Last news in Fakti

26 Януари, 2023 04:12 1 744 12

26 януари 1891 г. Умира Николаус Ото

  • николаус ото-
  • автомобили-
  • двигател

В съдебно дело немският патент на Ото за четиритактовия двигател му е отнет в 1886 г.

26 януари 1891 г. Умира Николаус Ото - 1
Снимка: Архив

На 26 януари 1891 г. в Кьолн умира Николаус Ото.

Той е самоук автомобилен изобретател на четиритактовия двигател, наречен от него Отомотор.

Ото израства в бедно семейство, баща му е управител на пощата на градчето. Ото преминава обучение за търговец и се препитава, като работи като търговски служител в градовете Франкфурт на Майн и Кьолн. Оженва се за Анна Госи и им се раждат седем деца. Синът му Густав Ото става самолетен конструктор.

Още през 1862 г. той започва първите си експерименти с четиритактови мотори. Едва през 1876 г. той успява да създаде модел, който да се наложи на пазара. Междувременно през 1863г. построява първата си машина, задвижвана с газова сила.

През 1864 г. заедно с инженера Ойген Ланген основават първата фабрика за двигатели в света. Първоначално името е „N.A.Otto Cie“, през 1869 става „Gasmotorenfabrik Deutz“, а в днешни дни е позната като „Дойц АГ“ (Deutz AG). През 1876 г. Ото и Ойген Ланген успяват да създадат четиритактов мотор със сгъстен заряд. Този тип мотор е основата за направата на четиритактови двигатели и до днес.

В 1867 г. техният двутактов мотор печели златен медал на Парижкото изложение. Оттук нататък търговията потръгва бързо и печалбите на компанията растат стремглаво. В 1872 г. двамата наемат Готлиб Даймлер, блестящ инженер с опит в ръководенето на фабрика, за да им помогне в производството на двигателя.

Далеч по-добрата ефикасност и работа на четиритактовия двигател са очевидни и той се радва на незабавен успех в продажбите. Само през следващите десет години са купени 30 000 броя и скоро всички разновидности на Леноаровия мотор са вече демоде.

В съдебно дело немският патент на Ото за четиритактовия двигател му е отнет в 1886 г. Оказва се, че някакъв французин на име Алфонс дьо Роша е измислил в 1862 г. подобен на Отовия модел и го е патентовал. Дьо Роша обаче не произвежда нито един двигател.

Фирмата на Ото продължава да печели. Когато умира в 1891 г., той е много състоятелен човек.

Междувременно в 1882 г. Готлиб Даймлер напуска фирмата. Той твърдо е решил да приспособи Отовия двигател за превозно средство. А как това става ще ви разкажем по-нататък.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    12 4 Отговор
    ПОКЛОН ТАЛАНТ

    Коментиран от #4

  • 2 Смех 😆🤡🤣

    3 18 Отговор
    Е как ще е изобретател като открадва патента на Рохас.Нищо не е измислил тоя набеден изобретател

    Коментиран от #11

  • 3 Даймлер и Бенц

    5 22 Отговор
    От този Ото тръгна световното замърсяване,германците само бели правят.Хитлер капут!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Истината

    21 2 Отговор
    Първият двигател е изобретен от македонец , първият космонавт е македонец господ е македонец и каквото друго се сетите

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Освен това

    5 4 Отговор

    До коментар #7 от "Истината":

    първите хора създадени от Господ са македонец и окраинка, ха ха ха...
  • 11 Тесльо

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Смех 😆🤡🤣":

    нещо смислено имаш ли да кажеш или пак ще пускаш смешни клипчета с тесли???
  • 12 Ххх

    0 0 Отговор
    Браво за статията. Направете такава историческа рубрика. Ще е много интересна и полезна.