Last news in Fakti

7 Декември, 2023 12:22 7 555 45

Експеримент: Реален спрямо деклариран пробег на електромобил по магистрала

  • електромобил-
  • пробег-
  • реален пробег-
  • декларирани данни

Експерти провериха гамата от популярни електрически автомобили в реални условия

Експеримент: Реален спрямо деклариран пробег на електромобил по магистрала - 1

Обхватът е един от най-важните показатели за изцяло електрическите модели. Тази цифра зависи от много фактори, включително метеорологичните условия и стила на шофиране.

Експертите от Consumer Reports проведоха тестове на магистрала, движейки се със средна скорост от приблизително 110 км/ч. Всички електрически автомобили са с пробег от 3200 до 24 000 км. Температурата на въздуха в дните на тестовете варира от 21 до 32 градуса по Целзий.

Оказа се, че почти половината от 22-те тествани електрически коли имат по-скромен пробег от декларираните характеристики. Например пикапът Ford F-150 Lightning успя да измине само 435 км вместо 515 км.

Електрическите автомобили на BMW обаче успяха да надвишат декларираните си характеристики. Седанът i4 изминава 76 км повече от указаното от производителя. Въпреки това най-добрата цифра е за Mercedes-Benz EQE е 534 км срещу декларираните 418 км. Вижте и останалите.

Експеримент: Реален спрямо деклариран пробег на електромобил по магистрала


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 китайски балон

    27 5 Отговор
    С две думи американците най-много лъжат!
  • 2 хикс

    32 2 Отговор
    Температурата на въздуха в дните на тестовете варира от 21 до 32 градуса по Целзий. Какво повече да кажа!

    Коментиран от #23

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Наблюдател

    37 3 Отговор
    Отиваш на ски на Пампорово, прибираш се напролет.

    Коментиран от #7, #20, #41

  • 6 Ха сега де?!

    10 10 Отговор
    В текста "Форд Ф-150... успя да измине само 435 км вместо 515 км....Мрцедес е 534 км срещу декларираните 418 км."А пък по-долу в таблицата същия Форд 270/320,същия Мерцедес 332/260??????

    Коментиран от #10

  • 7 Съмнявам се дали ще е и на пролет

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "Наблюдател":

    Не знам там да има зарядна станция.Напрау с влекача обрстно до първата зарядна дали в София,дали нейде на АМ.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Фен

    6 22 Отговор
    Още малко им трябва и ще започнат да стават масови. Малко по-бързо да стане зареждането и да увеличат пробега до 600км средно.

    Коментиран от #12

  • 10 умен

    26 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ха сега де?!":

    В текста е в КИЛОМЕТРИ а на картинката е в МИЛИ.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Тоз

    17 8 Отговор

    До коментар #9 от "Фен":

    Още малко и тръгват продажбите надолу. Сто години след първия опит с батерийни коли, ще се провали и втория.

    Коментиран от #14

  • 13 DW смърди

    7 10 Отговор
    "Всички електрически автомобили са с пробег от 3200 до 24 000 км."

    До Луната и обратно с едно зареждане :)

    Коментиран от #15

  • 14 Колко е това малко?

    7 7 Отговор

    До коментар #12 от "Тоз":

    15 години повтаряте след малко продажбите тръгват надолу. Как точно си представяш продажбите на електромобили в Китай да тръгнат надолу, след като бензиновите вече са с 8% по-скъпи от електромобилите?

    Аз ще съм много изненадан, ако през 2025 година електромобилите все още са с под 50% пазарен дял в Китай. А Китай е най-големият автомобилен пазар в света.
  • 15 Какво се чудиш?

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "DW смърди":

    Твоя автомобил с какъв пробег е? Да не е по-малко?

    Коментиран от #18

  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 5 Отговор
    Абе що на магистралата Ел.ките са като бели лястовици ‼️🤔🤔🤔❓

    Коментиран от #17, #21

  • 17 Отговорът е лесен

    5 7 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Защото не си стъпвал на магистралата!

    Ако преди електромобилита бяха рядкост, сега няма вариант да не видя поне няколко на ден. Навсякъде. Даже вече придобих нови навици в града. На няколко пъти ме изненадват, появявайки се изневиделица половин метър зад мен и аха да им пресека пътя. Сигурно не съм първия защото внимават и вероятно го очакват. А уж трябваше да издават някакви звуци.

    Коментиран от #19

  • 18 DW смърди

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Какво се чудиш?":

    Ами не е 3200 км, да не говорим за 24000км.
    Твоя с колко е?

    Коментиран от #25

  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 5 Отговор

    До коментар #17 от "Отговорът е лесен":

    Дори не забеляза, че коментираш за града❗
    А дали пътувам често по магистралата, НЯМА КАК ДА ЗНАЕШ‼️
  • 20 Дани

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Наблюдател":

    Дали?

  • 21 Жорката

    6 4 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Електричките са за карачи, интернета - за мрънкачи.
    Карай навънка, недей мрънка. Само днес! Промоция! - 3лв/л! От утре 5
  • 22 Собственик

    9 5 Отговор
    София-Варна - 0 лв (безплатен Supercharger в Paradise мол), 0 междинни зареждания, 448 км

    София-Слънчев бряг - 421 км, 0 лв, 0 зареждания, 130 км/ч

    Коментиран от #24, #31

  • 23 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #2 от "хикс":

    Недей да казваш нищо , а иди зимата на Пампорово или Банско и се опитай да преброиш колко електромобила ще видиш !! Единствения въпрос е дали ще е всеки трети или всеки втори !! И това в България !! Та на електромобилите не им бери грижа , мисли за себе си като те остави кюмбето , щото друго няма да видиш , хахаха !

    Коментиран от #38

  • 24 Драйвър

    10 3 Отговор

    До коментар #22 от "Собственик":

    При перфектна температура и малко трафик - вечер, на изключен климатик.
    Ако е в реални условия, лятото при 38 градуса и климатик, който е на 20 градуса на макс и хора, каращи в лявата лента със 100, няма да измине и половината на това разстояние.
    Явно е спестил много пари, като си е купил автомобил за 6-цифрена сума...
    Айде сега да изчислим ако един човек си купи една кола за 2000лв. , колко трябва да кара за да достигне покупната цена на електрокара?
    А да не забравяме, че и електрокара се обслужва, като спирачки и окачване страдат повече заради повишеното тегло и рекуперацията.

    Коментиран от #27, #42

  • 25 Рашавия

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "DW смърди":

    Става въпрос на колко километра са, а не колко изминават с едно зареждане пръци
    Глупостта ти е изумителна
  • 26 Дъртак

    6 3 Отговор
    Всичко над 200км. зимен пробег ме устройва напълно, защото без друго на толкова спирам да почивам поне за час. В градски условия и 40 ми стигат.
  • 27 Последно

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Драйвър":

    С кола за 2000лв ли караш по цял ден, всеки ден по Нюрбургринг?

    Коментиран от #28

  • 28 Драйвър

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "Последно":

    Ще решите ли последно вие електрофеновете дали "колите" са ви спортни бегачки или евтини, защото не може и двете?
    Тук човекът е писал колко евтино му било, че му излязло без пари да стигне до морето при перфектни обстоятелства и аз задавам въпросът дали наистина е без пари като е дал 6-цифрена сума за да му е "безплатно" пътуването...
    И задавам въпрос колко би трябвало да кара един автомобил за 2000лв за да избие покупната цена на "безплатната" Тесла?
    Защото по мои груби изчисления, може да се вземе един читав автомобил за 2-3000лв и за да се кара 200 000км. разходите по него могат да са под 50 000лв. (с горивото, всички консумативи и ремонти), което би било 3 пъти по-евтино от "безплатния" модел S.
    А тази Тесла е толкова подходяща за ринга, точно колкото една кола за 2000лв.
    С тази разлика, че ако в една кола за 2000лв. се налеят 12000лв ще можеш да си се въртиш из ринга цял ден без никакъв проблем.

    Коментиран от #29, #33

  • 29 Безопасност

    5 6 Отговор

    До коментар #28 от "Драйвър":

    Сега седи мирен и очаквай включване с въпроса, "А колко е безопасна една кола за 2-3 хил. лева?". Ти какъв си безрасъден талибан да возиш теб и семейството си в кола, дето няма 555 звезди за безопасност, и която бълва отрови, които задушават белите дробове на бебетата.

    Коментиран от #35

  • 30 Петър

    1 2 Отговор
    Тоест, при 110 км в час, от София до Бургас - 4 часа?!?!?!
  • 31 Петър

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Собственик":

    И когато се събуди....бързовар!

    Коментиран от #32

  • 32 И ти ли говориш наизуст?

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Петър":

    Човекът стигна София Бургас за 3 часа. Ти за колко стигаш и колко ти струва
  • 33 Не се извъртай

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "Драйвър":

    Като сравняваш бързина сравняваш с Ферари, като сравняваш разходи слизаме на 30-годишен автомобил за 2000 лв, с който ходиш до морето, Но пък когато ти се говори за ежедневно шофиране се оказва че 99% от пробегът ти минава на нюрбургринг и това е основен критерий при избор на ежедневен автомобил. Когато говорим за разход на гориво, споменаваш 3,5 на 100 на градска въшка под литър двигател, но иначе говориш за тунинг на двигателя за 12 000 лв.

    Има една болест нещо шизо беше, която е за раздвоение на личността но като гледам ти се раздесеторил.


    А тук си говорим за шофьор който е тръгнал със 100 -150 хиляди лв за нов автомобил и си е купил електромобил. Един единствен който замества целия катун от 10-20 автомобила за милиони левове, които си изброил и е по-бърз от porsche в реалния пътни условия и по икономичен от онази въшка с 30 коня и 3,5 на 100 разход .

    Иначе като те слушам, собствениците на porsche и Ламбо са най-големите глупаци че не са си купили автомобил за 2000 лв!

    Коментиран от #34

  • 34 Драйвър

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Не се извъртай":

    Просто вие не можете да кажете като какъв го причислявате този "автомобил" , икономичен ли, бегачка ли?

    Защото и двете неща са нелепи, ако говорим за Модел S :

    Логично ли е да има икономичен автомобил за 100-150хил. лева?
    А логично ли е автомобил, който уж бил бърз и спортен да има по-ниска максимална скорост от базов дизелов седан?

    За цената на една Тесла могат да се вземат 3 автомобила, единият ще е по-спортен и по-добър за шофиране, вторият ще е по-икономичен, а третият ще е по-добър за ежедневието.
    А в белите държави, почти няма заможен човек с под 3 автомобила.

    Просто ви давам безброй примери, че има автомобили с вътрешно горене, които са по-икономични, по-бързи и по-пригодни за ежедневието от електрокарите.

    А ако мислите, че в реалния свят, бързащите по европейските и американски пътища не вдигат повече от 220, то няма какво повече да ви пиша - покарайте малко по Америка, Германия и Италия и ще се убедите.
    А да попитам, някой тествал ли е за какво разстояние пада батерията на една електричка при що-годе нормална магистрална скорост 200-220км/ч.?
    Защото не съм имал автомобил, който да не може да изкара поне 250км. с такава скорост...

    Коментиран от #36, #43

  • 35 Драйвър

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Безопасност":

    Има надеждни коли до 3000лв с 5 звезди на Euro NCAP.
    А фабриките за батерии, кобалтовите и литиеви мини сигурно бълват дъгички и цветчета...
    И все пак предпочитам вътрешното горене на ДВГ, отколкото риск от външно горене на няколко хиляди батерии от лаптоп.
  • 36 Не се извъртай

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Драйвър":

    Дай го този по-бърз, по икономичен автомобил с по-висока максимална скорост от Тесла модел 3 за 100 000 лв?

    Покажи ми една магистрала в САЩ на която можеш да вдигнеш 220 км в час? Или поне 160?

    И леко си се объркал с максималната скорост на Тесла ако искаш бърз автомобил. Ще ми покажеш ли чисто нов сериен автомобил, който можеш да купиш за около 100 хиляди долара, който да вдига над 300 км в час?

    А да тръгнеш да сравняваш икономичността с цената беше най-жалкият опит за манипулация. Едното няма нищо общо с другото. Едното е техническа характеристика и при електромобилите идва бонус и всичко в комплект независимо дали го искаш или не.

    Получаваш икономичен автомобил независимо от цената и мощността му. Нещо което никога не можеш да получиш при бензинов автомобил колкото и да платиш. Там избираш или евтин бавен и икономичен или много по-скъп от електромобилите мощен автомобил с ДВГ който е в състояние да те разори.


    Колко ще ти струва бензинов автомобил с 500 коня за първите 300 хиляди километра? Мога да се обзаложа че разходите за гориво и поддръжка ще са повече отколкото си го купил. В голяма грешка си, че никой не го интересуват тези неща! Продажбите на електромобили го доказват.

    Коментиран от #40

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 край

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Наблюдател":

    тоя пък - от там е все нанадолно бе.
  • 42 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Драйвър":

    личи си какъв драйвър си и колко си в час :)
  • 43 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Драйвър":

    Тестван е модел У на елипсовидна писта с постоянна скорост 200км/ч. Изминал е с един заряд 212км. Устройва ли те? Това на практика е невъзможно и неприложимо някъде другаде освен на писта поради това че има и други участници в движението. Твоя двг какъв разход дава при скорост 200км/ч? Колко време можеш да я поддържаш и колко км ще изминеш преди да спреш?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Име

    0 0 Отговор
    Тези тестове са при нови батерии, а всички знаем,че капацитетът пада много след 1 година! Не искам да повдигам въпроса какво се случва след 2-3-4 или 5 години с капацитета. Рециклирането на батериите как е? Добивът на литий и кадмий, чист процес ли е? Те не са ли изкопаеми?! Единственото предимство е ускорението, което е много малка част от щофирането.