На пресконференция с европейски журналисти Флориан Хютъл подчерта: "В Германия не могат да се произвеждат "акумулаторни" автомобили на стойност от 25 до 30 хиляди евро. Всичко е свързано с нивото на заплатите и разходите за електроенергия. Тези разходи увеличават парите нужни за производство на един електромобил до неприемливо ниво." Признанието идва след огромен спад от 27 процента в продажбите на Stellantis през третото тримесечие на тази година.
Компанията Opel отскоро е собственост на концерна Stellantis, но фабриките все още се намират в Германия. Според Хютъл е трудно да се произвеждат масови (и евтини) електрически автомобили в тази страна, а и няма никакви алтернативи, за да се постигне това. В Източна Европа проблемите са много сходни. А вносът от Китай е икономически непрактичен поради наложените от ЕС бариерни мита.
Флориан Хютъл не крие опасенията си, че според него германската автомобилна индустрия има мрачни перспективи. "Без държавна подкрепа продажбите на електрически автомобили ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидиране на "батерийни" автомобили ще може да промени ситуацията. Настоящите целенасочени мерки в подкрепа на германските власти очевидно са недостатъчни."
Позицията на шефа на Opel се споделя и от най-големия автомобилен гигант - концерна Volkswagen. Три германски завода на VW са застрашени от затваряне, персоналът ще бъде незабавно уволнен или принуден да работи със значително по-ниско заплащане. Деиндустриализацията на германския автомобилен сектор ще се случи само след десетина години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЯМБОЛИЯ
Коментиран от #6, #8, #11, #18
10:28 05.11.2024
2 долу ЕС
10:29 05.11.2024
3 Егаси кефът...
Коментиран от #13
10:29 05.11.2024
4 долу ЕС
10:35 05.11.2024
5 Гост
10:39 05.11.2024
6 Некой си
До коментар #1 от "ЯМБОЛИЯ":
Ти прочете ли статията или само заглавието?Високите заплати, които не са много по-високи от заводите в Китай, и високите цени на електроенергия, които са в десетки пъти по-висока от цените на електроенергията в Китай.
Европейските "граждани" си заслужават дереджето, след като избират да ги управляват псевдополитици, които работят с перспектива не повече от три месеца.
За справка - немският министър на икономиката Хабек е по образования философ, а по професия - писател на детски книжки.
Коментиран от #14
10:40 05.11.2024
7 Ония с фордо
10:45 05.11.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Пилот на Ферари
Китайците може да не са върха при ДВГ , обаче при електрониката и електротехниката са много по напред .
Европейците настъпиха мотиката с тия електромобили . Китай ги предлага много по евтини , с много по голямо разнообразие и с по добри качество .
Европейски автомобил вече не може да се продаде на Китайския пазар . А със закриването на заводите в Русия - загубиха и половината Азиатски пазар .
Сега Мерцедес отчита 54% по малко продажби , а Фолксваген и Ауди затварят заводи !
10:56 05.11.2024
10 Така така
Колите ви са тотална леща направени от счетоводители, а не от инженери с цена на 1 апартамент за купчина пластмаса с таблет.И проблема не е само в това частите са програмирани умишлено да се развалят и износват бързо,след което се започват едни скъпи ремонти и заменяне на части които струват 2-3-5 хиляди лева и повече.Шампанско и сълзи!
Шампанското като е купите.
Сълзите са като посетите сервиза.
10:58 05.11.2024
11 Ония с фордо
До коментар #1 от "ЯМБОЛИЯ":
Когато произвеждаш даден продикт с ниски разходи за материали , енергия и труд можеш да си позволиш да продаваш на по-нисли цени от конкуренцията ! По-ниска цена незначи автоматично по-ниско качество !11:05 05.11.2024
12 ти да видиш
11:08 05.11.2024
13 Ония с фордо
До коментар #3 от "Егаси кефът...":
Колега в клипа става въпрос за електромагнитно излъчване а не за радиационно такова - изгубил си се някъде в превода .11:08 05.11.2024
14 копейка
До коментар #6 от "Некой си":
а това къде го прочете? измисли си го, за да пасне на руската пропаганда и да изкараш някоя копейка повече.Коментиран от #16
11:11 05.11.2024
15 Врачанин
11:11 05.11.2024
16 Некой си
До коментар #14 от "копейка":
Кое къде съм го прочел, драги?11:13 05.11.2024
17 Сък Май Дuk
11:38 05.11.2024
18 Загрижен
До коментар #1 от "ЯМБОЛИЯ":
Явно, ти, карайки някой 20+ немски дръгел, си мислиш, че само дойчивците правят качествени автомобили, но грешиш.Много отдавна японци, корейци, че дори и китайците не само, че не отстъпват, но и правят и по-качествени, а и по-малко скъпи коли. Немско качество е мит от поне 10, 15 години в почти всяка сфера!
11:46 05.11.2024