Няколко седмици след представянето на Tesla Semi се появи интересен набор от технически изображения от онлайн каталога с части на компанията, които хвърлят светлина върху различните системи на камиона. По-специално, едно от изображенията дава представа за структурата на акумулаторната система.
Както се оказа, батерията Semi се състои от девет големи модула, три от които (средният ред) изглеждат по-големи. Монтират се под кабината на камиона. Известно е, че версията с пробег от 805 км се очаква да бъде оборудвана с батерии с капацитет приблизително 850-900 kWh. В процес на разработка е и модификация с пробег от 483 км, която вероятно ще получи по-малък акумулаторен блок.
Електрическата установка на камиона е тримоторна. Освен това агрегатите са монтирани на втората и третата ос. В документацията втората ос се нарича "въртящ момент" и има два електродвигателя. Активира се при ускорение или значителни натоварвания. Третата ос - "ефективна" - е оборудвана с един двигател, оптимизиран за движение с постоянна скорост по магистралата.
Както беше съобщено по-рано от Tesla, електрическите двигатели на Semi имат ротори с въглеродни втулки, подобно на 2021 Tesla Model S и Model X Plaid. Друг интересен момент е наличието на система за охлаждане на батерията на борда на Tesla Semi. Той ще позволи зареждане на камиона от високоскоростни терминали с мощност над 1 MW.
Галерията също така включва изображения на кормилната и спирачната системи, както и данни за брутното тегло на камиона, размера на гумите и налягането. Както знаете, общото тегло на Tesla Semi (с ремаркето) е 37 195 кг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Куче-касичка
Коментиран от #2
17:18 05.01.2023
2 Нещо
До коментар #1 от "Куче-касичка":
като нищо се разбра от тази статия….Собствено тегло на влекача?
Коментиран от #22
17:26 05.01.2023
3 Тяхната работа
17:30 05.01.2023
4 Адам Хилтън
17:33 05.01.2023
5 Гост
17:36 05.01.2023
6 Гост
Коментиран от #8
17:38 05.01.2023
7 Направо
17:49 05.01.2023
8 Разбира се
До коментар #6 от "Гост":
Даже и не са 37, аз съм 37,2 тона и то без ремаркето и шофьора. Даже не знам дали са включили и камиона или това е тежестта само на батериите.Продължавай да се образоваш от статиите тук и да се опитваш да ги пробутваш за факти. Съмишлениците ти дори ти вярват и те цитират!
Коментиран от #9
17:51 05.01.2023
9 Тук се пообърка
До коментар #8 от "Разбира се":
и виждаш “врагове” навсякъде…..Мой е коментар 2 и наистина нищо не се разбира….
Коментиран от #12
17:54 05.01.2023
10 Пак картинки
Коментиран от #14, #56
17:54 05.01.2023
11 Най-умният човек на света
Коментиран от #15
18:07 05.01.2023
12 За първи път ли ти е?
До коментар #9 от "Тук се пообърка":
Да не можеш да разбереш статия написана тук? А случайно поне веднъж да ти се е случвало заглавието на статията да казва точно от обратното на написаното в статията?И къде видя врагове?
Обръщам се към хората, които безрезервно вярват на всичко написано, без даже да проявят елементарно критично мислене дали това е възможно да е вярно.
А особено към този индивид, който заедно с приятелите си прочете само заглавието на статията, че:
Собственици на електромобили Tesla губят много при препродажба
И засипаха всички теми с коментари как това било вярно, въпреки че в статията пише точно обратното.
Другите поне се изпокриха като мишки, когато схванаха смисъла на статията. Този обаче е дошъл и тук да се пери.
Коментиран от #16
18:25 05.01.2023
13 Макробиолог
Коментиран от #21
18:50 05.01.2023
14 А не е
До коментар #10 от "Пак картинки":
ли така??? Или пак се превъзбуди от картинки в нета, за евентуална сервизна програма за резервни части... ти от това ли се превъзбуждаш и подхранваш вярата си???18:51 05.01.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 В темата
До коментар #12 от "За първи път ли ти е?":
за обезценяването не съм се бъркал, защото нито ме касае, нито имам приятели тук по форумите...Само кратка вметка - в края на миналата година ми предлагаха да купят колата ми на 1 година и 30 000 км за цена, по-висока с 10% от покупната...веднага... и не е ел... но това не ме превъзбужда, а ми е пределно ясно че е вследствие на иконом. ситуация във всички браншове .... дори продавам 4-5 годишна употребявана техника на цени в момента = на новата такава от края на 2020 г... но и това няма да е вечно!!!
И не виждам какво лошо има в констатацията на информацията, че вече знаем ТТ данните за тотала на композицията на семи и лиспва отново инфо от тесла за собствената маса....
Коментиран от #17
19:01 05.01.2023
17 Не говоря за тебе
До коментар #16 от "В темата":
А за Гост, който все още не е схванал смисъла на онази статия.19:07 05.01.2023
18 Турбо
Коментиран от #19
19:45 05.01.2023
19 И затова
До коментар #18 от "Турбо":
че един от директорите на Пепси, каза че семи ще се кара на 160 км с тежките безалкохолни, а на 600-700 км евентуално с чипсовете….Има и интервю и клипче от любимите на тесльо в тубата….
Коментиран от #20, #30
21:21 05.01.2023
20 Трудно правиш връзка нали?
До коментар #19 от "И затова":
Защо не могат да си позволят да возят вода на повече от 160 км, а не е проблем да возят чипсове на 700?Коментиран от #23, #24, #31
21:55 05.01.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 омъскаряване
До коментар #2 от "Нещо":
Статията не е за разбиране, а за възхищение от творенията на "свети" Илон.В неговите творения само се вярва не се търсят обяснения!
Жал ми е само за шофьорите, който не могат прозореца да си отворят е тъй да се изплюят дет се вика!
Коментиран от #55
22:42 05.01.2023
23 Безкрайно
До коментар #20 от "Трудно правиш връзка нали?":
ми е трудно, но остави шегите и закачките настрана!Защо от Тесла не направят нещо, като всеки нормален производител, особено на комерсиални превозни средства-правиш официално представяне, “биеш” барабана, каниш всички водещи журналисти от специализирания печат, даваш им n-брой “наточени” композиции по избрани тежки/леки/смесени маршрути с напълно натоварено полуремарке и после всички отчитат резултатите и следват хвалебствия… нали са сигурни в техническото съвършенство и предимство на продукта си?
Коментиран от #25, #27
00:49 06.01.2023
24 А ако ще возят
До коментар #20 от "Трудно правиш връзка нали?":
леките си товари на дълги разстояния, защо изобщо са им 3-осни семи???Коментиран от #26, #32
00:50 06.01.2023
25 Хахаха
До коментар #23 от "Безкрайно":
Ще ме умориш о смях!"Защо от Тесла не направят нещо, като всеки нормален производител"
Как успя да сложиш Тесла и "нормален производител" в едно изречение? Тесла не прави нищо "нормално" подтарому, но пък се превръща много бързо в новото нормално, защото след плюнките как никой нормален не прави така, обикновено след време всички останали започват да копират Тесла, а не обратното.
Ако Тесла играеше по правилата създадени от стогодишните, нямаше да има шанс.
А и това няма как да стане, защото Тесла НЯМА нито рекламен отдел, нито PR, нито пък отдел или поне човек за връзки с обществеността. Оставили са продуктите сами да говорят за себе си и не дава и долар за реклама.
06:14 06.01.2023
26 Прочете ли статията ?
До коментар #24 от "А ако ще возят":
А за принципите на действие? Къде ще свържат останалите два двигателя?Пък и след като са постигнали с триосен 40 тонен камион по-нисък разход отколкото 10-20 тонните камиони на конкуренцията, защо им е да возят 3 пъти по-малко стока за повече пари за "гориво"? Да не говорим, че другите травва да направят поне 2 зареждания по минимум 2-3 часа за да минат 700км.
И не стига че един такъв курс им струва повече време и пари, а трябва да направят три курса за да превозят същото количество.
06:25 06.01.2023
27 Безкрайно ти е трудно
До коментар #23 от "Безкрайно":
Личи си от километри."даваш им n-брой “наточени” композиции по избрани тежки/леки/смесени маршрути с напълно натоварено полуремарке и после всички отчитат резултатите и следват хвалебствия…"
И каква ще е целта на задачата? Да увеличат времето за изчакване на поръчката от 2025 на 2030 година?
Засега са натрупали поръчки, които трудно ще изпълнят до 2025 и то ако наистина започнат масово производство в Тексас през тази година, в което лично аз се съмнявам.
А какво да дадат на журналистите тогава? Прототипи от Невада? Та това дори не е серийната версия на камиона и дори и Господ все още не знае точните спецификации на серийната версия.
Особено пък, както за разлика от "нормалните производители", които имат моделни години за да правят промени по модела, при Тесла промените се правят в движение по няколко пъти в месеца дори за модели, които са в производство от години.
А към момента най-тежката част - батерията, не е от новите 4680 клетки с които ще е серийната версия.
Коментиран от #40
06:41 06.01.2023
28 ПатУРКО
Коментиран от #33
08:25 06.01.2023
29 Селянин
Коментиран от #34
08:41 06.01.2023
30 Турбо
До коментар #19 от "И затова":
Дизелов влекач без проблеми проблеми превозва тежки стоки на хиляди километри.Семи ще превозва чипс и пуканки.09:00 06.01.2023
31 Турбо
До коментар #20 от "Трудно правиш връзка нали?":
Пепси не вози вода,а концентрати до регионалните бутилиращи фабрики.От там разнасят бутилките до супермаркетите.09:03 06.01.2023
32 Турбо
До коментар #24 от "А ако ще возят":
Камионът е триосен,защото батериите са тежки.Има изискване за натоварване на всяка ос на камиона.Коментиран от #37
09:05 06.01.2023
33 И каква е разликата
До коментар #28 от "ПатУРКО":
Всички камиони тежат по толкова. На този само полезния товар му е по-малко.Коментиран от #35
09:13 06.01.2023
34 Не се притеснявай за Тесла
До коментар #29 от "Селянин":
Те се учат от грешките си и се променят по-бързо от всеки в индустрията. И са едни от малкото, които променят из основи тази над 100 годишна индустрия и закостенелите ѝ "правила".Само факта, че шефа на една от най-добрите компании в бранша - Даймлер, при представянето на камиона обяви, че такъв камион е невъзможно да бъде направен защото ще противоречи на физичните закони, трябва да ти говори достатъчно колко напред е Тесла и къде са останалите.
09:20 06.01.2023
35 Турбо
До коментар #33 от "И каква е разликата":
Колко по малко е полезния товар?Срам ги е да кажат,защото ще станат за подигравка?Семи разнася 3,6 тона малката и 6 тона голямата батерия.Коментиран от #38
09:28 06.01.2023
36 Дефинирай
Нали точно и аз това ти говоря. Защо смяташ че пепси са избрали да преместят основното си производство във велико търново, като премахнаха производството си в Благоевград?
Къде са им регионалните складови бази? Упс - София и Бургас - обичайните 160 км за pepsi.
Тоест до твоя град вероятно не карат от Велико Търново, където се бутилира. Това не е грижа на pepsi, а на регионалните дистрибутори.
Докато чипса могат да го докарат и от чужбина, защото един кашон чипс тежи колкото една бутилка 2,5 л pepsi.
09:39 06.01.2023
37 Знам много добре
До коментар #32 от "Турбо":
че има норма и за натоварване на ос, като за различните държави може да варира…Въпроса е кому е нужно да търкаля 3-моста за например 10-тона товар, като може да го направи с 2-осна композиция???
Коментиран от #39, #42
09:46 06.01.2023
38 Е колко да е по-малко
До коментар #35 от "Турбо":
Според регламентите в европа електрическите камиони могат да имат два тона по-голямо общо тегло.Един тон резервоар с един тон двигател и трансмисии правят общо два тона.
Тоест електрическият камион с малката батерия тежи тон и половина повече от дизелов, но му е позволено да вози два тона повече от него.
Излиза че електрическият може да товари по половин тон повече полезен товар дори по твоите сметки. Тоест потвърждаваш думите на Тесла, че полезният товар е колкото на дизелов влекач или повече.
А няма как да ти кажат точно колко е, защото и те самите не знаят колко ще тежи камиона от серийното производство с другия тип батерии. Тоест каквото и да кажат ще е само спекулация, независимо дали е оптимистична или песимистична прогноза.
Коментиран от #41
09:48 06.01.2023
39 Пак питам?
До коментар #37 от "Знам много добре":
На коя ос ще сложат другите два двигателя? На предната?Освен очевидното износване на още един чифт гуми, какви са недостатъците на третата ос, ако очевидните и предимства са че намалява разхода на километър, като в същото време се подобрява както сцеплението, така и регенеративното спиране, без дори да броим два пъти по-високата мощност от дизелов автомобил и съответно много по-добрата динамика, която е сравнима с лек автомобил и спестява много време при динамично шофиране и изкачване на наклони?
Защо биха се личи лишили от всичко това според тебе?
Защо си мислиш, че някой за същите или повече пари, би избрал много по-муден камион с много по-голям разход което автоматично означава много по-малък пробег с едно зареждане?
Коментиран от #43
09:53 06.01.2023
40 Е значи
До коментар #27 от "Безкрайно ти е трудно":
сам признаваш, че това тук са едни тестови мулета и общо-взето са доставили едно нищо на Пепси и начина им на работа е learning by doing…няма що, страхотно!!!Вресльо-тесльо нещо пак палавее и се хлъзга и измъква с изтрити та протрити клишета….като за великата тесла, колко била нестандартна и видиш ли сама се продавала…. нямала нужда от тестове и били толкова гениални, че с 1 конфигурация ще покрият всички нужди и имали поръчки до 2035…. Колко? 50 000 на година, колкото твърдиш ще е капацитета на непостроения им завод ли??? А в същото време не смеят да изкарат данните на влекача си…
Много се надъхваш от промиващите им live-офе и се изказваш като член на борда на директорите…защо не им се предложиш, като планьорчик…??? Те такива рибки като теб само чакат….
09:56 06.01.2023
41 В Европа
До коментар #38 от "Е колко да е по-малко":
забрави да се наложат с това 3-осно недоразумение…. може би Скандинавия, ама там пък студ….09:59 06.01.2023
42 Друг въпрос
До коментар #37 от "Знам много добре":
Защо мислиш че някой ще си купи камион с над 1000 коня за да търкаля товари от 10 т? И защо си мислиш че в световен мащаб никой няма да търси триосни камиони?Тесла в най-смелите си мечти смята да произвежда 50 000 камиона годишно от сегашните 4 милиона камиона които се произвеждат в световен мащаб. Тоест само 1% в най-добрия случай.
Смяташ ли че производството на три осми камиони в световен мащаб е по-малко от този един процент?
И защо въобще реши че тесла иска да произвежда абсолютно всичките камиони в световен мащаб?
Тесла ще накара всички да преминат на електрически камиони, това е безспорен факт, но това въобще не означава, че Тесла ще ги произвежда
Коментиран от #44
10:01 06.01.2023
43 Какво питаш
До коментар #39 от "Пак питам?":
бе Петкане??? Ето ти поредния минус на недоносчето семи…. да търсят къде да сложат още двигатели…на средната ако искат….А ако според теб е минус само търкалянето на още 4-гуми… добре…за пореден път ги “разбираш” нещата….енерго-разхода не се повишава…това е тесла и сама си прави тока….маневреността не се влошава…не те ограничава по този начин и къде може да возиш стока…т.е. хич не те прави един строго магистрален влекач…ама опаа… само с има-няма едни сулно пожелателни 800 км пробег…. т. е. тове нещо като нищо…. аа да, ще кара на Пепси безалкохолните ама на къси дестинации…
Коментиран от #46
10:06 06.01.2023
44 На меко
До коментар #42 от "Друг въпрос":
казано безмислените ти километрични писаници не ми се отговаря, но да обобщим накратко: и за какво е цялото това напъване и вряскане….??? За мижав процент на един силно ограничен продукт от общото световното производство ли??? Аа той мъск бил визионер… нестандартен дори….Да видим дали пък ще тръгнат по този път останалите или ще има ново 20-се???
Коментиран от #45
10:20 06.01.2023
45 Дежавю
До коментар #44 от "На меко":
Искаш ли да ти изкопирам абсолютно същите изказвания от преди пет години за електрическите леки автомобили?И ако леките автомобили според мен ще бъдат заменени в голямата си част с електрически през следващите 20-30 години, то пак според мен, след само 10 години по-голямата част от превозът с камиони на дълги разстояния ще се извършва от електрически камиони, защото на дизел ще е много по-скъпо и нерентабилно, а това е бизнес в който най-важното е цената на километър.
Никой клиент няма да се интересува с колко осен камион ще му превозиш стоката и дали се движи на дизел ток или въглища. Клиентът ще избере най-евтиния начин, по който може да си транспортира стоката от точка А до точка Б и транспортните фирми ще си купят камиони, които могат да удовлетворят тези изисквания за да могат да оцелеят въобще на пазара.
Конкретен и ясен въпрос. Ако на един превозвач му излиза два пъти по-евтино да превози един тон товар с електрически камион, отколкото с дизелов, ще се интересува ли от броя на осите?
Коментиран от #48
11:34 06.01.2023
46 Не се притеснявай за процента
До коментар #43 от "Какво питаш":
Ако видят чак такъв зор с търсенето на електрически камиони и изнемогват с производството, ще си напазаруват Даймлер, който струва по-малко от twitter и ако са искали, досега да са го купили няколко пъти.Първоначално повечето фирми са поръчали само по няколко бройки за да опипат почвата и да заменят само малък процент от флота си с електрически камиони.
Чак когато ги получат и изпробват, ще си проличи дали си прав и ще се откажат от нови поръчки или аз съм прав и ще бързат да заменят поне по-голямата си част от автопарка си с електрически камиони и да оставят дизеловите само за маршрути по които нямат друг избор.
Само времето ще покаже.
Коментиран от #47
11:44 06.01.2023
47 За едно най-накрая
До коментар #46 от "Не се притеснявай за процента":
си прав - само времето ще покаже, след като всичко влезе в реална експлоатация и при равни условия...И не очаквам да се отакажат така бързо и лесно дори и при неуспех на проекта, най-малкото заради еко-имиджа, който се опитват да покажат... просто ще останат дълго време с ограничено приложение..
Коментиран от #49
13:08 06.01.2023
48 Не се изживявай като
До коментар #45 от "Дежавю":
Мъск... не си..Всеки краен клиент в нормалня бял свят, който наема превозвач се интересува на 1-во място стоката му да пристигне навреме и сигурно и след това се интерсува от цената... само в БГ е точно обратното...
А ако на превозвача му се налага да ползва техника, която не отгоаря на изискванията или най-просто не отговаря на регламентите за съответната страна... няма как просто стоката на крайния клиент да бъде превозена... или както в много случаи просто не може да влезе да товари/разтовари стоката в базата на клиента...именно поради габаритните размери/брой оси/обща дължина на композицията...
Коментиран от #50
13:21 06.01.2023
49 Само така си мислиш
До коментар #47 от "За едно най-накрая":
Знаеш ли колко полицейски управления заради еко имиджа си накупиха електрички, които така и си стоят по паркингите и никой не ги кара?Всяко едно нещо или става или не става.
Коментиран от #51
14:47 06.01.2023
50 Объркал си ме с някой
До коментар #48 от "Не се изживявай като":
Аз не се изживявам като никой и не смятам че от моите критерии за камион автомобил телефон или каквото е да е било друго, ще се промени цялата индустрия за да ми угоди.Ти си този който определя че триосните камиони нямат шанс дори за 1 % в пазарен дял и никой няма да ги търси както и че никой клиент не се интересува от цената на превоза и задължително търси двуосен влекач и даже си вярва, че това е важно за клиентите.
А особено това, че камион с мощност 1000 коня ще стигне по-бавно до крайната дестинация от камион с 500 коня. Ти наистина ли вярваш в това? Само разликата в едно единствено ускорение от 0 до 100 е една минута в полза на електрическия камион. При 5% наклон, за 100 километра разликата е около 30 минути в полза на електрическия камион.
Дали са правилни предположенията ми че си мислиш че електрическият ще стигне по-бавно? Би ли се обосновал защо мислиш така?
Според тебе дори, ако се движат с абсолютно една и съща скорост и ускоряват по един и същ начин, ако тръгнат по едно и също време, кой камион ще стигне пръв до крайната дестинация след 2000 километра и колко ще е разликата? За колко време стигат?
Тази пиеска сме я играли многократно!
Коментиран от #67
14:59 06.01.2023
51 Е да де
До коментар #49 от "Само така си мислиш":
и се видя…не става….Коментиран от #52, #53
19:00 06.01.2023
52 Е не става, кой твърди че става
До коментар #51 от "Е да де":
Аз ти казах че става за поне 1% процент, но се оказа че съм се объркал жестоко. Изгледай видеото и кажи за колко процента от товарите в щатите би могъл да се използва този камион според проучването, което е направил автора на клипа?А дано, ама надали. На тебе изчисления, физични и административни закони са ти непонятни и единствения аргумент са ти емоциите и предразсъдъците и дори няма да изгледаш клипа, въпреки че има картинки и не е нужно да знаеш чак толкова добре английски за да го разбереш, защото и това ти е ограничаващ фактор.
Ще чакам да видим дали си разбрал нещо от клипа?
Коментиран от #54
19:27 06.01.2023
53 Ето ти нагледно
До коментар #51 от "Е да де":
И клипа който е публикуван преди два часа19:29 06.01.2023
54 Не бе
До коментар #52 от "Е не става, кой твърди че става":
клипчетата от тубата и формулките ги гледаш само ти….И като си гледкал внимателно-я кажи с колко трябва да караш, за да имаш 800 км пробег и с колко товар???
Колко е разликата в теглата само от батериите???
Да обърна внимание на размерите на гумите и според теб защо е такъв???
Наистина ли вярваш, че средния пробег е около 200 мили/ 400 км дневно??? Ако в Щатите е така, в Европа не е… Да не твърдиш, че с 3-осната тесла ще правиш дори и вътрешно-градска дистрибуция??
Не на последно място - с какъв дизелов камион е направена съпоставката??? Ами ако се направи съпоставка с Европейски такъв в клас 600-700+ к.с.???
Според филмчето на мъск, разликата в пари/км не беше толкова висока, колкото на теб ти се иска… а разликата в цените???
Навсякъде ли имаш гарантирани зарядни станции, по колко камиона наведнъж ще могат да обслужват???
И какво излиза-направили са си влекач, който да покрива техните си нужди за извън-градски транпспорт от база до база, на средни разстояния и най-вече за американските си стандарти за размери, тегла, времена за каране и скорост…. нещо което се опитвам да ти обясня с думи прости от месеци, но ти не желаеш да асимилираш или не можеш, защото ти липсва опит в транспорта и спецификите при нас/Европа…затова ти казвах, че тук няма да се наложи, а за щатите никога-никъде не съм писал-провери сам!!!!
Времето ще покаже кой, как и колко….
Коментиран от #57, #58, #59
20:18 06.01.2023
55 И така
До коментар #22 от "омъскаряване":
Светия Ислун показва туй онуи ами с наще ефове кво стана не казва нищо щот гледам туй онуй тока върви де с климатик кола ся пък камион може и самолет да има пък наще ефове с бензин май дъл ша съм на крак да ги чуя па и да се помолим на тоо свети Илонъ дано бръмнат нявга20:24 06.01.2023
56 И то голяма
До коментар #10 от "Пак картинки":
Работа светия Илонъ ги измисля блажен и да са вярващите20:28 06.01.2023
57 А защо не отговори ни
До коментар #54 от "Не бе":
Според тебе дори, ако се движат с абсолютно една и съща скорост и ускоряват по един и същ начин, ако тръгнат по едно и също време, кой камион ще стигне пръв до крайната дестинация след 2000 километра и колко ще е разликата? За колко време стигат?20:33 06.01.2023
58 България в Европа ли е ?
До коментар #54 от "Не бе":
Дай пример за вътрешен курс който не може да се извърши с този камион?Коментиран от #60
20:38 06.01.2023
59 Друг въпрос
До коментар #54 от "Не бе":
Дай пример и за типичния европейски курс? Ако има зарядна мрежа, какъв би бил проблемът за използване на електрически камиони с 800 км пробег и 30 минути зареждане на 650 км пробег? 100% от курсовете ли са с максимален товар и на по-дълго разстояние?Коментиран от #61, #63
20:39 06.01.2023
60 За вътрешно в България
До коментар #58 от "България в Европа ли е ?":
някога да съм казвал за разстояние….??? Кога и къде???По-важния въпрос е кога и дали ще има израдена зарядна мрежа???
А точно тук ще пасне ли този 3-осен влекач и как ще се впише в нашите мащаби???
За цената на семи и да го вкараш да работи вътрешно в БГ…. без коментар и времето за изплащане….
За Европа няма как да стане с този 3-осен, проумей го това-трябва друга спецификация….или кскто казваш ти, мижав % от общите продажби….
Коментиран от #66
21:00 06.01.2023
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Турбо
21:25 06.01.2023
63 Имах доброто
До коментар #59 от "Друг въпрос":
желание и написах редица коментари в пост 61, без нито една обида…. защо е изтрит-много моля ако има доблест модератор, да го покаже….Няма нерви да го повторя, петък вечер е и има далеч по приятни занимания за всички….
Всичко ще си покаже във времето….
Коментиран от #65
21:28 06.01.2023
64 И откъде ще дойде забавянето
До коментар #61 от "Ако ако":
За да пусне някой електрически камион да прави курсове по четири до 8 000 км и е с всичкия си значи че поне през 200-300 км има зарядни станции.Сега сещаш ли се защо ползват всичките 30 налични такива камиона в света само за вътрешно фирмени курсове или пак ще продължиш да задаваш глупави въпроси? Дали някой ще тръгне да изгражда зарядни станции които струват около милион за зареждане на 4-5 камиона едновременно, за да пусне до 30 камиона по един и същ маршрут на 8000 км? Как въобще дори успя да си го помислиш?
КОГАТО има достатъчно камиони, ТОГАВА някой може и да си помисли да започне бавно да изгражда обществени зарядни станции.
ТОГАВА един електрически камион ще стигне по-бързо, защото ще кара с много по голяма средна скорост.
По колко километра можеш да минеш максимум на денонощие с дизелов камион? Всеки път ли минаваш по толкова? 8 000 км курс за колко дни го минаваш?
21:30 06.01.2023
65 Не се притеснявай
До коментар #63 от "Имах доброто":
Прочетох го, преди да го изтрият. Предвид стилът ти на писане дори не обърнах внимание дали има обидни думи.21:32 06.01.2023
66 Остави осите
До коментар #60 от "За вътрешно в България":
Кой е този курс който не може да бъде извършен в България с едно зареждане? Невъзможно ли е pepsi да си го ползва между базите? Реално ще прави по четири курса - ще отиде от търново до София или до Бургас два пъти и ще се върне без да се налага да се зарежда. Тоест една единствена зарядна станция във Велико Търново е напълно достатъчна за няколко камиона. Какъв проблем виждаш с осите, товарът, маневрирането в базите?21:38 06.01.2023
67 ТеслАта
До коментар #50 от "Объркал си ме с някой":
Болният сектант. При бързо ускорение разхода се увеличава ( примерно утроява). На 5% наклон разхода се увеличава. Та извода е: ако ползваш тези "предимства" на елрктричката изминатият път с една зарядка на батериите НАМАЛЯВА. Той сега РЕАЛНО се оказва нищожен, представям си ако се намали какво става.12:14 08.01.2023