Възможността за закупуване на ново електрическо превозно средство зависи до голяма степен от икономическия фактор, или иначе казано от възможността да си го позволите. Проучване на ACEA разкрива неравенствата в това отношение между страните от Европейския съюз.
Има много изследвания върху електрическите превозни средства. Те се опитват да ни дадат глобална и точна визия за текущата ситуация на процеса на преход, който преживяваме и който трябва да доведе до електрическа и устойчива мобилност.
Резултатите от проучването на ACEA в Европа показват перфектна рентгенова снимка на настоящата реалност на електрическите автомобили и инфраструктурата за зареждане в Европа.
Европейската асоциация на производителите на автомобили анализира една тъжна реалност: огромният дисбаланс, който съществува в навлизането на електрически превозни средства в различните страни на Стария континент.
Да, през 2022 г. всяко пето превозно средство , регистрирано на нашия континент, е било електрическо или plug-in хибридно превозно средство (21.6 процента). Проучването обаче разкрива, че в повече от половината страни от Европейския съюз посоченият пазарен дял е под 9 процента .
На какво се дължат тези големи разлики? ACEA се фокусира върху точната информация: средния доход или годишния нетен доход на гражданите на тези страни. Изводът е ясен: много повече електрически и плъгин хибриди се продават в страни, където средният доход е по-висок.
Докладът на ACEA отбелязва ясна разделителна линия в Европа: от една страна, страните от север и запад и от друга, тези от изтока и юга, които са с по-ниски пропорции по отношение на приемането на електрическите автомобили.
Изводът е, че високата цена на електрическите превозни средства продължава да бъде една от пречките за достъп до превозно средство с тази технология. Въпреки това, тази пречка не е еднаква за различните държави.
Нека видим първо, данните за страните, в които има по-голям пазарен дял за електрически и plug-in превозни средства , като анализираме тяхното ниво на годишен нетен доход в същата таблица:
От другата страна на монетата са данните на ACEA за страните с най-нисък процент на навлизане на превозни средства с тази технология и тяхната огромна разлика също и в нивото на средния доход:
От ACEA посочват два важни фактора , които трябва да помогнат за обръщане на тази ситуация или поне за насърчаване на навлизането на технологиите за електрификация в най-лошите страни в проучването: повече стимули за тяхното закупуване и ускоряване на инсталирането на точки за зареждане. а у нас не се прави нито едното, нито другото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хихихи..
Коментиран от #88
13:19 20.04.2023
2 Ела и виж
Коментиран от #10, #48
13:20 20.04.2023
3 анархист
13:21 20.04.2023
4 Кирчо и Кокорчо
13:21 20.04.2023
5 анархист
13:22 20.04.2023
6 Киро Острото
13:22 20.04.2023
7 Някой
Ама, то и не си струва парите. Караш 1 тон батерии, оставяш на средата на пътя без заряд (в Германия е процъфтяващ бизнес да ходиш и да зареждаш разредени електрички), дадеш два пъти повече пари от нормален атомобил, и после да се биеш в гърдите, че си екологичен и мислиш за природата, нищо че си наясно (а може и да не си), че за производството на батериите е заминал един малък язовир с питейна вода, изгорен е ток и горива като за целия период на експлоатация на един автомобил с вътрешно горене...
Коментиран от #25, #44
13:23 20.04.2023
8 Естествен Интелект
13:24 20.04.2023
9 инфлуЛенца
13:25 20.04.2023
10 Име
До коментар #2 от "Ела и виж":
Отличен анализ на Славчев и много точно заглавие. Евала!!! Какво не ти харесва - няма нецензурни думи, това кой как го разбира си е негова работа. По-важното е, че нещата са казани много точно - бедни сме и ще го духаме, както и ще си караме старите бангии и това е тъжната реалност. Още веднъж поздравления за автора, па дано нещо стигне до ония 240 та поне некви стимули да вкарат за електромобили. А че заплатите ни няма да растат спрямо инфлацията е ясно.Коментиран от #16, #21, #30
13:28 20.04.2023
11 гост
13:29 20.04.2023
12 Че то
13:29 20.04.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 За размисъл
СГД за България е колкото заплата и половина (с данъците) в Германия.
Айде холан да са ни новобрачните.
13:31 20.04.2023
16 Ела и виж
До коментар #10 от "Име":
Приятелю, писах наскоро и употребих думата „духане” и бях изтрит. Не ти говоря за статията, а за двоен стандарт. Разбра ли ме?13:33 20.04.2023
17 Реалист
Дори подарък да ми дават, докато има коли на бензин и дизел, друго не бих погледнал.
Нека си спират за зареждане през 300км, а аз ще си дъня с дизела по 1200км, без да мисля за зареждане... ха ха ха
Коментиран от #19
13:36 20.04.2023
18 Ами да
13:39 20.04.2023
19 И едното
До коментар #17 от "Реалист":
.. и другото си има предимства, но електричките в много отношения са много по-приятни коли за каране. Да не говорим, че са по-безопасни.13:40 20.04.2023
20 Инфлация
13:43 20.04.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Марто
До коментар #21 от "Гост":
Смех си ти, комплексар. Виж цялостната обстановка в България, за това се говори в статията, а не за единици които имат някой друг лев в повече. Много добра статия, поздравления!Коментиран от #38
13:53 20.04.2023
23 Христо Христов
Коментиран от #24
13:58 20.04.2023
24 Сергей
До коментар #23 от "Христо Христов":
Може, даже още по- конкретни трябва да са та да се сетят малко управниците.14:01 20.04.2023
25 Друг - да допълня за "екологията"
До коментар #7 от "Някой":
Забрави едно важно обстоятелство - от къде идва ел. енергията за да се зареждат "екологичните" ел автомобили?Ами в Германия затвориха атомните, сега произвеждат ток от въглища.
Ега ти прогреса - от бензин и дизел минаваме на кюмюр като източник на енергия!
14:08 20.04.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 копейката
14:12 20.04.2023
28 Голям зор
14:16 20.04.2023
29 Токайто
Коментиран от #98
14:17 20.04.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Майко мила....
14:20 20.04.2023
33 Майко мила....
14:20 20.04.2023
34 ха ха
14:20 20.04.2023
35 Ъхъъ
14:22 20.04.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Айсамани
14:23 20.04.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Да го ддуъха радкото
14:38 20.04.2023
41 Хайл
14:39 20.04.2023
42 Само да питам
Коментиран от #64
14:39 20.04.2023
43 Хайл
14:41 20.04.2023
44 гост
До коментар #7 от "Някой":
малко се информирай. една електричка струва 40-50х.евро, колкото струва и една сходна кола с двг. казвам сходна, защото електричката е с 250-300кс, ускорение от 5сек, мобилна свързаност и големи екрани вътре, нали, не е дачия логан, за да се сравнява. Или вече са на едно ниво, като цена. Тук говорим за човек, който е тръгнал да си купува нова кола, какъв избор прави. Дали да плаща лизинг от 400евро за бензинка, или 500евро за електричка, при която обаче не зарежда гориво и масло, не плаща за паркиране, не плаща данък и застраховката му е по-ниска. Доста плюса има електричката, ала се разпространява там, където хората имат честен доход и той е над 40-50х.евро годишно. У нас се карат скъпи коли, но основно от безработни :) , такива типажи поставят звука и гъзарията по-напред, не можеш да ги спечелиш с иконимичност и пресметливост. Тук средната кола е 15-20г., за 10х.лв, такива електрички, дори и да се намерят, са крайно неподходящи за семейства, с пробег от 100км.Коментиран от #45, #60, #90, #106
14:45 20.04.2023
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 да го дуат богатите
14:49 20.04.2023
47 Работата е такава
14:50 20.04.2023
48 радослав
До коментар #2 от "Ела и виж":
защото си беден и ще го дyхаш беКРЕТЕН беден14:54 20.04.2023
49 Освен да си богат трябва и да си
Коментиран от #54, #101
14:56 20.04.2023
50 Език мой, враг мой
Коментиран от #58
15:05 20.04.2023
51 не ми харесват
защото не искам
15:07 20.04.2023
52 Анонимен
15:09 20.04.2023
53 123456
Коментиран от #66
15:11 20.04.2023
54 Беден прахосник
До коментар #49 от "Освен да си богат трябва и да си":
Ако си богат и не искаш да си прахосник и си тръгнал със 100 000 лв да си купуваш автомобил какъв автомобил би избрал? Или пък за 200 000 лв, защото за 100 000 лв си купуват автомобили от средната класа?15:11 20.04.2023
55 089954
15:12 20.04.2023
56 Реалист
15:12 20.04.2023
57 наблюдател
Богатите инвестират постоянно,а харчат като бедни. Бедните не инвестират, но харчат като богати за да направят впечатление на богатите. Така че има място за електромобили по нашите дължини.
Коментиран от #62
15:14 20.04.2023
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Нескопосан опит
15:18 20.04.2023
60 ха ха
До коментар #44 от "гост":
Ама, как да ти обясня точно? Искам кола за да се придвижа от точка А до точка Б. Дали ще ми трябва да е висока или 4х4 си е друг въпрос. Не ми трябва телевизор за порно, секс телефон за свързаност или 150 геймърски измишльотини. Не ме интересува дали говори или носи кафе, дори да е с къса пола. Никаква стойност нямат подобни неща за мен. Обаче, намесват се комисарите и ми казват, че не трябва да карам. Само дето не изпращат агенти с пищови по къщите вече тези зелени куманизи.15:26 20.04.2023
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 ново двайсет
До коментар #57 от "наблюдател":
най вероятно живееш в друга планета и не разбираш че говореики за зелени технологии богатите си плетат само кошници за по-големи печалби. Като са толкова загрижени за природата защо не си спряха поне за малко разходките на задниците с самолетите който несравнимо какви количества петрол изгарят. Сиромаха му трябват примерно 5 литра гориво на ден да си занесе детето на училище на лекар или една разходка месечно.15:59 20.04.2023
63 БЕДУИН
С какво елколите превъзхождат обикновенните, освен само че е модно да имаш елкола
Ще тръгна за някъде, обикновенно все бързаме, и трабва да знам къде има зарядна станция, зареждам за
минимум 2-3 часа при полужение, че няма други елколи да чакат,, а времето тиктака.
Дали леките коли с ДВГ замърсяват околната среда е спорен въпрос, но ако се намалят тирове и автобуси с евро 3,4, няма ли ефекта да е огромен.И чак тогава е паричния проблем и надежността на елколата
16:02 20.04.2023
64 БРАВО
До коментар #42 от "Само да питам":
САМАТА ИСТИНА СИ НАПИСАЛще го отдадем на ИИ на сайта
16:04 20.04.2023
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 кой от къде е дошъл
До коментар #53 от "123456":
напълно съм съгласен с теб16:19 20.04.2023
67 васИк атанасова
16:42 20.04.2023
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Кво
17:40 20.04.2023
70 ДрайвингПлежър
Другарето бият комунизъма! Даже комунистите си плащаха за това, което искат!
17:41 20.04.2023
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 изкуствен интелект и електрокар
18:03 20.04.2023
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Никола Тесла
18:39 20.04.2023
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Боко праните гащи
19:01 20.04.2023
77 Масълкар
19:46 20.04.2023
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 3232323232
Коментиран от #93
20:48 20.04.2023
81 Асeн Вaсилев
20:49 20.04.2023
82 Па съм аз
Коментиран от #91
21:30 20.04.2023
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Турбо
Коментиран от #89
22:18 20.04.2023
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Монтера
До коментар #1 от "Хихихи..":
Скоро и ЮСБ Ще почнат да инсталират на хората за да се зареждат и да бъдат по производителни. Пък и може да нямаме вече нужда от храна, вода, др неща само от малко зарят и ставаме като совалки.22:51 20.04.2023
89 Монтера
До коментар #86 от "Турбо":
Много ясно за него това е печалба. Ни му дреме, че ти неможе да изкараш месеца. Интересува го само печалбата и глупостите за климата са в пълна пара.Коментиран от #92
22:53 20.04.2023
90 Хайл
До коментар #44 от "гост":
Глопаф единствено ти се интересуваш "колко дига" и за колко дига до 100 км.като си голям професор с 1/4 остатък от батерията за колко часа ще вдигне до 100??? Щото една КОЛА С 1/4 РЕЗЕРВОАР ПАК ЩЕ БЯГА СЪС СЪЩАТА БЪРЗИНА И СЪЩАТА СКОРОСТ.ХОРАТА НЕ СЕ ВЪОДУШЕВЯВАТ ПРИ ВИДА НА ТЕЛЕВИЗОРА ВЪТРЕ В КОЛАТА...АКО СИ КУПИШ НЯКОГА ТЕСЛА ТОГАВА ЩЕ Я ХВАЛИШ ТУХЛЬО ПР0322:58 20.04.2023
91 Монтера
До коментар #82 от "Па съм аз":
Те са го измислили електричките в града, а извън него обществен превоз. Нали това се опитват да натекнат. Само като спрат всичко на горива с какво ще се предвижват шоферите които имат срокове за доставка на стоки. Най важно е времето Невярвам да сложат пантографи на камионите. Нито да използват само БДЖ и Другите Частни ЖП компании в страната.22:59 20.04.2023
92 Хайл
До коментар #89 от "Монтера":
Той нали е гадже с грета тупенберг,как няма да я защитава...ама тя дали знае не се знаеКоментиран от #94, #95
23:00 20.04.2023
93 Хайл
До коментар #80 от "3232323232":
Ако питаш многониковия теслю ТОВА НЕ Е ВЯРНО.ДОКАТО ПИЕ КАФЕ И ЗА 30 МИН Е ЗАРЕДИЛ ОТ 20% ДО 80 %,даже ще почне да убеждава и племенника ти че нещо не е разбрал 🤣🤣🤣23:12 20.04.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Грета Тунберг
До коментар #92 от "Хайл":
Зная,зная! Многониковия електрик с меката пи6ка ми е гадже.23:19 20.04.2023
96 Владимир
06:25 21.04.2023
97 Дядо поп
06:29 21.04.2023
98 Трифонов
До коментар #29 от "Токайто":
Е-е-е-е... разгеле! Още един мислещ човек...06:57 21.04.2023
99 Така така
07:28 21.04.2023
100 Един честен дамаджан
07:52 21.04.2023
101 факуса
До коментар #49 от "Освен да си богат трябва и да си":
дори хампарцумян го каза-преди да позеленеем трябва да забогатеем08:25 21.04.2023
102 Иванчо
10:40 21.04.2023
103 Име
11:25 21.04.2023
104 бай Даньо
19:10 21.04.2023
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Квазомазо
Коментиран от #109
22:50 21.04.2023
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Застраховател
До коментар #107 от "Квазомазо":
Сега си поръчай и електрона цигара и надуваема жена да я возиш на китайката. А може и надуваем мъж да си в крак с евро ценностите...09:56 22.04.2023
110 ще им увиснат и ще умрат
20:53 17.07.2023
111 при тях духането е редовно
20:55 17.07.2023