Определението, че Volkswagen преминава през трудни времена е много меко казано. Германският автомобилен производител се намира в безпрецедентна клриза, а последните фнансови резултати на концерна предизвикват сериозно безпокойство и сред акционерите.
Печалбата след данъци спадна с цели 63.7% през третото тримесечие, а продажбите паднаха с 8.3%. През първите девет месеца на тази година печалбите са намалели с 30.7%, а продажбите - с 4.4%.
Изпълнителният директор Оливър Блуме е убеден, че причините за проблемите не са непосредствени. Близкото минало на концерна застига германския автомобилен гигант и в момента му нанася съкрушителен удар.
Говорейки пред вестник Bild, шефът на Volkswagen обвини за спада на продажбите в Европа и слабите резултати в Китай „продължителните структурни проблеми на компанията“.
Блуме вярва, че вторият по големина производител на автомобили в света трябва значително да намали разходите за да се справи със ситуацията. "Разходите за труд в Германия са повече от два пъти по-високи от средните за Европа", казва той.
Оказва се, че проблемите на VW започват да се трупат още в ерата на Фердинанд Пиех, която някои смятат за златната ера на концерна, а дизелгейт със сигурност оказа значителен натиск върху компанията.
В началото на 2020 година от VW заявиха, че този скандал е струвал на компанията приблизително 31.3 милиарда евро. Проблеми със пускането в серийно производство на Golf Mk VIII и ID.3 и свързаните с тях модели също навредиха на имиджа на групата през последните години.
Планът на Оливър Блуме за съкращаване на разходите сега беше подкрепен и от Гунар Килиан, шеф на HR отдела. Искането на синдиката за 7% увеличение на заплатите беше отхвърлено, като освен това ръководството заяви, че се предвижда намаление на заплатите с 10%.
VW също така планира да намали разходите за персонал, като намали ваканционните бонуси и отстъпките за служебни автомобили. Бонусите за лоялност също са изложени на риск и се очаква броят им да намалее драстично.
Друга цел, свързана с намаляване на разходите, е да се извлече максимална полза от демографската крива, като не се запълват свободни работни места, когато по-възрастните работници се пенсионират. До какво ще доведът всички тези стъпки, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Даааа
Коментиран от #4
10:14 06.11.2024
2 тъй шъй
10:16 06.11.2024
3 ДрайвингПлежър
10:17 06.11.2024
4 да ама не
До коментар #1 от "Даааа":
Те си признават, че от десетилетия водят марката към провал, наш клавишен анализатор казва, че е от санкциите, даже било елементарно.Коментиран от #6, #7, #8
10:22 06.11.2024
5 Ххсзхзсхз
Няма ли да има нещо за подобряване на качеството и надеждността и на крайните цени, за да се стимулират продажбите? Продажбите ви са спаднали с 8 процента все пак не поради високите ви разходи за труд, а защото клиентите не виждат смисъл да плащат за тези високи разходи за труд.
Ама, да се опраат. Не мога да ги мисля и тях...
10:24 06.11.2024
6 Клавишният
До коментар #4 от "да ама не":
анализатор е мн в час. Когато от ВВ използваха руски въздух те буквално летяха.10:28 06.11.2024
7 Даааа
До коментар #4 от "да ама не":
Да от години е така и те нищо не правят, хахаха ти какво очакваш да кажат, н...... е с тези мерки и силите ни стигнаха до тук...колко си п....т.10:42 06.11.2024
8 ДрайвингПлежър
До коментар #4 от "да ама не":
А ти да си чувал за политическа коректност? Един от основните проблеми е, че се плюнчат на правителството, защото винаги си били глезениците на властта. Ако ще да фалират няма да кажат и дума, която не е угодна на Канцлера.Проблемите им започнаха когато решиха да следват зелените политики - даже вместо да се обединят с други брандове, които надигнаха глас ВАГ обясняваше, че смело ще върви към електрификация защото зеленото е бъдещето. Е... може и да е, ама няма да е тяхното!
Нещата изцяло се офекалиха след като суровините и електричеството скочи в пъти заради санкциите.
11:16 06.11.2024