23 Ноември, 2022 16:52 8 028 17

Volkswagen разработва водороден автомобил с пробег от 2000 км

  • водороден автомобил-
  • volkswagen
Volkswagen разработва водороден автомобил с пробег от 2000 км - 1

Концернът Volkswagen, съвместно с германската компания Kraftwerk Tubes, ще разработят водороден автомобил с пробег от 2000 км. Това съобщи ръководителят на Kraftwerk Tubes Саша Кюн.

Както знаете, от 2035 г. в Европа няма да могат да се продават нови дизелови и бензинови автомобили. В продажба ще останат само електрически и задвижвани с водород коли. Затова производителите на автомобили преминават към „зелени“ технологии.

Volkswagen вече активно произвежда електрически автомобили, като очаква след известно време да заеме водеща позиция в този сегмент. Сега този немски автомобилен гигант ще се опита да създаде автомобил с водород.

Това не е пърия опит на германците. Ще припомнич, че Volkswagen Golf (Jetta) HyMotion се появи през 2014 г., а Audi A7 h-tron дебютира през 2015 г. Според Кун, сега Volkswagen и Kraftwerk Tubes ще създадат нов водороден автомобил.

Интересното е, че той ще е с автономен пробег от 2000 км. Тази кола ще се конкурира с Toyota Mirai от второ поколение и Hyundai Nexo. Обхватът на водородния автомобил на Volkswagen обаче ще бъде по-голям от този на конкурентите.

Различното е, че в силовият тракт ще се използва керамична мембрана, която е по-евтина от полимерната мембрана, използвана от конкурентите. Това ще позволи масово производство на водородни автомобили. Кюн очаква, че технологията Kraftwerk Tubes на компанията ще започне да се използва в серийни автомобили още от 2026 г.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Загрижен

    29 2 Отговор
    Ако направят подобен автомобил на конкурентна и поносима цена ще дръпнат много напред.
  • 2 Язе

    28 3 Отговор
    Тази новина изглежда като лъч светлина в иначе мрачното автомобилно бъдеще.
  • 3 Гегата

    17 2 Отговор
    Почвам да произвеждам водород!
  • 4 Смех

    8 24 Отговор
    2000км с каква скорост 10км/ч второ на кого му е нужен такъв пробег
  • 5 психо

    18 1 Отговор
    големия пробег е нужен за да стигнеш до зарядната станция за водород щото е далече...

    Коментиран от #6

  • 6 Смех

    9 3 Отговор

    До коментар #5 от "психо":

    Ако изобщо я има
  • 7 Истински КОП

    13 2 Отговор
    Тоя хидроджен след електролиза на ток от пресни полски въглища ли ще го правят
  • 8 Така е

    8 6 Отговор
    Още по байТошово време в Аутобилд имаше проекти на Мерцедес и БМВ, водородни.Провалиха се.
    Сега и ВАГ говорят за далечно бъдеще.
    А конвейерът на Тойота произвежда от 10 години водородни коли.Не много, ама отдавна.

    Коментиран от #9

  • 9 Точно така е

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    Toyota mirai направо разби продажбите и завзе пазарния дял на всички останали видове задвижвания

    Към декември 2021 глобалните продажби възлизат на 17 940 единици; най-продаваните пазари са САЩ с 9 274 единици, Япония с 6 618 и останалият свят с 2 048.


    Ами то Ферари са продали повече!
  • 10 Опит грешка

    5 9 Отговор
    "Това не е пърия опит на германците. Ще припомнич, че Volkswagen Golf (Jetta) HyMotion се появи през 2014 г., а Audi A7 h-tron дебютира през 2015 г. Според Кун, сега Volkswagen и Kraftwerk Tubes ще създадат нов водороден автомобил.

    Интересното е, че той ще е с автономен пробег от 2000 км."

    То и аз ще опитам да създам с пробег 3000км и ако не успея, догодина ще направя опит за създаване на такъв с 5000км пробег.

    Те досега не успели с пробег 200км, ама сега щели да опитат 2000км.
  • 11 Ся да кажа

    12 3 Отговор
    Водородния автомобил си е електричка. Водорода се използва за производство на електроенергия за електродвигателя на електичката.
    Скъпо, опасно и нерентабилно към момента. Докато не се измисли надежден и ефикасен метод да се съхранява водорода при атмосферно налягане автомобила с водород ще трябва да почака.

    Коментиран от #12

  • 12 Хаджи Генчо

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ся да кажа":

    То хубаво да го съхраняваме, ще го измислят може би! Но откъде иде този водород? Някъде находища на водород ли има? Щото да го получаваме от вода чрез електролиза с ток от въглища е леко тъпо.

    Коментиран от #13

  • 13 Запознат

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "Хаджи Генчо":

    Така е. Водород се прави с ток. Който вместо това може директно да се зареди в колата. Отделно водородните клетки имат и те ресурс към 160 хил.км. Освен тях колата има и композитни бутилки за втечнен водород на 700 атмосфери и минус 250 градуса (при такива условия водородът е втечнен). Това като думне и замина квартала. Т.е. това електромобил с допълнителни системи и проблеми.
    Станциите и снабдяването им с водород не е за пренебрегване. Ако е с дизелови цистерни...
    При пълнене пистолетът става на лед..
    Като цяло надали има смисъл, освен за тежки машини. При добра зарядна мрежа, за леки коли е излишно.

    Коментиран от #14

  • 14 Малко уточнение

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Запознат":

    Водорода в автомобилите се съхранява под налягане но не е втечнен.
    За промишлено производство на водород се използват два метода:
    1. Зелен водород. От електролиза на вода
    2. Сив водород. Чрез парова конверсия на метан/природен газ/ или кокс
    Вторият метод е почти два пъти по продуктивен но се отделя и СО2 и странични отпадни продукти
    Сив и зелен водород наименованията се различават според начина на производство. Иначе полученият водород си е един и същ.
  • 15 небрежнев

    3 0 Отговор
    Всъщност водородната клетка е батерията на електромобил. Водородът може да се съхранява под налягане и ниска температура с висока енергийна плътност, като с 1 литър Н2 да се изминат около 1000 км. Много по-добро решение е, отколкото да се правят хиляди батерии за съхранение на същото количество енергия. Водородната клетка е следващото поколение в автомобилите. Водород може да се получава с електролиза, като за това се ползва само зелена ел. енергия (слънчева, вятърна, водна, геотермална...) и се съхранява под налягане в резервоари. Зареждането става за секунди и няма никакъв риск от замърсяване. Проблемът основно идва от това, че водородните атоми са най-малките възможни и трудно се задържат под налягане, агресивни са и реално технологията е скъпа.

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Тоалетна хартия

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "небрежнев":

    Реално, това е опасно,скъпо и нерентабилно....По-добре, да разработват автомобили със супер мини атомна централа.....мухаха!!! Вагинката да изобрети нещо ново...Виж, да излъже или открадне е най-вероятно, като всичко швабско!!!
  • 17 Въпроси...

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "небрежнев":

    КПД на електролиза?
    КПД на fuel cell?
    Кофти въпроси а?