21 437 22

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

  • дизелови автомобили-
  • мощност
10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден - 1

Макар и европейските политици категорично да отрекоха дизела, то водачите в Европа, а и у нас, все още харесват автомобилите, задвижвани с нафта. Те са по-икономични, като мощните версии не отстъпват по динамика на бензиновите алтернативи.

Сега, изброяваме десетте серийни автомобила на "тежко гориво" с най-много конски сили под капака, които са свободно достъпни за продажба в Европа и които могат да се карат по обикновените пътища.

Прави впечатление, че с изключение на модела USSV, който се прави на базата на Ford F-450, всички останали модели са германско производство. Ето ги подредени отзад напред.

BMW 750d cDrive - 400 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

BMW X6 M50d - 400 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

Alpina D5 S Touring - 408 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

Porsche Panamera 4S Diesel - 422 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

Volkswagen Touareg 4.0 V8 TDI - 422 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

Bentley Bentayga Diesel - 435 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

Audi QS7 4.0 TDI - 435 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

Audi SQ8 TDI - 435 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

USSV Rhino GX - 446 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден

Audi Q7 V12 TDI - 500 к.с.

10-те най-мощни дизелови коли за всеки ден


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 28 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Съдията Дред

    32 16 Отговор
    Карам само дизел последните 20 години, е, от 90 до 150 коня. Но пък и за джоба ми е по добре. Не, че не искам 500 коня, ама не си струва да се вкарам в приключение , давайки си всичките пари и затъвайки в заем. Но 15 годишен "премиум" няма да купя, само нова, макар и по скромна.
  • 2 Ами

    49 3 Отговор
    За съжаление ,дизела или умира , или го убиват нарочно ! Не мога да кажа , кое от двете , или - и двете !
  • 3 Факт

    27 64 Отговор
    На всеки е ясно че от дизела смисъл няма при аналогичен обем дизела дава по висок врътящ момент поради по високата температура на изгаряне на дизеловото гориво в двигателя но при по ниска мощност сравнен с бензиновият двигател която вторият постига поради по високите си обороти.Предимството на този голям врътящ момент при дизелите се изразява в по високата теглителна сила ако теглиш плуг с трактор например иначе дизела няма място в автомобил.

    Коментиран от #8, #17, #18

  • 4 за какво

    54 5 Отговор
    За какво са ми толкова? За градска кола стигат 100-120 кончета с един евтин за поддръжка и надежден четирицилиндров двигател.

  • 5 Случаен

    38 3 Отговор
    Преди години имах Мерцедис W211 420cdi и динамиката му беше впечатляваща но разхода на гориво често надхвърляше 17/100 а данъка и застраховките направо ме разоряваха.Хубавото е,че успях да го продам на цената за която го купих след близо 2г а слава-богу ремонти не се наложиха.

    Коментиран от #6

  • 6 Случаен

    18 2 Отговор

    До коментар #5 от "Случаен":

    Пардон-Мерцедес

    Коментиран от #7

  • 7 Иванчо Сериозния

    25 2 Отговор

    До коментар #6 от "Случаен":

    Искате да кажете Мърсейдис, сър.
  • 8 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    15 10 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    Добре че си ти,за да ни просветиш за дизела...експертен🤣🤣🤣🤣🤣😜🤔🤔🤔
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 БгТопИдиот

    22 4 Отговор
    Най-ми е убава служебната дизеларка с неограничен лимит .

    Има само един малък проблем-немам такава.

    хахаха

    Коментиран от #11, #15

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Гошката

    6 2 Отговор
    Дизел за лек автомобил ,но 4 цилиндъра .От там нагоре икономията я няма .
  • 13 печка

    0 3 Отговор
    гоУлф и аЛди
  • 14 генчо

    5 0 Отговор
    който не кара повече от 25000км на година няма смисъл да копува дизел, защото не е икономически изгодно

  • 15 ТИРбушон

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "БгТопИдиот":

    Всичките ми служебни са дизел с неограничен лимит. Като гледам, обаче какво си мислиш, очевидно и никога няма да имаш достъп... Нарича се самосъзнание.
  • 16 без майтап

    2 0 Отговор
    А на дизела като му сложиш и газ колата става самолет.
  • 17 Мнение

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    Мале леле колко глупости събрани на едно място?!
    Как разбра, че дизела изгаря при по-висока температура, спрямо бензина??? Да не го сънува?!

    И спрете се вече с тоя въртящ момент, ползвате го като салфетка след консумиран дюнер (позабършете се и толкоз)!

    Формулата за мощност е обороти по въртящ момент (плюс разни там коефициенти)!
    С други думи (за хора без активно сиво в-во) дизелът е по-мощен от бензина до към 4000 об/мин, когато моментът при дизела започва да намаля значително, поради процеса на горене (нафтата гори по-бавно, спрямо бензина)!
    Поради тия и разни др факти, теоретично бензинът вади по-голяма мощност от тази при дизеловите двг (понеже бензиновите се развъртат до към 7-8 хил об/мин), но практиката показва, че ускорение между аналогични обеми и мощности са почти винаги в полза на дизеловия (съвременния) двг!!!

    Коментиран от #19

  • 18 Не си ли даваш сметка, колко

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    Смешен изглеждаш с глупавите си изказвания?
  • 19 Мнение

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Мнение":

    А забравих да добавя и, че поради голямото налягане при дизела, компонентите му се правят по-масивни, да издържат на натоварването, поради което този тип двг са ограничени до към 4-5 к об/мин!

    Коментиран от #20

  • 20 Мнение II

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "Мнение":

    За съвременните дизели, не е точно така за ограничението на оборотите…виж, провери. Според мен - дизела скоро няма да умре. Поне още 20-30 години. След това, ще видим. Фен съм на дизела. И следващата кола отново ще е дизел. Или хибрид с дизел.

    Коментиран от #22

  • 21 Едно

    2 0 Отговор
    нещо може да се каже: Кеф цена няма.
  • 22 Мнение

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Мнение II":

    Видях и проверих :)

    Иска ми се и на мен да си карам дизеляка като ф1 с над 5к об/мин, но уви технологията не го позволява!
    Да, вероятно има и разни съвременни дизелови изключения, които могат да се развъртат до към 5к об/мин, но определено нафтовите ни печици не търпят на много голямо развъртане (поради обективни причини).

    Естествено на мен никога не ми е било приятно да развъртам над 4к, все пак дизела (съвременния) си тегли осезаемо дори при ниски обороти, та като искам бързо ускорение и висока скорост просто сменям предавките навреме! :P

    Иначе и аз съм съгласен, че в дизеловия двг има още хляб. И аз също съм дизел фен :)
    Винаги съм смятал, че от двата основни типа двг, дизеловата технология е мн по-усъвършенствана и ефективна.