След 5-10 години световният автомобилен пазар ще се консолидира и на него няма да останат повече от десет световни играчи. Това каза Браян Гу, заместник-председател на борда на китайския производител на електрически автомобили Xpeng, в интервю за Financial Times.
Според мениджъра в този списък ще бъдат включени само онези компании, които ще продават повече от 3 милиона коли годишно. За сравнение лидерът на световния пазар Toyota е продала около 10.5 милиона автомобила през 2022 г., Tesla - 1.3 милиона, а Xpeng - едва 120 700. Въпреки това към Q1 на 2023 г. Xpeng се нарежда на 12-то място по отношение на доставките само сред китайските марки.
Браян Гу смята, че сред китайските компании само тези, които ще продадат повече от половината от колите си извън родния пазар, ще запазят мястото си на световния пазар. В същото време, според него, търговската война между КНР и САЩ значително ще усложни живота на китайските производители, тъй като ще им попречи да навлязат на американския пазар.
А освен това местните производители на електрически автомобили са напълно зависими от американските микрочипове, чиято доставка може да спре поради бъдещи санкции. Г-н Гу обаче е уверен, че ако санкциите наистина започнат да засягат компанията, тогава не само Xpeng, но и „цялата китайска индустрия ще намери решение“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 СЗО
Коментиран от #5
11:47 28.04.2023
4 българина
Коментиран от #7, #9
11:48 28.04.2023
5 българина
До коментар #3 от "СЗО":
това ше е редът на запад, на изток ще е нормалноКоментиран от #8, #11
11:49 28.04.2023
6 555
Коментиран от #13
12:14 28.04.2023
7 Име
До коментар #4 от "българина":
Не е баш така гледам един модел на китайска марка в Бъгъ с 30 бона по скъп от конкурентен френски модел при наалогични характеристики.Тия азиатци за бентли ли се помислиха да искат такива цени.13:03 28.04.2023
8 СЗО
До коментар #5 от "българина":
Нормално, ще рече? Може би да чакаш за Москвич 15 години?15:16 28.04.2023
9 гост
До коментар #4 от "българина":
Коя е тая руска марка , дето ще продава 3 МИЛИОНА автомобила , бе оптимисте ?? Хахахахаххахахахахах !!! Те 300 000 не могат продаде и то китайски с друга емблема , той ги наредил милиони да прадават , хахахаххаха !! И къде ще ги изнасят , в Китай ?? Щото ЕС и САЩ ще видят през крив макарон поне 50 години още !!! Хахахахахахха , руска му се прищяла , хахаххахахахха !!Коментиран от #14, #15
20:22 28.04.2023
10 ПУТИН
09:37 29.04.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Гост
11:05 29.04.2023
13 Гост
До коментар #6 от "555":
Вече се започна. Ако изобретиш нещо можеш да го патентоваш, но за да не си загубиш патента трябва да плащаш такса всяка година, която е непосилна за човек от средната класа. Т.е. - ще се принудиш да го продадеш на някоя фирма с пари. Така, само големите компании с пари ще държат патентите.11:08 29.04.2023
14 ПУТИН
До коментар #9 от "гост":
стой почакай малко , само 10 години тогава па живйом па видим , тъй не исхвърлятся кат чик...и на мокръй песок !!!.11:24 29.04.2023
15 Гост
До коментар #9 от "гост":
Лошото е за ЕС и САЩ, които без руски суровини остават яко на сухо. Нищо де, ще си ги купуват през прекупвачи и ще се радват, че са демократични. За твое сведение Русия има силно развит жп транспорт, което кара много хора да го предпочитат, пред това да поддържат личен автомобил. Тя е на трето място в света по дължина на жп трасета, а всички европейски страни са след нея. А по използване на жп транспорта от населението е на четвърто място, като преди нея са само Китай, Индия и Япония. Щатите са на далечното десето място ;) Да си знаеш, де.11:26 29.04.2023