Собствениците на автомобили с двигатели с вътрешно горене, които искат да сменят собствената си кола с електрическа, често са изправени пред един основен въпрос. Едно от основните притеснения е животът на батерията и какви правила да следват, за да се удължи животът ѝ.
Автомобилните производители непрекъснато подобряват технологиите за производство на батерии, за да удължат живота им. Обикновено съвременните батерии могат да издържат общ пробег от 320-350 хиляди километра. Понякога обикновените автомобили с двигатели с вътрешно горене не са в състояние да изминат такова разстояние.
Като пример много таксита в Европа са Tesla Model S. Някои автомобили са изминали почти 500 000 км за три години, като батериите им са запазили приблизително 80% от капацитета си.
Всички обаче сте чували, че ограниченият живот на батерията рано или късно води до нейната планова смяна. Смартфоните, както знаем, бързо губят ефективността на батерията за сравнително кратък период от време. Това се случва, защото клетките на батерията се разрушават по време на работа.
Дългосрочната употреба на такава батерия може да накара вашето устройство просто да се изключи и да не стартира. Такъв сценарий не е подходящ за електрически превозни средства. Добрата новина обаче е, че има редица съвети как да удължите живота на вашата батерия.
Говорейки за зареждане, най-добре е да използвате пестеливо бързите зарядни станции DC. Въпреки че това е страхотно за дълги пътувания или извънредни ситуации, когато имате нужда от бързо зареждане, страничен продукт от бързите зарядни устройства е топлината, която разрушава батерията. Затова е по-добре да зареждате колата с по-слаб ток.
Вашият стил на шофиране също може да повлияе на живота на батерията. Подобно на бързото зареждане, бързото разреждане на клетките също може да причини повреда, което в крайна сметка ще доведе до намалена ефективност. Въпреки че електрическите автомобили осигуряват отлична динамика, като правило шофьорите, които карат електрическите си автомобили в умерен режим, имат по-дълъг живот на батерията в собствените си автомобили.
Производителите са наясно, че потенциалните купувачи на електрически автомобили могат да бъдат отблъснати от възможността за преждевременна повреда на батерията. Истината е, че ако се борави правилно, повечето съвременни литиево-йонни батерии вероятно ще издържат живота на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 вЕрващ
11:59 22.12.2023
2 стига вече , че потече
12:01 22.12.2023
3 Бонев
Коментиран от #10, #31
12:01 22.12.2023
4 Елко
12:04 22.12.2023
5 Професор
Коментиран от #12, #28
12:15 22.12.2023
6 Трифонов
12:17 22.12.2023
7 Не благодаря
Да, някой не са в състояние, но основен ремонт на двг струва 1000 лв и след това двигателят е нов.
Докато смяна на батерия с нова, струва между 20 000 и 50 000
Коментиран от #9, #44
12:18 22.12.2023
8 Дизела
12:24 22.12.2023
9 Не е баш така
До коментар #7 от "Не благодаря":
За 1000лв на съвременен двигател сменят ремъците. Основен е 4-5000, ако изобщо е възможен. Говорим за масова 15-20г.кола, например Нисан Мурано, или БВМ с никасил по цилиндрите.Коментиран от #13, #23
12:25 22.12.2023
10 Електрокар
До коментар #3 от "Бонев":
Е добре казано.Но за мен са си трафопост на колела.😂12:29 22.12.2023
11 Гост
Коментиран от #42
12:30 22.12.2023
12 Сър
До коментар #5 от "Професор":
Професор, моля сметнете, за отопление на малкото купе стига и 1.5 kWh. При положение че дори най най най малките градски EV,с батерии вече са по 24, да не говорим че на тези подходящи за дълъг път са и по повече. Та, чакам сметката.
12:33 22.12.2023
13 Мани го
До коментар #9 от "Не е баш така":
Мани го, он още кара Лада или Москвич. Макар че не знам кой луд ще му прави основен ремонт за 1000 лв с части и труд, иска някой явно да му работи за без пари.Коментиран от #15, #24
12:35 22.12.2023
14 Гост
12:36 22.12.2023
15 Вярно е
До коментар #13 от "Мани го":
Частите са евтини. 1000 лв вероятно ще му стигнат. На мен ми протече семеринга на коляновия вал. Струваше ми по-малко от смяната на маслото - само 60 лв. И 3 000 лв за труд. Ама това последното са подробности и човекът ги е спестил.12:44 22.12.2023
16 Гост
12:45 22.12.2023
17 хммм,
Коментиран от #22
12:53 22.12.2023
18 Пропа
13:01 22.12.2023
19 един
13:03 22.12.2023
20 Механик
ДВГ изкарва 350 хиляди. БАтерията едва ли.
НО!!! Ремонта на едно ДВГ е някакви малки проценти от стойността на една батерия.
Освен това! ДВГ може да намериш и втора ръка на много поносима цена и то да ти изкара още 200 хиляди,
Я ми намери батерия втора ръка, която да има 80% живот!!!! А за какви пари иде рече, това е вече друг въпрос.
13:30 22.12.2023
21 Гост
13:31 22.12.2023
22 Ти да видиш
До коментар #17 от "хммм,":
Смяташ ли че тези които си купуват чисто нови автомобили се интересуват Какво ще се случи с тях след 10 години? А повечето което купуват скъпи лъскави играчки дали се интересуват Какво ще се случи с автомобил а дори след петата година? Тези неща си ги мислили ние, когато се опитваме да предполагаме какво ще е останало от този автомобил когато стане на възрастта на нашите 20-30 годишни, които масово се движат по българските пътища.13:34 22.12.2023
23 На теб може да ти искат и 8000 за ремонт
До коментар #9 от "Не е баш така":
Значи твойте майстори са те хванали за канарче.13:42 22.12.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 еми батерия колко да държи брато
13:56 22.12.2023
26 Радио Ереван
14:02 22.12.2023
27 Айде
14:04 22.12.2023
28 Някой
До коментар #5 от "Професор":
То по вашата логика,ако ви свърши горивото,по време на студена зима или колата ви изгасне и неможе да запали,с какво ще се стоплите може би с остатака от гориво в резервоара?14:08 22.12.2023
29 Турбо
14:08 22.12.2023
30 Шпонка
До коментар #24 от "Такива търгаши като тебе":
Мие си плащаш бе, като искаш да ти се свърши работа. Всички знаете две и двеста ама искате да минете тънко. Пък, че сервизите вече ги погнаха яко за данъци и за печки и за гаранции и какво ли още не сякаш е нечий друг проблем.. Писнало ми е от стотинладжии, за последните шест месеца си вдигнах двойно цената на труда и заплатата. Сервиза пак е пълен.. Не се чака един месец за час, ами две седмици ама голяма работа. И клиентите са по приятни от стотинладжиитеКоментиран от #39
14:13 22.12.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 мани беги
Коментиран от #41
14:45 22.12.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 БгТопИдиот🇧🇬
20:19 22.12.2023
35 Плюс Минус
10:39 23.12.2023
36 Румен
15:14 23.12.2023
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Оставете...
11:37 24.12.2023
41 Абе мани
До коментар #32 от "мани беги":
Това с циклите да не ти е като инструмент еднодневка. Свършваш консуматива и го хвърляш. Така ли?19:42 24.12.2023
42 12345
До коментар #11 от "Гост":
Интересно каква гаранция дават за ДВГ автомобил? В общия случай е по малка от на електроавтомобил.20:56 24.12.2023
43 електрошлосер
12:57 22.04.2024
44 ганю
До коментар #7 от "Не благодаря":
Простотия до шияелектрокар съм карал зная какъв боклук е
оди се пери
19:47 12.08.2024