Концернът Volkswagen, съвместно с германската компания Kraftwerk Tubes, ще разработят водороден автомобил с пробег от 2000 км. Това съобщи ръководителят на Kraftwerk Tubes Саша Кюн.
Както знаете, от 2035 г. в Европа няма да могат да се продават нови дизелови и бензинови автомобили. В продажба ще останат само електрически и задвижвани с водород коли. Затова производителите на автомобили преминават към „зелени“ технологии.
Volkswagen вече активно произвежда електрически автомобили, като очаква след известно време да заеме водеща позиция в този сегмент. Сега този немски автомобилен гигант ще се опита да създаде автомобил с водород.
Това не е пърия опит на германците. Ще припомнич, че Volkswagen Golf (Jetta) HyMotion се появи през 2014 г., а Audi A7 h-tron дебютира през 2015 г. Според Кун, сега Volkswagen и Kraftwerk Tubes ще създадат нов водороден автомобил.
Интересното е, че той ще е с автономен пробег от 2000 км. Тази кола ще се конкурира с Toyota Mirai от второ поколение и Hyundai Nexo. Обхватът на водородния автомобил на Volkswagen обаче ще бъде по-голям от този на конкурентите.
Различното е, че в силовият тракт ще се използва керамична мембрана, която е по-евтина от полимерната мембрана, използвана от конкурентите. Това ще позволи масово производство на водородни автомобили. Кюн очаква, че технологията Kraftwerk Tubes на компанията ще започне да се използва в серийни автомобили още от 2026 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Загрижен
17:05 23.11.2022
2 Язе
17:07 23.11.2022
3 Гегата
17:23 23.11.2022
4 Смех
17:48 23.11.2022
5 психо
Коментиран от #6
18:18 23.11.2022
6 Смех
До коментар #5 от "психо":
Ако изобщо я има18:29 23.11.2022
7 Истински КОП
18:42 23.11.2022
8 Така е
Сега и ВАГ говорят за далечно бъдеще.
А конвейерът на Тойота произвежда от 10 години водородни коли.Не много, ама отдавна.
Коментиран от #9
19:05 23.11.2022
9 Точно така е
До коментар #8 от "Така е":
Toyota mirai направо разби продажбите и завзе пазарния дял на всички останали видове задвижванияКъм декември 2021 глобалните продажби възлизат на 17 940 единици; най-продаваните пазари са САЩ с 9 274 единици, Япония с 6 618 и останалият свят с 2 048.
Ами то Ферари са продали повече!
19:44 23.11.2022
10 Опит грешка
Интересното е, че той ще е с автономен пробег от 2000 км."
То и аз ще опитам да създам с пробег 3000км и ако не успея, догодина ще направя опит за създаване на такъв с 5000км пробег.
Те досега не успели с пробег 200км, ама сега щели да опитат 2000км.
19:57 23.11.2022
11 Ся да кажа
Скъпо, опасно и нерентабилно към момента. Докато не се измисли надежден и ефикасен метод да се съхранява водорода при атмосферно налягане автомобила с водород ще трябва да почака.
Коментиран от #12
20:07 23.11.2022
12 Хаджи Генчо
До коментар #11 от "Ся да кажа":
То хубаво да го съхраняваме, ще го измислят може би! Но откъде иде този водород? Някъде находища на водород ли има? Щото да го получаваме от вода чрез електролиза с ток от въглища е леко тъпо.Коментиран от #13
20:45 23.11.2022
13 Запознат
До коментар #12 от "Хаджи Генчо":
Така е. Водород се прави с ток. Който вместо това може директно да се зареди в колата. Отделно водородните клетки имат и те ресурс към 160 хил.км. Освен тях колата има и композитни бутилки за втечнен водород на 700 атмосфери и минус 250 градуса (при такива условия водородът е втечнен). Това като думне и замина квартала. Т.е. това електромобил с допълнителни системи и проблеми.Станциите и снабдяването им с водород не е за пренебрегване. Ако е с дизелови цистерни...
При пълнене пистолетът става на лед..
Като цяло надали има смисъл, освен за тежки машини. При добра зарядна мрежа, за леки коли е излишно.
Коментиран от #14
21:19 23.11.2022
14 Малко уточнение
До коментар #13 от "Запознат":
Водорода в автомобилите се съхранява под налягане но не е втечнен.За промишлено производство на водород се използват два метода:
1. Зелен водород. От електролиза на вода
2. Сив водород. Чрез парова конверсия на метан/природен газ/ или кокс
Вторият метод е почти два пъти по продуктивен но се отделя и СО2 и странични отпадни продукти
Сив и зелен водород наименованията се различават според начина на производство. Иначе полученият водород си е един и същ.
16:04 24.11.2022
15 небрежнев
Коментиран от #16, #17
18:21 24.11.2022
16 Тоалетна хартия
До коментар #15 от "небрежнев":
Реално, това е опасно,скъпо и нерентабилно....По-добре, да разработват автомобили със супер мини атомна централа.....мухаха!!! Вагинката да изобрети нещо ново...Виж, да излъже или открадне е най-вероятно, като всичко швабско!!!20:08 24.11.2022
17 Въпроси...
До коментар #15 от "небрежнев":
КПД на електролиза?КПД на fuel cell?
Кофти въпроси а?
10:58 25.11.2022