6 Ноември, 2024 10:06 1 035 8

Шефът на Volkswagen: От десетилетия вървим към катастрофа

  • volkswagen-
  • криза

Оливър Блуме описва проблемите, довели до кризата

Шефът на Volkswagen: От десетилетия вървим към катастрофа - 1

Определението, че Volkswagen преминава през трудни времена е много меко казано. Германският автомобилен производител се намира в безпрецедентна клриза, а последните фнансови резултати на концерна предизвикват сериозно безпокойство и сред акционерите.

Печалбата след данъци спадна с цели 63.7% през третото тримесечие, а продажбите паднаха с 8.3%. През първите девет месеца на тази година печалбите са намалели с 30.7%, а продажбите - с 4.4%.

Изпълнителният директор Оливър Блуме е убеден, че причините за проблемите не са непосредствени. Близкото минало на концерна застига германския автомобилен гигант и в момента му нанася съкрушителен удар.

Говорейки пред вестник Bild, шефът на Volkswagen обвини за спада на продажбите в Европа и слабите резултати в Китай „продължителните структурни проблеми на компанията“.

Блуме вярва, че вторият по големина производител на автомобили в света трябва значително да намали разходите за да се справи със ситуацията. "Разходите за труд в Германия са повече от два пъти по-високи от средните за Европа", казва той.

Оказва се, че проблемите на VW започват да се трупат още в ерата на Фердинанд Пиех, която някои смятат за златната ера на концерна, а дизелгейт със сигурност оказа значителен натиск върху компанията.

В началото на 2020 година от VW заявиха, че този скандал е струвал на компанията приблизително 31.3 милиарда евро. Проблеми със пускането в серийно производство на Golf Mk VIII и ID.3 и свързаните с тях модели също навредиха на имиджа на групата през последните години.

Планът на Оливър Блуме за съкращаване на разходите сега беше подкрепен и от Гунар Килиан, шеф на HR отдела. Искането на синдиката за 7% увеличение на заплатите беше отхвърлено, като освен това ръководството заяви, че се предвижда намаление на заплатите с 10%.

VW също така планира да намали разходите за персонал, като намали ваканционните бонуси и отстъпките за служебни автомобили. Бонусите за лоялност също са изложени на риск и се очаква броят им да намалее драстично.

Друга цел, свързана с намаляване на разходите, е да се извлече максимална полза от демографската крива, като не се запълват свободни работни места, когато по-възрастните работници се пенсионират. До какво ще доведът всички тези стъпки, предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Даааа

    8 4 Отговор
    Цялата тази криза е откакто започна войната.Тези санкции който наложиха, ето го резултата.Не са им проблем работниците, а скъпите суровини.Елементарно.

    Коментиран от #4

  • 2 тъй шъй

    11 0 Отговор
    Хвърляха се да правят даунсайзинг с ТСИ-та-провал. ДСГ-то проблемно, поне преди. Даже и дизелите от чугун на алуминии минаха и нови проблеми. Чудеса при електрокарите натвориха. Хибридите и те с кусури. Мятане, хвърляне напред, назад- резултат- даунсайзинг на марката, като Форд и Опел.
  • 3 ДрайвингПлежър

    12 0 Отговор
    Да бе да... а това, че започнахте да предлагате каруци на безумни цени и че завихте и вложихте милиарди в електрификация разчитайки на държавни субсидии да я движат докато потребителите са все още против масовото навлизане на ел...
  • 4 да ама не

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Даааа":

    Те си признават, че от десетилетия водят марката към провал, наш клавишен анализатор казва, че е от санкциите, даже било елементарно.

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 5 Ххсзхзсхз

    5 0 Отговор
    Само приказки за намаляване на разходите, т.е. продължават да гледат "счетоводно" на нещата. Това, другари висши меринджеи, всъщност е същината на проблемите ви - проектирате и произвеждате автомобили по екселски таблици за приходите и разходите.

    Няма ли да има нещо за подобряване на качеството и надеждността и на крайните цени, за да се стимулират продажбите? Продажбите ви са спаднали с 8 процента все пак не поради високите ви разходи за труд, а защото клиентите не виждат смисъл да плащат за тези високи разходи за труд.

    Ама, да се опраат. Не мога да ги мисля и тях...
  • 6 Клавишният

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "да ама не":

    анализатор е мн в час. Когато от ВВ използваха руски въздух те буквално летяха.
  • 7 Даааа

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "да ама не":

    Да от години е така и те нищо не правят, хахаха ти какво очакваш да кажат, н...... е с тези мерки и силите ни стигнаха до тук...колко си п....т.
  • 8 ДрайвингПлежър

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "да ама не":

    А ти да си чувал за политическа коректност? Един от основните проблеми е, че се плюнчат на правителството, защото винаги си били глезениците на властта. Ако ще да фалират няма да кажат и дума, която не е угодна на Канцлера.
    Проблемите им започнаха когато решиха да следват зелените политики - даже вместо да се обединят с други брандове, които надигнаха глас ВАГ обясняваше, че смело ще върви към електрификация защото зеленото е бъдещето. Е... може и да е, ама няма да е тяхното!
    Нещата изцяло се офекалиха след като суровините и електричеството скочи в пъти заради санкциите.