22 Декември, 2023 11:52 13 939 44

Колко е животът на батерията в един електромобил

  • електромобил-
  • батерия-
  • смяна-
  • живот

Всичко зависи от правилната ѝ експлоатация

Колко е животът на батерията в един електромобил - 1

Собствениците на автомобили с двигатели с вътрешно горене, които искат да сменят собствената си кола с електрическа, често са изправени пред един основен въпрос. Едно от основните притеснения е животът на батерията и какви правила да следват, за да се удължи животът ѝ.

Автомобилните производители непрекъснато подобряват технологиите за производство на батерии, за да удължат живота им. Обикновено съвременните батерии могат да издържат общ пробег от 320-350 хиляди километра. Понякога обикновените автомобили с двигатели с вътрешно горене не са в състояние да изминат такова разстояние.

Като пример много таксита в Европа са Tesla Model S. Някои автомобили са изминали почти 500 000 км за три години, като батериите им са запазили приблизително 80% от капацитета си.

Всички обаче сте чували, че ограниченият живот на батерията рано или късно води до нейната планова смяна. Смартфоните, както знаем, бързо губят ефективността на батерията за сравнително кратък период от време. Това се случва, защото клетките на батерията се разрушават по време на работа.

Дългосрочната употреба на такава батерия може да накара вашето устройство просто да се изключи и да не стартира. Такъв сценарий не е подходящ за електрически превозни средства. Добрата новина обаче е, че има редица съвети как да удължите живота на вашата батерия.

Говорейки за зареждане, най-добре е да използвате пестеливо бързите зарядни станции DC. Въпреки че това е страхотно за дълги пътувания или извънредни ситуации, когато имате нужда от бързо зареждане, страничен продукт от бързите зарядни устройства е топлината, която разрушава батерията. Затова е по-добре да зареждате колата с по-слаб ток.

Вашият стил на шофиране също може да повлияе на живота на батерията. Подобно на бързото зареждане, бързото разреждане на клетките също може да причини повреда, което в крайна сметка ще доведе до намалена ефективност. Въпреки че електрическите автомобили осигуряват отлична динамика, като правило шофьорите, които карат електрическите си автомобили в умерен режим, имат по-дълъг живот на батерията в собствените си автомобили.

Производителите са наясно, че потенциалните купувачи на електрически автомобили могат да бъдат отблъснати от възможността за преждевременна повреда на батерията. Истината е, че ако се борави правилно, повечето съвременни литиево-йонни батерии вероятно ще издържат живота на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вЕрващ

    68 14 Отговор
    ПовЕрвах (че батериите на електрокарите дянят по 500 000 км.) , вЕрвайте ми !
  • 2 стига вече , че потече

    63 12 Отговор
    След подобна бодряшка статийка е редно /и/ да попитаме авторите : плува ли корабче в окото (им) ?
  • 3 Бонев

    71 15 Отговор
    Колкото и рекламни статии да се пишат,едно е ясно. Със сегашните технологи трябва да имаш много излишни пари или да си глупак да си купиш електрокар. След време с нови технологии може би.

    Коментиран от #10, #31

  • 4 Елко

    67 10 Отговор
    Обикновено съвременните батерии могат да издържат общ пробег от 320-350 хиляди километра. - вица на деня. Животът на батерията се ицмерва в цикли заряд-разряд, не в километри. Годините също имат значение.
  • 5 Професор

    59 13 Отговор
    Все още автомобилите на електричество не могат да бъдат алтернатива на ДВГ. Представете си: Закъсахте с електрическия автомобил посред зима. И се наложи да чакате 24 часа. С какво ще се отоплява купето? Колко отопление ще ви даде един акумулатор? Ще умрете от студ.

    Коментиран от #12, #28

  • 6 Трифонов

    34 9 Отговор
    Да, така е. Бъдещето Е на електромобилите, но не и на тези на батерии. Да се надяваме скоро да измислят друг начин. До тогава... ДВГ, докогато може, а после - без коли, хах
  • 7 Не благодаря

    40 17 Отговор
    Цитат: Понякога обикновените автомобили с двигатели с вътрешно горене не са в състояние да изминат такова разстояние.

    Да, някой не са в състояние, но основен ремонт на двг струва 1000 лв и след това двигателят е нов.

    Докато смяна на батерия с нова, струва между 20 000 и 50 000

    Коментиран от #9, #44

  • 8 Дизела

    46 14 Отговор
    С Фолксваген дизел съм на 800000 км с оригиналния двигател.Електрически автомобили ще изкара 500000 км с няколко смени на електромотора и батерията.
  • 9 Не е баш така

    27 10 Отговор

    До коментар #7 от "Не благодаря":

    За 1000лв на съвременен двигател сменят ремъците. Основен е 4-5000, ако изобщо е възможен. Говорим за масова 15-20г.кола, например Нисан Мурано, или БВМ с никасил по цилиндрите.

    Коментиран от #13, #23

  • 10 Електрокар

    20 11 Отговор

    До коментар #3 от "Бонев":

    Е добре казано.Но за мен са си трафопост на колела.😂
  • 11 Гост

    32 7 Отговор
    Производителите на електромобили дават 160 к.км гаранция.След изтичане на гаранцията,я хамилата я хамилата.

    Коментиран от #42

  • 12 Сър

    13 16 Отговор

    До коментар #5 от "Професор":

    Професор, моля сметнете, за отопление на малкото купе стига и 1.5 kWh. При положение че дори най най най малките градски EV,
    с батерии вече са по 24, да не говорим че на тези подходящи за дълъг път са и по повече. Та, чакам сметката.
  • 13 Мани го

    17 9 Отговор

    До коментар #9 от "Не е баш така":

    Мани го, он още кара Лада или Москвич. Макар че не знам кой луд ще му прави основен ремонт за 1000 лв с части и труд, иска някой явно да му работи за без пари.

    Коментиран от #15, #24

  • 14 Гост

    7 7 Отговор
    Производителите на електромобили дават 160 к.км гаранция.След изтичане на гаранцията,я хамилата, я хамиларя.
  • 15 Вярно е

    14 6 Отговор

    До коментар #13 от "Мани го":

    Частите са евтини. 1000 лв вероятно ще му стигнат. На мен ми протече семеринга на коляновия вал. Струваше ми по-малко от смяната на маслото - само 60 лв. И 3 000 лв за труд. Ама това последното са подробности и човекът ги е спестил.
  • 16 Гост

    6 3 Отговор
    Производителите на електромобили дават 160 к.км гаранция.След изтичане на гаранцията,я хамилата я хамилата.
  • 17 хммм,

    44 7 Отговор
    Добре де, а защо се говори само за позитивите в защита на интересите на производителите, а се премълчават интересите на потенциалния най масов потребител. Автомобилите не се използват само като таксита или за експлоатация при която се реализира пробег от 320-350 хиляди километра само за няколко години? Всяка батерия старее дори когато изобщо не се използва и то много повече от ДВГ. Да се обвързва срока на експлоатация според изминатите километри е крайно некоректно. Много от личните автомобили у нас не изминават повече от 10000, 15000 км. годишно и ако така смятаме би трябвало срока на експлоатация да надхвърли 20 години. Това обаче не е така. Дори и на година да се изминават под 10000 км. най вероятно след по малко от 10 години капацитета на батерията ще е под половината и ще трябва да зареждаме на пробег по малък от 100 км. или да сменим батерията, която все още струва повече от половин нов автомобил. Всичко това ще го научим по трудния начин и ще ни убеждават, че вината е наша, защото не спазваме указанията на производителя за правилна експлоатация на батерията.

    Коментиран от #22

  • 18 Пропа

    13 2 Отговор
    ганда
  • 19 един

    29 4 Отговор
    Моето мнение е,че електричката е най-вече за градски условия,за лятно каране на къс и дълъг път,но не и за пътуване зимно време на дълъг път!
  • 20 Механик

    32 7 Отговор
    Цялата статия е базирана на "може" и "ако".
    ДВГ изкарва 350 хиляди. БАтерията едва ли.
    НО!!! Ремонта на едно ДВГ е някакви малки проценти от стойността на една батерия.
    Освен това! ДВГ може да намериш и втора ръка на много поносима цена и то да ти изкара още 200 хиляди,
    Я ми намери батерия втора ръка, която да има 80% живот!!!! А за какви пари иде рече, това е вече друг въпрос.
  • 21 Гост

    6 5 Отговор
    Производителите на електромобили дават 160 к.км гаранция.След изтичане на гаранцията,я хамилата я хамилата.
  • 22 Ти да видиш

    13 8 Отговор

    До коментар #17 от "хммм,":

    Смяташ ли че тези които си купуват чисто нови автомобили се интересуват Какво ще се случи с тях след 10 години? А повечето което купуват скъпи лъскави играчки дали се интересуват Какво ще се случи с автомобил а дори след петата година? Тези неща си ги мислили ние, когато се опитваме да предполагаме какво ще е останало от този автомобил когато стане на възрастта на нашите 20-30 годишни, които масово се движат по българските пътища.
  • 23 На теб може да ти искат и 8000 за ремонт

    11 6 Отговор

    До коментар #9 от "Не е баш така":

    Значи твойте майстори са те хванали за канарче.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 еми батерия колко да държи брато

    14 4 Отговор
    отговор : Малко
  • 26 Радио Ереван

    15 4 Отговор
    Колко е жживотът на една батерия...? Ми нема и толкоз!
  • 27 Айде

    15 3 Отговор
    По тази статия, това са по 700 км всеки ден и е абсурд! Измислици!
  • 28 Някой

    17 16 Отговор

    До коментар #5 от "Професор":

    То по вашата логика,ако ви свърши горивото,по време на студена зима или колата ви изгасне и неможе да запали,с какво ще се стоплите може би с остатака от гориво в резервоара?
  • 29 Турбо

    24 6 Отговор
    Пропагандна статия за шарани електричари.
  • 30 Шпонка

    3 12 Отговор

    До коментар #24 от "Такива търгаши като тебе":

    Мие си плащаш бе, като искаш да ти се свърши работа. Всички знаете две и двеста ама искате да минете тънко. Пък, че сервизите вече ги погнаха яко за данъци и за печки и за гаранции и какво ли още не сякаш е нечий друг проблем.. Писнало ми е от стотинладжии, за последните шест месеца си вдигнах двойно цената на труда и заплатата. Сервиза пак е пълен.. Не се чака един месец за час, ами две седмици ама голяма работа. И клиентите са по приятни от стотинладжиите

    Коментиран от #39

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 мани беги

    16 4 Отговор
    и ел. колите замърсяват, защото движейки се, те вдигат прахоляк! а за направата на батериите се замърсява много, после като отпадък също ... за изкопаването на литий се използват деца в африка и азия! инак не се измерва в км, а в цикли на зареждане/разреждане! има си определен брой цикли и после край!

    Коментиран от #41

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 БгТопИдиот🇧🇬

    6 1 Отговор
    Щом и тук има сензора-благодарско на мадуратора !
  • 35 Плюс Минус

    14 2 Отговор
    Какво толкова. Не сте ли чели рекламни статии? Кой каквато кола иска и може, такава да си купи. Всеки изпитва последствията от изборите си. Няма какво да се убеждаваме кой е по по най. Аз бих си взел електричка за градско и къси разстояния с идеята докъдето и да отида, да мога да се прибера обратно без да ми се налага да търся контакт. А иначе ще продължавам да си карам дизела за дълъг път. Ако наистина мислим за околната среда, няма по добър и по еко транспорт от пеша, обществен транспорт и колело. Факт. Пожелавам на всички да бъдат честни със себе си, на първо място.
  • 36 Румен

    13 3 Отговор
    Не мога да разбера тия дето вземат колите на еди луд човел кат Мъск. За една корубина и 4 електромотора дават от 70 до 100000$.Тия коли нямат бъдеще защото населението на земята драстично обеднява, благодарение на такива откачени кат Мъск
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Оставете...

    10 2 Отговор
    ...живота на батерията на страна, хайде да си поговорим за животът на собственика на електрокарът-> хайде да си поговорим за термини като липсваща качествена ширмовка и екраниране, демек изолация на шофьора от тази микровълнова печка, в която седи, и болестите до които води тва като рак, стерилизация, сърдечно-съдови болести?!
  • 41 Абе мани

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "мани беги":

    Това с циклите да не ти е като инструмент еднодневка. Свършваш консуматива и го хвърляш. Така ли?
  • 42 12345

    2 5 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Интересно каква гаранция дават за ДВГ автомобил? В общия случай е по малка от на електроавтомобил.
  • 43 електрошлосер

    1 0 Отговор
    Никой до сега не отбеляза също, че живота на батерията би могъл да се удължи, не само като се зарежда с по малък ток, (съответно за по дълго време), но и като се кара, с по плавни увеличения на скоростта, при които консумация на ток и съответно, термичните натоварвания в батерията са по малки!
  • 44 ганю

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Не благодаря":

    Простотия до шия
    електрокар съм карал зная какъв боклук е
    оди се пери