Минският автомобилен завод МАЗ започна да произвежда седемместни миниванове. Според ABW, позовавайки се на председателя на регионалния изпълнителен комитет на Брест Пьотр Пархомчик, автомобилният завод в Брест (Беларус) вече е произвел и в момента тества първата партида миниванове.
Известно е, че моделът е седемместен и ще се предлага както с двигател с вътрешно горене, така и с електрически двигател. Според производствените планове в бъдеще заводът ще сглобява до 10 хиляди от тези автомобили годишно.
Председателят на областния изпълнителен комитет на Брест не дава повече подробности, като повтори само, че МАЗ ще произвежда до 10 хиляди минивана годишно. Ще припомним, че това лято стана известно, че МАЗ започва производството на микробуси Gazelle, като първите комплекти за тях бяха доставени от ГАЗ.
По това време бяха обявени микробус с капацитет до 22 пътници и изцяло закрит ван с дълго междуосие и висок покрив. Освен това версията на Gazelle, която се прави в Минск се различава от тази в Нижни Новгород по логото на радиаторната решетка и емблемите LIRA на предните врати.
Локализираният 2.5-литров турбодизел със 150 конски сили се комбинира с 5-степенна механична трансмисия, докато руските газели NN се продават с шестстепенна скоростна кутия. В допълнение, китайските конкуренти на Gazelle се продават в Беларус под марката МАЗ. Това са камиони JAC и микробуси Foton. Така че няма да е изненада ако и новия ван се окаже китайско копие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Едните започват
17:30 03.12.2024
3 Браво
Коментиран от #36, #41
17:32 03.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Госあ
До коментар #1 от "Хохо Бохо":
Камаз са най големия шампион на Дакар за всички времена. Скакалците ше започнат са разтегат локуми за частите, но шасито, окачването и двигателя са Камаз. Тва е положението. Два сезона са ползвали немски двигатели, действително. Но това е нищо.Коментиран от #12, #19, #37, #53
17:36 03.12.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ХА ХА
До коментар #5 от "Госあ":
Що лъжеш, на тоя камаз само емблемата му беше руска. Четири години съм карал камаз, не ми говори.Коментиран от #14, #32
18:27 03.12.2024
13 Пуфи
18:38 03.12.2024
14 Хахаха
До коментар #12 от "ХА ХА":
Може би си карал Камаз,само че това е била китайска играчка в детската градина.19:04 03.12.2024
15 Копейка
19:08 03.12.2024
16 Един
19:10 03.12.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 джо знаещият .
19:26 03.12.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Поредната китайска сглобка
Коментиран от #26
21:30 03.12.2024
26 Посетител
До коментар #25 от "Поредната китайска сглобка":
Все пак сглобяват нещо, нали? Що не се запиташ, ние какво сглобяваме?! Не се мъчи, НИЩО! Дори тия заводи, които се изнесоха от България, някакъв краен продукт да произвеждаха? Не видиш гредата в собственото си око, тръгнал да се присмива на треската в чуждото...Коментиран от #31
22:18 03.12.2024
27 Стойчо
Аман от Съветска пропаганда
23:00 03.12.2024
28 Гост 1
До коментар #4 от "ВЪН циони$тит€ ОТ БЪЛГАРИЯ!":
От него нищо не зависи! Ние сме парламентарна република! А не президентска! Ама дали ти увира главата!00:10 04.12.2024
29 СКАКАЛЕЦА
00:49 04.12.2024
30 Хумор Сатира Забава
01:56 04.12.2024
31 Гост
До коментар #26 от "Посетител":
Не сглобяваме нищо именно заради амебите, точещи лиги по сесесере като теб и вредните и некадърни ДС/БКП отпадъци, които ви се подиграват, след като откраднаха капиталчето, а вие им се радвате...Коментиран от #40, #45
05:48 04.12.2024
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Димитър
На дали ще е нещо уникално но марките като Камаз и Маз отдавна се развиват под крилото на немските Мерцедес и МАН(VW) така че със сигурност няма да е толкова зле. Дори съм сигурен че изрязване на не нужни системи и електроника е правилният подход за бъдещето на автомобила. На дали на някой му е нужен сензор за налягане на гумите или автоматична трансмисия.Времето на тези неща свършва и Автомобила ще слезе от пиедестала на луксозните вещи и ще става практичен а не модерен. Така мисля че е правилно.
06:40 04.12.2024
34 владо
06:51 04.12.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Супер браво
До коментар #3 от "Браво":
От поточната линия слезе 100 000 ел.автомобил .Завода бе открит от Кирил Петков преди години .
В чест на него , ще има два нови модела .
,,парапетос ,,и ,,Ленка,,
07:55 04.12.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Байно
08:47 04.12.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Шердан Българов
Коментиран от #51
12:49 04.12.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Серсемин
Коментиран от #46
13:17 04.12.2024
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Никси
До коментар #44 от "Серсемин":
предишните модели нямат нищо общо със сегашните , и я съм карал стари камази и маз но е била една стара отминала епоха , сега погледни новите модели че няма нищо общо със старите масларници !!!.Коментиран от #50
13:39 04.12.2024
47 Странна работа
А индустрията с внасянето на бали с боклук ?
😁🤡
13:45 04.12.2024
48 Икономист
14:21 04.12.2024
49 Странна работа
Да има служители със залепена слушалка,които да бъдат псувани по 70пъти на ден от западняците.Ех икономика мечта ....Индустрия химера 😀
15:14 04.12.2024
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Най накрая
До коментар #42 от "Шердан Българов":
А имаш ли изобщо пари да инвестираш в нещо различно от кренвирши и хляб на промоция в Кауфланд ,и то веднъж в седмицата?🤣
15:20 04.12.2024
52 Серсемин
Коментиран от #54
15:23 04.12.2024
53 Балшой театър
До коментар #5 от "Госあ":
Разбира се другарю,важното е да си вярвате!!!15:44 04.12.2024
54 Сегашните
До коментар #52 от "Серсемин":
с тия таблети и огледала като ти изгармят понеже е бъкано с електроника , не знам после на кой гявол ще даваш д..е , ще викаш неволята там някъде на Аутобана в Трафика , но надали ще те чува и на Мазурката и Камазурката ще им отгледаш Стоповете .Коментиран от #55
16:59 04.12.2024
55 Серсемин
До коментар #54 от "Сегашните":
То сегашните ги има с таблети и електроника и без таблети и по малко електроника. Въпрос за какво ти е нужен. За шосето автомат за сечиштето 6х4 и ръчка. Имаш избор от 3000 вариации.Коментиран от #56, #58
18:12 04.12.2024
56 Серсемин
До коментар #55 от "Серсемин":
Сори, сечището18:14 04.12.2024
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Всичко което беше читаво
До коментар #55 от "Серсемин":
беше до евро 5 , но нагоре не са вече добре нещата , може да има комфорт но няма го качеството , докато при Камаз и Маз нещата бяха от зле доста зле а сега е в пълен обрат , което даже оборудване по кабини двигатели и дифренцяли ползват и части на Ман и Мерцедес от евро 5 , без много електроника , компютри ,компоненти и таблети с интеграли и диоди и чипове , което ги правят доста по надежни от сегашните съвремени камьони от западните ,които новите нямат ресурса на двигатели и агрегати като на постарите им събратя и сестри Мерцедеси и Манове , едно време в СоМат камьоните са минавали по 2млн. км. , но от евро 6 вече е гнилоч , същото е и с леките автомобили нямат КАЧЕСТВО , посочими един съвременен сегашен камьон от Запада дето е читав , здрав и надежден , нямаа освен влекачите дето возят огромни извънгабаритни това ползващи големи агрегати с много ресурс от порядъка на 750 к.с.и нагоре , но масовка все нещо проблеми ще създаде , ако си например фирмаджия с 500 камьона няма да ти пука но ако имаш само 10 броя , тогава не са така баш нещата а ще подбереш по здравото и по читаво , но за жалост с тези евро изисквания задължават фирмите да взимат не качественото , което води и до огромни раходи на фирмата !!!.Коментиран от #61, #62
19:50 04.12.2024
59 Мястото на беларусите
20:16 04.12.2024
60 Варна 3
Коментиран от #63
20:17 04.12.2024
61 Серсемин
До коментар #58 от "Всичко което беше читаво":
Кое е качеството? КаМАЗ и МАЗ ли? Честно? Ми те крадът всичко от запад. И естествено никога немогат да докарат нещо добро. В Европейската част на Русия 80% от тежката техника е от Европа. Колкото и да ти е любима Русия и нейното машиностроене всички факти са срещу тях.Коментиран от #66
21:17 04.12.2024
62 Серсемин
До коментар #58 от "Всичко което беше читаво":
:Как и защо Русия активно продължава да купува германски камиони от Mercedes и VW: Статия във фактиКоментиран от #64
21:27 04.12.2024
63 Никси
До коментар #60 от "Варна 3":
вкарай един чисто нов самосвал от Запада и един чисто нов Руски в една Мина или Кариера , а даже вземи една чисто нова Татра Феникс или нова Татра Терно-1 , и тогава в тези лоши условия на труд кой най ще издържи ще си направиш сам сметката, камьони правени за табан да работят , освен ВОЛВОТО с единичните балонни гуми с колесна формула 10х10 което е конкурент на Татра Феникс може би ,и може би си е правено само в Швеция за тази цел , а ми другите и тук Говорим за Чисто Нови от евро6 най вече!!!.Коментиран от #65, #69
21:29 04.12.2024
64 Ами купува ги защото
До коментар #62 от "Серсемин":
техните заводи масово започват да спират или фалират заради наложените им санкции , а в Беларус и в Русия те първа започва заради конкурентността на пазара с китайците и други народности , но това не означава че в Русия и Беларус икономиката им се задвижва от западни камьони а по скоро от техните си за вътрешните нужди за страни те им , които са също по патент и лиценз на Западните Автомобили , както е Китай в момента !!!.Коментиран от #67
21:38 04.12.2024
65 Серсемин
До коментар #63 от "Никси":
Никси, явно темата за камиони ти е интересна и четеш много, Татра феникс, Татра 1 едиквоси. За табан само си слушал. Най вероятно от дядо си. Най здравите камиони в кариерите по време на соца бяха Татра с муцуна с въздушно охлаждане. Пак западен.Коментиран от #71
22:04 04.12.2024
66 Никси
До коментар #61 от "Серсемин":
значи обясних ти фактите в пост 58 ако искаш пак се върни и прочети , и не че ми е толкова любима Русията , ами това от мойта практика като шофьор направих си разликата и равносметката кое е по качествено и надежно от преди и сега и кое не е качествено , харчещо с ниска пройзводителност и постоянно чупещо се , ето например да вземем един стар Камаз 55111 и езин Ман единичка Ф2000 например , колко ще натовари Камаза и колко разход ще даде за гориво и каква пройзводителност ще даде спрямо Мана който е с по голям кош на легена и по малко разход или раход кокото на камаза но пройзводителността му е три пъти повече от Камаза , сега не че новите Манове и Мерцедеси не могат да напротив но с качеството си създават свойте проблеми , което ако се замислиш Руски камьон нов сега ще даде повече пройзводителност , например вътрешни курсове в една мина или кариера , една локвичка да плисне върху некой електронен компонент на Западния камьон в мината и е до там до като не острани аварията си и по този начин оголва Багера дето го чака да го товари, а през това време Супер Маза или Камаза продължават да работят съвременните с големите кошове на гърба си , примерно ; в мината да речем имаш 8 багера и 40 самосвала тоест х 5 камьона се пада на багер , каква кубатура ще даде стар камаз с малък легенот 7м3 и стар ман слеген 21м3 и каква кубатура на работа ще даде нов камаз 21м3 със същите параметри като мана съвременния или ман като коша колкото на камаза пак 21м3 превозващи зКоментиран от #70
22:11 04.12.2024
67 Серсемин
До коментар #64 от "Ами купува ги защото":
:по патент и лиценз на Западните Автомобили: !!?? Е ми кое е по добро?Коментиран от #78
22:12 04.12.2024
68 Къса ви е паметта!!!
СМЕХ,СМЕХ.
22:27 04.12.2024
69 Уди
До коментар #63 от "Никси":
Стига с тези камЬОни бе...то бива да си шофьор, ама в час по български влизал ли си? Или руския ти стига...Коментиран от #72, #74
22:29 04.12.2024
70 Серсемин
До коментар #66 от "Никси":
Никси лягай да почиваш приятелю. Тези твоите теории "ако, ако" са далеч от практиката. Отдавна по кариери и табани няма руски камиони. А там няма изисквания за евро стандарт. Явно имат много тпи меринджеи. Така че лека нощ.22:30 04.12.2024
71 Никси
До коментар #65 от "Серсемин":
не е точно така както го описваш , Татра 148 караше баща ми едно време в мината лека му пръст и той твърдеше че често е патил от една гайка която държи носещата търба половината на шаси а другата половина каината и двигателя на тампони и там насред се олабвала даже се сцепи и търбата там , и после тежки ремонти , но аз съм карал по новия модел 815 т-2 изцяло на шаси това е модела преди да излезне Терно-1 , включването на предното , блокажите и помпата за крика бяха от дясната страна на шофьорската ми седалка и ватманката за ръчната спирачка а с една ръчка вдигаш легена , оборотомера е с по голям часовник и има парно на маслен радиятор и печка спрямо Татра 815s1,10 цилиндров V- образен двигател , Татра 148/138 са 8 цилиндрови мотори с въздушно охлаждане иТатра 111 също е 10 цилиндрова но е доста по стара една от първите модели , Татра Феникс е 6 цилиндров мотор редови с Турбокомпресор и скоростна трансмисия с малък и голям блок на предавките с половинки (бързи и бавни) скорости също , никъде не съм чел и не мие казвал дядо ми , баба ми или една леличка от пазара а ти го казвам с това което съм се сблъскал в живота като труда и мойта практика като цяло , не си мислимче съм некой льохман дето ти ги говори нещата наизуст назубрени от некой буквар , не просто ти казвам реалноста и съпоставката от мойта практика , спрямо пройзводителност , качество и надежност и от другата гледна точка !!!.Коментиран от #73, #75
22:45 04.12.2024
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Серсемин
До коментар #71 от "Никси":
Евала! Аз не се заяждам с теб. Явно са ти ясни нещата. НО... съм шокиран, че с твоя опит си убеден и се опитваш да убедиш и другите, че руския "разкош" е по добър.Коментиран от #76, #83
22:55 04.12.2024
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Серсемин
До коментар #71 от "Никси":
И последно щот наистина лягам. Най добрия соц камион беше ИФА–та, все пак е немска. Но е в по ниска тонажна категория. Ама със 130 коня мотор теглеше и ремарке. Респект.Коментиран от #79, #80
23:03 04.12.2024
76 Никси
До коментар #73 от "Серсемин":
по Западен образец обаче по евро5 а не евро 6+ и незнам си колко вече , те сигурно електокарите са евро10 категория , та разбра ли ме добре , ти не виждаш ли че новите Западни коптори не може и 200хил. км да искара , още преди да му изтече гаранцията и започват проблемите и това Нов Камйон , едно време Старите Западни Нови 200хил. км. им беше разработката само , защото имаше КАЧЕСТВО И НАПРАВЕНО ЗДРАВО С ИСТИНСКИ МАТРЕЯЛИ , а сега е найн що каже Швабина найн лоши матреяли и компоненти и то не само при камЬоните а и при Автобусите също се оплакват колеги !!!.Коментиран от #77
23:09 04.12.2024
77 Серсемин
До коментар #76 от "Никси":
И наистиа последно. Там където работя МВ 5 вече са на 1,6, а първите МВ 6 минаха мильон23:20 04.12.2024
78 Никси
До коментар #67 от "Серсемин":
това искам да ти обясня цяла вечер , нямам нищо против Съвремените нови Камйони и Автобуси но да са си със старите Двигатели и окачване и ходова част, един Мерцедес Травего е по комфортен от Мерцедес 0404 но Травегото Двигателя му не може да искара колкото на 04-ката два пъти и повече километри , или Скания Иризар и Скания Шведската Тоуринг тая с черната маска , е по здрава , повече скорости 16, по голяма устойчивот има и по голяма инерция спрямо Иризара Испанския Краз ,но в Биомет до гаранцията или 1 млн км и отива за нов но с по неустойчива с 8 скорости и бъкано с електроника , докато Шведската може и да искара двойно повече километри която е направена една идея доста по здрав Автомобил , това ти го казвам от колега запознат и работил и на двата вида Автобуси и в Биомет и тук във Волуек , при човека от с. Цръклевци как му беше името незнам който обикновено прави екскурзии !!!.23:38 04.12.2024
79 Никси
До коментар #75 от "Серсемин":
и Шкода Европа също !!!.23:42 04.12.2024
80 Никси
До коментар #75 от "Серсемин":
Лека Нощ Колега , пожелавам ти Утре Лек Път и Здрави Гуми и умната , ако не умнатавземи Русата !!!.😀😁😆😃🥳🤡🤠👍👍👍👍👍👍.
Коментиран от #81
23:49 04.12.2024
81 Серсемин
До коментар #80 от "Никси":
Мерси, да се жив и здрав. Между другото Шкода изтрола е в друга епоха.Коментиран от #82
23:56 04.12.2024
82 Никси
До коментар #81 от "Серсемин":
ааа , ти ми говориш за Ифа Саксото ли с муцуната щото мислех за W50/L60 , ооо тия старите с муцуната съм чул от баща ми че за времето са си били добри камйони спрямо Газката и Зило , Опел Блиц и Заурер , а баща ми едно време преди да отиде да работи у мината на Татра е карал у Родопа Животни от ТКЗС-то за София у Кланицата на Родопа с Зил 164 , това му е била първата работа като шофйор , а е карал курсове за Ц1 категория на Молотовка Газ51 , а доста по късно за Ди Е в Михайловград (Монтана) на Шкода ЕрТе О , а я на Витиня ДАП София Окр. 1996година на Чавдар Аквариум и Мадарка с Ремарке !!!.01:03 05.12.2024
83 Тигър
До коментар #73 от "Серсемин":
По здрави са не говори за разкош20:08 07.12.2024