Заради Урсула фон дер Лайен и компания, европейските автомобилни производители няма да издържат

29 Юни, 2025 12:30 14 450 39

  • автомобили-
  • камиони-
  • производство-
  • европа-
  • ес

Те са изправени пред милиардни глоби за емисии

Заради Урсула фон дер Лайен и компания, европейските автомобилни производители няма да издържат - 1

Съществува сериозна опасност от загуба на стотици хиляди работни места в европейската автомобилна индустрия, ако не се предприемат своевременни мерки за подпомагане на сектора да постигне целите си за намаляване на емисиите на CO2 до 2030 г. Това е прогнозата на Кристиан Левин, главен изпълнителен директор на Scania и Traton Group, и настоящ председател на Съвета за търговски превозни средства на ACEA (Европейска асоциация на производителите на автомобили). Според него европейските производители на камиони няма да могат да издържат на астрономическите глоби в размер на милиарди евро, които ги заплашват при неспазване на изискванията.

Неизбежни последици и амбициозни цели

Последиците от тази ситуация ще се усетят далеч извън фабриките, както подчертава Trailer.se в интервю с ръководителя на Шведската асоциация на производителите на автомобили. Проблемът едва сега се очертава, но неговите последици вече започват да стават видими. Съгласно действащото законодателство, производителите на камиони трябва да намалят средните емисии на CO2 от своите автопаркове с 45% до края на десетилетието спрямо нивата от 2020 г.

Непостигането на тази цел ще доведе до глоба от €4250 за всеки грам CO2, отделен на превозно средство. Простата аритметика показва, че това може да доведе до глоби до €1 милиард на производител. "Ние сме основата на обществото. Транспортът е причината Европа да е толкова ефективна. Ако загубим конкурентоспособността си като индустрия, ще загубим работни места, логистичен капацитет и позицията си на световен лидер на пазара", казва Кристиан Левин, който ръководи секцията на ACEA, обединяваща производителите на тежки камиони.

Предизвикателства пред електрификацията

Към момента, настоящият парк от електрически превозни средства с батерии представлява едва 3.5% от общия пазар на тежкотоварни камиони в ЕС. Този дял трябва да се увеличи десетократно, като електрическите превозни средства с батерии следва да достигнат 35% само в рамките на четири години и половина. Останалите около 10% от общата цел от 45% ще бъдат постигнати чрез подобрения в силовите агрегати и аеродинамиката. Въпреки че някои страни от ЕС, като Швеция и Холандия, са лидери в електрификацията, други, като Полша и Испания, значително изостават.

Инфраструктурни бариери

Според Кристиан Левин, в момента в ЕС има по-малко от 1000 места, където тежкотоварни камиони могат да се зареждат, и повечето от тях не разполагат с мегаватовите зарядни станции, необходими за транспорт на дълги разстояния. Истинската пречка обаче е връзката с електрическата мрежа. "Дори в моята родина, Швеция, полагането на кабел под земята може да отнеме десет години. Не става въпрос само за изграждане на зарядни устройства, но и за довеждане на електричество до тях, а процесът на издаване на разрешителни не работи", добавя Левин.

Икономически предизвикателства и призив за преговори

За транспортните компании преходът към електрически превозни средства е оправдан само ако икономическата ситуация го обосновава, което често не е така в момента. В отговор на тези предизвикателства, ACEA вече изпрати официално писмо до председателя на Европейската комисия, Урсула фон дер Лайен, с искане за спешни преговори и преглед на целта за 2030 г. възможно най-скоро.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Студент

    84 13 Отговор
    Днес бяха изпратени 535 "поздравителни телеграми" пълни с цветя и рози, до бандеровските много полови представители.
    Ум ряли са от радост като са ги прочели.
    Един пилот на Ефка отишъл на 7-то небе от вълнение.

    Коментиран от #4, #11

  • 2 Хеми значи бензин

    2 72 Отговор
    А ми Тесла отдавна е направила електрически камиони.

    Коментиран от #37

  • 3 А не бе

    149 1 Отговор
    Урсула ще затрие Европа.
  • 4 Българин

    3 77 Отговор

    До коментар #1 от "Студент":

    Българите винаги сме знаели, че по-добре да се подчним на по-смелите и по-силни и така да запазим живота си! Ако много се бяхме репчили на великите народи, никой от нас нямаше да оцелее!
  • 5 Студент

    116 5 Отговор
    ⚡️САЩ вдигнаха санкциите срещу Русия, които пречеха за изграждането на атомната електроцентрала "Пакш-2" в Унгария - Сиярто.

    А българските многополови и наведени, още не усещат накъде духа вятъра.
  • 6 Сега Остава Да Чакаме !

    83 1 Отговор
    Сега Остава Да Чакаме !

    Електрическите Самолети !
  • 7 Ъъъъъъъъ

    134 3 Отговор
    Ако някой не знае, според новия стандарт Евро7, на прицел са звети дори автомобилните гуми. Според този стандарт, при износването на гумите, парченцата каучук, които се отделят при износването им, не трябва да са по-големи от не знам какъв си размер....Нещо абсурдно беше., ама то кое вече не е абсурдно в Европа? Нали се сещате, че дори и да бъде постигнато това, то ще си има цена? И тя няма да е много хуманна.😂
  • 8 Корумпираната у.....р.....успия

    115 1 Отговор
    В панделата.
  • 9 Иван

    77 5 Отговор
    Ами закрийте индустрията да вкарват коли Китай
  • 10 Разтуряне на г....ейсъюза

    106 3 Отговор
    И всяка държава сама да си определя политиките
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Възрожденец

    27 0 Отговор

    До коментар #11 от "Иван":

    Иване Иване, да те..... кой те фане!
  • 13 Урсулиците:

    111 2 Отговор
    Кая, Коща, Мацола, Урсула и компания
    Имаме много Амбициозна Програма:
    Чрез Зелената сделка и
    Нулевата емисия да
    Унищожим ЕС, с което ще накажем Русия и Путин,
    Защото няма да има на кого да продава горива!

    Коментиран от #16

  • 14 А50

    92 2 Отговор
    Зад представяния проблем с амисиите се крие неконкурентното производство в ЕС след започването но СВО и санкциите срещу Русия. А защо няма санкции срещу Израел няма логично обяснение, нищо чудно да искарат отново евреите жертва. Освен спад на производство в ЕС се очаква увеличение на разходите за въоръжаване и попълване резерва след като бе предаден на 404. А кравите и газовете са за лека нощ деца, то до границите на ЕС трещят екологични бомби и танкове, и самолати, но седнали да ни броят калориите. Въобще някой още връзва ли им се
  • 15 Спете спокойно деца

    37 13 Отговор
    Електрически камиони ще има с или без изисквания. Ако не са scania, ще са китайски.

    А защо пък не и китайска scania, Ако продължават да търсят причината извън scania? Китайците са с радост ще ги купят, за да ги ползват като Троянски кон да си продават китайските камиони в Европа.
  • 16 Спете спокойно деца

    9 33 Отговор

    До коментар #13 от "Урсулиците:":

    Не се притеснявай, китайците ще помогнат и на Урсула да съсипе техните братя руснаците пък и техните врагове арабите, като освен камиони, Китай изгради и зарядни станции, захранване с китайски батерии, които се зареждат от китайски панели. Така ще се пестят трилиони годишно които се изсипват в касите на руснаците и арабите за горива.
  • 17 Санкциите работят

    53 2 Отговор
    Еконормите са най-малкия проблем. Скъпите енергийни мощности оскъпяват производството, неконкурентна икономика и съкращенията почнаха отдавна.

    Коментиран от #18

  • 18 Именно

    3 26 Отговор

    До коментар #17 от "Санкциите работят":

    А електрическите камиони са решение на тези скъпи енергийни източници, защото ползват най-евтината възможна енергия - слънчевата, която е в излишък и понякога дори няма цена, защото е отрицателна.

    .
  • 19 Ифффф

    48 2 Отговор
    Нещо не разбирам ! Хем имаме излишък на електричество от зелена енергия ,хем имаме увеличение на цената на домакинствата, то е като при он си ме е,,,е азе си го лАжа
  • 20 13675

    23 3 Отговор
    Каква, Русия кава Украйна, Китай, САЩ. Абе, хора вие сте толкова обременени, я излезте пийте една бира разминете се с хора, направо сте зациклили
  • 21 В линкедин имаше статия че Скания е

    9 15 Отговор
    Направила камион батериите на който се зареждат от слънчеви панели сложени на ремаркето на камиона
    Тоя кво се жалва

    Коментиран от #24

  • 22 Тесльо=идиот

    6 15 Отговор
    Тесла Семи ще завладее света.Статистически е доказано.

    Коментиран от #23

  • 23 Идиота си остава идиот

    5 11 Отговор

    До коментар #22 от "Тесльо=идиот":

    Няма да са Тесла семи, а ще са електрическите камиони независимо от марката. А марката няма да е една мрънкачи като scania, а Тесла, BYD или други технологични играчи. Защо не и apple, Samsung и xiaomi

    Коментиран от #25

  • 24 Атеист

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "В линкедин имаше статия че Скания е":

    ХА ХА ХА ХА ХА ХА
  • 25 Тесльо=идиот

    5 12 Отговор

    До коментар #23 от "Идиота си остава идиот":

    Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • 26 ЕСССР

    35 1 Отговор
    Колко пъти трябва да се каже, Другарката Урсула е глyпава, но за сметка на това некадърна! Две мозъчни клетки са си две мозъчни клетки!

    Коментиран от #27

  • 27 СССР

    15 0 Отговор

    До коментар #26 от "ЕСССР":

    Там е проблема ,че са ЕДНОПОЛЮСНИ...
    Ако бяха ДВУПОЛЮСНИ ( + и -) щеше да има някаква полезна работа...
  • 28 некаф селяк

    8 0 Отговор
    Мнооого добре мнооооого добре.
  • 29 Айзомби

    34 0 Отговор
    Ами бийте и шута тогава.Една пръдла ще управлява европа.Айде стегнете се вече.Жена не трябва да управлява.Видяхме какво направи меркел.Докара талибаните в европа.
  • 30 веско

    25 1 Отговор
    Целта е да се разруши Европейската икономика като я лишиха от евтините Руски енергийни източници и с тази емисионни стандарти ще унищожат автомобилната индустрия . Назначените чакали в Брюксел служат на малка група алчни и ненаситни ционисти изр..оди които искат да я превърнат в колония и да я въвлекат във война с Русия. Когато те я разрушават а показват Русия за най -голяма заплаха при конфликт с Русия което означава за милиарди военно оборудване , боеприпаси , танкове , самолети и всичко това са военните заводи военната индустрия която принадлежи на тях , същите из...роди от разрушения на инфраструктурата на Европа пак те ще спечелят защото ще отпуснат милиарди кредити --Ще напечатат " Зелената хартия " която въобще не проблем и Европа ще плаща с години всичко това . За момент помислете ,че Европа е намаляла замърсяване на околната среда но останалите развиващи се страни напротив ще увеличат като Индия и като цяла не да се намали а ще има увеличение защото производството се измества на Изток и Тихоокеанският регион.
  • 31 СОМАТ Вили Бец

    2 17 Отговор
    Влекача TESLA SEMI е с гаранция 1.5 млн. км,
    - 800 км (500 мили) доказан пробег с пълен товар 36.7 тона.
    - 30 мин. заряд на Tesla Megacharger
    - 900 kWh на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула)
    - Ускорение до 100: 5 секунди (моторите са от Model S PLAID - демек една подмяна трае 2 часа и се прави навсякъде.
    - Работи автономно 24/7 (Tesla FSD Europe).
    - По станциите се закача от Optimus bot трета генерация. Имаме цялостно решение и цялостна интеграция - камион, шофьор, заряд - всичко.
    Драми няма, разходи и поддръжка няма, ТИР паркинги WС-та няма, тахографи и почивки няма, отпуски няма, болнични няма, цена на км - никаква.

    - При субсидията за камиони на ток в Германия, TESLA SEMI излиза под цената на един Actros дизел, който е 150 хил. евра.

    - Оперативни разходи на км (всичко включено):
    влекач TESLA SEMI: 24 - 30 евроцента на км
    влекач Mercedes Actros Diesel: 53 - 71 евроцента на км, изчислено при гориво 1.50 евро на литър (обаче петролът е геополитика и ръста в цената на горивото в Европа е неизбежен)

    - На 160 хил. км годишна база, с камиона на TESLA имаш едни 29 - 47 хил. евро предница само от машината. Още толкова от заплати, данъци и ставки за изгорели газове.
    При заводска гаранция 1.5 млн., това са 280 хил. евра в канала ако вземеш дизела; И тука не са включени нито ремонти, нито поддръжка и консумативи, нито заплати. Нито драмите с некоректни работници.

    - Semi идва с Full Self Driving (Tesla FSD Europe) - пълна автономия,

    Коментиран от #34, #35

  • 32 СОМАТ Вили Бец

    3 14 Отговор
    - Semi идва с Full Self Driving (Tesla FSD Europe) - пълна автономия, която се доказа и тук като най-съвършената система. Отнесени къщи и затворени магистрали от заспали шофьори остават в миналото.

    Е, кой точно собственик на транспортна фирма ще вземе дизела да губи време и пари, вместо да му се върши работа 24/7 и да прибира? В Европа складовете и заводите масово работят на 3 смени по 8 часа - денонощно. Тясното място по веригата са камионите и почивките и TESLA го отстранява.

    Вие може да любите дизела, обаче математиката от любов не разбира. Там сметките са сухи и ясни. Европа ток има, петрол - никс.
  • 33 Урсула

    17 0 Отговор
    Се обгради с по тъпи патици от нея
  • 34 Коментиращ

    16 0 Отговор

    До коментар #31 от "СОМАТ Вили Бец":

    Толкова много безсмислени факти за нещо, което НЯМА как да се ползва нормално и масово в съвременния свят!!!

    А като тръгнеш на път, дали ще има гига зарядното на Теслъ?! А ако на зарядните станции чакат още 100на твои колеги тираджии, кога мислиш ще дойде твоя ред?!
    И не на последно място, понеже сме в България, посочи ми такава инфраструктура у нас, която да зарежда в МВт и да работи безпроблемно ежедневно и за стотици автомобили???!!!
    Силно се съмнявам, че ще намериш такава зарядна станция в нашата страна! Да не говорим, че ако спрат тецовете, ток за домакинствата няма да има, камоли за теслЪ камион!!!

    Казвал съм го и пак ще ви го кажа (на вас заблудените), ел двигателя е изобретен много преди двг! Единствената причина да не навлезе масово е поради липсата на адекватен енергоносител!!!
  • 35 И нищо

    9 0 Отговор

    До коментар #31 от "СОМАТ Вили Бец":

    от това на практика не е истина и не е доказано... единици са фирмите в Европа, които карат ел. камиони и то само за регионални доставки... достатъчно... а СО МАТ и Вили Бетз си виждал и чувал само на картинки....
    Толкова за тока....
  • 36 Рударския

    16 0 Отговор
    Европа не я разбирам аз. От една страна нездрав разум.диктува смахнати правила, от другата страна...защо все още здравите ментално хора не вземат тухла и да премажат главата на изчадието? Да! Революция си трябва! Толерантността ще ни погуби!
  • 37 Жабата

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хеми значи бензин":

    Къде са ?
    Покажи ми един по пътищата на ЕС .
  • 38 Куна

    5 0 Отговор
    Тоя рус тра вести т колкото по -бързо изчезне, по-добре.
  • 39 Колкото

    4 0 Отговор
    Колкото по-прости управляват ес, толкова по-вече капитали, инвестиции и производства ще изтекат в сащ. А ако пламне една война между ес и рф - тогава ще потекат трилиони. Това ще реши проблема на янките с дълговете и ще излязат на профицит както след разпада на източния блок.
    Интересна е графиката на използването на еврото в световен мащаб. До едно време настига долара, а от няколко години на сам рязко спада. Долара не търпи конкуренти. Дори партньори и съюзници.
    Това е една от многото причини да ни вкарат в еврозоната. Трябват им ползвате на тази валута и територии, на която да се ползва.