11 Февруари, 2024 10:17 25 339 32

Шефът на Mercedes обещава на шофьорите коли с двигатели с вътрешно горене и след 2030 година

  • mercedes-benz-
  • двг-
  • ола калениус

Ола Келениус призова ЕС  първо да си направи равносметка и след това да види кое е осъществимо и кое не

Шефът на Mercedes обещава на шофьорите коли с двигатели с вътрешно горене и след 2030 година - 1

Шефът на Mercedes Ола Келениус подчерта в интервю, че пътят към повече електрически автомобили е правилен. Независимо от това обаче, той каза, че Mercedes ще продължи да предлага автомобили с двигатели с вънрешно горене и след 2030 година.

Главният изпълнителен директор на Mercedes Group Ола Келениус коментира и други теми в автомобилната индустрия в интервю за Zeit . Ной-любопитното обаче е, че по думите му компанията ще отслаби предишната пропагандирана цел да стане напълно електрическа.

Той потвърди, че ще „положи основата за напълно електрическо портфолио във всички класове превозни средства през това десетилетие“. Но също така подчерта: „Ние просто не знаем кога ще бъде наличен последният двигател с вътрешно горене.“

Много фактори биха повлияли на електрическото нарастване, като разширяването на инфраструктурата за зареждане. Но и след 2030 година на клиентите ни ще се предлагат нови коли с двигатели с вътрешно горене.

„Нашата продуктова гама се основава основно на изискванията на клиента“, обяснява Калениус. „Това включва и двигатели с вътрешно горене, които и към момента са предпочитани от нашите клиенти."

Шефът на Mercedes обещава на шофьорите коли с двигатели с вътрешно горене и след 2030 година

Роденият в Швеция бизнес икономист вижда предизвикателство за Mercedes във високите променливи разходи за електрическа мобилност. „Нашите електрически автомобили печелят много сравнителни тестове с нашите конкуренти, включително с новите играчи от Китай и САЩ. Но имаме сравнително високи разходи.”

Целта е да се намалят цените на суровините и производствените разходи за батериите. „Това е предизвикателство. Всеки, който произвежда големи коли като нас, също се нуждае от по-големи батерии. А те струват пропорционално повече на киловатчас.“

Тъй като тези разходи не могат да бъдат прехвърлени едно към едно на клиента, ще трябва да се разработят нови източници на приходи, казва Келениус. „Ние трябва да намалим постоянните разходи в компанията .“

Разходите за персонал трябва постепенно да се намаляват, например като не се попълват тези, които напускат работа поради възраст. За Германия сигурността на работните места важи до края на 2029 г., подчертава той.

Като цяло Mercedes се разрасна добре през 2023 г. Продажбите на електромобили се увеличават, но рязкото спиране на държавното финансиране, разбира се, ще има ефект върху пазара. След „прекалено много оптимизъм“ в автомобилната индустрия, сега има повече реализъм.

Шефът на Mercedes обещава на шофьорите коли с двигатели с вътрешно горене и след 2030 година

„Ето защо ние ще продължим да поддържаме нашите високотехнологични двигатели с вътрешно горене в крак с най-новите технологични стандарти. И аз съм много щастлив, че сме гъвкави: можем да създаваме високоефективни автомобили с вътрешно горене на една и съща производствена линия, но също и plug-in хибриди и електрически превозни средства“.

Шефът на Mercedes донякъде критикува плана на ЕС да не допуска двигатели с вътрешно горене от 2035 г. „ЕС първо да направи равносметка през 2026 г. и след това да види кое е осъществимо и кое не.“ Според него състоянието на инфраструктурата за зареждане в Европа играе решаваща роля. А е известно, че има още много какво да се подобрява в нея.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Гледам скептично на масовото

    71 4 Отговор
    навлизане на електромобилите, особено след като гледах мнения на притежатели на такива в САЩ при голямото застудяване и снежни бури там. Освен трудното придвижване до зарядните станции, самото зареждане отнемало страшно много време. Няколко души заявиха, че ще сменят скъпитет си "Тесли" с нещо бензиново или дизелово.

    Коментиран от #8

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 УРА!

    62 5 Отговор
    мерцедес бенц са велики особено колите им оборудвани с бензинови осмаци невероятни са! нека си ги правят да се кефим от новите им технологий

    Коментиран от #28

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Калпазанин

    23 2 Отговор
    Аз само питам, а за кои е обещал за европейците или за китайците или останалия свят, и защо тогава мерцедес изнася производството в Китай
  • 7 Мхм

    5 52 Отговор

    До коментар #3 от "КОТарАК":

    Двг особебо дизела е част пт далечното минало.Няма как технология на 2 века да е добра

    Коментиран от #18

  • 8 Смех

    9 25 Отговор

    До коментар #2 от "Гледам скептично на масовото":

    Баш в Америка с дизелово ще сменят отде ви копат такива олигуфррени
  • 9 за сега

    31 7 Отговор
    китайците държат 20-30% от мерцедес, като станат 51% новините за фирмата ще идват от Пекин
  • 10 Тогава спрете

    26 3 Отговор
    Таксите за зелените ид...ти
  • 11 Нико

    21 1 Отговор
    АМИ УРСУЛА И ГРЕТА?

    Коментиран от #17

  • 12 Уьо

    20 1 Отговор
    Да обещае, че няма да се чупят.
  • 13 Мексо

    11 18 Отговор
    Този леко и непринудено ни съобщи че Мерцедес не могат да напреднат толкова бързо в електрическите автомобили и не са конкурентно способни на другите фирми. Тънко ни съобщава и че ще свалят нивото на качеството и надеждността за сметка на високите цени които трябва да им покриват разходите и печалбата.
  • 14 сенко

    23 4 Отговор
    Тоя да си кара Мерцедеса защото новите двигатели ресурса им след 90.000 км колкото изкара е печалба иначе около 150-200.000 хиляди при най добрият случай. Същите двигатели при бус-вете едва едва изкарват които са с 4 цилиндри 2.1 куб.(2187куб.) и старите 2.2 куб. Защото имах бяха EURO-4 произведени 2006 и края на 2008 като свършиха двигателите ми казаха " изминал си повече отколкото може да се очаква беше на 236.000 км защото те рядко изкарват толкова " бяха сервизни обслужени.
  • 15 тъй шъй

    18 1 Отговор
    Като говореха японците какво е възможно, те друго казваха. Как всички се извъртят и с мазна усмивка обясняват какво е светлото бъдеще с не много елколи.
  • 16 Зелените

    20 2 Отговор
    Мушенници направиха тонове пари .
    Поне 10 години ще им сърбаме попарата .
    После ще се чудим къде да изхвърляме батериите , а те подмолно ще ни лъжат че ги рециклират естествено за пари , нови еко такси
    и замърсени плодородни земи .
    Ще измислят и да ни хранят с фото панели , смлени на финен прах премесени със гасеници и скакалци .
  • 17 Вито

    19 5 Отговор

    До коментар #11 от "Нико":

    Урсула да направи танковете на батерии
    Да инсталира по фронтовете зарядни станции
    и който не е евро 10 да се бракува .
  • 18 Охъхъ

    7 6 Отговор

    До коментар #7 от "Мхм":

    То и от дедо ти и баща ти нищо не става ,
    И крушата не пада по далеч от дървото .
    Дърводелци на ПДЧ .
  • 19 Мачката

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "КОТарАК":

    Паживьом увидим . Ще видиш и Марушка и баща и .
  • 20 Край

    7 14 Отговор
    Какъв е тоя смешник? Наследил фабрика за ретроавтомобили и вече обещава ... залъгва хорицата от Дупница и Горубляне че няма да са безработни а пък бедняците, че ще карат коли.
  • 21 Но проблем

    5 17 Отговор
    Ма вие си продавайте, а кой ще купува?
    Гърнето не е никак премиум.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Тоз

    18 3 Отговор

    До коментар #21 от "Но проблем":

    Само щеше да е по-честно да сложи 4метровата батерия до резервоара за гориво с размери на раница. И тогава никой нямаше да публикува такава снимка. Защото това е манипулация и лъжа.
  • 23 Гост

    4 8 Отговор

    До коментар #21 от "Но проблем":

    Нека да позная,караш двутонен дизел,нали?

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 новотонормално

    13 1 Отговор
    Що е Зелено и замислено от прости хора - НЕ СТАВА!
    То и прави краставици и калибрирани домати ни караха да произвеждаме - но не става!
    Всичко спуснато отгоре като и днес капачките с презрамки - абе простотия е!
    Целта им беше и да се съсипе икономиката на Германия и си го постигнаха.
    А те бяха силни в това: да проивеждат ДВГ!
    Представете си хиляди зарядни "екологични" станции задвижвани от вятърни генератори?
    Същото е като с хамстер да си правим домашно електричество.
    Проблемът е в това , че горите и ги предадохме в неподходящи и алчни хора, които режат на поразия.
    Навярно и на Европа и трябват умни и нормални хора да извадят продъненото корито от блатото.
    Това , което днес управлява Европа и нашите литмари и калинки е за в завода за политическото сметище!
  • 26 ПоКУРко

    4 3 Отговор
    Три цилиндрови ли алчна за китайска пари подлога?!? Не Благодаря ....
  • 27 Чичо Ви

    2 0 Отговор
    Абе обещал им той ама ТриДупкови ще да са...че може и с по 2 цилиндера да им ги шитне!
  • 28 Фена

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "УРА!":

    Имам СL v12 и той не е лош. За съжаление в момента v12 остана само в Майбах.
  • 29 Пурко Янс

    2 0 Отговор
    Обещанието не е като завещанието,но все пак ще видим по-нататък!
  • 30 Турбодизел

    3 1 Отговор
    Искаме си дизелите!!! Ония добрите, стари, тромави, крекащи и леко припушващи дизели дето при що-годе коректно обслужване ходят по 1 млн и не се обаждат.
  • 31 123

    2 1 Отговор
    Колко са смешни всички - 1-во повярваха на илюзията на Мъск, че електричките са бъдещето, а в момента Тойота, Хонда, Мазда и други им се смеят в лицето как се отричат от собствените си думи преди няколко години, че се отказват от ДВГ и залагат на токът. Така стават най-лесните фалити - не следващ какво иска клиента, и да запълниш тези искания този вакуум, а следваш измислен временен hype. Електричките няма да са повече от 30% от всички коли на пътя даже след 20 години! И 2000км да минава с 1 пробег, електричката при най-лекото птп й е за смяна батерията с нова - според класът на колата 10-20хил евра, това е безумие, то застрахователите няма да позволят навлизане на електричките - самите те ще фалират така. Ще вдигнат петорно % за електричка, и клиента сам ще спре да ги купуваи така по-голям от 30% дял няма да имат.
  • 32 123

    1 0 Отговор
    Всички крачат смело към фалита, следвайки не какво клиента иска, а какъв е временния hype. Че то, утре ще има hype колите да са без покриви и с 3 колела, пак ли ще го последват ? Заради група глупаци ? СЛедва се какво клиента иска, и се запълва тази нужда! А клиента не иска електричка. Иска евтина кола, но евтина и за купуване, и за поддръжка, застраховка, иска бърза за ремонт кола, иска като влезе в някоя разбита нива да не е нужно да сменя батерия за 20 хил евро, много неща иска - това се казва вакуум, който се запълва с продукти, а електричката е продукт за много богати хора, богати застрахователни компании, които да не фалират с ремонтите й, и въобще - много пари. Така бизнес за десетки милиони продадени коли на година - НЕ СЕ ПРАВИ!