Макар и европейските политици категорично да отрекоха дизела, то водачите в Европа, а и у нас, все още харесват автомобилите, задвижвани с нафта. Те са по-икономични, като мощните версии не отстъпват по динамика на бензиновите алтернативи.
Сега, изброяваме десетте серийни автомобила на "тежко гориво" с най-много конски сили под капака, които са свободно достъпни за продажба в Европа и които могат да се карат по обикновените пътища.
Прави впечатление, че с изключение на модела USSV, който се прави на базата на Ford F-450, всички останали модели са германско производство. Ето ги подредени отзад напред.
BMW 750d cDrive - 400 к.с.
BMW X6 M50d - 400 к.с.
Alpina D5 S Touring - 408 к.с.
Porsche Panamera 4S Diesel - 422 к.с.
Volkswagen Touareg 4.0 V8 TDI - 422 к.с.
Bentley Bentayga Diesel - 435 к.с.
Audi QS7 4.0 TDI - 435 к.с.
Audi SQ8 TDI - 435 к.с.
USSV Rhino GX - 446 к.с.
Audi Q7 V12 TDI - 500 к.с.
Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 28 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Съдията Дред
11:38 23.01.2023
2 Ами
11:38 23.01.2023
3 Факт
Коментиран от #8, #17, #18
11:47 23.01.2023
4 за какво
11:56 23.01.2023
5 Случаен
Коментиран от #6
12:50 23.01.2023
6 Случаен
До коментар #5 от "Случаен":
Пардон-МерцедесКоментиран от #7
12:51 23.01.2023
7 Иванчо Сериозния
До коментар #6 от "Случаен":
Искате да кажете Мърсейдис, сър.16:05 23.01.2023
8 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
До коментар #3 от "Факт":
Добре че си ти,за да ни просветиш за дизела...експертен🤣🤣🤣🤣🤣😜🤔🤔🤔18:12 23.01.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 БгТопИдиот
Има само един малък проблем-немам такава.
хахаха
Коментиран от #11, #15, #23
20:47 23.01.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Гошката
08:18 24.01.2023
13 печка
09:00 24.01.2023
14 генчо
09:18 24.01.2023
15 ТИРбушон
До коментар #10 от "БгТопИдиот":
Всичките ми служебни са дизел с неограничен лимит. Като гледам, обаче какво си мислиш, очевидно и никога няма да имаш достъп... Нарича се самосъзнание.09:30 24.01.2023
16 без майтап
09:35 24.01.2023
17 Мнение
До коментар #3 от "Факт":
Мале леле колко глупости събрани на едно място?!Как разбра, че дизела изгаря при по-висока температура, спрямо бензина??? Да не го сънува?!
И спрете се вече с тоя въртящ момент, ползвате го като салфетка след консумиран дюнер (позабършете се и толкоз)!
Формулата за мощност е обороти по въртящ момент (плюс разни там коефициенти)!
С други думи (за хора без активно сиво в-во) дизелът е по-мощен от бензина до към 4000 об/мин, когато моментът при дизела започва да намаля значително, поради процеса на горене (нафтата гори по-бавно, спрямо бензина)!
Поради тия и разни др факти, теоретично бензинът вади по-голяма мощност от тази при дизеловите двг (понеже бензиновите се развъртат до към 7-8 хил об/мин), но практиката показва, че ускорение между аналогични обеми и мощности са почти винаги в полза на дизеловия (съвременния) двг!!!
Коментиран от #19
14:38 24.01.2023
18 Не си ли даваш сметка, колко
До коментар #3 от "Факт":
Смешен изглеждаш с глупавите си изказвания?14:40 24.01.2023
19 Мнение
До коментар #17 от "Мнение":
А забравих да добавя и, че поради голямото налягане при дизела, компонентите му се правят по-масивни, да издържат на натоварването, поради което този тип двг са ограничени до към 4-5 к об/мин!Коментиран от #20
14:42 24.01.2023
20 Мнение II
До коментар #19 от "Мнение":
За съвременните дизели, не е точно така за ограничението на оборотите…виж, провери. Според мен - дизела скоро няма да умре. Поне още 20-30 години. След това, ще видим. Фен съм на дизела. И следващата кола отново ще е дизел. Или хибрид с дизел.Коментиран от #22
20:35 24.01.2023
21 Едно
20:37 24.01.2023
22 Мнение
До коментар #20 от "Мнение II":
Видях и проверих :)Иска ми се и на мен да си карам дизеляка като ф1 с над 5к об/мин, но уви технологията не го позволява!
Да, вероятно има и разни съвременни дизелови изключения, които могат да се развъртат до към 5к об/мин, но определено нафтовите ни печици не търпят на много голямо развъртане (поради обективни причини).
Естествено на мен никога не ми е било приятно да развъртам над 4к, все пак дизела (съвременния) си тегли осезаемо дори при ниски обороти, та като искам бързо ускорение и висока скорост просто сменям предавките навреме! :P
Иначе и аз съм съгласен, че в дизеловия двг има още хляб. И аз също съм дизел фен :)
Винаги съм смятал, че от двата основни типа двг, дизеловата технология е мн по-усъвършенствана и ефективна.
00:22 25.01.2023
23 Четяща...
До коментар #10 от "БгТопИдиот":
Симпатяга!23:55 23.02.2023