Динамиката на пазара доведе до значителна промяна в производствения график на Mercedes-Benz, което накара ръководството на марката да удължи жизнения цикъл на хечбека и седана А-Class след първоначално планираното им изтегляне от производство. Първоначално планирано да бъдат изтеглени от производство през 2026 година, тези два модела от начален клас ще продължат да се произвеждат поне до 2028 година, което е пряко следствие от тяхната трайна популярност, особено на европейския пазар.
Въпреки това удължаване, няма планове за изцяло ново поколение на A-Class. Вместо това, предстоящият CLA се позиционира като нов модел в гамата на Mercedes. Йорг Бурзер, производствен директор на Mercedes, потвърди пред Automobilwoche, че A-Class наистина ще „остане по-дълго, отколкото беше планирано“, макар че се въздържа да се ангажира с окончателна дата за прекратяване на производството. Той определи този удължен период като „последния цикъл“ на модела, подчертавайки силната привлекателност на седана на различни европейски пазари.
Настоящата четвърта генерация на A-Class (W177), която дебютира за първи път през 2018 година и беше обновена в края на 2022 година, ще достигне забележителната 10-годишна производствена граница, ако продължи да се произвежда до 2028 година. Това е забележително постижение в днешния бързо развиващ се сегмент на компактните автомобили. Възможно е да бъде направен втори фейслифт, за да се запази конкурентното предимство спрямо конкуренти като BMW 1 Series и Audi A3, въпреки че A-Class вече е изтеглен от северноамериканския пазар. Струва си да се отбележи, че въпреки това двугодишно удължаване на A-Class, Mercedes все още възнамерява да преустанови производството на минивана B-Class през 2026 година, в съответствие с по-широката си стратегическа цел да рационализира компактната си гама от седем модела до по-фокусирани четири.
За да оптимизира производствения капацитет за бъдещото си портфолио, Mercedes планира да премести производството на A-Class от завода си в Растат, Германия, в Кечкемет, Унгария, за последните две години (2026–2028). Бурцер поясни, че този стратегически ход ще „освободи критичния капацитет, необходим за интегриране на моделите MMA“ в германския завод. Първият от тези компактни автомобили от ново поколение е новият CLA, който вече се радва на силно приемане на пазара. След пускането му на пазара Mercedes бързо добави трета смяна към своята сглобяваща линия, за да отговори на нарастващото търсене. Изграден на базата на Modular Mercedes Architecture (MMA), CLA в момента се предлага като електрически седан, като се планира пускането на варианти с двигател с вътрешно горене и по-гъвкава версия Shooting Brake.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рено Каптур 2024
Коментиран от #6
18:21 21.07.2025
2 карчи
18:51 21.07.2025
3 За да отговори на търсенето
19:05 21.07.2025
4 жипко бибитков от банкя
Коментиран от #7
19:31 21.07.2025
5 Наката
20:48 21.07.2025
6 Айзомби
До коментар #1 от "Рено Каптур 2024":
Че те двигателите на рено , отдавна са по-качествени от тези на мерцедес.Мерцедес от години имат едни от най-лошите мотори.Коментиран от #8
22:45 21.07.2025
7 Мдааа
До коментар #4 от "жипко бибитков от банкя":
А гроздето е кисело.05:13 22.07.2025
8 глупости на търкалета
До коментар #6 от "Айзомби":
на недочели пишлИмета.От бензиновите двигатели само малките модели до А200 са Рено.
А220, А250, А35 АМГ са си техни
От дизеловите само А180д е на Рено
А200д и А220д са си техни.
В ниските нива ползват евтини двигатели. Но какво да обяснявам на някой който кара 25 годишно кюмбе без кюнец.
Коментиран от #9
11:54 22.07.2025
9 Рено Каптур
До коментар #8 от "глупости на търкалета":
да, и точно те са най-големите чупеци12:08 22.07.2025