Stellantis, четвъртият по големина производител на автомобили в света, е изправен пред предизвикателството да изпълни строгите цели на Европейския съюз за емисиите на автомобилния парк. За да избегне големи глоби, компанията планира да намали производството на бензинови и дизелови автомобили в полза на електромобили.
Целите на ЕС за емисиите на автомобилните паркове ще станат значително по-строги през 2025 г., като ще изискват от автомобилните производители да намалят средните си емисии с 19%. На компаниите, които не успеят да постигнат целта, ще бъдат наложени глоби в размер на 95 евро на грам на автомобил.
Решението на Stellantis да пренасочи производството си към електрически превозни средства е продиктувано от финансовите санкции, свързани с превишаването на целите за емисиите. Въпреки че автомобилите на бензин и дизел все още предлагат по-високи маржове на печалба, потенциалните глоби са твърде значителни, за да бъдат пренебрегнати.
Преминаването към електрически превозни средства ще бъде сериозно предизвикателство за Stellantis, тъй като компанията трябва да инвестира значителни средства в научноизследователска и развойна дейност, както и да изгради своята инфраструктура за зареждане. Преминаването към електрически превозни средства обаче е от съществено значение за постигането на амбициозните цели на ЕС в областта на климата.
Целите на ЕС за емисиите на автомобилните паркове ще продължат да се затягат през следващите години, което ще направи изпълнението им още по-голямо предизвикателство за производителите на автомобили. През 2030 г. целта ще бъде допълнително намалена до 49,5 г/км, а до 2035 г. всички нови автомобили, продавани в Европа, трябва да бъдат електрически.
Макар че ЕС ще позволи използването на ДВГ, работещи със синтетично гориво или водород, инфраструктурата за тези алтернативни горива все още не е разработена. Това означава, че през следващите години електрическите превозни средства ще бъдат доминиращият избор за купувачите на нови автомобили в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 провинциалист
Коментиран от #4
16:07 22.10.2024
2 Няма лошо , ще фалират отново!
16:08 22.10.2024
3 тъй шъй
16:13 22.10.2024
4 Вальо
До коментар #1 от "провинциалист":
Марките и имената се пишат на родния език от която произлиза съответното име. За пример Стара Планина не се казва или пише Old Mountain на английски а се пише Stara Planina. И Audi се казва Алуди ама никой не го пише на български.Коментиран от #6
16:14 22.10.2024
5 Тоз
Коментиран от #7
16:28 22.10.2024
6 провинциалист
До коментар #4 от "Вальо":
За тебе уточнявам - на български език е редно имената да се пишат на кирилица, което няма връзка с това дали се превеждат или не (а че не се превеждат, мисля е ясно).Коментиран от #10
16:37 22.10.2024
7 провинциалист
До коментар #5 от "Тоз":
Сигурно си от безродниците. Мога да ти кажа по-разбираемо за теб, иф ю донт уонт ту юз йор мадъ ленгуич, джъз донт енд бе хапи, ви лив ин ъ фри кънтри.16:39 22.10.2024
8 Като мен
Коментиран от #9
16:43 22.10.2024
9 Италиянско бижу
До коментар #8 от "Като мен":
Алфа Ромео,една от перлите в короната на Стелантис.04:43 23.10.2024
10 Тука не ти е русия
До коментар #6 от "провинциалист":
Няма такъв регламент в България. Автора много правилно си го пише на латинеца, както е.Закон регламентиращ изписването на имената на кирилица има само в русия
Коментиран от #12
07:37 23.10.2024
11 Будител
13:48 23.10.2024
12 Будител
До коментар #10 от "Тука не ти е русия":
Ти първо се научи да пишеш, а после ръси мозък...ЛАТИНИЦА...13:50 23.10.2024