Китай изнася нови коли, маскирани като употребявани

30 Юни, 2025 09:48 4 011 21

  • китай-
  • автомобили-
  • износ-
  • употребявани автомобили-
  • нови автомобили

Това е интересна манипулация на световната търговия

Китай изнася нови коли, маскирани като употребявани - 1

Китайски автомобилни производители са замесени в международен скандал, свързан със схема за износ, която им позволява да продават нови автомобили като употребявани. Този механизъм изкуствено завишава данните за продажбите и манипулира статистиката за световната търговия. Въпреки че тези превозни средства се декларират като употребявани, в по-голямата част от случаите те са чисто нови автомобили с нулев пробег, които са били само официално регистрирани в Китай.

Според официални данни, през 2024 г. от Китай са изнесени 436 хиляди леки и търговски превозни средства, класифицирани като употребявани. Експерти обаче твърдят, че над 90% от тях изобщо не са имали пробег. Това означава, че в много случаи става въпрос за чисто бюрократична процедура – автомобилите се регистрират официално в Китай и веднага след това се изнасят в чужбина като употребявани. Този механизъм позволява на китайските марки да заобикалят търговски ограничения, които биха могли да се прилагат за внос на нови автомобили. Същевременно, тези продажби се отчитат като пълноценни на вътрешния пазар, което изкуствено подобрява статистиката им.

Местните власти също участват в подобни манипулации, виждайки в това възможност за постигане на икономически цели, поставени от централното правителство. Например, община Шънджън обяви мащабно разширяване на специален логистичен център за съхранение на „употребявани автомобили с нулев пробег“, за да се достигне целта от 400 000 изнесени бройки. Някои градове дори временно облекчават ограниченията за регистрация на автомобили, за да подкрепят схемата.

Същевременно, тази ситуация буди безпокойство не само сред международните наблюдатели, но и в самата китайска автомобилна индустрия. Вей Джиенджун, един от водещите представители на сектора, открито критикува практиката на масов износ на „нови употребявани“ автомобили. Според него, подобна политика може да доведе до дълбока криза в индустрията, тъй като нарушава пазарния баланс, стимулира свръхпроизводството и изкривява реалните икономически показатели.

На фона на все по-строгите мерки от страна на Европейския съюз, Съединените щати и други страни, които разглеждат китайския износ като заплаха за местната си автомобилна индустрия, подобна схема би могла да има сериозни последици за международния имидж на Китай и да предизвика нови вълни от тарифни бариери.

По този начин, въпреки очевидните икономически ползи от подобна стратегия за определени китайски региони, тя повдига много въпроси както относно прозрачността на световната търговия, така и относно етиката на бизнес практиките в индустрия, която играе все по-важна роля в световната икономика.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хасковски каунь

    44 0 Отговор
    Ние пък внасяме бракми, а ги купуваме "като нови"

    Коментиран от #3

  • 2 Всеки Търси Начин !

    13 2 Отговор
    Всеки Търси Начин !

    Да се Приоритезира !
  • 3 Шафор

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Хасковски каунь":

    Така и.

    Коментиран от #7

  • 4 В Китай сигурно 500 милиона човека

    11 1 Отговор
    Работят в автоиндустрията колкото цяла Европа
  • 5 хаха

    8 6 Отговор
    "Този механизъм позволява на китайските марки да заобикалят търговски ограничения, които биха могли да се прилагат за внос на нови автомобили. Същевременно, тези продажби се отчитат като пълноценни на вътрешния пазар, което изкуствено подобрява статистиката им." Изобщо не е това схемата. Китай дава сериозни субсидии за електромобили. Съответно с регистрацията в Китай прибират почти изцяло цената на колата, с претупване на качество могат и с печалба цялата. След това я слагат в някое от автогробищата със стотици хиляди чисто нови регистрирани(с номера) електромобили или я пробутват като употребявана с 0 пробег на някой луд. Луд, защото заради заниженото качество да се бълват количества за субсидии и да се надуват отчети пред инвеститори как пазарът върви нагоре, та да наливат, е пълно със самозапалвания, видеа как примерно в предния капак има трици, нудъли или картон и т.н. Просто в момента този пазар е повече отчитане на ръст с цел усвояване на субсидии и пари на инвеститори, отколкото да генерира продукт и да се очаква печалба от него. Само да видим кога балонът ще се спука и да стискаме палци някое гробище да не пламне, че литият бая сериозно гори и няма гасене.

    Коментиран от #6, #16

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Наистина

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Шафор":

    Е така!

    (Не можа ли просто да сложиш един плюс, вместо да напишеш коментар "така е")
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Техно

    5 5 Отговор
    Не си купувайте електрическо недоразумение. Така каквато и схема да измислят, все ще им е вътрешно...
    А че на официалните данни за продажбите на чайната не може да се има доверие е ясно.
  • 11 Мерцавия Доналда Фредовича

    9 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пцдрцдрд":

    Някой са позабравили кой все пак е измислил търговията.. За неграмотните един жокер: НЕ СА краварите!

    Коментиран от #21

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Защо се ограничаваш

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "хаха":

    Защо само в Великобритания? Това си е масова практика, автомобилите да бъдат отчетени като продадени, Още е в момента в който излязат от завода и пътуват към дистрибутора, който на практика се води първи собственик и продава автомобилът на крайния клиент.

    Единствено при Тесла доколкото знам, продажбата се води за такава, чак след като клиентът се подпише, че я е получил, просто защото нямат дистрибутори и номера на другите не минава. Иначе и те биха се възползвали от същата схема.

    Тоест всички го правят, но когато и китайците го направят, изведнъж това става лоша практика, която трябва да се порицае.
  • 17 незнайко

    4 0 Отговор
    Китайците са много и все се намира някой умен за да измисли тази схема която не пречи на никого !!! БРАВО !!!
  • 18 Джо-банана

    4 0 Отговор
    Искам да се оженя за китайка "втора употреба"!

    Коментиран от #19

  • 19 Ха-ха

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Джо-банана":

    Това ме подсети за един виц от едно време

    -Какво е това китайка?
    -Това е японка менте.


    Как обаче се върти колелото на историята. Вече китайците изпревариха технологично японците и японците щат не щат ще започнат да копират китайците и Вица ще трябва да се обърне - японката е китайка менте.
  • 20 Дивака

    4 0 Отговор
    Е да можех и аз да си купя такъв нов автомобил
  • 21 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Мерцавия Доналда Фредовича":

    Търговията когато е измислена те краварите не са съществували , също и много други!