В Германия повече от 100 000 електрически коли, които не са намерили купувачи, са се натрупали в складовете на автомобилните производители и дилъри. Основните причини за това явление са намаляването на търсенето, прекратяването на държавните субсидии и започналото активно подпомагане на автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Тези електромобили са паркирани във фабрики, представителства и пристанища. Неочакваният край на държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили в края на миналата година доведе до рязък спад в продажбите им. Временните отстъпки, предлагани от производителите, не дадоха желания резултат поради несигурността на пазара, а и принципно германците предпочитат коли с ДВГ и по-конкретно - дизелови.
Положението беше частично спасено от експортни доставки, но и това не помогна да се разреши проблемът. През май 2024 година Германия е изнесла 786 000 електрически превозни средства, което е с 58% повече от предходната година. Основни пазари са Нидерландия, Великобритания и Белгия.
Въпреки това, според експерта Вернер Оле, „износът не може да реши всички проблеми. Производството на автомобили, които впоследствие трябва да се съхраняват някъде е скъпо и може да се компенсира само със сериозни отстъпки. Но тогава има риск сметките на автопроизводителите да не излезнат и те да започнат да продават на загуба."
Европейските производители на автомобили закъсняха с разработването на електрически превозни средства, изостанаха в технологиите и софтуера. В резултат на това техните EV модели се трупат в складовете поради високите цени, докато китайските компании бързо превземат пазара с по-достъпни и технологично по-напреднали модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ролан
09:31 10.06.2024
2 Жокера
09:32 10.06.2024
3 Селянин бръсне се с мотика
Коментиран от #104
09:33 10.06.2024
4 БАЙ И ШОЛЦ
09:34 10.06.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Самата истина
09:35 10.06.2024
7 Пимпарев
09:36 10.06.2024
8 Гориил
09:37 10.06.2024
9 Пилот на Ферари
Коментиран от #16
09:42 10.06.2024
10 гожвя
09:42 10.06.2024
11 Гориил
09:43 10.06.2024
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #27, #65
09:45 10.06.2024
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
09:46 10.06.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Ония с Фордо
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
И без пари да ти ги дават пак нямаш сметка поради липсата на зарядна инфраструктура , малък и несигурен пробег с едно зареждане и липса на енергийни мощности които ще поддържат зарядите станции !09:55 10.06.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 факуса
10:22 10.06.2024
20 ежко
10:25 10.06.2024
21 факуса
До коментар #18 от "С какво си прекалил?":
ами пише,че не се рециклират панелите а и огромните перки също а са с малък срок,ама ние ще ги трупаме демократично у нас,щот сме демократи и тез от ес ще приемем,щот да им е чисто на великите длъжници,сега и ядреното гориво ще си държим демократичноКоментиран от #22, #94
10:29 10.06.2024
22 Къде го пише това
До коментар #21 от "факуса":
Аз пък скоро четох, че има недостиг на алуминий и търсят нови източници за суровина за рециклирането му. 90% от материалите на фотоволтаиците са стъкло и алуминий, които се рециклират почти на 100%.Откъде дойде флуорида в изказването?
Коментиран от #24
10:33 10.06.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Госあ
До коментар #22 от "Къде го пише това":
Освен процесите на кристализация на силикона в който 80% от суровия силикон се губи, панели съдържат - кадмиев телурид, меден иридиев селенид, кадмиево-галиев диселенид, меден индиево-галиев диселенид, хексафлуороетан (в големи количества), поливинилфлуорид и силиконов тетрахлорид. Всички тези са канцерогенни и токсични.Коментиран от #26, #28, #72
10:46 10.06.2024
25 Така е
До коментар #23 от "Електричките":
Ето ти едно градско 1000 км за 10 часа с евтин китайски електромобил. Както виждаш се справя по-добре от доста по-скъпите немски електромобили10:54 10.06.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Гост
До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Плаче в килера,не му се сбъднаха прогнозите.11:01 10.06.2024
28 Факти
До коментар #24 от "Госあ":
В рамките на пет години до края на 2026 г. светът ще добави 22 милиона тона годишен капацитет от алуминий, произведен от скрап, изчислява Хорхе Васкес, управляващ директор на индустриалния консултант Harbour Aluminium. Само в Китай проектите за разширяване ще добавят около 15 милиона тона нов вторичен капацитет през този период.„Скрапът е новата алуминиева руда“, изтъква Васкес по време на най-голямата алуминиева конференция в Северна Америка.
Рециклирането на алуминий е не само по-евтино, но също така е много по-малко енергоемко от първичното производство. Основните предизвикателства тук са да се подобри ефективността на събирането и преработката на скрап.
Коментиран от #63
11:01 10.06.2024
29 Гост
До коментар #17 от "Е какво да кажеш":
Това е верно,но само за няколко часа през деня.Коментиран от #31
11:03 10.06.2024
30 Госあ
До коментар #26 от "Я пак":
Глей са, питаш ме отговарям 💁 освен смешното им КПД и невъзможното пълно рециклиране са фраш с токсични съединения. Както писах, поставянето им в големи пустинни региони за захранване на разпокъсани села е донякъде оправдано. Но както писах, особености на географията на КитайКоментиран от #33, #34
11:22 10.06.2024
31 Така е
До коментар #29 от "Гост":
Това е вярно за 100% от работното време от 8:00 до 17 плюс още няколко часа допълнително. През нощта всяко дете знае, че слънцето не пече.Автомобилите така или иначе основно се зареждат през деня, така че е достатъчно слънцето да осигурява ток за транспорта и промишлеността А за АЕЦ да остане за осветлението през нощта. Достатъчен е за тази цел. Като не е достатъчен ПАВЕЦ помага.
Коментиран от #35, #37
11:23 10.06.2024
32 тъй шъй
11:23 10.06.2024
33 Села в Китай
До коментар #30 от "Госあ":
И промишлеността в България. Кое е по-доброто? Китай имат да ни гонят, докато достигнат България поне в тази област. Както и в зарядната инфраструктура от която сме изградили 7 пъти повече от необходимото и на практика има излишни бързи зарядни пръснати из цяла БългарияКоментиран от #38
11:25 10.06.2024
34 Тъкмо си почнал
До коментар #30 от "Госあ":
Разкажи откъде идва в почвата флуоритът циан калият и за останалите отрови за които говориш при нормална експлоатация на фотоволтаиците върху плодородна земя?11:35 10.06.2024
35 Гост
До коментар #31 от "Така е":
Тц, не позна.Автомобилите се карат през деня,излез нощес и брой.Коментиран от #40
11:37 10.06.2024
36 Гост
11:41 10.06.2024
37 Къпан пор
До коментар #31 от "Така е":
Досега опорката ти беше електромобилите се зареждат ефтино на нощна в гаража.Сега обърна палачинката и взе да зареждаш през деня.Коментиран от #39
11:43 10.06.2024
38 Госあ
До коментар #33 от "Села в Китай":
С тия неща, можеш да си топлиш вода за къпане, да включиш един хладилник и четири лампи. Каква промишленост, какви 5 лв ? 😂11:46 10.06.2024
39 Госあ
До коментар #37 от "Къпан пор":
В Китай 😅 е забранено в дома си (независимо гараж или мазе) да зареждаш дори батерия за електрически скутер ! И има защо. Палят се като факли и изгаря и дома и хората 💁 Това със зареждането у гаража е за самоубийци и ако държавата не вземе мерси, значи не мисли за гражданитеКоментиран от #45
11:50 10.06.2024
40 Така де
До коментар #35 от "Гост":
Автомобилите се карат и зареждат през деня. Или ти го караш през деня и си навиваш часовника в полунощ да отскочиш до бензиностанцията да напълниш резервоара?Коментиран от #41
12:27 10.06.2024
41 Тревя
До коментар #40 от "Така де":
Митьо, има лека разлика в зареждането на ДВГ и ел. Последно ще ги зареждаме за 5 секунди докато включим щепсела вечер като се приберем вкъщи, или ще зареждаме през деня докато е слънчево на зарядните на всяко паркомясто? Тия дето денем се движат освен да зареждат само уикенда и колкото изкарат в понеделник.Коментиран от #48, #49
12:47 10.06.2024
42 Реално
Коментиран от #58
13:20 10.06.2024
43 ИЗВИНЕТЕ 💵
13:23 10.06.2024
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 ПЕНКО
13:50 10.06.2024
48 И трите дядо попе и трите
До коментар #41 от "Тревя":
Нали го знаеш онзи виц. Защо трябва да се лишаваш от някое от зарежданията? Зареждаш през нощта за 10 секунди, след това спираш за десетина минути една бърза зарядна станция за да стигнеш до работното място на 6 700 км, там зареждаш за още 10 секунди на служебния паркинг и се прибираш По живо по здраво в къщи с още 10 минути но зареждане по пътя и си изпълнил трите условия да минеш над 1000 км дневно както обикновено шофирате. Последно шофираш или работиш през деня?Защото за разлика от вас средностатистическият шофьор минава под 1 000 км на месец за да ходи на работа и е достатъчно да зарежда само през един работен ден за осем часа на служебния паркинг за 10 секунди и батерията няма да му падне под 50% заряд.
15:41 10.06.2024
49 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #41 от "Тревя":
обаркАл си рейса пич‼️ Времето за зареждане включва целия цикъл от закачане на шнура до отделянето на Електрокара от мрежата ‼️А дали ще си във вас и ще спиш или ще си на магистралата и ще видиш- е друга тема❗ Добре е да знаеш, че понякога твоите ПЕТ СЕКУНДИ ще дойдат СЛЕД КАТО ЕЛЕКТРОКАРИСТА преди теб изключи своята и ти освободи място ‼️🥸🥸🥸
Коментиран от #50, #64
15:44 10.06.2024
50 Така ли е било
До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Тоест ако закача електромобила на 11 kW зарядно на паркинга на работното място сутринта в 8:00 и го откача вечерта в 17 когато си тръгвам от работа ще се води че 9 часа съм работил зареждане на електромобил и съм си губил времето?Това е достатъчно за зареждане на 500 км, което ми е отнело 10 секунди. 2500 км на седмица за 50 секунди. Ти за колко време зареждаш 2500 км?
Коментиран от #52, #57
16:00 10.06.2024
51 гошо
18:18 10.06.2024
52 Анонимен
До коментар #50 от "Така ли е било":
Къде е това работно място със зарядна? Да не е на любимия ви Марс? Собственикът един паркинг пред фирмата не ще да направи,на електричаря зарядна му се прищяло.За сега колега с електромобил нямаме,всички сме с курници втора и трета употреба.18:23 10.06.2024
53 Читател
19:29 10.06.2024
54 Към автора
19:30 10.06.2024
55 Аз знам
19:30 10.06.2024
56 Цъцъ
19:32 10.06.2024
57 Не иначе
До коментар #50 от "Така ли е било":
било… и все до Пловдив с деца ходите и спирате за почивка…. хайде спрете се…. вижда се, че за нищо не ставате и вие пак рупате ли рупате….19:34 10.06.2024
58 А в действителност
До коментар #42 от "Реално":
не сте нищо особено и доста ДВГ коли ви сипват с големия черпак… след 220-240 се удряте в стена… и толкова….19:36 10.06.2024
59 Анонимен
19:40 10.06.2024
60 Хохо Бохо
До коментар #17 от "Е какво да кажеш":
Аууууу колко умен жалтопаветен еколог-енергетик си имаме тука. Ма ги разбираш тея работи ама на ужким. Нали? Я само да ни обясниш как точно работи АЕЦ, че не знаем. Как се регулира мощността и ? Как се балансира националният енергиен пръстен с АЕЦ и фотоволтаици??? Все едни такива работки, маловажни дет не си ги и чувал. Предлагам ти да хванеш жиците на фотоволтаика и да го израеш батерия19:44 10.06.2024
61 Исторически парк
19:54 10.06.2024
62 Милен
20:00 10.06.2024
63 ПОЖЕЛАНИЯ ЩЕКАНИЯ.....
До коментар #28 от "Факти":
....20:09 10.06.2024
64 Тревя
До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Това с 5те секунди за включване и изключване на щепсела е една от любимите опорки на Митко Бустеров, преди известен като Електрика. Който се беше зарекъл да не пише в този сайт!Другата опорка, с която сега ще те контрира щ, е как по закон вече е задължително да се слага зарядно на всеки незнам-си-колко паркоместа. Само забрани и субсидии са му в главата, защото иначе не става това с електрификацията.
20:29 10.06.2024
65 ю ка ка
До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Тесльо е ютюберът измамник Румен Виста. Живее в Индонезия, остров Бали. В мизерията, жегата и джунглата.21:01 10.06.2024
66 Иван
21:01 10.06.2024
67 джо престъпникът
21:29 10.06.2024
68 Отрицателни цени
До коментар #17 от "Е какво да кажеш":
Е, нема место за толкова удивителни питанки; що дигат цената за крайния потребител?Пич, кво пиеш?
21:31 10.06.2024
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Калпазанин
До коментар #5 от "Госあ":
Да допълним, китайци и индийци залесяват и не мислят останалия свят за втора класа хора, и е ги и тересуват некви си санкции и лбгт демокрация, въдят си се естествено и не отнемат децата да ги дават на обратни психично болни двойки, а и сороски нпо-та при тях не виреят най вече21:48 10.06.2024
72 уж учена
До коментар #24 от "Госあ":
уж биоложка, а не знае че на български се превежда силиций, а не силикон...21:51 10.06.2024
73 Тук в Дубай
До коментар #69 от "гост":
Това казва достатъчно за акъла на север ...21:53 10.06.2024
74 Печо Мух
22:05 10.06.2024
75 Пунчев
22:27 10.06.2024
76 УдоМача
22:59 10.06.2024
77 Перо
23:19 10.06.2024
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 дрън дрън ярина
01:01 11.06.2024
80 Шопендар
06:08 11.06.2024
81 Шопендар
06:18 11.06.2024
82 Зелената мафия, Зекени сделки, ВЕИ
06:57 11.06.2024
83 незнайко
Ако намалят цените наполовина ще си продадат колите ! Немските премиум марки винаги продават адски скъпо !!!
07:52 11.06.2024
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Бай Благой
08:05 11.06.2024
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Eлементарно
09:11 11.06.2024
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Жмръц
10:42 11.06.2024
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Що за глупости
До коментар #21 от "факуса":
си написал? Кое не се рециклира на соларите? Стълбовете и фермите за от желязо, окабеляването от мед, рамките са от алуминий, соларите са от 99,999% силиций който като се нагрее изгаря до силициев диоксид(кварц), а отгоре са покрити със стъкло. За перките е измислен нов, разградим материал.Коментиран от #103
12:06 11.06.2024
95 5кв.м. е 1кВтп,
До коментар #15 от "Госあ":
5мил. кв. м.=5кв.км.- 1000МВтп. На България ѝ трябват 10 000МВтп което е 50кв. км., а страната ни е 111 000кв.км. Разбира се тия 50кв. км. са чиста площ, ще има пътища, пътеки между панелите, преобразувателни станции, акумулаторни депа. Нека са 100кв. км, това е квадрат 10Х10км и 0,1% от площта на България. Унищожената земя от откритите рудници в Маришкия басейн е повече(250кв. км.). Могат да се поставят на покриви, над пътища, над паркинги - не е задължително върху земеделска земя. Бъдещето е в много, но малки семейни фотоволтаици 3-30 кВтп, които да отдават излишния ток на Енергото, а не в огромни паркове по 50-300 МВтп като на Гинка Върбакова.Коментиран от #97, #98, #102
12:08 11.06.2024
96 Джон
До коментар #14 от "Госあ":
“Простите кравари” пътуват със самолети12:08 11.06.2024
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Услугите поскъпват
13:14 11.06.2024
100 долу ЕС
14:06 11.06.2024
101 Клиент
те ги изцепили на 100 к евро .
Лакомията баце.
17:26 11.06.2024
102 Да питам
До коментар #95 от "5кв.м. е 1кВтп,":
Ноща и при облачно време какво правимСпираме до изгрев а .
17:30 11.06.2024
103 Глупости ги плямпаш ти
До коментар #94 от "Що за глупости":
За това ги копаят , като умрелите .99.99 силиций ? Ми то по скъпо да го рециклираш , от колкото да си го купиш.
17:36 11.06.2024
104 Трифон
До коментар #3 от "Селянин бръсне се с мотика":
Много са и тия. Аз давам 1500 , 2000 лева11:05 12.06.2024
105 Некой си
Мое мнение, може и да е грешно.
Икономиките на т.нар. "цивилизован" свят, до една, се движат от основния принцип - ежегоден ръст.
Всички производствени компании залагат ръст на производството.
Всяка година!
За сравнение - днес производител на автомобили строи нво завод, не защото има огромно търсене, а с идеята отдел продажби да осигури пазари за новото производство.
По време на гадния соц, нов завод се строеше, за да покрие нарасналите нужди на ограничения пазар в страната или в рамките на СИВ.
Десетилетия наред!
Само че, разгеждайки Европа:
1. Потребителите на стоките по абсолютна стойност намаляват, въпреки огромния наплив на имигранти.
2. Потребителите на стоки стават на все по-висока средна възраст, тоест остаряват и вече нямат нужда от толкова много, толкова нови и толкова скъпи стоки.
Как се постига ръст, при наличието на точки 1 и 2?
По няколко начина:
1. Производство на нискокачествени стоки, изискващи честа подмяна.
2. Изключително агресивни реклами, подпомогнати от образователните системи (кой разбира, разбира).
3. Принуждаване на потребителите със СИЛОВИ методи (обикновено финансови, административни и други подобни - все пак е демокрация, а не диктатура).
До какво ще доведе това? Не мога да си представя дори.
15:01 12.06.2024