Статистиката показва, че особено през последните години, предпочитанията на българите и на европейците спрямо автомобилите, често се разминава по най-различни критерии. Последният такъв е свързан с продажбата на нови автомобили и по-конкретно на дизелови такива.
Оказва се, че България е единственото страна в Европа, където ръстът на нови дизелови автомобили е двуцифрено число. По-конкретно става дума за продажбите на нови автомобили през изминалата 2021 година, като данните за продажбите са на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа.
Според тази информация, през изминалата година търсенето на дизелови автомобили в целия европейски съюз е намаляло с цели 31%. Не така обаче стоят нещата в България, където, според данните на ACEA, продажбата на нови дизелови автомобили се е увеличила с... цели 15 процента.
Каква е причината? Първо, българите харесват дизеловите автомобили заради тяхната икономичност. Второ, у нас властите не ограничават по никакъв начин движението на дизелови автомобили (а на много места в Европа, такива ограничения вече съществуват).
И трето и най-основно - правителството не е въвело никакви бонуси за закупуване на по-екологични автомобили, каквито съществуват в почти всички европейски държави. Така отново се връщаме на въпроса: Кога ще ги стигнем? Този път обаче става дума за европейците, в това число гърци, румънци и т.н.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емо Крокодила
Коментиран от #61
16:32 03.02.2022
2 Рудолф Дизел
16:33 03.02.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬
Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси - белодробни възпаления, разрушена устойчивост на пневмония и инфлуенца.
Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата.
Серен двуокис - астма, намален белодробен обем при децата. Парникови газове, сажди..
С една дума ДИЗЕЛ!
Дишай смело и обилно! Отвори прозорците в задръстване! Дай газ, метай черни турлуци! Карай дизел и спести 20 кинта. Трови наред! Лапета, жени и старци да се опраат
Коментиран от #9, #19, #28, #29, #33
16:40 03.02.2022
7 Нафта се краде по лесно!
Коментиран от #13
16:43 03.02.2022
8 Логично
16:45 03.02.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Когато
Коментиран от #41
16:48 03.02.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Издържаха старите
До коментар #7 от "Нафта се краде по лесно!":
На новите - турбина, демпферен маховик, ДПФ са консуматив и то скъп. И понеже всички са играчи всеки ден виждаме пушещи кадилници на играчи, които не ги поддържат17:01 03.02.2022
14 Дизелът
17:17 03.02.2022
15 сектант
17:19 03.02.2022
16 Закс
17:20 03.02.2022
17 Българинът
Коментиран от #60
17:34 03.02.2022
18 Sssss
17:39 03.02.2022
19 изпили си
До коментар #6 от "ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬":
белината днес17:51 03.02.2022
20 Бенхуй
18:01 03.02.2022
21 Alex
Коментиран от #40
18:06 03.02.2022
22 GTE
Коментиран от #27
18:11 03.02.2022
23 Антон
18:12 03.02.2022
24 666
18:13 03.02.2022
25 TDI
18:14 03.02.2022
26 Гост
Коментиран от #52
18:27 03.02.2022
27 Софиянец
До коментар #22 от "GTE":
Според мен, дизела 2,2 л. на Мазда е по-хубав от този на ВАГ.Има и един френски дизел 2,0 и 2,2 , който слагат на Форд, Ягуар и Ленд Ровер. Може и да не е по-добър от дизела на ВАГ но не е и по-лош.
За мен 2,0 - 2,2 литров четирицилиндров дизел е оптималния двигател за среден клас автомобил и дори за бусове и джипове. Хем е достатъчно мощен 140-180 к.с. и 300 - 400 Nm, хем не харчи много.
Съвременните бензинови двигатили с директно впръскване в горивната камера също отделят фини прахове частици. По-старите бензинови диганели, с впръскване в смукателния колектор/преди см. клапани/ не отделят фини прахови частици. Харчат съвсем малко повече, но не нуждаят от филтър за фини прахови частици чието производство замърсява, също така този филтър е допълнително тегло, което увеличава разхода. Смятам, че е глупаво да се правят бензинови двигатели с директно впръскване. Защото относно мощноста, директното впръскване няма никакво предимство пред впръскване в колектора. Тъй като при съвременните турбо бензинови двигателите, мощноста зависи най-вече от интеркулера и налягането, което създава турбото.
Коментиран от #51
18:43 03.02.2022
28 Кольо Джибрата
До коментар #6 от "ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬":
На българина руснака и дизела не можеш да му ги избиеш от главата, ако ще и да пукне за заради тях.Коментиран от #50
18:49 03.02.2022
29 Им бе цилус
До коментар #6 от "ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬":
Много спешно се обади на личният лекар. Ама веднага! Имаш неотложна нужда. Вервай ми. Ясно?Коментиран от #49
19:26 03.02.2022
30 Мирослав
19:29 03.02.2022
31 Така е
19:42 03.02.2022
32 John Doe
19:44 03.02.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 КПД
20:12 03.02.2022
35 Пешо
20:14 03.02.2022
36 Димов
21:30 03.02.2022
37 Класика
21:56 03.02.2022
38 оня с коня
22:29 03.02.2022
39 ComfortablyNumb
23:03 03.02.2022
40 Нафтова печка
До коментар #21 от "Alex":
2.2 D-cat 177к.с. този дизел двигател досега е по-добър от vag-вете.23:13 03.02.2022
41 Готин
До коментар #10 от "Когато":
Само ако знаеше, че Ламборгини е фирма за производство на ДИЗЕЛОВИ ТРАКТОРИ.....04:39 04.02.2022
42 Ввв
11:11 04.02.2022
43 Коментар
Типичен пример е т.нар. "дизелгейт"! Доказано бе, че повечето дизелови автопроизводители (не само фв) лъжат клиентите си с отделяните от автомобилите им вредни емисии. Ще си каже човек - аууу пълен ужас как е възможно?! Обаче ако въпросният човек има поне 2-3 допълнителни (освен тези за съществуване) работещи мозъчни клетки, ще си зададе следния въпрос - след като откриха нередности спрямо тази реклама за "чист" дизел, не беше ли редно да се направят подобни тестове и спрямо бензина??? И защо да се ограничаваме само до автомобилите с двг??? Напр., колко от вас са инвестирали време и пари в проверката на паста за зъби против кариес, дали наистина пази от кариес?! Ами шампоаните против пърхот? Колко от вас се отървахте от пърхота, ползвайки въпросните шампоани от рекламите (аз още търся "правилния")???
Всичко е маркетингов трик за по-голям дял на пазара!
Точно сащ да се възмущават от вредата на дизела, при положение, че обема на техните двг започва от 3л?
Някой виждал ли им е драгстерите на дизел, дето покриват цялата публика с черен дим като потеглят??? На тия състезания никой не говори за вредата от дизела?!
Преди време стоях зад чисто нова (2021) мазда 3 - 2.0 бензин, когато собств
Коментиран от #44
14:26 04.02.2022
44 Коментар
До коментар #43 от "Коментар":
...собственика запали дв-ля, острата задушлива миризма от ауспуха ми напомни на тази от москвича ни от едно време! Буквално може да припаднеш, ако си в затворено пространство!Но за бензина пропагандаторите твърдят, че е балкански въздух?!
Така, че карайте каквото харесвате, а не каквото ви внушават, че трябва да карате!
Същия принцип важи за всичко, вкл за инжектирането с "панацейните" химии срещу ковид, които "пазят" само, ако си ги биеш през месец?!
Коментиран от #63
14:28 04.02.2022
45 хората не ги интересува това
14:29 04.02.2022
46 Васил
21:05 04.02.2022
47 Тъп селяк
22:08 04.02.2022
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Вмв
До коментар #29 от "Им бе цилус":
Няма да му помогне.03:14 05.02.2022
50 Вмв
До коментар #28 от "Кольо Джибрата":
Точно пък на руснака!? Ти наред ли си.03:24 05.02.2022
51 Вмв
До коментар #27 от "Софиянец":
Май не си софиянец, та затова не знаеш какво са ФПЧ.03:29 05.02.2022
52 Гошо
До коментар #26 от "Гост":
Еми хайде на село и място бол ,както си беше04:04 05.02.2022
53 Бобсана
14:35 05.02.2022
54 Димитрис
Коментиран от #57
16:26 05.02.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Мазда 3
На който му е скъп бензина- карането на кола не е задължително. Не се хабете да ме обиждате и спорите с мен- не се впечатлявам.
Коментиран от #62
18:14 06.02.2022
59 type-R
17:30 22.02.2022
60 Команг
До коментар #17 от "Българинът":
Многу вистина. Браво на забелешката.Има хора на кои колата им е од А до Б, и се радуваат на едноставните но хубави нешта. Надевам се да станат мнозинство.
Имајте убав ден.
12:08 26.03.2022
61 Дизела
До коментар #1 от "Емо Крокодила":
Не е двигател а тракаталник пушалник Но ганьо си го харесва хаха13:04 20.04.2022
62 Дизел срещу друго
До коментар #58 от "Мазда 3":
Точно така, ако не взимаш нов дизел трябва да правиш над 20 000 км на година най-малко, за да ти идва по евтино.Понеже не взимах нова кола затова и правя 10-15 000 км -решението е бензинка 10 годишна почти за без пари. По цената срещу подобна дизелка веднага печелиш доста хиляди при покупката. Аз имам нисък клас такава 10г бензинка и не съм давал нищо за ремонт само консумативи- за 2 г. Сега има и риск акп взимаш нова дизелка с add blue са. Производството на ad blue спря в европа. Ако не ви го сложиш ще караш новата дизелка с червени лампички че караш в авариен режим.
11:45 08.09.2022
63 Алекс
До коментар #44 от "Коментар":
Нови коли и бензини и дизели не трябва да миришат осезаемо. Ако бензинова кола изпуска задушливи газове (като Москвича от едно време, както каза), то тя има неизправност. Може да е проблем с катализатор, ламбда сонди или да гори масло (което пак води до предните 2 проблема). Може и да е друго нещо по смесообразуването. Новите дизели пък изобщо не миришат на нищо, освен когато се регенерира запушен ДПФ.Тук коментарите масово изглежда са насочени към стари трошки, а статията е за нови автомобили.
14:34 23.11.2022
64 Иван
23:59 23.01.2023