сажди по клапаните и висока консумация на масло, при това веднага след пробег от 100 000 километра. Съвременните коли с такива двигатели не са малко, но има и такива, които са особено непрепоръчителни. Сега ще спрем вниманието ви на четири двигателя, монтирани на популярни коли на старо.
Като проблемен период на двигателостроенето може да се определи отразъкът от 2002 до 2010 година, когато в стремежа към икономия и екология на пазара бяха пуснати много нови двигатели, сложни по конструкция и с високо топлинно натоварване. Голяма част от тези агрегати обаче се оказаха ненадеждни.
Проблеми, като разтягане на ангренажната верига, локално прегряване, пукнатини в цилиндрите, износване на буталата и прекомерен разход на масло се превърнаха в типични заболявания на ранните турбо двигатели. Добрата новина е, че до 2015 г. всички проблемни единици бяха многократно модернизирани, докато други просто бяха пенсионирани и заменени с нови.
Така епидемията от лоши двигатели утихна. Но милиони коли, оборудвани с тези мотори продължават да се продават на вторичния пазар. И много от тях са доста популярни. Показваме ви пет от тези проблемни двигателя с уговорката, че при правилна експлоатация и поддръжка, тези мотори могат да изщарат и до 300 000 км.
Peugeot EP6
Двигателят EP6 (известен още като N12B16A в класификацията на Mini) е съвместна идея на BMW и Peugeot. Въведен е в експлоатация през 2006 година. Този агрегат има изключително представяне, но и доста проблеми. Всички модификации страдат от течове на масло и охлаждаща течност, бързо износване на обтегачите и разтягане на ангренажната верига, плюс прекомерен разход на масло. Репутацията на тизо мотори страда и от ненадеждни термостат, водна и горивна помпи. Пробег от 200 000 км е постижим само след редица ремонти на гореспоменатите възли.
Освен в 3008, мотора е ползван и в модели на Mini и BMW, както и в Citroen C4 и Peugeot 308, но е най-разпространен в двете версии на кросоувърите Peugeot 3008 - атмосферна (120 к.с.) и компресорна (150 или 156 к.с.). Двигателят е модернизиран многократно, но през 2013 г. все още не беше на необходимото ниво. В крайна сметка двигателите, произведени след 2015 г., могат да се считат за условно надеждни.
VW 1.4 TSI
Фамилията EA111 от TSI / TFSI двигатели с компресор е "родена" през 2005 г. Двигателят 1.4 TSI стана един от най-популярните в Европа, включително и у нас. Иновативните решения, уви, не бяха подкрепени от надеждност. Най-уязвимата връзка в началото беше веригата за синхронизация. Може бързо да се разтегне или, поради неуспешния дизайн на обтегача, да "прескочи", което кара клапаните да се срещат с буталата. Разход на масло, течове на антифриз, залепване на байпасния клапан, непоносимост към нискокачествено гориво са все проблеми, с които се характеризират тези мотори.
През 2010 г. се проведе модернизация, по време на която ангренажната верига беше изоставена в полза на ремък. След това двигателят беше допълнително подобрен, но не стана напълно безпроблемен. През 2015 г. той беше заменен от новото семейство EA211. Но и дне на пазара има стотици VW-та и Skoda с 1.4 TSI във версии 122, 125, 150 к.с. в очакване на нови собственици.
BMW 2.0 N47
Баварският концерн създаде през 2007 г. един от най-лошите турбодизели - серията 2.0 N47. Този агрегат се характеризира с много иновации и изключителна производителност. Но в комбинация с повишена чувствителност към качеството на горивото, рискът от прегряване и гарантирано запушване на трактовете с продукти от изгаряне и износване. Бързото разтягане на веригата, повреди в горивната система, проблеми с турбото и EGR-а, износване на на коляновия вал, неизлечими пукнатини в цилиндрите и необходимостта от сваляне на двигателя за смяна на веригата са най-честите проблеми на този двигател.
В защита на този мотор можем да кажем, че с перфектно обслужване и спокойно каране, моторът е способен на пробег и от 300 000 км. Но дали BMW-тата се купуват за спокойно каране? Моторът е използван на много модели на BMW, включително и на Toyota RAV4. От 2015 г. серията N47 постепенно е заменена с по-надеждната серия B47, която също така не е идеална.
Opel 1.4 A14NET
Бензиновият двигател с компресор Chevrolet A14NET - 1.4 (140 к.с.) - се произвежда от 2009 г. Не е лош от гледна точка на ресурса, но за да изминете дълъг пробег ще се наложи да правите множество ремонти.
Устройството е шумно, а появи ли се почукване, щракане и свистене, то това е приднащ за неизправност на фазовия регулатор или помпата на охладителната система. Капаците на клапаните и уплътненията на коляновия вал протичат доста рано, вентилационната система на картера бързо се запушва, турбината понякога се поврежда при малък пробег. Проблеми с износване на буталата е редовно явление в ранните версии. Честно казано: с внимателна грижа и навременно откриване на признаци на заболяването, и този мотор може да издържи 300 хиляди км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Конструирани умишлено
Коментиран от #7, #11, #15, #17, #66
10:37 06.11.2022
2 Бай Тошо
Коментиран от #6
10:42 06.11.2022
3 аааааа
Коментиран от #5, #46
11:00 06.11.2022
4 Иво
Коментиран от #26
11:04 06.11.2022
5 Имам такъв
До коментар #3 от "аааааа":
и мога да потвърдя написаното от теб като допълня и ниския разход но динамиката му е леко разочароваща.11:07 06.11.2022
6 Браво
До коментар #2 от "Бай Тошо":
Ако годината беше 1997-ма всички щяха да ти завиждат но в момента стойността на колата ти е тази на метала в нея.Коментиран от #12
11:27 06.11.2022
7 Викаш съветските боклуци
До коментар #1 от "Конструирани умишлено":
Които не изкарваха до 50 000 км без основен ремонт бяха най-православните бангии. Толкова сте смешни, чугунопитеците, че се излагате.Коментиран от #9, #82, #92
11:46 06.11.2022
8 Надут балон
11:49 06.11.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Теле
11:52 06.11.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Теле
До коментар #6 от "Браво":
Метал ама се движи сугурно11:53 06.11.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 дедко работил в сервиз Изток - София
До коментар #14 от "Вие сте бунаци":
Никога , подчертавам - НИКОГА жигулка и лада не са изкарвали повече от 120-150 000 км. (без значение такси или не) без основен ремонт ! За останалите - москве ,ИЖ ,волга ,жожо и пр. - 100000 км. без основен ремонт винаги са били недостижим блян . От останалото соц. производство най читави бяха шкодичките и най лесни за ремонт , а най голям боклук беше заставата юго. Имаше едно москве от края 60 -те до края 70-те - москвич 412 ,който беше с 1.5 л. двг. по лиценз на БМВ - е той (ако не е сделван в петък или понеделник) дянеше побая повече от 100000 км. без ремонт.
Коментиран от #20, #21, #22, #32, #39, #59, #60, #73, #87
12:19 06.11.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Антикомуне
До коментар #9 от "Жълтоклюно пате":
Алооо, по време на социалистическата диктатура, такситата се обслужваха всеки ден. Без подпис на механник, таксито не излизаше от гаража. Основен ремонт на 100 000км-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!12:35 06.11.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 монтьор
До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":
T.e. , в сравнение със сегашните МПС - РФ продукция са били изключително дълготрайни. ЛАДА Калина , Веста или Гранта да изкарат до 100 х. км. е абсолютно изключено. ЛАДА НИВА да изкара без някакъв ремонт до 20 000 км. е невъзможно.12:50 06.11.2022
22 Русин
До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":
Лаща ми имаше Трабант 82. Точно на 99000 км изгуби мощност и му направихме основен ремонт. На калеко ми Москвича 2140 81 изкара 80 000 км и клекна. Казаха, че маслената помпа му била заминала и от там дошъл проблема. По онези години нямаше хубави масла. Сякаш на Плама бяха по-добри от на Приста.Коментиран от #23
12:53 06.11.2022
23 ехх, спомени
До коментар #22 от "Русин":
То на Траби хубавото му беше,че основен ремонт можеш да му направиш и в кухнята. В двигателчето му нямаше нищо. Гравитачно попада сместа (бензин + масло Д15Т) в двете цилиндърчета и върви /и пуши/ , пуши ама върви. Велика кола /само дето "гълташе" бензин ,като Кадилак/!Коментиран от #28, #29
13:18 06.11.2022
24 Мейд ин Джапан
Коментиран от #27
13:25 06.11.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Стан
До коментар #4 от "Иво":
Факта, че не е включен значи че само вие мислите че не са наред. Другото е, че сте сбъркали и годините, от 2005 до 2008 са помпа дюза дизелите и не е чак да не стават. Въпрос на обслужване е.14:15 06.11.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Спътник
До коментар #23 от "ехх, спомени":
Така е. На 120 хил. км и аз направих основен ремонт на двигателя- насред стаята в гарсониерата.
14:19 06.11.2022
29 Русин
До коментар #23 от "ехх, спомени":
Гореше, колко да гореше ..? 8/100 градско и 5-6/100 извън. За 60-те години на миналия век, направо си е било икономично. 80 км/ч му беше крайсерската скорост иначе и до 100 км/ч можеше да вдигне. А при основен ремонт най-важно беше да се сменят лагерите на коляновия вал и после да се балансира. Последното малко майстори го можеха14:23 06.11.2022
30 Коко
Коментиран от #36, #45, #50, #52
14:24 06.11.2022
31 шофер
14:35 06.11.2022
32 Ами то ...
До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":
...нова ония години всички колета от средния клас толкова си издържаха.... няма соц, няма кап...Колите за висшата класа беха друга бира..
14:35 06.11.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Циник
Коментиран от #44
17:19 06.11.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Иван
До коментар #30 от "Коко":
Карам Субару Аутбек 3.6 мотор 450000 пробег без проблем17:46 06.11.2022
37 Аууу
18:17 06.11.2022
38 Бай Кольо
Коментиран от #40
18:22 06.11.2022
39 Дедовия
До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":
Е, значи аз съм улучил Москвич 2140 и Лада 2107 военно производство, щото ги хвърлих съответно на 235 000 и 280 000 и то БЕЗ основен ремонт... Може би понеже не бяха влизали в сервизКоментиран от #42, #43, #85
18:50 06.11.2022
40 Талянеца
До коментар #38 от "Бай Кольо":
Че кво да правят тука - те са шумни, горят много, ама и най-кекавия твинспарк няма проблеми да подмине 150 х. км... И отгоре на всичко тях ги карат като за последноКоментиран от #93
18:57 06.11.2022
41 Обективен
До коментар #27 от "Звазинг":
Двигателят EP6 (известен още като N12B16A в класификацията на Mini) е съвместна идея на BMW и Peugeot. Май има нещо немско...ахаха19:00 06.11.2022
42 повЕрвал
До коментар #39 от "Дедовия":
Може ... на сън .19:19 06.11.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Виктор
До коментар #34 от "Циник":
Половината японки са еднодневки . А подръжката - тройни цени .19:33 06.11.2022
45 Шони
До коментар #30 от "Коко":
И аз имам такъв голф помпа дюза не си знае километрите,купихме го от една автокъща преди 9г,беше на 195хил км,в момента е на почти 400хил,но според мен е върнат километража с около 100-150хил км...И само консумативи,и един път съединител...Искам от доста време да го продам, защото ми е тесен,но жената в къщи не дава...Вика като искаш друга кола си купи,но голфа не се продава...И така продължаваме си с него....Масло и антифриз никога не сме доливали....19:43 06.11.2022
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Кико
Коментиран от #58
20:50 06.11.2022
48 Ачо
20:54 06.11.2022
49 Добавено от мен
21:13 06.11.2022
50 Илия
До коментар #30 от "Коко":
Имам Бора ТДИ, 116 коня,железен мотор...Няма чупене.....Преди това Астра 1.8 16v,разликата от земята до небето...Опела не му сменяхме маслото защото беше безсмислено 1000км-1литър... Отворихме мотора,и сменихме сигменти и фложките,оправихме разхода за около 1година,след което отново почна да гори масло,и я продадохме на един циганин за без пари..21:32 06.11.2022
51 Пичага
21:38 06.11.2022
52 Верно са
До коментар #30 от "Коко":
Легенда брат,легенда ...21:40 06.11.2022
53 Тони Евтимов
21:41 06.11.2022
54 Марк
21:42 06.11.2022
55 ГАнки сте
21:55 06.11.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Опааа
22:42 06.11.2022
58 джими
До коментар #47 от "Кико":
е нема що - имах пасат с тоя мотор навремето, пушеше и харчеше масло, единствената кола, на която съм правил ремонт на двигателя, а съм сменил доста. А динамиката е = 0.08:09 07.11.2022
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Данчо
До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":
Имах Лада 1300 - нова и закупена от Мототехника .Обслужването на автомобила изисква определена грамотност и технически познания .
Проблемът на средностатистическия българин е душевното му състояние " как да мине тънко ". То не бяха смяна на диференциални масла с легендарното Нигрол . Двигателни масла сменяни на точния километър по указанията , но без отчитане на работата , като моточас и пр. Тънкажа да гепиш от маслото на ДАПа , или от казармата по време на сезонно- техническото обслужване - привеждането на техниката за есенно- зимни условия и другото - за пролетно - летни . Тънкажа те самопрецаква !!!!
Вероятно колегата работещ в СЕРВИЗ ИЗТОК се е сблъсквал с коли на такива собственици . Оттам идва и заключението за ПРОБЕГА !
За моята ЛАДА 1300 -
- Смяна на маслата преди препоръчания пробег и субективно изчислен на около 30% преди указания в упътването на маслото .
- Всяка година смяна на маслата независимо от пробега и то през пролетта , заради загуба качествата на присадките след зимния период . Поради конденза вътре в двигателя и бързото остаряване на маслото .
- Продадох колата на 136 000 км .
Малко преди това смених гумичките на клапаните , защото започна да гори масло и да цапа свещите .Бяха станали на бакелит , като шуко щепсел изгорял от претоварване .
Сменял съм няколко пъти успокоителя и 3-4 пъти обтегача . На около 80 000 км смених ангренажна верига и зъбчатите колела по ангренажна . Бяха се окопали в брън
09:04 07.11.2022
61 Норге
Батерия и ел кола.
Трошляците дизелаци и пр скоро ще са в истирията.Замених опел мерива 2001 дизел 1,3 мултиджет за Киа соул 2020.
Ами какво да ви кажа..хубавото си е хубаво .С меривката докато се включа на магистралата минаваше цяла вечност.
95к.с.
А на еконимичен модус Киата е 150 к.с.
Максимума и е 205 к.с .
452 км пробег,лятото минавам даже близо 500 км с едно зареждане.
Вярно че сега е по-скъпо заради тока,ама си спестяваш мисли по двигатели,масла,съединители..и какво ли не.
А и е натъпкана с какво ли не пеемиъм киата.
Харман кардон 7.1 система -700 вата.
09:24 07.11.2022
62 Норге
Аз бях много резервиран относно батерии и пр.Ама като стана бензина и дизела по 30 кр за литър тук,тока излизаше на 1/3 и по-евтино даже.Сега се вдигна тока,но зареждам нощем.Когато е по-евтино.
Все още си е по на сметка генерално с ел.кола.Говори се че ще им вдигат пътните такси,но за момента е добре.
Вкараха годишен данък ,но е по-нисък.
И не е безплатно вече по паркинги.
Няколко големи плюса обаче-Автомат(в кръгови и задръстванив е кошмар с ръчка),Не мислиш за съединител(тук ремонта на Опел меривата отиваше на близо 50 000 кр за нов съединител.А колата в момента струваше толкова горе долу на 10 години),не мислиш за масла,ремъци,вериги..и е по -скъпо значително с двигател тук.
Хибрид не е решение,понеже има ли двигател..ако ще и да има батерия(плъг ин хибрид) плащаш като поп всичко.Все едно си с дизелак.
Не мирише на нафта,масла и газове..също плюс.
Минуса е батерията след време,но киата е със 7 години гсранция.
Тук масово всички продават преди гаранция,нов заем и нова кола.
Коментиран от #65, #79, #80, #83
09:35 07.11.2022
63 Норге
Народа го е казал.Купи си Фиат,да тр е яд!
Баща ми имаше навремето полски фиат,после Фиат регата.
Втората беше дизелак.И при двете що бутане е било да запалят.Полския беше на газ го направил..зимно време палене нямаше.
После пък с регатата,масово му горяха бушони и чипове.И все нещо не работеше.Полския го взе чисто нов,а регатата на 3 години,уж запазена.
Ама и двата фиата..все лежеше и сменяше нещо по тях.Като реших директно да правя заменка на Меривата с нова кола..се качих на няколко Ситроен Е С 4-електрик,Опел мока елекрическа,Хюндай Кона(ужасно тясна и малка кола) и накрая на Киа соул.
Ситроена е хубав като визия,ама малка батерия.Само 350км пробег.
И се чакаше близо година за него,беше точно короната тогава и трудно доставяха.Мислих..мислих и заложих на киа.Все пак 7 години гаранция си е друго,доста по широка и висока кола е,както и ми излезна пак на същата цена като за нов ситроен.
Беше на182 км,демо кола.Ползвана за проби и каране.Беше просто 2020,не 2021.
Мисля че киа генерално от ел колите си заслужава най-много парите.Вярно,няма голям багажник..но пък като свалиш седалките товариш много.
09:49 07.11.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Ел. коли в БГ?
До коментар #62 от "Норге":
Това с ел. колите в БГ няма да стане скоро. За хора с гараж потенциално е възможно, но за мнозинството живущи в кооперации/блокове няма как да стане - къде ще си зареждат колата, с кабел от 10-я етаж? Второ, инфраструктурата от към зараядни станции в БГ е трагична. Трето, цената на електричките е поне 2х в сравнение с аналогичен бензинов/дизелов модел. Колко километра трябва да мине човек за да си избие разликата в цената? Освен това, тенденцията за БГ е тока да се увеличава, на Запад се говори, че данъци и тн ще се вдигат за ел. колите, има много въпросителни дали ел. системата би могла да издържи при ударно увеличение на колите с батерии, преференциите за закупуване ще изчезнат... Ел колата в БГ е екзотика и гъзария, за хора които не си знаят парите!10:35 07.11.2022
66 Ийлън Мъск
До коментар #1 от "Конструирани умишлено":
Трябва да се кара само и единствено Тесла и светът ще бъде избавен от всякаква дизелова измет.11:27 07.11.2022
67 дизел фен
13:16 07.11.2022
68 Дани
И немски,и френски,японски
Най-доволен съм от Волвото
15:13 07.11.2022
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Селянин
15:36 07.11.2022
72 Тумбак чифте патлак
20:15 07.11.2022
73 Собственик на Жигула
До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":
Имам Жигула на 48год, която е на 177 000 и не и е правен основен ремонт. Имам клип правен през 2017, на който вдига 150 и ги поддържа (тогава е на 165 000 км). Сигурен съм, че и сега може да ги вдигне . Но вече не я карам защото пода много изгни, но мотора си работи добре.22:44 07.11.2022
74 ели
22:51 07.11.2022
75 Димитър
07:16 08.11.2022
76 Димитър
ха.....ха.
07:20 08.11.2022
77 Пешо
Коментиран от #78
08:35 08.11.2022
78 Дизеловите коли
До коментар #77 от "Пешо":
В семейството имаме 2 коли в момента - 1 дизелова и 1 бензинова - така че не може да се каже, че съм предубеден. Когато трябава да избирам винаги взимам дизеловата. Тя е Еро 3, но си отговаря на стандарта, не пуши, няма чип и върви 2 пъти по-добре от бензиновата. На Запад, в началото на 21 век мантрата беше "купувайте дизел, защото не изхвърля СО2 колкото бензинов аналог". Сега изведнъж станаха най-мръсните коли в света... Това е политика и насочване на населението към конкретно гориво абсолютно целенасочено. Съгласен съм, че в БГ дизеловите коли са масово чипирани, бълващи кълбища пушеци, с извадени карантии, но това не е проблем на дизеловите коли... Просто наистина българина масово е простак!12:28 08.11.2022
79 Неизвестен
До коментар #62 от "Норге":
Колега като сметнеш колко пари ти излиза да ползваш Ел боклука на година за ток и колко пари си дал за Тея седем години смятам че не е толкова рентабилно и едва ли е по ефтино23:07 08.11.2022
80 ДВГ vs EV
До коментар #62 от "Норге":
Скъпи са все още EV в този момент на инфлация и скъпи горива запазен автомобил втора употреба от по-старите бензинови двигатели без директно впръскване на пропан-бутан. Шофираш евтино и екологично, както и не струва скъпо покупката на подобен автомобил, ако се развали нещо части се намират, както втора употреба, така и нови.Освен това може да се е,сме премиум автомобил, не някаква корейско-китайска сглобка със спартански интериор.
01:32 09.11.2022
81 Юлиян
18:18 09.11.2022
82 Устат, ама пък тъ...
До коментар #7 от "Викаш съветските боклуци":
Основен ремонт на кое бе? На двигател ли? Еми моята лада е на 260 000 и освен смяна на масло, филтри и почистване на карбуратор, друго не е правено по двигателя. Ако един автомобил се поддържа своевременно и се кара нормално издържа доста над километрите, които ти споменаваш. Виж, ако се опитваш да вадиш дънери, затънали автомобили в половин метър кал или ги караш колкото може да върви по чукарите, еми много ясно, че ще правиш основни ремонти на 30-40 000 км.12:44 11.11.2022
83 Део
До коментар #62 от "Норге":
Това забранили, онова въвели, това дигнали, другото било безплатно, ама вече не, даже го дигнали двойно за една година. Вечер навива будилник в 2 сутринта, та до 5 да е заредила. Егати простотията. И кво ти остава, като сложиш батерията и първоначалната инвестиция?Да си изсмучеш от пръстите някоя дреболия, за която да се хванеш. Тези привилегии и безплатни екстри бяха в началото, докато си проправят път електричните. Като станат масово след 10-15 години пак ще си говорим. Да не ревете за ДВГ, както за соца?12:50 11.11.2022
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 сашо
16:38 30.11.2022
87 Фанфан
До коментар #16 от "дедко работил в сервиз Изток - София":
Татко имаше Москвич 1360...С триста зора изкара 50 000 и до тук. АБСОЛЮТЕН БОКЛУК. Жигулите, но тези първите с италианските части, изкарваха по 100 000 км, след като орките започнаха да слагат техни чести, нещата станаха плачевни.Коментиран от #91
12:57 04.12.2022
88 Пижо....
13:11 08.12.2022
89 Само ток
Коментиран от #94
21:46 08.12.2022
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Гоуем
До коментар #87 от "Фанфан":
Хабер си нямаш ама си се изпляскал. Италиански части сериозно ли? Чети повече, пиши по-малко. Знаеш ли колко подобрения по Фиата са направени от руснаците преди да пуснат Жигулата в произвоство?12:59 07.01.2023
92 Въобще не говори
До коментар #7 от "Викаш съветските боклуци":
за съветски автомобили,но като си подхванал темата,да те светна!Лада изкарва 300 000 без ремонт!Москвич 250 000 без ремонт!Това ти го казвам от личен опит,а не като теб да дрънкам празни приказки!Младите не харесвате руска техника,но на нас по възрастните ,младите години ни минаха с такава.Така че,малко уважение,!11:43 03.02.2023
93 Алоу
До коментар #40 от "Талянеца":
Стило 1.9 jtd 116k.s. 2003г 478 000 х като имаше скрити 100х при вноса-мърка мърка!19:04 20.02.2023
94 Бай вую
До коментар #89 от "Само ток":
Ти изобщо кола карали си някога,или квот си чул от лекичкитеКоментиран от #95
21:22 03.11.2023
95 Бай вую
До коментар #94 от "Бай вую":
Леличките21:24 03.11.2023