Ново проучване показа, че търговците на автомобили, започнаха да продават електрически автомобили в наличност с големи отстъпки, понякога достигащи над 50%, оказват значително влияние върху цените на употребяваните електромобили.
В изследването се посочва, че електрически автомобили с малък пробег, като Nissan Leaf и Opel Mokka Electric, могат да бъдат закупени по-евтино от техните бензинови събратя с подобен пробег благодарение на съществуващите стимули.
Така във Великобритания някои търговци продават Nissan Leaf от 2022 година с пробег от 2 000 км за 16 000 евро, което е с 54% по-малко от цената му според каталога за оценка на застрахователните компании.
Резкият спад в цените на почти новите електрически автомобили идва на фона на усилията на автомобилните производители да увеличат продажбите на нови електрически автомобили, за да постигнат поставените си цели за емисии и по този начин да избегнат високи глоби.
Големите производители също постепенно въвеждат атрактивни стимули за увеличаване на продажбите на техните електрически модели. Skoda, например, в момента предлага лизингово финансиране с 0% лихва за новия Enyaq.
Автомобилните производители също започнаха да намаляват доставките на хибридни превозни средства, за да постигнат целите за продажби на електрически превозни средства. Според шефа на Vertu Motors Робърт Форестър това се отразява на акциите на търговеца на автомобили.
Статистически са необходими средно 46 дни, за да се продаде електрическа кола на възраст от шест до 12 месеца, докато еквивалентна бензинова кола ще намери нов собственик след 33 дни, така че намаляването на ценовата бариера е ключово.
Електрическите автомобили на възраст от три до четири години (които са много по-достъпни) отнемат средно 31 дни за продажба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карате кид оригинала
Коментиран от #12
10:32 25.10.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 АБВ
10:49 25.10.2024
7 Кико
Коментиран от #10
10:53 25.10.2024
8 Генчо
Коментиран от #16
10:54 25.10.2024
9 Кико
До коментар #3 от "АлкоИкона":
Бих прочел "електробили" като електродебили, ама нали всеки има право на мнение, та не настоявам особено на тоя прочит...😉😂10:55 25.10.2024
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Кико":
Къде продават такива двегодишни коли с пробег 80км на месец🤔❓❗Коментиран от #17
10:57 25.10.2024
11 Име
10:59 25.10.2024
12 Мммммм
До коментар #1 от "карате кид оригинала":
Така е, това щях да напиша и аз. Проблема за ниските продажби не е в електрическите коли, а в скъпия ток и малкото зарядни. Когато цената на 100 километра ти е същата, като на бензин, никой не купува, само за да обере негативите за бавното зареждане. Когато излезе по-евтино на електрически автомобили, ще се купуват. Но системата е направена да излизат скъпо, за това е така. А иначе проблема не е ел. колите. В Норвегия 97 процента от новите продадени коли са ел, защото хората имат скъп бензин и евтин ток, скъпи бензинови коли и по-евтини ел коли. Имат зарядна мрежа от 9 хиляди зарядни из държавата, като също голяма част имат и вкъщи. А студеното не е никакъв проблем.Коментиран от #15
11:00 25.10.2024
13 Пет лъжи...
Да обобщя, батерията на една ел. кола държи само 5 години, а смяната с нова е равна на купуването на нова кола. После, КПДто на батерията държи само до 35% при температури под нула градуса от декларираните от производителя -> съдилищата в Германия са задръстени от жалби. Друго, ел. колите сериозно рушат пътната настилка, защото са два пъти по-тежки от тези с ДВГ. Още, ел. колите от бюджетен клас едва минават 200 километра при температури над нула градуса и то без включена термопомпа. После, никой не може да застрахова ел. автомобил , защото някои от тях опожаряват на 20 метра от тях всичко що гори. И не на последно място: афтърмаркет за ел. коли на практика НЯМА!
Коментиран от #18, #34
11:01 25.10.2024
14 Ония с фордо
Та така , каква полза имам от електричната?
11:50 25.10.2024
15 Хзсхзхсзк
До коментар #12 от "Мммммм":
Е, то като няма риба и ракът е риба. Като няма хляб, ще ядеш пасти независимо дали ти харесват или не.По логиката, че само да оправят инфраструктурата и цените и всичко ще е наред, може да се каже, че само да оправят летищата и да намалят цените на самолетите и направо ще започнем да летим, вместо да караме коли
Коментиран от #22
11:53 25.10.2024
16 Ти си
До коментар #8 от "Генчо":
Колега в ЕП всички са лобисти - от където им пълнят касичката натам въртят платната без значение дали има вятър в тая посока.. ....11:54 25.10.2024
17 Кико
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
В статията, която очевидно не си прочел, ясно е написано: " във Великобритания някои търговци продават Nissan Leaf от 2022 година с пробег от 2 000 км за 16 000 евро, което е с 54% по-малко от цената му според каталога за оценка на застрахователните компании."Отиваш в Британия и си купуваш такава кола, ако не намериш - съдиш автора на статията за подвеждащата информация😉
Коментиран от #23
12:09 25.10.2024
18 Забравил си
До коментар #13 от "Пет лъжи...":
Забравил си да споменеш че при всяко ускорение, батериите излъчват радиация която стопява топките на този който кара и облъчва пешеходците. Батериите са изключително токсични и при попадане в подпочвени води могат да изтровят цял град. Хайде като се запали ще запали 20-30 автомобила покрай него, но ако батерията не бъде угасена навреме и се взриви може да събори половин квартал! Невъзможно е всички автомобили да са електрически, защото ако само в София се включат едновременно 1 милион автомобила на 250 kW зареждане, няма да стигне цялата енергия произвеждана в Европа и ще се срине цялата европейска електрическа мрежа. Да не говорим за абсолютната невъзможност дори част от материалите на батериите да се рециклират. Това са само част от проблемите, които никога няма да могат да бъдат решениКоментиран от #26
12:11 25.10.2024
19 Макробиолог
Коментиран от #20
12:14 25.10.2024
20 точ
До коментар #19 от "Макробиолог":
в 10-ката12:24 25.10.2024
21 Митбъстър=идиот
12:26 25.10.2024
22 Мммммм
До коментар #15 от "Хзсхзхсзк":
Ами да де. По тази причина се карат ДВГ коли в Европа, а не електрически! Защото е по-евтино на бензин. Ако е по-евтино на ток, ще се кара на ток. А не че никой не иска електрически!Коментиран от #24
13:05 25.10.2024
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Кико":
Чел съм статията!Но "някой търговци..." е нещо като ,
"Една жена на пазара каза..." ❗
Сещаш ли се, че щом търговецът я продава за 46% то той трябва да я е взел за 40% или това е от местата къде се продава на търг и цената може да нарастне ❗
Все неща които очевидно не са ти ясни ❕😉❗
13:14 25.10.2024
24 И кажи ми сега....
До коментар #22 от "Мммммм":
....мъдрецо кат се барнат един милион електрични напр. в София колко енергийна мощност ще изискват за 24 часа и колко , и какви мощности ще трябват , за да се осигури на мрежата това потребление ...щото само във вашите глави токът идва от контакта.Коментиран от #33
13:53 25.10.2024
25 Хахахаха
16:29 25.10.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 А в Европейската част на Дупница как е
16:38 25.10.2024
28 ЕЙ КЕЛЕМЕТА
16:53 25.10.2024
29 3333
17:33 25.10.2024
30 Дидо
Коментиран от #31, #32
17:46 25.10.2024
31 ВсичкоТок
До коментар #30 от "Дидо":
Тия ги разправяй някъде другаде. Станции в са повече от колите. А контактите са милиони.18:07 25.10.2024
32 Реално
До коментар #30 от "Дидо":
Свободни съчинения.Първо. България е с най-развитата зарядна мрежа. Имаме над 10 оператора на бързи зарядни (DC) и над 20 на AC мрежи.
Второ. Пластмасовия резервоар с високозапалима течност под задните седалки може да гръмне, не и клетки от автомобилен клас. Колата с вътрешно горене е проектирана да гори 🔥
Трето. Другия път си купи КОЛА (Long Range Tesla) ако искаш 500 магистрален пробег и 20 мин.заряд, без поддръжка, 2лв/100, 500-1000 коня (Plaid)
18:17 25.10.2024
33 Реално ⚡
До коментар #24 от "И кажи ми сега....":
⚡"50% от смущенията на енергийната система на континентална Европа са причинени от свръхпроизводството на соларен ток в България. На 9.04, поради невъзможност да балансира над 1076 мегавата, България изнесе непланирано в рамките на 1 час 900 мегавата, което доведе до проблеми с честотата на тока в цяла Европа." - в-к 24 часа⚡Освен, че поемат огромния ни излишък от ВЕИ ток, колите на ток поемат и излишъка от АЕЦ-а нощем, понеже реактора не е на шалтер да го спреш. И балансират мрежата. Бонус 3 в 1.
⚡За последните 2 години рекорден ръст на обекти в Сф и страната с автономни соларни инсталации И LFP съхранение на ток.
⚡Магистралните далекопроводи от СОЦ-а могат да поемат ЦЕЛИЯ автопарк са мине на ток
"Подмяната на парка с електромобили няма да промени съществено потреблението у нас. За една кола са необходими 75-100 киловата. Така че това няма да се отрази на електропотреблението и на енергийния баланс на страната." - Александър Николов, изп. директор на АЕЦ-Козлодуй
Коментиран от #37
18:27 25.10.2024
34 КОЕ КОЕ
До коментар #13 от "Пет лъжи...":
"600 хил. км. Добре го запомни - Шестстотин хиляди километра и 20 години живот. Батериите надживяват тенекията." - EV Clinic, Загреб, най-големият електромобилен сервиз в Европа.18:33 25.10.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Висшист
20:05 25.10.2024
37 Макробиолог
До коментар #33 от "Реално ⚡":
Реално нощем ВЕИ не произвеждат,не по малко реално -често не го правят и пред деня.Дебалансирането е именно това--ту го има ту го нема,а в БГ за разлика от Германия например производителите на ВЕИ енергия са едри риби с големи инвестиции в големи мощности.Дойчетата като по некомпетентни са инсталирани батериите по покривите на жилища и предприята т.е.со консуматорите,капиш?01:19 26.10.2024
38 Наток
07:35 26.10.2024
39 Тани
Коментиран от #43
09:54 26.10.2024
40 Истината
09:55 26.10.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Ламера
22:32 26.10.2024
43 Наток
До коментар #39 от "Тани":
Като сложиш масла филтри, дюзи, ремъци и квото се сетиш става сложно. Разхода ти е поне 25 кинта на 100 км. Къде ще сравняваш с мойте 4 лв.Коментиран от #44
07:53 27.10.2024
44 може
До коментар #43 от "Наток":
Ами защо не сметнеш и колко години ще караш единия и колко другия ? 4лв. на 100 ама някой друг път , защо не кажеш че Мерц на 10 години и 300 к е почти новавтомобил , докато електричката за същото време и километри е за смяна на батерията !19:53 29.10.2024