Last news in Fakti

16 Февруари, 2024 12:19 5 386 21

Светлото бъдеще на електрификацията и водорода, май не е толкова светло

  • смяна на батерия-
  • електромобил-
  • цена-
  • bmw-
  • i3

Цена за смяна на батерията на BMW i3 шокира собственика и не само него

Светлото бъдеще на електрификацията и водорода, май не е толкова светло - 1

Електрическата кола BMW i3 беше спряна от производство през 2021 г., но остава популярна на пазара на употребявани автомобили. Тези автомобили често се срещат и по родните пътища, но могат да доставят на собствениците си много неприятни изненади.

Това се доказва и от един частен случай, в който собственик BMW i3 закарва колата си в официален сервиз на марката, откъдето му казват, че батерията на електромобила трябва да се смени. Най-потресаваща е цената на новата батерия - $71 208.

Това е не само повече от текущата цена на самия употребяван автомобил, но и надминава цената на изцяло новия електрически седан BMW i5 eDrive40. Не е тайна, че смяната на батерията на електрическа кола е скъпа, но тази цифра изглежда прекомерна - дори за стандартите на BMW. Има електромобили, на които смяната на батерията струва под $20 000.

Всички тези сметки за ремонт са тревожни, но фактът, че собствениците получават различни цени за една и съща работа, е още по-изненадващ, тъй като има случаи, когато замяната се оценява на $25 000-$35 000, което също не е евтино.

Светлото бъдеще на електрификацията и водорода, май не е толкова светло

Някои потребители вярват, че търговците не искат да извършват ремонти, така че ги оценяват възможно най-скъпо. Батерията на i3 се състои от осем клетки. Но дори и една от тях да се провали, пак може да струва на собственика значителна сума пари.

Заслужава да се отбележи, че такива високи цени се отнасят не само за ремонта на батерията на BMW i3. Проучване установи , че например смяната на батериите във Volkswagen e-Golf може да струва до $21 000.

Но това е нищожна сума в сравнение със сметката от 113 500 долара, която беше представена на собственика на Hyundai iX35, задвижван с водород, когато започнаха проблемите с горивната клетка.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Селянина с колелото

    42 1 Отговор
    Няма нищо учудващо в новината. През последните 10 години активно ни се набива в главите че видите ли по-добре си купете ново отколкото да ремонтирате старото. Сега плана е в действие и няма мърдане.
  • 2 Китин от Китен

    19 15 Отговор
    Напредъкът иска жертви. Свиквайте!
  • 3 истина ти казвам

    46 2 Отговор
    Стар търговски трик! Първо зарибяваме баламурниците и после им бием теслата! Целта е тотално ограничаване на свободата на придвижване а собствен транспорт да имат само богатите!
  • 4 Гост

    21 3 Отговор
    Честито на всички електричари.
  • 5 Запознат

    28 5 Отговор
    Новото никога не е по добро от старото, кои електро мотор може да работи 30 или 50 години? Коя презареждаща се батерия е в работен режим повече от 5 ,7 години? Промивката на мозъци започва да издиша.

    Коментиран от #7

  • 6 Тесладжия

    2 14 Отговор
    Я па платих само 20 000 лв за смяна батериите на теслата.А,за итайската БУД са само 10 000лв.
  • 7 Тъй ли?

    7 7 Отговор

    До коментар #5 от "Запознат":

    На теслите гаранцията е 10 години
  • 8 ДрайвингПлежър

    31 6 Отговор
    А кой е твърдял, че бъдещето ще се светло? Да вярваш на политици и зелени кукувалници си е скъпо начинание и изцяло за твоя сметка!

    Коментиран от #9

  • 9 А бе ти

    10 2 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Не вярваше ли в светлото бъдеще на водорода, който няма нужда от скъпи батерии с кратък живот?
  • 10 Гост

    22 0 Отговор
    Напротив, бъдещето на електрокарите е светло.Като се запали батерията.
  • 11 Край

    8 1 Отговор
    Немска ел. кола... Да бе -да.
  • 12 Една групичка

    19 0 Отговор
    Си е направила нещо като мафия, проникнали са в законодателните органи на водещи държави и с помоща на лобисти си прокарват закони, които да задължат хората да купуват това което те ще произведат на непосила цена! Но нчкпй не са в ,заверата“ и се съпротивляват на този рекет.Например президента на Тойота се изказа, че според него електрическите автомобили ще имат пазарен дял около 30% и класическите автомобили под една или друга форма пак ще имат мчсто в ежедневието ни.Да не говорим колко е несъвършенна още технологията и колко много път има да бъде извървян, за да се достигне сегашното ниво на ДВГ масово произвеждани и усъвъряествани повече от 100 години! Да не говорим пък за транспорта, корабите, самолетите и т.н.

    Коментиран от #13

  • 13 Друга е групичката

    9 12 Отговор

    До коментар #12 от "Една групичка":

    Групичката е решила да намали зависимостта от внос на изкопаеми горива. Това води до друга зависимост от вноса на фотоволтаични панели от Китай, но някак по-лесно се преглъща, че ще дадеш еднократно на китайците сумата която обикновено плащаш за изкопаеми горива за една година, а после 25 30 години ще ползваш тази енергия докато се наложи отново да даваш пари за фотоволтаици. Всеки съм може да си инсталира фотоволтаик на покрива, ако го има. Включително да се покрият паркингите и да зареждат автомобилите под тях.

    На държавно ниво се налага да се изграждат и вятърни централи и това вече си е територия на монополите и олигополите, така че всеки в държавата може да спечели от изоставянето на изкопаемите горива.
  • 14 Батерии срещу ДВГ

    3 19 Отговор
    Който бързо се насочи към производство на батерии, ще е големият печеливш в бъдещето. А тези които се инатят като японците и в частност toyota за която говориш ще са големите губещи.

    Ако на ДВГ е било необходимо стотина години за усъвършенстване, то на батериите ще са достатъчни едно две десетилетия за да станат по-добри от ДВГ във всяко едно отношение. Абсолютно във всяко. Включително цена, пробег и време за зареждане.

    Относно изказването че електромобилите никога няма да надскочат 30% пазарен дял, възрастните хора са казвали никога да не казваш никога. На най-големия автомобилен пазар в света, Китай, електромобилите вече достигнаха 30% пазарен дял, който продължава да расте. Следващите по големина автомобилни пазари Европейския и американския гонят китайците по петите. Китайците пък заемат азиатските пазари, близкия изток и Африка. Къде toyota ще си продава ДВГ и въобще автомобилите след десетина години? Няма визия Тойода

    Коментиран от #17

  • 15 МЪСК 💪🏻

    1 3 Отговор
    За едни НАСТОЯЩЕТО е светло. За други бъдещето им тъмнее

    Коментиран от #19

  • 16 Павлик

    1 5 Отговор
    Нямаме проблем с подмяната на клетки и модули. Въпросът е да сте с правилната и ремонтопригодна кола.

  • 17 Няма кой да

    13 0 Отговор

    До коментар #14 от "Батерии срещу ДВГ":

    измести ДВГ във военната техника, особено тежката, в пътното строителство, селското стопанство. По света винаги е имало и ще има войни. В Украйна беше пълно с изоставени "Тесли" и други елколи по пътищата, виждаме как електро-инфраструктурата на Украйна беше разрушена за 2-3 дни от няколкостотин допотопни дрона. Къде ще зареждат преди атака елтанковете и колко време ще са "приковани" за зарядните станции? В авиацията също има ДВГ и реактивни двигатели с керосин.
  • 18 Гост

    13 0 Отговор
    Кеф ви беше да се возите на ток, но като дойде време за ремонти и посърнахте.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гост

    5 0 Отговор
    Светлото бъдеще е за шепа хора които владеят света ,това с CO2 е измама като с ковида,и най простият сигурно знае че растителноста и дърветата се хранят с CO2 и подават кислород,а за да се произведе шибаната батерия ,що копане извличане на метали ,елементи и всякакви отровни боклуци,да не говорим че всичкия боклук като не се рециклира кой знае къде ще го изхвърлят .просто искат да ни ограничат и да живеем като овце набутани в кошари .