21 Декември, 2022 11:03 10 225 25

Акциите на Tesla падат главоломно

  • акции-
  • tesla-
  • спад

Акциите на лидера в производството на електрически превозни средства са в състояние на свободно падане през последните няколко месеца, спадайки с близо 40% от края на септември

Акциите на Tesla падат главоломно - 1

Акциите на Tesla на Илон Мъск паднаха с близо 40% от края на септември, а сега борсовият индекс Standard & Poor's 500 добави 12% през периода. Това съобщава Bloomberg .

Както отбелязва изданието, разпродажбата на акциите на Tesla се ускори, след като миналата седмица стана известно за плановете на производителя на електрически автомобили временно да спре производството във фабриката в Шанхай.

Акциите на лидера в производството на електрически превозни средства са в състояние на свободно падане през последните няколко месеца, спадайки с близо 40% от края на септември, в сравнение със същия период година по-рано.

„Акциите паднаха с 4.1% до $160.95 в Ню Йорк. А във вторник те паднаха с още 6.5%, намалявайки пазарната капитализация на компанията на под 500 милиарда долара “, пише изданието.

Притесненията относно търсенето на електрически автомобили, както и заетостта на собственика на Tesla Илон Мъск с Twitter, който той купи през октомври за 44 милиарда долара, натежаха силно върху цените на акциите тази година.

Tesla достигна пазарната капитализация от 500 милиарда долара за първи път през ноември 2020 г., след като цената на акциите ѝ скочи повече от шест пъти преди включването ѝ в S&P 500.

„Докато Tesla се бореше да се справи с постоянния недостиг на доставки, растящите разходи за суровини и прекъсвания в производството, особено в Китай, поглъщането на социалната медийна компания Twitter от Мъск и намерението му да се съсредоточи върху трансформирането на тази платформа кара инвеститорите да се притесняват, че производителят на електрически автомобили вече не е в центъра на вниманието на собственика си" , - посочва Bloomberg.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Опааа

    14 4 Отговор
    Браво! Браво! Слава!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 чичо Сам

    15 10 Отговор
    Тесли и мотики не са на дневен ред.
    Събирайте капачки драги зомбита за да
    се изпратят повече бомби за Окрайнината.
  • 4 Друга гледна точка

    6 8 Отговор
    А дали ще доживеем да прочетем тук и подобна новина публикувана само преди няколко минути в друго издание:

    Илон Мъск за пореден път доказа, че има нестандартните възгледи за всички неща, свързани с автомобилите. В Twitter, който вече е негова собственост, шефът на Tesla написа: „Някои утвърдени производители са много по-близо до фалит, отколкото си мислят“.


    В случая той отговари на друга публикация, публикуван от Фарзад Месбахи - създател на техническо съдържание в YouTube, който говореше за това как тези дни много хора сочат с пръсти към Tesla, въпреки че „повечето други производители на автомобили са на прага на фалита“.

    Коментиран от #6

  • 5 Скоро не си казвал

    9 6 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Кога смяташ, че ще фалира Тесла?

    Коментиран от #7

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 4 Отговор

    До коментар #5 от "Скоро не си казвал":

    Ами това не зависи от мен , а от Кака НАСА и Бай Пент Нагон ‼️
    Ако още не си разбрал
    кой финансира полети в Космоса на Jaнките
    и
    кой изпраща сателити за войната в Украйна
    време е да попрочетеш ❗
    Спомни си как набързо му спретнаха процес , като спря финансирането на спътниците над Украйна, и как бързо го прекратиха, като възстанови финансирането ❗
    А знаеш ли , че Мъск има специална клауза разрешаваща как да изкупува сам свои акции с преференции ❗
    Мъск е за ДЪЛБОКАТА ДЪРЖАВА
    това , което е НАТО за САЩ -
    П.А.Р.А.В.А.Н зад който си вършат тъмните дела❗

    Коментиран от #9

  • 8 Мишел

    16 2 Отговор
    В момента цената на тези акции е 137.8 долара.
    Преди година бе в зоната на 400 долара.
    Мъск направи завод за тесли в Китай и акциите потънаха.
    Няма да са само тези на Тесла.

    Коментиран от #10

  • 9 Ти да видиш!

    6 13 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Казваш че Илон мъ6ск е финансиран от тези, срещу които рипа в момента и заради които купи twitter за да ги разобличи?

    Онези същите които му дават трохи за космическите проекти въпреки че е само той постига резултати, а лъвския пай отива при други негови конкуренти, които вече са финансирани с трилиони за последните десетилетия и нямат и 1% от успеха на spacex? Онези същите които бяха оставили САЩ да са в позиция да търпят подигравките на руснаците че ще ги оставят да си качват космонавтите с батут?

    Да не би да ми говориш за онзи същия Байдън, който през първите две години нито веднъж не беше споменал думата Тесла и обясняваше как general motors движели света към преминаване към електромобили. Онези същите които спряха субсидиите за Тесла преди години, но продължават да дават на конкурентите им по 7500 долара на всеки продаден електромобил?

    Коментиран от #15, #21

  • 10 Последно?

    5 10 Отговор

    До коментар #8 от "Мишел":

    Кога да очакваме фалита на тесла? До края на тази година или в началото на следващата?

    Как точно очакваш фалит на фирма, която продава 10 пъти по-малко автомобили от toyota но за последното тримесечие е спечелила повече пари от toyota?

    Защо смяташ че тесла която няма никакви дългове и печели повече от toyota ще фалира, при положение че toyota е тази която има 200 милиарда дългове, които са приблизително колкото цялата и пазарна капитализация а пазарната капитализация на toyota е два пъти по-ниска от тази на Тесла.

    Пазарната капитализация на tesla ще трябва да пада цяла година със същите тези темпове, за да падне до пазарната капитализация на toyota.

    Така погледнато ти сериозно ли си избра Тесла от двете, за да се притесняваш за нея?
  • 11 Щот онзи

    9 2 Отговор
    Който не играе по свирката на власта , така го ликвидират .
  • 12 Така е

    9 2 Отговор
    Да фалира вече Тойота, че тук един с безкрайни писания, я чака отдавна и вече няма търпение.Да се успокои човекът.Във всяка написана от него мъдрост се споменава-да не споменавам марката.

    Коментиран от #14

  • 13 Гост

    9 2 Отговор
    Балонът издиша,дами и господа.И ръста на производство на Тесла от 50% всяка година,май е за последно.

    Коментиран от #16

  • 14 Разбира се че няма да фалира

    2 5 Отговор

    До коментар #12 от "Така е":

    Нито Тесла нито toyota. А дори и да фалира някоя от тях няма да изчезнат, както си въобразяваш. Както виждаш дори търговската марка като име струва милиарди.

    Просто ти се губи контекста. Постоянно се подигравам на Акио Тойода, че обяснява че за електромобили нямало търсене и електромобилите нямали шансове за успех. Досега обаче нито веднъж не си ми отговорил дали си съгласен с него? Винаги просто се правиш на обиден. Някога електромобилите ще заемат ли поне 10% пазарен дял в световните продажби? Това достатъчно търсене ли е? Колко според тебе е достатъчно за да има смисъл да започнат производство на електромобили, че засега са в изчакване? Какво чакат? 90% пазарен дял на електромобилите, за да се включат и те?

    Аз поне имам мнение и си го казвам а ти нямаш такова но в същото време не си съгласен с моето.
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ти да видиш!":

    Аз съм видял ❗
    Остав и ти да видиш ❗
    И да научиш , че

    " Не всичко видимо е истинско и
    не всичко истинско е видимо ❗"

    Коментиран от #17

  • 16 Май, ама не е Май, а Декември

    2 8 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Вярно е че надеждата крепи човека така че няма да ти развалям надеждите точно както не ти ги развалих и 2020 г когато обясняваше по това време на годината, че тесла не само че няма да продаде 500 000 автомобила, но вероятно ще продаде по-малко отколкото е продала през 2019 година.

    Тогава прогнозите не ти се сбъднаха, през следващата година ръстът беше даже 87%, което предвещаваше че тази година трудно ще постигнат 50% ръст и изглеждаше невъзможен, но самият ти казваш, че и тази година ще има 50% и щяло да бъде за последно.

    За разлика от тебе този път аз съм песимист че ще постигнат 50% тази година 1,4 милиона продажби, но пък със сигурност за догодина ще успеят да направят около 2 милиона продажби, което ще е над 50% ръст.

    Няма как да не е така, защото завършват още тази година с едно 1,2 милиона производствен капацитет само в Китай и по 150 000 в най-новите фабрики, което 1,5 милиона само от трите фабрики построени през последните 3 години. Само преди три години обща капацитет на тези фабрики беше 0.

    А дори още не съм включил най-старата фабрика на Тесла, нито пък разширението на производствения капацитет в Берлин и Тексас през годината.

    Както виждаш говоря ти само с цифри от настоящето без никакви спекулации за бъдещето. Ти продължавай да даваш цифри за цената на акциите сякаш от тях зависи нещо на практика.

    Коментиран от #20

  • 17 Така е!

    3 6 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А ти е време да научиш че не всяка теория на конспирацията задължително е вярна.

    А също така че никой съюз или партньорство не е постоянен.

    Сега може да ти изглежда защитник на Тръмп, но да си спомняш че и с него си имаха търкания? Да си спомняш че именно тръмп беше против електромобилите и му спря субсидиите, въпреки че от друга страна го хвалеше за разлика от Байдън, че все пак развива американската икономика?

    Също така е редно да научиш, че никой няма да заеме толкова крайна позиция, която може да му коства не само позицията в Тесла, а буквално и живота, ако не е притиснат жестоко в ъгъла.

    За какво мислиш че му е twitter? Да изкарва пари от него? Не е чак толкова глупав за да не знае че това ще му коства милиарди загуби, но очевидно иска да направи невидимото видимо и това му е по-ценно от парите.

    Помисли върху това или поне го запомни. Защото скоро ще разбереш за какво говоря.

    Коментиран от #18

  • 18 Северен кардинал 💴

    2 6 Отговор

    До коментар #17 от "Така е!":

    Ами аз съм 400 хил. горница от времето, когато бяха по 400 долара, сега значи е време да купувам, след като са на 140. Върти се, върти се коллото, мине не мине и все нова Тесльонка в гаража. Работете момчета, хляб ще има за всички!

    Коментиран от #22

  • 19 камбайна вършачка

    3 1 Отговор
    като не плаща дивиденти защо ще му купуват акциите,всяка измама е до време
  • 20 Турбо

    8 0 Отговор

    До коментар #16 от "Май, ама не е Май, а Декември":

    Щом акциите на Тесла падат,значи са надценени,няма желаещи да ги купят на високи цени.Желаещите да продават са повече от желаещите да купуват, затова цената върви надолу.Тесла не изплаща дивиденти,това също влияе на купувачите.Може акциите да станат безполезна хартия,която не става дори за WC.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Северен кардинал 💴":

    Ганюф сам си се коментираш.биполярното разстройство се отключи пак
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Пурко

    1 0 Отговор
    Отвъд пионерството в популяризирането на електромобилите тази фирма с нищо не се отличава от един среден клас производител. Вече всички пускат ел модели и балона на безкрайния пазар се пукна.

    Дънце някъде към 75-80 долара на акция.
  • 25 ема

    1 0 Отговор
    Нормално е за Империята на лъжите, Империя на на зелената хартия когато реалната й икономика само 15% а останалото - акции, цени книжа, облигации, борсови спекулации. и т.н .Фирма новосъздадена само за няколко години има капитализация над 1 Трилион долара .Автопроизводители с 80-100 годишна история най- големите имат копитализация към 200-250 милиарда като ТOYOTA или VW.