19 Октомври, 2022 13:58 9 786 13

Каква е средната мощност на нова кола, продавана във всяка европейска страна и къде сме ние?

  • мощност-
  • автомобил-
  • европа
Каква е средната мощност на нова кола, продавана във всяка европейска страна и къде сме ние? - 1

Колко важни са конските сили на една кола? Да кажем, че отговорът вероятно не съществува, защото любителите на спортното шофиране ще ви кажат, че е от съществено значение и че никога не е твърде много, докато тези, които се стремят да не прекаляват с консумацията на гориво, ще предпочетат „достатъчна“ мощност.

Силата на автомобила играе роля в много аспекти: удоволствие от шофирането, безопасност (в някои случаи) и финансов аспект. Съотношението тегло/мощност обаче е основният елемент, който трябва да се взима предвид, далеч отвъд самата мощност, и именно този елемент влияе както на производителността, така и на консумацията на гориво на един автомобил. Какво обаче показва статистиката по отношение на различните държави в Европа и къде е България - ви показваме сега.

Най-малко мощни автомобили се продават във Франция и Италия
Но каква е средната мощност на колите, продавани във Франция? А какво да кажем за тези, които се продават на европейските ни съседи? За да отговорим на този въпрос, анализирахме последните данни, предоставени от Европейската агенция по околна среда (ЕАОС) за нови автомобили, регистрирани през 2021 г. по отношение на CO2, работен обем, собствено тегло и, разбира се, мощност.

Интересно е, че новите коли, регистрирани миналата година в Италия, имат средна мощност от 115 к.с. - най-ниската на континента. На второ място са Франция и Гърция (118 к.с.), следват Малта (119 к.с.) и Хърватия (123 к.с.). България е на 23 място (от 29 държави) със средна мощност на автомобилите от 155 конски сили.

Парадоксално е, че най-мощните автомобили се продават в скандинавските страни, особено в Норвегия, която ясно оглавява класацията със средно 211 к.с. Това е така и защото 65% от продажбите на нови автомобили в тази страна са електромобили, чиято мощност често е по-висока в еквивалентен сегмент в сравнение с тази на модел с ДВГ.

Средна мощност на автомобилите, регистрирани през 2021 г.


Италия: 115 к.с
Франция: 118 к.с
Гърция: 118 к.с
Малта: 119 к.с
Хърватия: 123 к.с
Испания: 130 к.с
Словения: 130 к.с
Румъния: 130 к.с
Португалия: 132 к.с
Австрия: 136 к.с
Ирландия: 137 к.с
Литва: 138 к.с
Словакия: 142 к.с
Финландия: 143 к.с
Холандия: 144 к.с
Унгария: 146 к.с
Чехия: 146 к.с
Белгия: 147 к.с
Кипър: 148 к.с
Полша: 148 к.с
Дания: 151 к.с
Латвия: 154 к.с
България: 155 к.с
Естония: 156 к.с
Германия: 158 к.с
Люксембург: 168 к.с
Швеция: 185 к.с
Исландия: 193 к.с
Норвегия: 211 к.с


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 4.4

    4 3 Отговор
    Нормално е в Норвегия, все пак е страната (или една от страните) с най-висок стандарт в Европа.
  • 2 бат' Тонка

    14 1 Отговор
    В Норвегия е най-високо защото там се карат основно електрически автомобили.
  • 3 Гост

    17 1 Отговор
    В Италия, Франция и Гърция по традиция се карат малки компактни градски коли като Фиат 500 и Рено Клио. Швеция и Норвегия са с най-висок стандарт, а в БГ конете се помпат от АМГ-та, М-ки и Панамери, на фона на фирмените Дачии и 20-годишния автопарк.
  • 4 Горублянския

    4 4 Отговор
    И Швейцария е на едно от първите места...

    Коментиран от #11

  • 5 Минувач

    3 11 Отговор
    Как е възможно СРЕДНАТА мощност, където и да е, да е само 115 коня. Та то почти няма автомобили, които да се продават сега с такава малка мощност, а това е средната, т.е. като включим и средностатистическите автомобили с 150-200 коня и тези над това, то излиза, че трябва да има огромен процент продажди на някакви автомобили под 100 коня. А аз не знам много модели да са под 100 коня...

    Коментиран от #8, #12

  • 6 Десислав

    8 0 Отговор
    Швейцария липсва в класацията
    Тук почти всяка поръчка на автомобил е с възможно най-мощният двигател за модела.
  • 7 оня с коня

    3 2 Отговор
    Нормално е БГ да е в Челото по новозакупени по-мощни автомобили защото е казано:Американецът и Европеецът карат за Удоволствие,докато Българинът - ЗА КЕФ!
  • 8 Анонимен

    11 1 Отговор

    До коментар #5 от "Минувач":

    Във Франция и Италия размера на колите много рядко минава Б-сегмента. А на пазара А и Б сегмент рядко имат двигатели с над 100кс (изключвам хот хеч вариантите). Там Мерцедес S-клас има само таксита.

    Коментиран от #9

  • 9 Минувач

    5 4 Отговор

    До коментар #8 от "Анонимен":

    Явно си прав ... Сега погледнах, коя аджеба е най-продаваната кола в Италия и е Фиат Панда с мощност ... 70 коня (или 69 коня) и то с 3 пъти повече продажби от 2рата в класацията, пак субкомпактната Ланчия Ипсилон, после Фиат 500Х, Рено Клио и т.н. Това ме изненада, наистина ... кола 70 коня през 2022 година.. по-зле от Лада преди половин век.

    Коментиран от #13

  • 10 Весел балканец

    3 1 Отговор
    Явно Грета Тунберг и Сие не си вършат добре работата по промиването на мозъци с екологични безумия, щом има цели държави, в които се предпочитат мощните коли.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Мустафа МАН аф

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Минувач":

    Ами данъците са много в Италия и Франция и за това са по-маломощни.ситроен 2cv според годината е от 20+ до към 40+ но се води 2 коня облагаема мощност...имат си някакви схеми