2 Декември, 2022 12:15 43 408 38

Колко конски сили ви трябват и колко ще ви донесат най-голямо удоволствие

  • конски сили-
  • мощност-
  • съвети

Развенчаваме и някои митове за конските сили

Колко конски сили ви трябват и колко ще ви донесат най-голямо удоволствие - 1
Снимка: Shutterstock

Двигателят на автомобила произвежда определено количество мощност, което се превръща в скорост. Ако двигателят е силен, колата може да се движи по-бързо. Конските сили са мерна единица, която ви казва колко мощност има даден двигател. Около 750 вата са равни на една конска сила.

Повечето автомобили днес имат повече от един избор на двигател. През повечето време базовият двигател е фокусиран върху постигането на добър разход на гориво, докато по-големите, по-скъпи двигатели се фокусират върху мощността. Ще чуете много различни неща за конските сили, но в крайна сметка трябва да си купите правилната кола. Разберете колко конски сили ви трябват и колко ще ви донесат най-голямо удоволствие.

Какви са средните конски сили за колите?

Типичният автомобил на пътя днес има между 150 и 200 конски сили. През последните няколко години този брой непрекъснато се увеличава, тъй като производителите намират начини да извлекат повече мощност от по-малките двигатели.

Това е значително по-нисък брой от този, който бихте намерили в голяма кола. Конските сили могат да се променят в зависимост от това колко голямо или малко е превозното средство.

Средна мощност на различните видове автомобили:

Малки автомобили: между 100-150 к.с
Средноразмерна кола: около 200 к.с
Големи автомобили: около 300 к.с

Колко конски сили са необходими на вашата кола?

Преди да закупят кола, много хора проучват няколко аспекта на превозното средство, един от които е конските сили. Прочетете, за да научите повече за конските сили на автомобила.

Под 100 к.с.

Обикновено малки субкомпактни коли като Smart Fortwo имат такава мощност. Това ниво на конски сили не се среща в нови коли от по-големите класове. През повечето време тези автомобили не се движат по главните магистрали, но са подходящи за придвижване в града.

Под 200 к.с

Това ниво е достатъчно за шофьори, които не правят всичко възможно, за да получат тръпка на пътя. Повечето малки и семейни автомобили в тази гама са по-тихи при по-високи обороти, което може да бъде важно за пътниците, които искат комфорт.

Под 300 к.с

Между 200 и 300 конски сили ще дадат на средностатистическия шофьор много повече мощност, когато настъпи газта. За много шофьори именно този диапазон е най-идеален. Внимавайте обаче с управлението на модели с близо 300 конски сили, освен ако не са пикапи или големи всъдеходи.

Над 300 к.с

Този вид автомобили имат предостатъчно мощност, за да се чувства колата много по-леко и по-пъргаво. Ако сте начинаещ в шофирането обаче, мощност от над 300 конски сили не е препоръчителна за вас.

Митове за конските сили

Когато става дума за конски сили, повечето хора имат много грешни представи. Първата погрешна идея е, че конските сили са начин за измерване на скоростта. Друг мит е, че всички бързи двигатели имат повече конски сили. Някои хора смятат, че колите с висока мощност струват много или че колите с ниска мощност са бавни.

В действителност конските сили са само една част от картината. За да разберете колко бързо една кола може да се движи по права линия, трябва да вземете предвид освен нейните конски сили и много други фактори.

Въртящ момент

Другата част от уравнението е въртящият момент. Въртящият момент е научно обоснована идея, която ви казва колко работа може да извърши вашият двигател. Теоретично мощността се измерва в конски сили, но колко от тази мощност достига до пътя се измерва във въртящ момент. Ако две коли имат еднакво количество конски сили, но едната има повече въртящ момент, тя ще се движи по-бързо.

Тегло

В драг състезание можете да се обзаложите, че кола със 180 конски сили може да победи кола със същата мощност, но с по-голямо тегло. Ето защо SUV-тата имат повече конски сили от леките автомобили. Необходими са повече конски сили, за да може по-тежкото превозно средство да достигне същата скорост и ускорение като по-лекото. За да сравните конските сили, трябва да погледнете колко тежи всяка кола. Това ще ви даде по-добра представа.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 51 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    91 5 Отговор
    От по- голямо значение от конските сили под капака е магарето зад волана ‼️
  • 2 хмм

    78 6 Отговор
    Масовите коли в България са между 100 и 150 коня. Над 200 коня са под 5% от колите.
  • 3 Моята е Мерцедес

    77 7 Отговор
    С 316 к.с! Саво веднъж, когато е купих вдигнах за много кратко близо 200 км. Карам си със 140 км на магистралата, и да ви кажа въобще не ми трябват тези конски сили. Но понеже беше новичка, комби и на добра цена е купих. Та всеки да си направи сметката как кара, какъв тип кола му трябва, и трябва ли да опъваме колите до край, за да сме мъже на пътя или да се чувстваме значими. Ако пък караш повече и основно градско, кола над 150 к.с въобще не ти трябва!

    Коментиран от #35, #36

  • 4 Дедо ви

    59 7 Отговор
    И кои са "масовите" автомобили с 200+ коня? Дупетатските нали? Или на Мунчо служебните щото тоя и кола няма!
  • 5 Хипстър

    19 12 Отговор
    Колкото и коня да има, не мое да кАчи Еверест, така че няма значение...
  • 6 Стига пишете глупости!!!

    33 5 Отговор
    Повечето от така наречените "шофиори"– индивиди притежаващи книжка, и 0.000000 умения и знания, и 70 к.с. са им прекалено много вие 200 300??? Па дайте им по една кола с 1000 и чао, да не мъчат и тях, и нас........
  • 7 оня с коня

    40 6 Отговор
    Само ще поясня че Конските сили НИКОГА НЕ СА ДОСТАТЪЧНИ.
  • 8 Радославе,

    16 5 Отговор
    почети малко физика.
  • 9 Бензино Наполони

    69 9 Отговор
    100 - 115 к.с. са напълно достатъчни за лека кола в града и извън града.Повече коне не са нужни.Няма къде да се използват.Отвсякъде те дебнат камери и полицаи на хранилка.
  • 10 Чичо Гошо

    38 1 Отговор
    Този който е преписал статията, не е лошо да проверите термините, който използва какво означават преди да ги публикува.
  • 11 майкомайко

    30 26 Отговор
    Стига сте писали глупости бе хора.... разни фенове ви четат АЙДЕ МАЛКО ПО-СЕРИОЗНО!
    "Ако двигателят е силен, колата може да се движи по-бързо" Кола със 60кс може да развие 160км/ч ,кола с 160кс може да развие същата скорост - Още началото ви е подвеждащо глупаво.

    И.... 1.36kW са равни на 1 конска сила ..тия 750w не знам къде ги видяхте ;)

    Коментиран от #12, #13, #16, #20

  • 12 Пръцко

    27 3 Отговор

    До коментар #11 от "майкомайко":

    Ама ти почна пръв - с глупостите де :))
    Айде пак си помисли/прочети колко е една к.с...
  • 13 Бъдеще

    41 1 Отговор

    До коментар #11 от "майкомайко":

    1,36 конски сили са равни на 1Kw
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Докторс

    19 2 Отговор
    Конските сили не са чак толкова важни, а по скоро какво тегло трябва да задвижват. За удоволствие от шофирането също играе роля и окачването. Пример за това е смарт роудстър - малка ,ниска, двуместна кола с тегло около 800 кг и мощност около 80 коня. Поведението и по завой е като на картинг, затова и толкова списания я определят като кола, която носи удоволствие от шофирането .
  • 16 Май обърка

    6 10 Отговор

    До коментар #11 от "майкомайко":

    Сметките 1kw=735к.с.
  • 17 Гоуст

    18 4 Отговор
    А мен ме интересуват други данни. 0-100км/ч и повече ме интересува 100-200км/ч за какво време се постигат. Не по-малко значение имат управляемостта, и среден разход на гориво. 0-100 ме интересува когато се изнасям от път без предимство, а 100-200 ме интересува когато изпреварвам. Скорост над 200км/ч в БГ практически е ненужна. Конските сили са за в кафето пред приятелите.

    Коментиран от #38

  • 18 каруцаринъ

    4 1 Отговор
    на някои не им трябват конски сили а конски
  • 19 Леко

    11 10 Отговор
    Статията е слабо информативна. Иначе личното ми мнение за нужна мощност на среден клас автомобил е 150 коня дизел или 170-180 бензин. Това е минимум за активно шофиране. За удоволствие и повече динамика са нужни над 200 к.с. и оптимално тегло на колата. Ниската мощност е с по-ниска себестойност на покупка и по-евтина поддръжка, но по-нисък ресурс и е бавноооо.

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Меко

    24 4 Отговор

    До коментар #19 от "Леко":

    Дори 100 конски сили са достатъчни за кола 1200-1300 кг, за спокоен шофьор, който кара съобразено с ограниченията на пътищата. 150 коня или повече вече са за който иска да се чувства състезател и по-безопасно да прави рискови изпреварвания, които със слаб двигател не би успял.
  • 22 Тия

    4 4 Отговор
    с колите над 120 коня имат чалъми да се оправят с контролните органи,а други имат мангизи да си плащат глобите и да не им пука.Живи и здрави всички и да сме толерантни на пътя.
  • 23 Леля Гошо

    31 2 Отговор
    Повърхностна статия. Най-просто казано, конските сили на автомобила ви не трябва да надвишават шофьорските ви умения. Лошото е че един автомобил с 300 коня може да е абсолютно стабилен и сигурен, докато друг със същите коне може да е направо опасен за каране. Тук играят роля тегло, окачване, гуми и пр.

    Пропуснете опитът на аФтора за разясняване на понятието въртящ момент. Запомнете две неща, въртящият момент не е константна величина а варира в зависимост от оборотите, а конските сили са върт. момент умножен по оборотите. Следователно и конските сили не са константна величина а се менят (главно нарастват) с оборотите. При дизела големият въртящият момент идва на по ниски обороти, което го усещаме като тяга. При наточените бензинки без турбо е обратното, въртящият момент идва на високи обороти, което го усещаме като "абе трябва да го пържиш (държиш в обороти) за да върви"

    Коментиран от #24, #34

  • 24 абе незнам

    16 0 Отговор

    До коментар #23 от "Леля Гошо":

    Но брат ми има едно сандеро 1.2 на газ, егати и умрялата кола.
  • 25 Гост

    8 5 Отговор
    Конските сили /киловатите/ продават колата. Въртящият момент печели състезанието.
  • 26 Българин

    4 6 Отговор
    Рено Клио Грандтур- модел 2019г., двг- 1.5 DCI, 75кс, 210Nm, абсолютно достатъчен двигател като мощност и динамика за нормално шофиране и прекрасна мощност за вършене на работа.
  • 27 Кирпича

    3 0 Отговор
    Като изключително възпитън мъж не бих отказал да разтрия едно пипнато gtr че през уикенда , около 600 кончета са напълно достатъчни да се освободят всички демони от ада.
  • 28 Читател

    3 0 Отговор
    Изключително слаба статия. За лаици и масата от "РАЗБИРАЧИ"
  • 29 Читател

    1 0 Отговор
    Изключително слаба статия. За лаици и масата от "РАЗБИРАЧИ"
  • 30 Читател

    2 0 Отговор
    Изключително слаба статия. За лаици и масата от "РАЗБИРАЧИ"
  • 31 Хамерика

    2 0 Отговор
    Превод от америкамска статия. Те за тва 100 и- кс. само за Смарт. Техните китуци с толкова няма да се помръднат!
  • 32 Хамерика

    1 0 Отговор
    Превод от американска статия. Те за тва 100 и- кс. само за Смарт. Техните китуци с толкова няма да се помръднат!
  • 33 ганю

    1 0 Отговор
    Не знам колко конски сили носят удовлетворение
    ама когато види вътре да се вози едно магаре....
  • 34 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Леля Гошо":

    Само не мога да разбера,защо имаш "минус"
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 наднещата

    1 0 Отговор
    По глупава статия не съм чел! Вече не се ли пишат от инженери?
  • 38 така де

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гоуст":

    И аз съм на подобно мнение. И то не толкова за изнасяне от пресечка, а колкото за изнасяне на светофар при престрояване.
    От бая време насам карам 200кс дизел с 400нм налични от 2000об. на 1300кг купе. Дотолкова съм свикнал с доускорението, че ми малееше на моменти. Наскоро карах 1.6 със 100 коня на същите килограми и осъзнах, че много съм се разглезил. За евридейка такива характеристики, комбинирани с нисък разход са напълно достатъчни за 80% от шофьорите.