Днес обръщаме внимание на едно шведско комби и по-конкретно на неговата повдигната крос версия. Става дума за модела Volvo XC70, който се явява голямо комби с надежден дизелов двигател, безпроблемна автоматична трансмисия и прилична 4х4 система.
По-конкретно добре е да се ориентирате към фейслифта на третото поколение, или с други думи към екземпляри, произведени през периода 2014 - 2016 година. У нас най-разпространен е дизеловият 2.4-литров двигател.
Да, този модел не е твърде разпространен, но винаги е бил надежден. Отчасти това е и проблем при намирането на качествен употребяван автомобил, защото и собствениците нямат желание да се разделят с тези комбита.
Качеството на боята и метала на това Volvo е на високо ниво, само хромираните елементи могат леко да избледнеят. Интериорните материали в XC70 имат добра устойчивост на износване: дори след изминаване на 250 хиляди километра, кожата на волана или седалките няма да изисква подмяна.
Както вече споменахме, почти всички автомобили на пазара са с 2.4-литров петцилиндров турбодизел. Като цяло това устройство е издръжливо, но и то, като всеки друг мотор, си има своите проблеми.
Когато проверявате този двигател, не забравяйте да слушате работата му, за да видите дали се чува характерното за ролки свистене. Опъващите ролки са слабото място на този агрегат. Те не са надеждни, което може да доведе до ранни проблеми със задвижващия ремък.
Шестстепенната автоматична трансмисия на Aisin няма да ви притеснява с редовни (на всеки 60 хиляди км) смени на масло. Централният съединител от пето поколение Haldex официално не изисква поддръжка. Всъщност течността му трябва да се сменя на всеки 60 хиляди км с измиване на филтърната мрежа.
Окачването е здраво, возията е сравнително мека и ако колата не е имала предишни уреди, ламарините няма да са податливи на корозия. с други думи това е един добър вариант за голямо и сравнително икономично комби, което е практично и проходимо.
На пазара у нас няма изобилие от предлагане на тези комбита, като повечето от тях са с пробег от над 200 000 километра. Ако двигателят е поддържан добре обаче, това не трябва да ви притеснява. Цените са от порядъка на 25 000 лева. Ето и някои такива предложения, които можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванов
Коментиран от #3, #6, #16, #17
10:37 22.05.2024
2 ...
Коментиран от #11
10:44 22.05.2024
3 1111
До коментар #1 от "Иванов":
Кое рено е с 2.4 дизел двигател от Волво?Купуваш си го, защото е една от малкото качествени коли с достатъчно място и здрав и мощен двигател. Жалко, че повечето от тези за на 300000+, а всяко нещо с времето си. Уникална и сигурна кола. Преди време едно БМВ се удари в мен - на Волвото имаше една драскотинка по бронята. На БМВ 335GT на 2 години - липсваше цялата броня и калник.
Коментиран от #9, #32
10:46 22.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ТОЙ
10:48 22.05.2024
6 По-сериозно
До коментар #1 от "Иванов":
Тази кола няма нищо общо с Рено и Нисан. В по-малките модели на Волво може да се намери 1.6HDI от Пежо и до там. На XC70 понеже е голямо тежко най-малкият двигател е 2ка дизел съвместима с Форд, но е само на предно. 2.4 двигателят и 2.0 (5 цилиндровият) са си на Волво и не знам да ги слагат в други марки. 6стрпенния Айсин се слага на други марки, но при добра подръжка е много хубава кутия за годините си.11:18 22.05.2024
7 В тази статия има грешка
Коментиран от #8
11:52 22.05.2024
8 Зико
До коментар #7 от "В тази статия има грешка":
Километрите на колите втора ръка в България са пипани с малки излючения.11:57 22.05.2024
9 МХтоМХто
До коментар #3 от "1111":
Колега, кажи колко ти излизаше поддръжката !??! Много скъпо удоволствие е тази кола и не си струва. В БГ идват автоматчици дето не са виждали смяна на масло в скоростната кутия, защото идеята в началото беше,че няма нужда да се сменя. След време запяха друга песен ама беше късноКоментиран от #28
12:04 22.05.2024
10 Пабло
13:12 22.05.2024
11 Пабло
До коментар #2 от "...":
Замества централния диференциал,но е съединител.13:15 22.05.2024
12 Eдин
Коментиран от #13
13:25 22.05.2024
13 МомЧЕта
До коментар #12 от "Eдин":
Момчето явно трябва да продаде колата на някой приятел и затова си фиксира години, модел и после излизат 3 броя реклами - все някое може да го види човек и да реши да си го купи като много здраво :) В България сме - мислете винаги креативно, кой ще спечели от новина с линк с 3 обяви ? :)13:39 22.05.2024
14 Той
14:57 22.05.2024
15 ...
Коментиран от #21
15:52 22.05.2024
16 Кофе
До коментар #1 от "Иванов":
Ами като не си разбрал, си купи рено и със здраве да му се радваш. А същия двигател и оборудване, според твоята усведоменост, явно има и в жигула. :)16:10 22.05.2024
17 Волво отдавна вече не е Волво
До коментар #1 от "Иванов":
Двигателят е на Форд, другото е от разработки изцяло собственост на Geely Group на Ли, демек китайско. Или накратко казано "поредния бранд" подобно на електрониката с марка Телефункен, Грундиг, Влаупункт, в които екраните са корейски на Голдстар, електрониката Китайска или Тайванска на TCMS, което в буквален превод означва Тайванско-Китайска Фабрика за Полупроводници и които произвеждат две трети от всичката микроелектроника в Китай, а знаете колко от електрониката въобще се произвежда в Китай. Кутии всеки може да направи и последното е да даеш някакви пари на притежателите на отдавна фалиралата марка, покрита със старата слава на производство, известно с качество и престиж в миналото за да придобият право да лепят емблемата на кутиите и тогава всичко заприличва на статията - евтина, но ефектна реклама на шир потреба със стандартно качество, нямащо нищо общо с великолепното минало.Коментиран от #19
16:46 22.05.2024
18 Къде отиваш
17:03 22.05.2024
19 Палец надолу
До коментар #17 от "Волво отдавна вече не е Волво":
Имаш минус от мен, защото си написал пълни глупости. Това, че китайски консорциум купи основния дял от Волво не го прави китайски след като повечето модели от марката се произвеждат в Швеция и Белгия. Разработките са основно на шведите, интериор, двигатели, окачване, сигурност. Айсин автоматика е японски и е една от най-надежните кутии с редовна смяна на маслото.Коментиран от #24
17:03 22.05.2024
20 Стар Вълк
17:15 22.05.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Българин
18:17 22.05.2024
23 Обобщено....
18:23 22.05.2024
24 Сск
До коментар #19 от "Палец надолу":
Не се хаби да му обясняваш на тоя! Прочетох му тъпотиите и ми стана ясно ,че не може да му се помогне.18:29 22.05.2024
25 Аз да кажа
18:33 22.05.2024
26 Право в очите
18:49 22.05.2024
27 Йо Несбьо
Е, не отиват на млад динамичен човек, който си търси жена, но си вършат работата.
Коментиран от #31
18:51 22.05.2024
28 ТОЙ
До коментар #9 от "МХтоМХто":
Колега, скъпата поддръжка е мит, разбира се това не е голфче, но си стува на 100 %. Незнам дали заради манталитет или нещо друго Волво в България са много подценявани автомобили. Само тези който карат Волво знаят за какъв качествен и здрав автомобил става въпрос.19:42 22.05.2024
29 Иван Иванов
19:56 22.05.2024
30 Електрическа кола с DPF
Като цяло мога да кажа , че бензиновите варианти бяха доста зле ( 2.4Т - В5244Т3 ), дизела беше добър. Но всичко останало е доста прехвалено , капризно и посредствено. Системата 4х4 е супер зле , имал съм и два пъти Субару - нищо общо ! Субаруто е фулл Тайм 4х4 и е пълна симетрия, а Волвото с тоя халдекс е супер неадекватно.
Коментиран от #34
20:06 22.05.2024
31 Съвет
До коментар #27 от "Йо Несбьо":
В грешка си за жените. Те си търсят стабилен мъж, спокоен, а не коцкар агент 007 с мерцедес. Купи си нормален седан и ще си намериш момиче заради теб, а не заради портмонето. Само дъртаци и момченца се кефят на наточени коли.Коментиран от #33, #38
20:49 22.05.2024
32 Иванов
До коментар #3 от "1111":
Ти си бил голям експерт ве......... Абсолютно всички двигатели които се правят от Рено за Волво и Нисан са различни по кодове от тези на Рена-та.И недей се отвива докато сънуваш катастрофи , че ще настинеш спец !!!
22:11 22.05.2024
33 Внучето
До коментар #31 от "Съвет":
Дядо,мятай се на каручката,че нивата те чака!!!22:59 22.05.2024
34 Точно
До коментар #30 от "Електрическа кола с DPF":
изказване, адекватно и реално. Браво колега.23:29 22.05.2024
35 Кви са тия пари
03:29 23.05.2024
36 Некой си
За халдекса. Пак нов. За три години - гаранционнен престой в сервиза над 3 месеца общо.
08:44 23.05.2024
37 В.В.П.
09:13 23.05.2024
38 Никси
До коментар #31 от "Съвет":
ама чакайте да се разбереме сега , жените по колите ли ви избират или по това що имаш у багажо на горния ти етаж на тялото , щото за мене това е пълна Комплексарщина дето го приказваш , ако те харесва дадена жена или момиче , и у запорожка ще се вози или трабант , кви са тия селски и тъпи заключения не мога да разбера , макарче съм и аз от провинцията , имаш ли късо карданче в гащите здраво , ама да не е от УАЗ-ка само и жените са твои , дори и да караш старата Волга с Еленчето на капака , питай патило а не старило !!!.12:30 23.05.2024