15 Септември, 2024 11:15 14 103 30

Още една световна столица въведе забрана за използването на електрически тротинетки

  • електрически скутер-
  • електрическа тротинетка-
  • забрана-
  • мадрид

В Мадрид електрическите скутери ще бъдат забранени

Още една световна столица въведе забрана за използването на електрически тротинетки - 1

Властите на столицата на Испания, Мадрид, възнамеряват да отнемат лицензите за работа на всички компании Lime, Dott и Tier, които предоставят електрически тротинетки на жители и туристи. Според градската управа електрическите скутери застрашават безопасността на пешеходците.

„Според местните власти компаниите за споделяне не са спазили изискванията, посочени в разрешителните за работа, издадени им година по-рано. Твърди се още, че фирмите са възпрепятствали проверките и не са предоставяли исканата информация. Сред изискванията за споделяне са да има налично застрахователно покритие и въвеждане на технологии, които да забраняват движението или паркирането на тези превозни средства на забранени места“, пишат местните медии.

Нищо от това не е направено, твърдят градските власти. Представителите на компаниите, отдаващи ел. тротинетки под наем са разочаровани от решението, но се надяват на конструктивен диалог с общинския съвет. Въпреки че кметството на Мадрид подчерта, че нови разрешителни за експлоатация на електрически скутери няма да бъдат издавани на компании. Добрата новина е, че заповедта на кмета няма да важи за личните превозни средства - поне на този етап собствениците им могат да ги ползват законно.

Преди това наемането на електрически скутери беше забранено в Мелбърн, Австралия. Решението на властите беше предшествано от множество жалби и голям брой инциденти с участието на електрически тротинетки. Забрана за използване на устройства за лична мобилност беше въведена и в Париж, Франция, тя влезе в сила в края на август тази година, когато изтекоха договорите с компаниите.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kaлпазанин

    17 41 Отговор
    Ме се учудвайте ,ако скоро почнат да ни задължават да си декларираме и велосипедите че о застраховки да им правим ,задължително и с каска и светлини и светлоотразителни жилетки ,чудя се как не сме оцелели без такива глупости

    Коментиран от #4, #5, #13, #22

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    50 4 Отговор
    Все повече хора с власт разбират, че това са играчки, а не нормални МПС ‼️
  • 3 АБВ

    52 7 Отговор
    А в България кога
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    50 10 Отговор

    До коментар #1 от "Kaлпазанин":

    А не се ли чудиш защо водачите на МПС спазват ЗзДП, но НИТО ЕДИН ВЕЛОСИ.ПЕДАЛ.ИСТ и СКУТЕРИАНЕЦ
    не го спазва‼️

    Коментиран от #8

  • 5 Тъп

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "Kaлпазанин":

    Не всички са отцеляли

    Коментиран от #23

  • 6 Забранете ги и тук

    30 4 Отговор
    Велосипеди-няма проблем
  • 7 Велосипеда

    34 1 Отговор
    Си го има в правилника от ВРЕМЕ ОНО
  • 8 Хихи

    11 24 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Къде па ги виде тия водачи дето спазват закона

    Коментиран от #9, #10

  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    49 10 Отговор

    До коментар #8 от "Хихи":

    Ами на пътя е ХАХО‼️
    Ти къде видя 100%от водачите на МПС да карат в насрещното, да минават на червено, да карат по тротоара и през градинките , да карат без фарове нощем❓❓❓
    Защото 100% от ВЕЛОСИПЕДАЛИСТИТЕ и СКУТЕРИАНЦИТЕ правят точно това 🥸‼️🥸

    Коментиран от #11

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    34 4 Отговор

    До коментар #8 от "Хихи":

    Това че 5% от водачите на МПС извършват нарушение не означава , че всички са нарушители‼️
    И това , че 5% от другите две категории НЕ карат в нарушение , не означава , че всички карат по правилата ‼️
  • 11 Хихи

    11 16 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Аз па карам колело с жилетка и каска, на включен фар и стоп, през деня, и не минавам на червено. Та твойте 100 процента не са верни.

    Коментиран от #14, #15

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 да ама не

    23 3 Отговор

    До коментар #1 от "Kaлпазанин":

    За велосипедите има въведени правила за движение и санкции за нарушаването им много преди да се появят електрически. За тротинетките няма, а електрическите са много по опасни от велосипед и се движат безразборно даже по пешеходните зони, без някой да ги контролира. Има градове в други държави, където компаниите има право да оперират само с електрически велосипеди, но не и с тротинетки. При нас всичко е без правила.
  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 4 Отговор

    До коментар #11 от "Хихи":

    Ама не писа къде, явно защото караш и по тротоара❗
    Така че 100% са си 100% ❗
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 13 Отговор

    До коментар #11 от "Хихи":

    Колеги, накой ВИЖДАЛ ли е велосипедист с каска, жилетка и включен фар през деня , да чака на червен светофар ❓❓
    / за тоа хахо , питам/
  • 16 Госあ

    6 21 Отговор
    в цивилизацията, където на абсолютно всеки булевард и по-голяма улица има отделно платно за тротинетки, велосипеди и електрически скутери е супер кеф. Почти целия автопарк е с нови електрически автомобили, а не дизеляци с пробити филтри да ти чадят в лицето. С кеф си обикалям Пекин с електрическия скутер. Тротинетки ползват тези, които живеят близо до работното си място, иначе най-оферта са електрическите скутери. Като го купиш от магазина е чипосан до 36км/ч, но след две седмици отиваш в магазина и ти махат ограничението и си караш с 50. Което е напълно окей. По бърз си от автомобила в задръстванията при всичйи случаи. Аз пробвах с байк да се движа в София, първо дишам дизеляците на простолюдието, второ веднъж един бакшел ми отне предимство и се забих в него и го прелетях. По тъпата му кола имаше повече поражения от байка ми за спускане и трябваше и да го бия, но с бакшелите е опасно че се събират като копърки за отрицателно време...та се отказах от таа идея с байк у джунглата

    Коментиран от #20

  • 17 123

    7 1 Отговор
    Законите са писани за робите. Олигофрените ще го разберат последни.
  • 18 горките

    6 8 Отговор
    пак никой от “умните” коментиращи не разбра че става въпрос за тротинетки които се отдават под наем…

    Коментиран от #19

  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 7 Отговор

    До коментар #18 от "горките":

    Горкият, много ги разбираш тия работи❗
    Що си мислиш, че само ти можеш да четеш ❗

    Коментиран от #30

  • 20 Танко

    20 3 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    "дишам дизеляците на простолюдието ".Да разбираме ли.,че ти си от сложнолюдието?

    Коментиран от #28

  • 21 Абсурдистан

    5 3 Отговор
    Браво! А ние кога?
  • 22 Буха ха

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Kaлпазанин":

    Носят каски тези, които имат какво да предпазват, при това доброволно.
  • 23 Умен

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Тъп":

    Какво е "отцелял"?
  • 24 Манипулация

    4 2 Отговор
    Защо манипулирате хората с подобни заглавия? Знаете, че над половината тук са недостатъчно умни, че да прочетат цялата статия. Взимат лицензите на производителите, защото не спазват предписанията, а не забраняват тротинетките. Спрете се вече.
  • 25 оня с коня

    3 1 Отговор
    При Соца така и не успяхме да минем от социализъм към Комунизъм,обаче СЕГА...докато останалите Държави са ЗАСЕДНАЛИ в Демокрацията,Ние вече сме в "СЛОБОДИЯТА" и ще ни дишат Праха до второ Пришествие!Затова и Тротинетките може да ги забранят навсякъде,но НЕ и у Нас.
  • 26 Некой си

    8 1 Отговор
    В София не могат да забранят каруците, камо ли тротинетки. Селска работа.
  • 27 Българин

    5 8 Отговор
    Мисля тортунетки велосипеди и всичко екологично чисто превозно средство трябва да се стимулира а не да се забранява говорим за екология.Стига вече да си мислят някои хора че улиците са само за автомобили и мотори.В България повечето карат 15годишни коли и повечето дизели а изказват мнение как им пречат тортунетките и на мен ми пречи толкова много коли по улицата.
  • 28 бай онзи

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Танко":

    не бе тоя е някакъв "аристократ"... с тротинетка :))))))))))))))))))) и щял да бие швестера розов... нИ моА.... :))))))
  • 29 БЕЗ НАКАЗАН С ТРОТИНЕТКАТА

    6 1 Отговор
    е ВИД МПС и всички закони трябва да са валидни за водачите им! в момента се смятат за недосегаеми полицията редко им обръща внимани и санкционира ,карат навсекъде и в зони определени само за пешоходци и то със скорости по високи от 40км.много лесно може да се определи като се съпостави с движещо успоредно МПС при ограничение на скороста! изключително са опасни за малки деца разхождащи се с възрасни по тротоарите .идват без никаква сигнализация от зад. наблюдавах и лоши инциденти!законите за МПС трябва да важат с пълна сила и за тях и да се прилагат те са опасни за всички учасници в движението понеже не се съобразяват с нищо и никой...
  • 30 не си мисля

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    то се вижда …