Last news in Fakti

6 Октомври, 2023 09:08 2 990 28

Tesla отстъпва лидерството

  • byd-
  • tesla-
  • продажби-
  • електромобили

До края на годината BYD може да стане лидер в продажбите на електрически автомобили

Tesla отстъпва лидерството - 1

BYD практически достигна нивото на продажбите на Tesla в сегмента на електрическите автомобили. Според Bloomberg в края на 2023 г. китайската марка може да изпревари американската корпорация по брой продадени "батерийни" коли. Според официални документи разликата между Tesla и BYD е намаляла до историческо дъно през третото тримесечие на тази година.

През третото тримесечие на 2023 г. Tesla е продала 435 059 електрически коли. В сравнение с второто тримесечие нивото на продажбите е намаляло с около 30 хиляди.

Сегашната ситуация позволи на китайската компания BYD почти да настигне компанията на Илон Мъск по брой продадени електрически автомобили. Китайският концерн е доставил 431 603 електрически коли на клиенти през третото тримесечие, намалявайки разликата спрямо Tesla до 0.8 процента. В същото време, според темповете на растеж, BYD увеличава продажбите си с 67 процента на годишна база. В американската корпорация този показател е 26.5 процента. Подобна ситуация се разви и в сегмента на хибридните автомобили.

Ръководството на Tesla обясни изоставането с производствена пауза, която е свързана със спирането на Shanghai и Texas Gigafactories. Ако инженерите в Китай се подготвят за производството на ново поколение на Model 3 , то в САЩ Tesla все още коригира сглобяването на електрическия пикап Cybertruck. В същото време до края на годината американската компания възнамерява да продаде 1.8 милиона електрически коли.

Tesla отстъпва лидерството


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Асошиейтед прес

    6 30 Отговор
    Byd е един местен производител освен в Китай са никои а с тая намаляваща популация времената на оризарите като лидерск мпазар отичав кънала безвъзвратно

    Коментиран от #27

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Китай майка

    3 4 Отговор
    горните още не разбрали
  • 4 Дед

    18 6 Отговор
    Китайците мощно навлизат на автомобилния пазар на електрички и то напълно основателно гледайки характеристиките на моделите им.Предполагам до две три години ще са абсолютен лидер в този сегмент.Ако ЕС им позволи да навлязат в Европа с европейските им и американски конкуренти ще се приключи много бързо.

    Коментиран от #5

  • 5 Смех

    8 16 Отговор

    До коментар #4 от "Дед":

    И на кой пазар освен китайският са лидери посочи ми един но съм сигурен че си достатъчнотъп да не можеш

    Коментиран от #7, #10, #12

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Кит Ай

    6 8 Отговор
    В Китай тесла не играе, пълно е с техни марки електрички

    Коментиран от #11

  • 9 Кът си, Вапцаров

    5 13 Отговор
    BYD към тесла е като Ауди към Дачия Дустер
  • 10 Така е

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "Смех":

    Абсолютно прав си, че засега китайците са лидери на най-големия автомобилен пазар в света - китайския. Досега трудно задоволяваха търсенето на най-големия автомобилен пазар, но скоро ще го пренасят с електромобили като минат 50% пазарен дял там и няма да има къде да растат освен на другите по-малки пазари като Европейския и американския Доколкото подразбирам са се запътили и към японския за срам и резил.
  • 11 Така е

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "Кит Ай":

    Така е Тесла не може да продава Китай. Само е най-продавания електромобил там и нищо друго не може да постигне. Представяш ли си, ако постигаха по-големи успехи?

    Всъщност е по продавам модел дори от най-евтиния електромобил в Китай който струва 4 000 долара и имаше месеци в които продаваше повече от моделите на Тесла.
  • 12 ДрайвингПлежър

    12 7 Отговор

    До коментар #5 от "Смех":

    Китайските електромобили имат 70% дял в Израел и почти 100% дял в Бразилия.
    Всъщност извън ЕС и Америка доминират китайските брандове и както беше писал някой в коментарите - напълно заслужено. Ако недай боже трябва да си купувам електричка определено няма да е свръх надценен германец или някоя трошка на Тсла, а китайски модел!

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Сам си противоречиш

    2 7 Отговор

    До коментар #14 от "ДрайвингПлежър":

    Ако искаха да ни свалят от колите, щяха да го направят много по-елегантно, като в Сингапур. Там са приели закон, според който по пътищата могат да се движат само 950 000 автомобила. За целта се издава 10-годишно разрешително да ти издадат номер и като изтече, номерът се освобождава и се дава на търг за който наддават всички желаещи. Към момента цената на такъв номер е достигнала 180 хиляди долара. Ако искаш карай си сегашния 20-годишен дарак за 5 000 лева с номер за 180 000 лв.

    Коментиран от #17

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 ДрайвингПлежър

    10 2 Отговор

    До коментар #15 от "Сам си противоречиш":

    Европа в момента приема някаква поредна щуротия за велосипедите - изчакай.
    Сингапур е откровена диктатура, техните методи не могат да ги приложат в Европа - тя е скрита "мека" диктатура. Европа работи по метода "Прозореца на Овертон" - започва се от далече като целта се постига с няколко стъпки.

    Коментиран от #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Могат разбира се

    8 2 Отговор

    До коментар #17 от "ДрайвингПлежър":

    Имат си толосистеми с камери и могат да налагат такса за шофиране и в градовете, както направиха в Англия. 12 паунда на ден за влизане в града и още 12 паунда допълнително за всеки с по замърсяващ автомобил. За 25 паунда на ден ако искаш си карай стария автомобил, на който му вдигнаха и застраховката на около 1000 паунда за година. Прозореца го отвориха та внимавай да не изстинеш!

    Другата аналогия е синдрома на сварената жаба. Вече ни свариха и свикнахме за цени на 3 лв за литър. Токът е спасението, въпреки че и там могат да измислят нещо, но ще е по-трудно като с варенето на ракия и плащането на акциз.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 гост

    5 2 Отговор
    Не знам защо ме изтриха , като казвам неща известни на всеки !! BYD обявява ОБЩИ продажби на електромобили и хибриди , които могат да се зареждат от мрежата !!! Всеки може да провери общите му продажби и да види ,че съвпадат с обявените тук за електромобили , а над 50% от производството му е на хибриди !! Това е известно от години и всички уважаващи себе си източници го уточняват в статиите си !!!

    Коментиран от #26

  • 24 Мъск 💪🏻

    1 6 Отговор
    Добро чувство за хумор, редакцията.
    - Г-н Мъск, какво ще кажете за другите, които пускат коли на ток като BYD?
    - Хахахахаааа!
    - Ама, г-н Мъск, защо се смеете?
    - Виждали ли сте им колите? Хахахаааа

    "Илон Мъск е причината да изляза от BYD" - Уорън Бъфет

  • 25 Име

    3 8 Отговор
    BYD няма да стане лидер! Тесла е готова с facelift-a на Модел 3. Новият дизайн ще генерира ръст в продажбите на модела. Отделно Тесла е готова и с Cybertruck-a който се вижда като голям разделител но и като огромен източник на продажби с над 2 милиона предварителни заявки. 2024-та се вижда като доста силна година за Тесла.
  • 26 Име

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Това са само електрическите има модели без хибридите. Със сигурност BYD надмина всички немски производители по продажби на електрички и гони Тесла. Трябва да се спомене че спада в продажбите на Тесла е само временен и е причинен заради обновяването на поточни линии които ще поемат новия Модел 3
  • 27 Разбира,

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Асошиейтед прес":

    местен неместен, застигат краварите и ще ги отнесат с "двеста". Стой да гледаш как китайският дракон ще покори света
  • 28 зле

    0 0 Отговор
    те ли бяха директно финасирани от китайкото правителство че не си спомням?