Tesla обвини клиентите за неправилно използване на превозните средства и предварително повредени компоненти на окачването и не пое отговорност за дефектни части, въпреки че от самото начало знаеше, че някои компоненти са дефектни. Това се казва в мащабно разследване на Reuters.
Разследването започва с историята на клиент от Великобритания, който купува нова Tesla Model Y 2023 г. Само ден след като получава първата си електрическа кола, той кара с ниска скорост в своя квартал, когато внезапно загуби контрол над волана, докато правеше бавен завой. Предната дясна част на окачването на електромобила се чупи след по-малко от 200 км пробег.
Необходими са около 40 часа работа за ремонта на окачването и подмяна на кормилната колона, заедно с други ремонти, на обща стойност от над $14 000. Tesla отказа да покрие гаранционния ремонт, като обвинява за инцидента водача. Това е само един случай, при който проблеми с окачването са засегнали автомобили, които току що са слезли от поточната линия, както и електрически автомобили Tesla , които са на по-малко от година.
Друга история със собственик на Model 3, който след като измина по-малко от 25 000 км за около година, електрическият автомобил се озовава в сервизен център на Tesla в Бруклин, Ню Йорк след инцидент. В протокола за ремонта техникът пише: „Предното колело пада при шофиране на автопилот с 90 км/ч“.
В разследването на Reuters не се казва дали колата е била ремонтирана, но се казва, че клиентът е отказал да плати за ремонта, като се има предвид, че електрическата кола е продадена на търг няколко месеца по-късно без предното дясно колело.
Между януари 2021 г. и март 2022 г. Tesla сменя горни рамена на окачването в около 120 000 автомобила по целия свят, се казва в анализа на Ройтерс, като американският автомобилен производител плаща за повечето ремонти в рамките на гаранцията. Въпреки това приблизително 31 000 собственици на електромобили с проблеми с окачването трябва да плащат за тези ремонти от джоба си.
В Норвегия, страна, известна с това, че води надпреварата за преминаване изцяло към електрически автомобили, бивши сервизни мениджъри и техници на Tesla казват, че производителят ги е посъветвал да прехвърлят разходите за тези чести и повтарящи се повреди на клиентите, за да намалят разходите за ремонт и да запазят репутацията на фирмата, като тези проблеми датират от 2017 г.
В допълнение към гореспоменатите щанги по окачването, Tesla има проблеми с оси и кормилни колони, като клиентите понякога плащат над 4000 долара за ремонт, въпреки че колите все още са в гаранция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
10:54 26.12.2023
2 Тити
11:06 26.12.2023
3 Симо
11:16 26.12.2023
4 гост
Коментиран от #8, #10, #11, #12
11:48 26.12.2023
5 омъскаряване
13:35 26.12.2023
6 тъй шъй
14:15 26.12.2023
7 Азазел
14:41 26.12.2023
8 Грета Тунберг
До коментар #4 от "гост":
Още ли вярваш в Дядо Коледа,скъпи?15:11 26.12.2023
9 Гост
15:32 26.12.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Норге
До коментар #4 от "гост":
Пълни лъжи говориш.Поздрави от Норвегия.Берген
И киа Соул 2020 модел. 64 кв.
19:05 26.12.2023
12 Норге
До коментар #4 от "гост":
Караме си много други марки..смеш.никКоментиран от #13
19:06 26.12.2023
13 1313
До коментар #12 от "Норге":
Тресларските сектанти си пеят своите мантри, дори когато Тресла-та се ТРЕСНЕ!!! А тя тепърва има МНОГО да се ТРЕСКА!!!19:26 26.12.2023
14 МЪСК 💪🏻
А PLAID пръсна cфинктеритe на автомобилния свят и сега всичко живо ходи на шпагат.
Коментиран от #19
21:15 26.12.2023
15 Ха ха ха ха
22:40 26.12.2023
16 Тошо Тодоров
09:25 27.12.2023
17 Реално
За казус, решен за 24 часа с актуализация по въздуха.
Невиждано падение.
Коментиран от #18
14:31 27.12.2023
18 Джоко
До коментар #17 от "Реално":
Браво усвоил си Фотошоп за лица 4+15:40 29.12.2023
19 Илонке
До коментар #14 от "МЪСК 💪🏻":
с тексламита ли те пълнят, докато избиеш през гресьорките???19:54 29.12.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.