Електрическата кола BMW i3 беше спряна от производство през 2021 г., но остава популярна на пазара на употребявани автомобили. Тези автомобили често се срещат и по родните пътища, но могат да доставят на собствениците си много неприятни изненади.
Това се доказва и от един частен случай, в който собственик BMW i3 закарва колата си в официален сервиз на марката, откъдето му казват, че батерията на електромобила трябва да се смени. Най-потресаваща е цената на новата батерия - $71 208.
Това е не само повече от текущата цена на самия употребяван автомобил, но и надминава цената на изцяло новия електрически седан BMW i5 eDrive40. Не е тайна, че смяната на батерията на електрическа кола е скъпа, но тази цифра изглежда прекомерна - дори за стандартите на BMW. Има електромобили, на които смяната на батерията струва под $20 000.
Всички тези сметки за ремонт са тревожни, но фактът, че собствениците получават различни цени за една и съща работа, е още по-изненадващ, тъй като има случаи, когато замяната се оценява на $25 000-$35 000, което също не е евтино.
Някои потребители вярват, че търговците не искат да извършват ремонти, така че ги оценяват възможно най-скъпо. Батерията на i3 се състои от осем клетки. Но дори и една от тях да се провали, пак може да струва на собственика значителна сума пари.
Заслужава да се отбележи, че такива високи цени се отнасят не само за ремонта на батерията на BMW i3. Проучване установи , че например смяната на батериите във Volkswagen e-Golf може да струва до $21 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Селянина с колелото
12:32 16.02.2024
2 Китин от Китен
12:45 16.02.2024
3 истина ти казвам
12:54 16.02.2024
4 Гост
14:01 16.02.2024
5 Запознат
Коментиран от #7
14:08 16.02.2024
6 Тесладжия
14:16 16.02.2024
7 Тъй ли?
До коментар #5 от "Запознат":
На теслите гаранцията е 10 години14:17 16.02.2024
8 ДрайвингПлежър
Коментиран от #9
14:35 16.02.2024
9 А бе ти
До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":
Не вярваше ли в светлото бъдеще на водорода, който няма нужда от скъпи батерии с кратък живот?17:31 16.02.2024
10 Гост
18:45 16.02.2024
11 Край
20:38 16.02.2024
12 Една групичка
Коментиран от #13
09:20 17.02.2024
13 Друга е групичката
До коментар #12 от "Една групичка":
Групичката е решила да намали зависимостта от внос на изкопаеми горива. Това води до друга зависимост от вноса на фотоволтаични панели от Китай, но някак по-лесно се преглъща, че ще дадеш еднократно на китайците сумата която обикновено плащаш за изкопаеми горива за една година, а после 25 30 години ще ползваш тази енергия докато се наложи отново да даваш пари за фотоволтаици. Всеки съм може да си инсталира фотоволтаик на покрива, ако го има. Включително да се покрият паркингите и да зареждат автомобилите под тях.На държавно ниво се налага да се изграждат и вятърни централи и това вече си е територия на монополите и олигополите, така че всеки в държавата може да спечели от изоставянето на изкопаемите горива.
13:31 17.02.2024
14 Батерии срещу ДВГ
Ако на ДВГ е било необходимо стотина години за усъвършенстване, то на батериите ще са достатъчни едно две десетилетия за да станат по-добри от ДВГ във всяко едно отношение. Абсолютно във всяко. Включително цена, пробег и време за зареждане.
Относно изказването че електромобилите никога няма да надскочат 30% пазарен дял, възрастните хора са казвали никога да не казваш никога. На най-големия автомобилен пазар в света, Китай, електромобилите вече достигнаха 30% пазарен дял, който продължава да расте. Следващите по големина автомобилни пазари Европейския и американския гонят китайците по петите. Китайците пък заемат азиатските пазари, близкия изток и Африка. Къде toyota ще си продава ДВГ и въобще автомобилите след десетина години? Няма визия Тойода
Коментиран от #17
13:38 17.02.2024
15 МЪСК 💪🏻
Коментиран от #19
15:12 17.02.2024
16 Павлик
15:17 17.02.2024
17 Няма кой да
До коментар #14 от "Батерии срещу ДВГ":
измести ДВГ във военната техника, особено тежката, в пътното строителство, селското стопанство. По света винаги е имало и ще има войни. В Украйна беше пълно с изоставени "Тесли" и други елколи по пътищата, виждаме как електро-инфраструктурата на Украйна беше разрушена за 2-3 дни от няколкостотин допотопни дрона. Къде ще зареждат преди атака елтанковете и колко време ще са "приковани" за зарядните станции? В авиацията също има ДВГ и реактивни двигатели с керосин.13:36 18.02.2024
18 Гост
19:56 18.02.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гост
14:48 22.02.2024