Ново проучване показа, че търговците на автомобили, започнаха да продават електрически автомобили в наличност с големи отстъпки, понякога достигащи над 50%, оказват значително влияние върху цените на употребяваните електромобили.
В изследването се посочва, че електрически автомобили с малък пробег, като Nissan Leaf и Opel Mokka Electric, могат да бъдат закупени по-евтино от техните бензинови събратя с подобен пробег благодарение на съществуващите стимули.
Така във Великобритания някои търговци продават Nissan Leaf от 2022 година с пробег от 2 000 км за 16 000 евро, което е с 54% по-малко от цената му според каталога за оценка на застрахователните компании.
Резкият спад в цените на почти новите електрически автомобили идва на фона на усилията на автомобилните производители да увеличат продажбите на нови електрически автомобили, за да постигнат поставените си цели за емисии и по този начин да избегнат високи глоби.
Големите производители също постепенно въвеждат атрактивни стимули за увеличаване на продажбите на техните електрически модели. Skoda, например, в момента предлага лизингово финансиране с 0% лихва за новия Enyaq.
Автомобилните производители също започнаха да намаляват доставките на хибридни превозни средства, за да постигнат целите за продажби на електрически превозни средства. Според шефа на Vertu Motors Робърт Форестър това се отразява на акциите на търговеца на автомобили.
Статистически са необходими средно 46 дни, за да се продаде електрическа кола на възраст от шест до 12 месеца, докато еквивалентна бензинова кола ще намери нов собственик след 33 дни, така че намаляването на ценовата бариера е ключово.
Електрическите автомобили на възраст от три до четири години (които са много по-достъпни) отнемат средно 31 дни за продажба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карате кид оригинала
Коментиран от #12
10:32 25.10.2024
2 Макробиолог
10:35 25.10.2024
3 АлкоИкона
Коментиран от #9
10:40 25.10.2024
4 Новичок
10:40 25.10.2024
5 Механик
И докато не се измисли алтернатива на нея, миксерите ще са просто един моден аксесоар, предназначен за шилета взели се за велики и най-вече, различни. Но с времето, шилетата ще се опарят и леко-полеко ще сивземат поука.
10:42 25.10.2024
6 АБВ
10:49 25.10.2024
7 Кико
Коментиран от #10
10:53 25.10.2024
8 Генчо
Коментиран от #16
10:54 25.10.2024
9 Кико
До коментар #3 от "АлкоИкона":
Бих прочел "електробили" като електродебили, ама нали всеки има право на мнение, та не настоявам особено на тоя прочит...😉😂10:55 25.10.2024
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Кико":
Къде продават такива двегодишни коли с пробег 80км на месец🤔❓❗Коментиран от #17
10:57 25.10.2024
11 Име
10:59 25.10.2024
12 Мммммм
До коментар #1 от "карате кид оригинала":
Така е, това щях да напиша и аз. Проблема за ниските продажби не е в електрическите коли, а в скъпия ток и малкото зарядни. Когато цената на 100 километра ти е същата, като на бензин, никой не купува, само за да обере негативите за бавното зареждане. Когато излезе по-евтино на електрически автомобили, ще се купуват. Но системата е направена да излизат скъпо, за това е така. А иначе проблема не е ел. колите. В Норвегия 97 процента от новите продадени коли са ел, защото хората имат скъп бензин и евтин ток, скъпи бензинови коли и по-евтини ел коли. Имат зарядна мрежа от 9 хиляди зарядни из държавата, като също голяма част имат и вкъщи. А студеното не е никакъв проблем.Коментиран от #15
11:00 25.10.2024
13 Пет лъжи...
Да обобщя, батерията на една ел. кола държи само 5 години, а смяната с нова е равна на купуването на нова кола. После, КПДто на батерията държи само до 35% при температури под нула градуса от декларираните от производителя -> съдилищата в Германия са задръстени от жалби. Друго, ел. колите сериозно рушат пътната настилка, защото са два пъти по-тежки от тези с ДВГ. Още, ел. колите от бюджетен клас едва минават 200 километра при температури над нула градуса и то без включена термопомпа. После, никой не може да застрахова ел. автомобил , защото някои от тях опожаряват на 20 метра от тях всичко що гори. И не на последно място: афтърмаркет за ел. коли на практика НЯМА!
Коментиран от #18
11:01 25.10.2024
14 Ония с фордо
Та така , каква полза имам от електричната?
11:50 25.10.2024
15 Хзсхзхсзк
До коментар #12 от "Мммммм":
Е, то като няма риба и ракът е риба. Като няма хляб, ще ядеш пасти независимо дали ти харесват или не.По логиката, че само да оправят инфраструктурата и цените и всичко ще е наред, може да се каже, че само да оправят летищата и да намалят цените на самолетите и направо ще започнем да летим, вместо да караме коли
Коментиран от #22
11:53 25.10.2024
16 Ти си
До коментар #8 от "Генчо":
Колега в ЕП всички са лобисти - от където им пълнят касичката натам въртят платната без значение дали има вятър в тая посока.. ....11:54 25.10.2024
17 Кико
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
В статията, която очевидно не си прочел, ясно е написано: " във Великобритания някои търговци продават Nissan Leaf от 2022 година с пробег от 2 000 км за 16 000 евро, което е с 54% по-малко от цената му според каталога за оценка на застрахователните компании."Отиваш в Британия и си купуваш такава кола, ако не намериш - съдиш автора на статията за подвеждащата информация😉
Коментиран от #23
12:09 25.10.2024
18 Забравил си
До коментар #13 от "Пет лъжи...":
Забравил си да споменеш че при всяко ускорение, батериите излъчват радиация която стопява топките на този който кара и облъчва пешеходците. Батериите са изключително токсични и при попадане в подпочвени води могат да изтровят цял град. Хайде като се запали ще запали 20-30 автомобила покрай него, но ако батерията не бъде угасена навреме и се взриви може да събори половин квартал! Невъзможно е всички автомобили да са електрически, защото ако само в София се включат едновременно 1 милион автомобила на 250 kW зареждане, няма да стигне цялата енергия произвеждана в Европа и ще се срине цялата европейска електрическа мрежа. Да не говорим за абсолютната невъзможност дори част от материалите на батериите да се рециклират. Това са само част от проблемите, които никога няма да могат да бъдат решени12:11 25.10.2024
19 Макробиолог
Коментиран от #20
12:14 25.10.2024
20 точ
До коментар #19 от "Макробиолог":
в 10-ката12:24 25.10.2024
21 Митбъстър=идиот
12:26 25.10.2024
22 Мммммм
До коментар #15 от "Хзсхзхсзк":
Ами да де. По тази причина се карат ДВГ коли в Европа, а не електрически! Защото е по-евтино на бензин. Ако е по-евтино на ток, ще се кара на ток. А не че никой не иска електрически!13:05 25.10.2024
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Кико":
Чел съм статията!Но "някой търговци..." е нещо като ,
"Една жена на пазара каза..." ❗
Сещаш ли се, че щом търговецът я продава за 46% то той трябва да я е взел за 40% или това е от местата къде се продава на търг и цената може да нарастне ❗
Все неща които очевидно не са ти ясни ❕😉❗
13:14 25.10.2024