23 Юни, 2024 10:30 41 891 116

Забраната за движение на стари коли и преминаването към електромобили няма да помогне на околната среда

  • електромобили-
  • екология

По-голямото потребление на материали и повишената екотоксичност, свързана с производството на батерии са причина електромобилите да не се смятат вече за екологични

Забраната за движение на стари коли и преминаването към електромобили няма да помогне на околната среда - 1

Съкращаването на живота на пътническите превозни средства определено няма да има въздействие върху намаляването на емисиите на парникови газове, като ще доведе единствено до увеличаване на разходите и увеличено потребление на материали. Това става ясно от нов доклад, публикуван в списанието Environmental Research: Infrastructure and Sustainability.

Проучването на американските учени показа, че в Съединените щати леките автомобили генерират 17% от годишните емисии на парникови газове, но въвеждането на 15-годишен експлоатационен живот няма да доведе до значително подобряване на екологичната ситуация.

Еколозите отдавна предлагат намаляване на времето, през което автомобилите могат да се използват, за да се ускори преходът към електрически автомобили. Въпреки това проучването установява, че подобни ограничения могат да увеличат отрицателното въздействие върху околната среда на електрическите превозни средства.

Това ще се случи поради по-голямото потребление на материали и повишената екотоксичност, свързана с производството на батерии. В допълнение, масовото приемане на електрически превозни средства изисква големи разходи, които надвишават текущия въглероден отпечатък.

Проучването установява също, че ограничаването на използването на автомобили би било от полза само ако се вземат допълнителни мерки по същото време. Тези мерки включват намаляване на количеството емисии, които възникват при производството на електроенергия, подобряване на горивната ефективност и намаляване на вредните емисии от производството на превозни средства.

Екип от изследователи от университета в Торонто потвърждава проучването на техните аверикански колеги, като използва модела FLAME, за да анализира как намаленият живот на електрическите превозни средства и влошаването на батерията влияят на емисиите на парникови газове от пътнически превозни средства. Това помага да се прецени колко ефективно и рентабилно е такова ограничение и резултатът е, че то определено не е ефективно.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 101 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    84 21 Отговор
    Простолюдието трябва да разбере, че японците са много умни хора. И средното IQ на нацията им го показва. Просто трябва от хибриди да се премине към водород. Показаха на света и как може да се добива водород от охлаждането на атомните реактори.

    Коментиран от #10, #28, #39

  • 2 Пич

    90 7 Отговор
    Г-н Славчев го е обяснил много добре, но бас хващам, че паветните няма да вдянат! В главите им се върти единствено - без пари в синя зона, без пари в синя зона.....
  • 3 Госあ

    106 16 Отговор
    жидосаксоните набутаха некомпетентни калинки пред умирачка на ръководни позиции ! О, богове, как може някой, като урсула и байдън да градят бъдещето ??? Как ?! Или някой набеден за гений търгаш с полуобразование от полууниверситет ?
  • 4 днес е някакво чудо

    116 7 Отговор
    какво става днес няколко смислени статии излизат ? да не би главните редактори да почиват? само иди@т може да си помисли че колите пречат на планетата на въздуха и там кавото се сетите защо заводи самолети и кораби не замърсяват само автомобилите !!!

    Коментиран от #114

  • 5 Последния Софиянец

    79 10 Отговор
    А 20 годишните немски вагони на Гвоздейков защо не ги забранят?
  • 6 Име

    97 5 Отговор
    Радо Славчев е един от малкото инакомислещи автомобилни журналисти, който не ни насажда идеята, че електромобилите, види ли, са единственото бъдеще. Бравос на такива трезвомислещи хора.
  • 7 3 лева

    15 127 Отговор
    на 100 км. който каквото да ми приказва. Вече чакам втората електричка в семейството.

    Коментиран от #14, #52, #82, #97

  • 8 Гаглей

    96 2 Отговор
    Трябва само да погледнете в посока някоя махала независимо къде, и като видите пушека. Да ви стане ясно кой колко замърсява, или коритото на река Марица след столипиново, ама кой му пука

    Коментиран от #115

  • 9 Факт

    21 87 Отговор
    Дизела умре па вие си приказвайте

    Коментиран от #99

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Госあ

    13 22 Отговор

    До коментар #10 от "Демократ":

    Както карат водорода до Месер откъдето си го купуваш или до някоя фабрика или до ракетната площадка. Панял ?

    Коментиран от #21

  • 12 Госあ

    25 19 Отговор
    За простолюдието, водород се използва от много години в индустрията и космическите двигатели. Отново в рефериран журнал (за което поздравявам автора) съхранението и транспорта на водород сравнени към останалите запалими газове и течности не показва по голям брой аварии. Обаче ганяка - експерт.

    Коментиран от #34

  • 13 Госあ

    34 6 Отговор
    Многократно съм писал за т.нар. Лайф сайкъл анализис, който го превеждам като цикъл на експлоатация. Така се прави, калкулираш вложените материали, годините на експлоатация и рециклиране и даваш и въглеродните емисии. А не да ми ръкомахаш по коктейли и да ми разтегаш лакърдии

    Коментиран от #16

  • 14 Това ще е до време

    89 7 Отговор

    До коментар #7 от "3 лева":

    Нека хубаво да ви зарибят с тия 3 лева на 100 километра, па да видим дали така ще си останат. Отделно като ти се скапе батерията /ако не се запали/, ще разбереш колко ще ти струва. То и затова ли тия електрокарчета след 5 години каране започнахте да ги харизвате на половин цена. Още някоя година и ще ви искат такса, за да ви ги приберат за рециклиране на материалите.

    Коментиран от #35, #36

  • 15 небрежнев

    69 9 Отговор
    Зелените непрекъснато се борят със замърсяването, като налагат ограничения на новите коли с ДВГ. В същото време се създават нови алтернативни заводи и производства на електромобили, които замърсяват колкото и заводите за ДВГ. Като удвоиш замърсяващите производствени мощности двойно, как намалява замърсяването?
    Освен това, замърсяването е най-малко от новите ДВГ и те са санкционирани, а старите могат да пушат на воля и санкции няма.
    Това е като да опитваш да си загрееш стаята, като непрекъснато си уплътняваш прозорците, сменяш дограмата, санираш стените, а не ти е затворена вратата!!!
    Е, затова не трябва Грети и подобни да управляват, преди да са доказали, че могат да оправят първо себе си, после близките, после околните и последно света.
  • 16 Файърфлай

    32 5 Отговор

    До коментар #13 от "Госあ":

    Един такъв ,,напреднал с материала,живеещ в 23 век футорист,, обиколи всички наши големи ТЕЦ-ове да им предлага чудна машинка за производство на ,,зелен водород,, ,който да ни отърве завинаги от конвенционалните горива. ,,Машинката,, така и не я видяхме, а ,,специалиста,, навсякъде го изгониха като куче.
  • 17 В този случай

    20 6 Отговор
    Малко истина за разнообразие
  • 18 Време е

    64 8 Отговор
    Натъпите политици някой да им обясни, че много по-екологично е поддържането на стар автомобил, отколкото произвеждането на нов ! А в градовете, вместо да се чудят какви зони да измислят, за да вземат неправомерно пари за паркиране, трябва точно обратното - да се улесни максимално движението и паркирането, за да не се обикаля в търсене на място, и да се направят интелигентни сфетофари, които да намалят безсмисленото изчакване с включен двигател ! Освен това, трябва да се подпомага трансформирането от бензин и дизел към газ и ток (вече е измислено) !
  • 19 123

    78 5 Отговор
    Какво ви пречат колите, като 80% от движението по пътищата са ТИР-ове?! Защо част от тези товари не се качат на влакове?

    Коментиран от #22

  • 20 Мъх

    56 5 Отговор
    Всички двигатели имат бъдеще, болните мозъци обаче искат забрана на някой от тях. Електрически, бензин, дизел, газ, водород, всичко ще се ползва в бъдеще

    Коментиран от #60

  • 21 Демократ

    13 3 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    За Ер Ликид съм чувал ама кои бяха тия месер?
    Ахаха с точка на кипене от минус 253 градуса Целзий успех да го транспортираш.

    Коментиран от #48

  • 22 Ами

    53 3 Отговор

    До коментар #19 от "123":

    По времето на бай Тошо бяга на влакове, ама после едни хора решиха да изкатат едни пари и бастисаха бедеже то.
  • 23 Грета

    15 64 Отговор
    Дизелите да се забранят с държавен вестник...
    Ганчо не може да подържа дизел, че и колкото повече пуши, толкова повече му се радва Ганчо.

    Коментиран от #25, #29, #53

  • 24 Ти си

    90 4 Отговор
    Абе незнам каква е тая джендърска истерия срещи личните автомобили ! За , тежкотоварни камиони , самолети, кораби , запалените петролни кладенци , запалените сметище, горенето на боклук , фабрики и заводи бълващи нефилтрирани облаци от отрови и заекологичните последици от войната и военните действия никой не говори .
    Оставете на мира хората и спрете да ги дерете с данъци и такси под предлог екология и климат - накрая винаги става дума за нашите пари ....

    Коментиран от #86, #95

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Гост

    57 2 Отговор
    В Европа май ще обърнат палачинката и ще премахнат забраната за ДВГ.
  • 27 Хи хи хи

    6 9 Отговор
    Дизелче а
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    73 4 Отговор
    В България вече е национален спорт да тормозят населението с разни забрани и санкции. Откъде накъде ще превръщате в скраб личните автомобили на хората, само защото били над 20 годишни, ами бракувайте моментално влаковете, дето се самозапалват всеки ден, защото са на 50 години! А за фалшивите тестове, ние гражданите нямаме ли някакви права да пътуваме и живеем спокойно, когато не сме пили алкохол или наркотици?
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Като са толкова

    66 6 Отговор
    "загрижени" тези, зеленясалите, защо не реват против масовото изсичане на горите? А още в началните класове, в училище се учи, че всяко растение "вдишва" въглероден двуокис и изпуска кислород. Без въглеродния двуокис, няма да съществува нито едно растение. А количеството му в проценти, в атмосферата е нищожно. Под 0 цяло. Цялата тази зелена истерия е пълна измама, целяща ограничаване на хората и налагането на пълен контрол над тях. Стара мечта на всеки психопат, глобалист. Толкова да са прости хората, да се вържат е направо фрапиращо.
  • 33 Зайко Байко многознайко

    46 3 Отговор
    Още като направиха първите " електрокари " всички бяха обзети от положителен екологичен транс. В един пост пак във " Факти" бях описал колко енергоемка е направата на електрически автомобил и от там замърсяването на околната среда. Освен това след като приключи експлоатацията на такъв автомобил , колко енергия е необходима за рециклирането и обезвреждане на такъв автомобил. Тогава никой не обърна особено внимание, след 7-8 г. някои почнаха да се пробуждат.

    Коментиран от #41, #87

  • 34 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #12 от "Госあ":

    Я кажи за КПД на електролиза и на fuell cell. Като си голям специалист

    Коментиран от #49

  • 35 Половин цена

    7 15 Отговор

    До коментар #14 от "Това ще е до време":

    Вярно е. Онези глупави хора с теслите които си купиха за 60 000 преди пет години, ги продават на половин цена за 30 000, а след това добавят още 10 000 долара за да си купят за 40 000 чисто нов, но по-бърз, по икономичен и с по-голям пробег автомобил.

    На теория технически си прав, но на практика освен цените на електромобилите втора ръка, паднаха и цените на новите електромобили с 20-30 до 50 000 на автомобил. Какво лошо виждаш в това?

    Да не би да е по-добре това, че автомобил с ДВГ купен за 30 000 преди пет години, днес можеш да го продадеш за 40 000 с печалба и да добавиш още 20 000 за да си купиш новия модел?

    Коментиран от #42, #54

  • 36 Рециклатор

    13 10 Отговор

    До коментар #14 от "Това ще е до време":

    "Още някоя година и ще ви искат такса, за да ви ги приберат за рециклиране на материалите"


    Че с кое не е така? Например ако изхвърляш злато ти искат хиляди левове на килограм за рециклиране. Същото ще е и с батериите, катализаторите и други подобни които съдържат материали по-скъпи от златото. Рециклиращите предприятия имат недостиг на материали и сами си вдигат цените на които изкупуват бракуваните чисто нови или вече употребявани батерии.
  • 37 Фалшива новина

    4 28 Отговор
    Точно както фалшивите новини от преди две години, че възобновяемите източници ще вдигнат цената на енергията и затова стигнала до левче за киловатчас..

    Днес само две години по-късно Дали някой ще повярва на такава новина, при положение, че в момента на борсата цената на тока не е един лев, а една стотинка за киловатчас. 100 пъти по-евтино от преди две години по-същото време. Енергия с която евтино и екологично могат да се зареждат електромобили, да се произвеждат и рециклират батерии, както и абсолютно всички материали за автомобила, а не само електрическата му част.

    Коментиран от #43, #56, #80

  • 38 Така Така

    16 4 Отговор
    Егати и мозъците чаааак сега разбраха онуй що се види и се знае още откакто започна тая мъка

    Коментиран от #44

  • 39 гост

    9 40 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Простолюдието , прокламиращо основно кремълски и петролофилски опорки трябва да си спомни как съвсем скоро го убеждаваха , че цигарите са полезни , след това същите го убеждаваха , че оловния бензин е безопасен , както и че дизела е "чист" , обаче НИТО ЕДИН от тези не иска да се затвори в гаража с "чистия" си пушилник и да подиша само час това , което иска ДРУГИТЕ да дишат вместо него !! Докато НИКОЙ собственик на електричка няма никакви проблеми да прекара и дни в същия гараж с "вредния" си електромобил !! Също и "специалистите" от тия изследвания със внезапно набъбнали банкови сметки в офшорни скривалища !!

    Коментиран от #45, #57, #83, #103

  • 40 Така е

    13 5 Отговор

    До коментар #31 от "тъй шъй":

    Ако вземат вместо за екология да говорят за чистота на въздуха в градовете където живеят хората, ситуацията коренно ще се промени. Не е нормално заводи да се правят близо до градовете и да се движат автомобили, особено товарните, както и автобуси от които видимо пуши и никой да не ги спира. Не са необходими забрани, а реални измервания на изгорелите газове, както при преминаване на годишен технически преглед, така и на улицата и да се отнемат лицензите на тези пунктове за ГТП, които са пуснали съответния автомобил да се движи свободно по улиците.
  • 41 Последно

    4 7 Отговор

    До коментар #33 от "Зайко Байко многознайко":

    Какъв е проблемът с възобновяемата енергия? Защото проблемите които си описал за енергоемкото производство и рециклиране на батерии всъщност решават друг проблем - оползотворяването на излишната възобновяема енергия. Неслучайно в момента въпреки, че има повишено потребление на енергия заради климатиците, има и излишък на производство на възобновяема енергия с който спокойно могат да се произвеждат батерии, фотоволтаични панели, че дори и стомана и алуминий за други цели. Ето пример как произвеждаш повече и по-евтино, но замърсяваш по-малко. Китай вече го постигна, а Европа вместо да копира този добър пример, се чуди как да ограничи производството.
  • 42 Хбфййй

    20 3 Отговор

    До коментар #35 от "Половин цена":

    Мите, махни задължителните еко системи и необходимостта ДВГ продажбите да сусбсидират електричките и пак ела да обясняваш за цени.

    После махни лев-лев и двайсе акциз и ДДС върху този акциз (данък върху данък!!!) и отново се върни да ни разказаш за цени на придобиване и експлоатация. Аман от вашите глупости с парите на другите!

    Едните са натоварени да носят другите, ама това някакси не се отбелязва. И не смей да ми обясняваш пак за фотоволтаиците, защото и там е същата мацаница.

    Коментиран от #47

  • 43 Хгййй

    20 3 Отговор

    До коментар #37 от "Фалшива новина":

    И накрая цената на тока се повишава от първи юли!!!! Обаче това е заради енергийната мафия, нали?

    Както всеки път ти пиша, разкачи се от енергото и си живей а безплатна слънчева енергия. Обаче не става така, нали г-н Разбирачов? Защото теория и практика не са едно и също.

    Коментиран от #46

  • 44 Не е така

    6 23 Отговор

    До коментар #38 от "Така Така":

    Само сляп не може да види, че с последни напъни въглишната индустрия се опитва да обяснява че въглищата са толкова безвредни, Че комините не са необходими и може да си палиш печката и да дишаш това което излиза от нея, защото ако си купиш климатик, въглищата централа ще замърсява много повече въздуха, защото ще го пуска навън. Не знам как въобще някой се е връзва на такива статии като тази. Повече производство по никакъв начин не означава повече замърсяване. Не знам колко трябва да си зле, за да го повярваш!
  • 45 Йудодуд

    14 6 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    И според теб няма никаква вероятност електрическите автомобили да са същото "спасение" при положение, че именно управляващите и експертите ни обясняват колко са хубави и трябва да ги използваме? И това ако не е ирония, здраве му кажи
  • 46 Стига самозадоволяване

    7 10 Отговор

    До коментар #43 от "Хгййй":

    Престани да мислиш по единично. Защо някой трябва да се откача към системата след като може да се работи в симбиоза?

    Самият ти казваш, че въпреки ниските цени по обяд, токът от юли се вдига. Вдига се защото през деня е 1 стотинка, а токът от въглишните и атомната централа вечерно време става 50 стотинки. Ако ги нямаше фотоволтаиците по цял ден щеше да е 50 стотинки че и повече, защото както се видя, през 2022 година не работеха всички въглищни блокове за да поддържат недостиг и да държат цената 1 лв за киловатчас. Такова бъдеще ли искаш? Когато започнеш да плащаш токът по реални пазарни цени, ще те видя дали ще ползваш най-много тока както досега в 18 часа когато се прибереш и токът е най-скъп или ще си купиш бойлер и климатик които можеш да управляваш по интернет и да им задаваш да работят по обяд за да използваш 10 пъти повече енергия и да плащаш същото. Както виждаш въпрос на политика а не на екология.
  • 47 Прочети статия

    5 7 Отговор

    До коментар #42 от "Хбфййй":

    След като се говори за замърсяване от производството защото било енергоемко, за какво друго освен за фотоволтаици, вятърни генератори и атомни централи да ти говоря? В Китай вече произвеждат фотоволтаиците с енергия от фотоволтаици, защото им е най-евтино. Ще ми обясниш ли откъде идва замърсяването при производството им? Когато след 10 години всички въглищни централи са фалирали, откъде ще идва замърсяването от енергоемките производства?

    Защо един дотук не ми обясни как производството на 5 пъти повече енергия от фотоволтаици замърсява в пет пъти повече отколкото въглищните централи работещи в момента? В момента ако имаше възможност за съхранение на излишната възобновяема енергия, нямаше да се произвежда от 2000 мегавата, А около 3000. 1000 мегавата в момента са ограничени, защото цената е само 1 стотинка. Искаш ли да се обзаложим, че в 16:00, производството рязко Ще се вдигне, защото цената ще стане 17 стотинки, А в 17:00 ще стане 19 стотинки и производството вместо да падне ще се вдигне отново въпреки че слънцето залязва? Знаеш ли колко батерии могат да се произведат с тази изгубена енергия?

    Коментиран от #51, #89

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Прост

    23 7 Отговор

    До коментар #48 от "Госあ":

    И у какво го сипваш ?
    У ,,кофи , или в туби от Мин. вода ,,
    За производството на водород е нужен природен газ , ама много такъв .
    Руския , не е демократичен , и ,,не става ,,
    Американския , скъп и трудно достъпен .
    ЕС в момента си прави бавно и мъчително ,,Сепуко,,

    Коментиран от #67

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 факуса

    18 2 Отговор

    До коментар #7 от "3 лева":

    и кат всички си купят де ще ги зареждат бе мозък за 3лева
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #35 от "Половин цена":

    Митичен ,кой тлупак ще даде 30 к. за стар електрокар,вместо да даде 40 к. за нов?
  • 55 кочо боров

    10 1 Отговор
    ама защо хората като пръцнат ние се оакваме .................
  • 56 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #37 от "Фалшива новина":

    Митичен,заради фотоволтаиците ток няма в половин Европа,заради претоварване на енергийната система.

    Коментиран от #59

  • 57 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Норвежец митичен,върви ли нафтенката? Поздрави на Грета.
  • 58 Админ

    27 1 Отговор
    Зелена сделка, е пълна измама. Това се прави с цел, контрол над хората по света. Сега са колите,после ,водата, въздуха. Ще казват елити те,кой колко вода ще пие и въздух ще диша. Целта е тотален контрол над хората по света. Зелената зделка е измама. Начин за постигането на контрол върху хората по света

    Коментиран от #61

  • 59 Лъжеш

    4 6 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Потърсих информация за спиране на тока в Европа но такава липсва. За сметка на това първото заглавие в резултатите е от вчера

    Скокът на производството от слънчевата енергия в Европа удря цените за централите, някои се връщат към субсидиите
    Очевидна става и нуждата от системи за съхранение на енергия, коментират анализатори



    По-надолу в статията


    Местните крайни потребители, измъчвани от скока на енергийните разходи след войната в Украйна, все още не са се радвали на по-ниски сметки, тъй като често са заключени в дългосрочни договори.

    Само онези потребители, които са инвестирали в термопомпа, зарядно устройство за своя електрически автомобил или система за съхранение, могат да се възползват от отрицателните цени, каза говорителят на германската асоциация на местните комунални услуги VKU.

    Коментиран от #66

  • 60 Да ама не

    6 19 Отговор

    До коментар #20 от "Мъх":

    ДВГ са история. Водорода няма шанс заради ниското КПД на цялостния процес от производство, съхранение, транспорт и т.н. Само електричката е бъдещето. Знам, че на някои не им се вярва или го усещат но им убива ама това е реалността.
    Соларките като алтернатива за производство на ел.енергия добре се вписва с електромобила.Въпрос на време да приемете новата реалност.

    Коментиран от #62

  • 61 Админка

    4 5 Отговор

    До коментар #58 от "Админ":

    Много лоши са последиците от тази зелена сделка. Свръх извличах на възобновяема енергия на отрицателна цена, която буквално всеки може да си произвежда сам в произволни количества. Не знам как това ти звучи като ограничение и контрол чрез заливане с евтина енергия, автомобили които не трябва да се обслужват в точно определени сервизи още в гаранция.

    Коментиран от #64

  • 62 Не ама да

    4 3 Отговор

    До коментар #60 от "Да ама не":

    Всъщност соларите не са допълнение към електромобилите, а съвсем скоро ще е точно обратното. Електромобилите ще решат проблемите на соларите и излишната им енергия. Само който има батерия ще може да се възползва от отрицателните цени.

    Коментиран от #73

  • 63 Най-добре да върнем конският впряг

    10 4 Отговор
    Аз по екологично не се сещам... Ганьовцииии, еврацииийййциии, профффанииии ... пасете ли ?!
  • 64 Тревя

    12 2 Отговор

    До коментар #61 от "Админка":

    Мите, ти и алкохол можеш да си правиш сам вкъщи, колкото си искаш, но някакси има ограничение за това. И вода да смучеш от кладенец, но пак не съвсем.

    За милионен път - токът също е акцизна стока. Засега акцизът му е нула. И за още един милионен път, подчертавам, "засега". Във вашия свят на световен мир, любов и пойни птички може и да не ги мислите тези работи, но в реалния свят някои знаем кое и защо има акциз. Накратко, вземи си утопиите и си ги обяснявай на "манекенките" на плажа, дето ти били без проблеми.
  • 65 Факт

    2 5 Отговор
    Бъдещето е в метро трамвай монорайл ЕС БАН ю БАН а по надалеч в лоу Кост еъруейс

    Коментиран от #104, #105

  • 66 Къпан пор

    9 3 Отговор

    До коментар #59 от "Лъжеш":

    Във всички медии съобщиха за спиране на тока в Черна гора,Албания, Хърватия, Босна и Херцеговина от претоварване на енергийната система.
  • 67 Госあ

    0 6 Отговор

    До коментар #50 от "Прост":

    Много си назад с матриала, бате. Недей да разсъждаваш.
  • 68 Ох, ГОСПОДИ!!!

    11 1 Отговор
    Туй чак сега ли го разбрахте бе зелени задръстеняци!!!! Пууу мамоу деиба
  • 69 Реално

    3 5 Отговор
    Бъдещето е днес. Миналото е нощес.

  • 70 Фончо

    12 3 Отговор
    Хора с малко ум, каза ви се, че автомобилите далеч не са първи замърсители. Преди тях са отоплението на твърдо гориво(братята роми), мръсните улици(хубаво ще е да се мият, а не само да се поливат) и други
  • 71 ........

    14 1 Отговор
    Това е жива подиграека с най-бедната страна в ЕС!По-добре забранете на хората да работят за заплата под 10 000,за да могат да си купят еко коли.Вие да не би да си въобразявате,че хората ей така си купуват бракми вместо нещо по-хубаво?!Кой го измисли това?!Колите били замърсявали ама давате милиарди за оръжия,които най-много замърсяват...
  • 72 Баба ви

    8 1 Отговор
    Амтомобилните гиганти си купуват чиновници и индивиди временно настанени във властта да тормозят цялото население на света. Защо са ни ГТП, след като на тях не дават реална оценка за състоянието на двигателите с ВГ. АГУ и на МПС на 40 години го прави по-чист в движението от ново дизелово или бензиново МПС. Задължително на ГТП да дават реална оценка на двигателите с АГУ и престанат да тормозят хората.
  • 73 Соларките не са базисни мощности

    3 3 Отговор

    До коментар #62 от "Не ама да":

    И никога няма да бъдат такива. Най малкото затова, че не произвеждат електроенергия в тъмната част от денонощието.
    Произведената през светлата част от денонощието електроенергия от соларките трябва да се консумира в момента на производството и тук електромобилите се вписват чудесно. Това което не се консумира трябва да се акумулира. ПВЕЦ е най - доброто решение и у нас имаме изградени /но повредени в момента/ добри мощности. Освен това има възможност за изграждане на допълнителни такива и за оптимизиране на съществуващите.
    Друга възможност е производството на "зелен водород" /от електролиза на дестилирана вода/, съхраняването му за кратък период при относително ниско налягане и използването му за производство на електроенергия чрез водородна клетка аналогично на автомобилите захранвани с водород. Съхранението на електроенергията от соларките в твърдотелни /SSB/ батерии използващи натриев йон е друга обещаваща технология която напредва с бързи темпове

    Коментиран от #76, #77, #79

  • 74 Общинар

    6 1 Отговор
    Цървуланите не могат с едни самосвали да
    се справят които събота и неделя безконтролно правят половин София и други големи градове в кал и прах и разтоварват където им падне
  • 75 Иван

    9 0 Отговор
    Нека нашите розови пишман евроатлантичета да почетат малко и да видят че големите Авто производители насочват пари и усилия за развитие на ДВГ а не на електрокари. Електрокарите се оказват голям проблем защото след превключване на батерията е по евтино да си вземеш нов. А старите или ги зарязва или са в гробища където в един момент батериите ще се разтекът. И нека да ни пука поврче за България и хората в нея, а не за зелени зделки

    Коментиран от #78

  • 76 Ония с Фордо

    3 2 Отговор

    До коментар #73 от "Соларките не са базисни мощности":

    Колега , не се заблуждавай и водорода не е цвете за мирисане като батериите -
    Водородът и днес се използва в някои индустрии като 95% от него се произвежда по икономически ефективни методи, но с помощта на изкопаеми енергийни източници или т.нар. "черен" водород. Водородът произведен от природен газ (метан) или петролни продукти е с цена около 1600 евро на тон, а от въглищата - към 1000 евро на тон.
    При производството се емитират около 9-13 тона въглероден диоксид на тон водород при производството от метан и между 13-18 тона при производството от петрол. Най-замърсяващо е производството на водород от въглища - 20 тона от добитите по открит способ въглища и 24 тона - за закритите мини

    Коментиран от #110

  • 77 Някои неточности

    1 6 Отговор

    До коментар #73 от "Соларките не са базисни мощности":

    "И никога няма да бъдат такива. Най малкото затова, че не произвеждат електроенергия в тъмната част от денонощието."

    Първата основна грешка. Всъщност слънцето огрява земята 24 часа в денонощието и 365 дни в годината. Добра мрежова свързаност между различните часови зони прави слънчевата енергия базова мощност 24 часа в денонощието.

    В 12 часа по обяд когато в България и нашия часови пояс има излишъци от слънчева енергия, то в Португалия е сутрешния пик на търсенето, А в Индия Русия и Китай е вечерния пик на търсенето. Когато в Португалия стане обед при нас ще е вечерния пик на търсенето и така нататък. При добра свързаност е много по-логично тази енергия да се ползва, а не да се съхранява. При не добра свързаност, като тази в Черна гора, дори при излишък на енергия в региона, четири държави останаха без ток заради голямото потребление в жегите и малък преносен капацитет.
  • 78 Ванка

    3 6 Отговор

    До коментар #75 от "Иван":

    Големите автомобилни производители са паникьосани и се опитват с промиване на мозъци, като те гледам успешно, да забавят преминаването към електрически превозни средства, защото не могат да се борят с Китай.

    Нито имат технологиите, нито производствен капацитет, нито обучен сервизен персонал за обслужване на електромобили, нито изградена зарядна инфраструктура, чиито печалби да заместят печалбите от обслужване на ДВГ в сервизите.

    ДВГ си е добре смазана машина за точене на пари от клиентите, от която печелят повече отколкото от производството и първоначалната продажба. При електромобилите е обратното - спечелил си каквото си спечелил от първоначалната продажба, а след това няма печалби от този автомобил. Тесла е единствената автомобилна компания която печели след продажбите от продажба на ток. Включително и от произведените от други производители електромобили. На тях това не им харесва и агитират за ДВГ.

    Коментиран от #100

  • 79 Някои неточности

    1 4 Отговор

    До коментар #73 от "Соларките не са базисни мощности":

    "Това което не се консумира трябва да се акумулира. ПВЕЦ е най - доброто решение и у нас имаме изградени /но повредени в момента/ добри мощности."

    ПАВЕЦ беше най-доброто решение за миналия век, но вече не е. Сега най-доброто решение са батериите. А най-добрият избор на батерии са батериите на електромобилите за които собственикът така или иначе е платил, но няма физическата възможност да се възползва от всички цикли живот на батерията.

    "Добрите" мощности на ПАВЕЦ Чаира, които са горе-долу колкото един блок на АЕЦ, могат да бъдат заместени само от 150 000 електромобила които, които връщат енергия само със 7,4kW към контакта обратно в мрежата. Това са само 5% от регистрираните автомобили в България. Необходима е само държавна политика, за да се осъществи това технически и няма да струва почти нищо на държавата, която после ще печели от данъци за препродажба на ток.
  • 80 Порно

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Фалшива новина":

    Остава да кажеш как в къщи можеш да получиш ток на борсова цена? Щото на Елдрайва цената е почти левче на квч

    Коментиран от #81

  • 81 Лъжеш

    1 3 Отговор

    До коментар #80 от "Порно":

    Скоро проверявал ли си цените, че от левче ги сваляха четири пъти от тогава и сега е наполовина.

    Коментиран от #98

  • 82 Име

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "3 лева":

    А цената на тази кола на батерия калкулирана ли е в този 3 левов пробег за 100км. Че обезценяването Ви е 2-3 пъти по бързо от конвенционалните автомобили? А че вторипен пазар за автомобили на батерия?
  • 83 Име

    5 2 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Наивно, доста наивно изказване! Отиди го кажи на онези в чийто страни се добиват литий и кобалт! Или не, имам по-добра идея, Вие може би искате да отидете да ги добивате там? Или щом не е пред носа Ви, не Ви касае?

    Коментиран от #85, #88

  • 84 Истина

    3 0 Отговор
    Абсютно вярно. Защо никой не говори колко вредна природата се нанася по време на война. Никой не говори колко вреда нанасят самолетите ежедневно. Резките промени в климат а се дължат и на хилядите кв. Километри фотоволтаици които отразяват слънчевата топлина и предизвикват вторично нагряване на въздуха , оттам се променят въздушните течения .мегаполисите със съвременни способи но строителство също оказват влияние. Лакомията ще погуби човечеството . Кой сега сади гора? Повече са тези която я секат. А пластмасата? Всички са на ясно ,че е вредна ,но корпоративните интереси са по " важни" . Производството на всичко което не се разпада по естествен път в природата следва да се забрани в световен мащаб за да оставим след нас нормална планета за живеене
  • 85 Мнение

    7 1 Отговор

    До коментар #83 от "Име":

    Не им обръщайте внимание на жълтоповетарниците!
    Тия хора са с огромно самочувствие за превъзходство над останалите, а когато любимецът им Христо Иванов направи промени в конституцията, България за малко да спре изцяло!

    Затова думата евроатлантик е новата дума за фашист!
    Тия долни същества се опитват да решават съдбата на България от името на народа си, мислейки си ,че са нещо повече от него! Но не са познали!!!
  • 86 Име

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ти си":

    Да Ви отговоря, така се скубе/стриже стадото, иначе няма кой да плаща масрафите!
  • 87 Име

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "Зайко Байко многознайко":

    Преди години, големият ми син писа есе за частно училище точно по тази тема! Комисията след интервюто казаха,че не са знаели,че автомобилите на батерии са толкова мръсни всъщност.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Прочети статия":

    Най-евтино и най-малко замърсяващо са две различни неща.
  • 90 Анонимен

    2 3 Отговор
    Защо не се освободят от данъци колите на газ,те не замърсяват въздуха колкото електрическите от тях излиза пара.Също да се промени положението и при прегледите.По темата се мълчи защото ония горе трябва да ни прибират парите вечно докато пукнат нямат насищане,нито срам , нито морал за акъл да не говорим!!!
  • 91 Анонимен

    3 3 Отговор
    Защо не се освободят от данъци колите на газ, те не замърсяват въздуха.От тях излиза само пара.Това се отнася и за техн. преглед.По въпроса се мълчи защото ония горе трябва да ни прибират парите вечно докато пукнат.Нямат насищане нито съвест нито морал за акъл да не говорим!!!

    Коментиран от #109

  • 92 Анонимен

    4 3 Отговор
    Трябва да се премахне данъка на колите на газ!!!
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Ако нямахте

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ти си":

    На семейство по 3 коли, че да се транспортирате самостоятелно....
    После нямало паркоместа, имало задръствания и велоалеите ви бодат очите....

    Нямате отговорност- само егоизъм и снобария! В София вече не може да се диша от коли!!! И за тези които не вярват - вижте промяната по големи празници , когато "софиянци" са по родните места...
    Чист въздух и полупразна София ....

    Коментиран от #96, #101

  • 96 ТСзпвп

    2 1 Отговор

    До коментар #95 от "Ако нямахте":

    Някой да те е задължил да живееш в София? Аз например вече не го правя.
  • 97 Анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "3 лева":

    Това с тротинетка ли е.
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Факт":

    умрел ти е коня от гъдел , нафта ще има докато свет светува още много дълги години , у Америка Тировете да не карат на Газгенератор или са като Парните Локомотиви на Кюмур , я не ставай смешен а се замисли малко , и пак казвам не са виновни автомобилите ни на дизел или бензин , а не качеството в горивата , що не говорите например Тецовете как Замърсяват а сте се хванали за колите и кой идьот го измисли това у парламента да му строшим кокалите прости , един Българин живее в Швеция и казва така , там колите над 30 години се водят вече ретро и са освободени от данъци , Кадилак или Пакард струва колкото на тия помияри у парламента годишните им заплати , що вика ме не хванете за шлифера им е разходите малко , имаго в ю-туб канала с Румен Бахов задава въпроси на Филип Лазаров Бричката че отворите там и ще видите в коментарите , за което адмираций за човека в Швеция , само тука се беснее , колите та колите прайте така че беднотията да ходи пеша и да не може да си вър!и работа , спрямо богаташите дето че ми се връцкат по разни барове и ресторанти и хотели със скъпите лимузини , купени с нечестни пари в повечето от Българския Данъкоплатец , я Аисик...р , щото тогава ще стане Голям Бой пред Парламента с разни Политици и Платени Еколози , тогава ще разберат къде ще се...ат гладните , само ги чакам , ще утъне на Мърша каквато не са видяли !!!.
  • 100 Никси

    3 1 Отговор

    До коментар #78 от "Ванка":

    добре ти имаш ли връска малко с главния мозък , знаеш ли ако не е ДВГ-то , колко сервизи ще затворят кепенците , колко складове за Авточасти Магазини , колко Бензиностанций и Рафинерията в Бургаз и складовете към нея , това означава масово хората да са без работа , вие неколцина само гледате кой какви печалби ще направи а не гледате реалностите какви са и какво следва после , като си толкова Ербапин иди и кажи на Ковачки да си сложи Еврофилтер на Теца че замърсява , това не виждате а дай сега да прецакаме народа щото чакаме от Европата Мазнинката да се Облажим , само че някои ще хванете от трите най дългото , убеден съм в това , защото първо не сме готови като държава , второ нямаме изградена инфраструктура за зарядни станций и трето някой си предлага илюзийте да печели от това нещо от бедния народ , а колко по голями Столици Градове има от наще по света , пък като гледа никой не парадира а всеки си кара това което да му върши работа , в Щатите има Автобуси дето возят деца още от 1960 година ,нито пушат нито са се разпадли и никой не мрънкя за нищо , бачкат си хората и това е !!!.
  • 101 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "Ако нямахте":

    това при мене ще е най голямата глупост аз да има къща в провинцията блиско фдо София и да ходя в тази тарапана , значи трябва нещо да съм превъртял тотално или да ме хапе кучето , аз ако съм на твое място , продавам апартамента или го оставям на децата ми да живеят в него , а аз се изселвам в родния ми град на спокойствие и тишина ,и няма да му мисля дали ще паркирам или некой ми е спрял на местото , хората отдавана се усетиха и започнаха да бягат от Столицата , искат вечер тишина и спокойствие да се наспи за другия ден и да е читав за работа , но и вие не сте виновни тъй като има голяма безработица в провинцията и те преселиха цяла България в София , това е с цел да може да печели Столичната Община , от друга гледна точка е че това което го няма в провинцията го има в София и аз все се чудя защо Софянци масово пищат небиени и не е....ни , като болници , училища , институти ,магазини , транспотр , кухни за топло и бързо хранене и още много други неща , сами са си виновни , щото всичката сгода им е принесена на тепсия , а те това не го осъзнават , на ганьо 100 добрини да му направиш , пак няма да е доволен , все за нещо ще мрънкя !!!.
  • 102 Пак лъжеш

    2 0 Отговор
    Този път още по-нагло. Чак се чудя сам вярваш ли си. Цените в момента са 60 стотинки за киловатчас.

    А по цените на борсата плащат тези, които вече са на либерализирания пазар. Щеш не щеш и ти ще излезеш на либерализирания пазар от 1 юли догодина. Тогава излизат на борсата и тецовете и делът на въглищата в енергийния микс рязко ще намалее. Държавата вече няма да има механизъм в който купува техния ток на 40 стотинки и го продава на населението на 5 стотинки нощна тарифа. Познай кой плаща разликата от "безплатния обяд"? Същото това население.
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Факт":

    тоя па , у нашйо град влак нема , а ти сакаш метро и трамвай , ало София не е България не го забравяй това !!!.
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Пак лъжеш

    3 2 Отговор

    До коментар #98 от "Порно":

    Лъжеш и за часовете зареждане на hyundai. Дори да сте зареждали на по-бавните 150 киловата зарядни станции, 2 часа зареждане са 300kWh.

    По твоите сметки за 23 стотинки на километър при 370 км София – Бургас и 90 стотинки за киловатчас сте ги изминали с 85kWh, които се зареждат за 30 минути, ако сте имали глупостта да тръгнете с напълно празна батерия. Дали някой ще ти повярва?

    При днешните цени от 59 ст/kWh, прави 13 лв на 100км

    Коментиран от #108

  • 107 Просветен илюминат

    0 0 Отговор
    А електрически самолети ще пуснат ли?
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Ер голям

    2 0 Отговор

    До коментар #91 от "Анонимен":

    Защото тия отгоре казват,че АГУ-то се ползва само при ГТП,а през другото време се кара а бензин.Уникални тъпаци.
  • 110 Нищо не се заблуждавам колега

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Ония с Фордо":

    Никога не съм пропагандирал използването на водород при сегашните технологии. Има различни способи за производството му но аз говоря за т.н. "зелен водород" които се произвежда при електролиза на дестилирана вода с електроенергия получена от соларки в часовете в които производството надхвърля консумацията. Останалите способи като извличане въглища или от метан не ги коментирам изобщо защото няма нищо "зелено" в тях а те представляват над 85% от производството на водород днес. Проблема с водорода е свързан основно с неговите физиологични качества които го правят трудно съхраним. Това оскъпява използването му и го прави неефективен.

    Коментиран от #113

  • 111 Никой

    2 0 Отговор
    Отдавна се знае ,че автомобилите не замърсяват ,но има една групичка зелени ,който си измислят закони за природата .Това което е произведено на земята и от нея няма как да я замърси ...

    Коментиран от #112

  • 112 Още един

    0 1 Отговор

    До коментар #111 от "Никой":

    След като автомобилите не замърсяват, готов ли си да бъдеш затворен в гараж с работещ двигател с вътрешно горене само за час със семейството си, след като си толкова убеден и пропагандираш че са безвредни? Може автомобила да е на газ, нали от ауспуха излизат само водни пари?

    Няма по нагли индивиди от вас. Готови сте на черното да кажете бяло за да си запазите работата. Готови сте да убивате и увреждате хора.

    Готови сте да заврете ауспух в носа на всяко малко детенце и да му обяснявате колко е безвредно, но никога не бихте причинили това на собственото си семейство.
  • 113 Не заблуждаваш

    1 0 Отговор

    До коментар #110 от "Нищо не се заблуждавам колега":

    Самозаблуждаваш се. Да приемем че всичко е цветя и рози с водорода и е изключително евтино и платината за електролизера, която е консуматив е станала за без пари.

    Преди дни беше инсталирана първата голяма батерия в България - 25 мегавата, 50 мегаватчаса. Като я заредиш за зареждане отиват 55 мегаватчаса - под 10% загуби.. ще обясниш ли какъв е смисъла вместо тази батерия да се произведе 50 мегаватчаса във вид на на водород? Ще бъде изразходена 400 мегаватчаса електрическа енергия - ще бъдат изгубени 350 мегавата за да съхраниш само 50?
  • 114 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "днес е някакво чудо":

    Доста съм сигурен че отвратителният газ наричан въздух в София не е причинен от кораби или самолети а от хора които нямат съвест и не им пука за това какво дишат и деца даже.
  • 115 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гаглей":

    Щото на хора каро теб все другите им са виновни и сами се мислят за света вода ненапита, а са точно обтарното.
  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.