МАЗ започва производство на миниванове

3 Декември, 2024 17:21 15 660 83

  • маз-
  • миниван

Моделът е седемместен и ще се предлага както с двигател с вътрешно горене, така и с електрически двигател

МАЗ започва производство на миниванове - 1

Минският автомобилен завод МАЗ започна да произвежда седемместни миниванове. Според ABW, позовавайки се на председателя на регионалния изпълнителен комитет на Брест Пьотр Пархомчик, автомобилният завод в Брест (Беларус) вече е произвел и в момента тества първата партида миниванове.

Известно е, че моделът е седемместен и ще се предлага както с двигател с вътрешно горене, така и с електрически двигател. Според производствените планове в бъдеще заводът ще сглобява до 10 хиляди от тези автомобили годишно.

Председателят на областния изпълнителен комитет на Брест не дава повече подробности, като повтори само, че МАЗ ще произвежда до 10 хиляди минивана годишно. Ще припомним, че това лято стана известно, че МАЗ започва производството на микробуси Gazelle, като първите комплекти за тях бяха доставени от ГАЗ.

По това време бяха обявени микробус с капацитет до 22 пътници и изцяло закрит ван с дълго междуосие и висок покрив. Освен това версията на Gazelle, която се прави в Минск се различава от тази в Нижни Новгород по логото на радиаторната решетка и емблемите LIRA на предните врати.

Локализираният 2.5-литров турбодизел със 150 конски сили се комбинира с 5-степенна механична трансмисия, докато руските газели NN се продават с шестстепенна скоростна кутия. В допълнение, китайските конкуренти на Gazelle се продават в Беларус под марката МАЗ. Това са камиони JAC и микробуси Foton. Така че няма да е изненада ако и новия ван се окаже китайско копие.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Едните започват

    34 15 Отговор
    Другите затварят?
  • 3 Браво

    45 24 Отговор
    Може би нова Латвия, но с друго име-примерно Путинка. Как се люлееше тая Латвия

    Коментиран от #36, #41

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Госあ

    47 33 Отговор

    До коментар #1 от "Хохо Бохо":

    Камаз са най големия шампион на Дакар за всички времена. Скакалците ше започнат са разтегат локуми за частите, но шасито, окачването и двигателя са Камаз. Тва е положението. Два сезона са ползвали немски двигатели, действително. Но това е нищо.

    Коментиран от #12, #19, #37, #53

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ХА ХА

    45 32 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Що лъжеш, на тоя камаз само емблемата му беше руска. Четири години съм карал камаз, не ми говори.

    Коментиран от #14, #32

  • 13 Пуфи

    22 7 Отговор
    Мани мани пази боже кьорав да прогледа
  • 14 Хахаха

    20 18 Отговор

    До коментар #12 от "ХА ХА":

    Може би си карал Камаз,само че това е била китайска играчка в детската градина.
  • 15 Копейка

    37 12 Отговор
    Изчакахме се другаре да направите автомобил! Можем ли да се записваме при тьотя вече и по колко ще е вноската. Костя обеща да възстанови мототехника като вземе властта и да върне чакането по 20г. За кола, за да няма задръствания. Само ние заслужилите другари ще се возим в автомобили. Като бяхме наскоро в Северна Корея много ни харесаха празните улици, народа на колелета другарете с коли.
  • 16 Един

    28 11 Отговор
    Инжинер хванал жена си да му изневерява с шофьор и създал МАЗ ,от тогава шофьорите са винаги масло,,Мазни
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 джо знаещият .

    17 16 Отговор
    Радослав е няма да се изненадам защото вече и в Европа се сглобяват Китайски автомобили . Както казват " Или ще се качите на Китайският влак или ще бъдете прегазени " . Сякаш си открил Америка след 10-15 години в цивилизованата Европа ще преобладават Китайските автомобили в момента се строят три завода ти сякаш си дошъл от друга планета и това като го казваш като откритие.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Поредната китайска сглобка

    16 11 Отговор
    Освен емблемата и колелетата нещо друго ще сглобяват ли?

    Коментиран от #26

  • 26 Посетител

    35 12 Отговор

    До коментар #25 от "Поредната китайска сглобка":

    Все пак сглобяват нещо, нали? Що не се запиташ, ние какво сглобяваме?! Не се мъчи, НИЩО! Дори тия заводи, които се изнесоха от България, някакъв краен продукт да произвеждаха? Не видиш гредата в собственото си око, тръгнал да се присмива на треската в чуждото...

    Коментиран от #31

  • 27 Стойчо

    19 20 Отговор
    Смях
    Аман от Съветска пропаганда
  • 28 Гост 1

    14 2 Отговор

    До коментар #4 от "ВЪН циони$тит€ ОТ БЪЛГАРИЯ!":

    От него нищо не зависи! Ние сме парламентарна република! А не президентска! Ама дали ти увира главата!
  • 29 СКАКАЛЕЦА

    10 2 Отговор
    браво
  • 30 Хумор Сатира Забава

    16 12 Отговор
    Отново някой Флинстоун возило за комедийни филми Абе те една тротинетка не могат да направят само локумите им големи
  • 31 Гост

    13 15 Отговор

    До коментар #26 от "Посетител":

    Не сглобяваме нищо именно заради амебите, точещи лиги по сесесере като теб и вредните и некадърни ДС/БКП отпадъци, които ви се подиграват, след като откраднаха капиталчето, а вие им се радвате...

    Коментиран от #40, #45

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Димитър

    20 11 Отговор
    Здравейте,
    На дали ще е нещо уникално но марките като Камаз и Маз отдавна се развиват под крилото на немските Мерцедес и МАН(VW) така че със сигурност няма да е толкова зле. Дори съм сигурен че изрязване на не нужни системи и електроника е правилният подход за бъдещето на автомобила. На дали на някой му е нужен сензор за налягане на гумите или автоматична трансмисия.Времето на тези неща свършва и Автомобила ще слезе от пиедестала на луксозните вещи и ще става практичен а не модерен. Така мисля че е правилно.
  • 34 владо

    22 3 Отговор
    хлапета не живели при социализма не знаят нищо а подражават на некадърни неуспели мързеливци от онези времена
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Супер браво

    20 4 Отговор

    До коментар #3 от "Браво":

    От поточната линия слезе 100 000 ел.автомобил .
    Завода бе открит от Кирил Петков преди години .
    В чест на него , ще има два нови модела .
    ,,парапетос ,,и ,,Ленка,,
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Байно

    10 5 Отговор
    Имате предвид сглобяват, а не произвеждат. След като получават комплектацията готова от производителя на съответната марка.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Шердан Българов

    9 13 Отговор
    не съм си намразил парите още за да инвестирам в покупка на РУСКИ БОКЛУК!

    Коментиран от #51

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Серсемин

    10 9 Отговор
    МАЗ – майко аз загивам! Живота ми мина с тези боклуци. Жалко че не съм се родил по късно та да се радвам повече на западните камиони. Единствения плюс на МАЗ–а беше че зимата палеше от четвърт а това беше голям плюс щото никой друг не пали без горелка или да е припалван поне четири пъти през ноща, имаше специални дежурни за това. За КаМАЗ да не говоря. Това което гледате в мрежата няма нищо общо с реалноста. Който го е карал само той знае.

    Коментиран от #46

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Никси

    10 3 Отговор

    До коментар #44 от "Серсемин":

    предишните модели нямат нищо общо със сегашните , и я съм карал стари камази и маз но е била една стара отминала епоха , сега погледни новите модели че няма нищо общо със старите масларници !!!.

    Коментиран от #50

  • 47 Странна работа

    11 6 Отговор
    Как върви производството на чушкопеците?
    А индустрията с внасянето на бали с боклук ?
    😁🤡
  • 48 Икономист

    10 6 Отговор
    А България почва производство на велосипеди 🤣🤣🤣🤣🤣
  • 49 Странна работа

    6 1 Отговор
    А у Бг-то колцентрове,да вдигат наще телефона на хазартни зависими.
    Да има служители със залепена слушалка,които да бъдат псувани по 70пъти на ден от западняците.Ех икономика мечта ....Индустрия химера 😀
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Най накрая

    4 4 Отговор

    До коментар #42 от "Шердан Българов":

    А имаш ли изобщо пари да инвестираш в нещо различно от кренвирши и хляб на промоция в Кауфланд ,и то веднъж в седмицата?
    🤣
  • 52 Серсемин

    9 3 Отговор
    Точно. Сега е още по зле. Искаш да ми кажеш че сегашните МАЗ и КаМАЗ могат да сесравняват с Мерцедес, Волво и т.н. Никакъв шанс. Това че МАН и Мерцедес им дават части и технологии няма значение.

    Коментиран от #54

  • 53 Балшой театър

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Разбира се другарю,важното е да си вярвате!!!
  • 54 Сегашните

    7 5 Отговор

    До коментар #52 от "Серсемин":

    с тия таблети и огледала като ти изгармят понеже е бъкано с електроника , не знам после на кой гявол ще даваш д..е , ще викаш неволята там някъде на Аутобана в Трафика , но надали ще те чува и на Мазурката и Камазурката ще им отгледаш Стоповете .

    Коментиран от #55

  • 55 Серсемин

    4 1 Отговор

    До коментар #54 от "Сегашните":

    То сегашните ги има с таблети и електроника и без таблети и по малко електроника. Въпрос за какво ти е нужен. За шосето автомат за сечиштето 6х4 и ръчка. Имаш избор от 3000 вариации.

    Коментиран от #56, #58

  • 56 Серсемин

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Серсемин":

    Сори, сечището
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Всичко което беше читаво

    3 2 Отговор

    До коментар #55 от "Серсемин":

    беше до евро 5 , но нагоре не са вече добре нещата , може да има комфорт но няма го качеството , докато при Камаз и Маз нещата бяха от зле доста зле а сега е в пълен обрат , което даже оборудване по кабини двигатели и дифренцяли ползват и части на Ман и Мерцедес от евро 5 , без много електроника , компютри ,компоненти и таблети с интеграли и диоди и чипове , което ги правят доста по надежни от сегашните съвремени камьони от западните ,които новите нямат ресурса на двигатели и агрегати като на постарите им събратя и сестри Мерцедеси и Манове , едно време в СоМат камьоните са минавали по 2млн. км. , но от евро 6 вече е гнилоч , същото е и с леките автомобили нямат КАЧЕСТВО , посочими един съвременен сегашен камьон от Запада дето е читав , здрав и надежден , нямаа освен влекачите дето возят огромни извънгабаритни това ползващи големи агрегати с много ресурс от порядъка на 750 к.с.и нагоре , но масовка все нещо проблеми ще създаде , ако си например фирмаджия с 500 камьона няма да ти пука но ако имаш само 10 броя , тогава не са така баш нещата а ще подбереш по здравото и по читаво , но за жалост с тези евро изисквания задължават фирмите да взимат не качественото , което води и до огромни раходи на фирмата !!!.

    Коментиран от #61, #62

  • 59 Мястото на беларусите

    6 0 Отговор
    Не е в автомобилостроенето
  • 60 Варна 3

    4 0 Отговор
    Така е, те са като руснаците. Това са копия от западноевропейски камиони.

    Коментиран от #63

  • 61 Серсемин

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "Всичко което беше читаво":

    Кое е качеството? КаМАЗ и МАЗ ли? Честно? Ми те крадът всичко от запад. И естествено никога немогат да докарат нещо добро. В Европейската част на Русия 80% от тежката техника е от Европа. Колкото и да ти е любима Русия и нейното машиностроене всички факти са срещу тях.

    Коментиран от #66

  • 62 Серсемин

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Всичко което беше читаво":

    :Как и защо Русия активно продължава да купува германски камиони от Mercedes и VW: Статия във факти

    Коментиран от #64

  • 63 Никси

    1 2 Отговор

    До коментар #60 от "Варна 3":

    вкарай един чисто нов самосвал от Запада и един чисто нов Руски в една Мина или Кариера , а даже вземи една чисто нова Татра Феникс или нова Татра Терно-1 , и тогава в тези лоши условия на труд кой най ще издържи ще си направиш сам сметката, камьони правени за табан да работят , освен ВОЛВОТО с единичните балонни гуми с колесна формула 10х10 което е конкурент на Татра Феникс може би ,и може би си е правено само в Швеция за тази цел , а ми другите и тук Говорим за Чисто Нови от евро6 най вече!!!.

    Коментиран от #65, #69

  • 64 Ами купува ги защото

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Серсемин":

    техните заводи масово започват да спират или фалират заради наложените им санкции , а в Беларус и в Русия те първа започва заради конкурентността на пазара с китайците и други народности , но това не означава че в Русия и Беларус икономиката им се задвижва от западни камьони а по скоро от техните си за вътрешните нужди за страни те им , които са също по патент и лиценз на Западните Автомобили , както е Китай в момента !!!.

    Коментиран от #67

  • 65 Серсемин

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Никси":

    Никси, явно темата за камиони ти е интересна и четеш много, Татра феникс, Татра 1 едиквоси. За табан само си слушал. Най вероятно от дядо си. Най здравите камиони в кариерите по време на соца бяха Татра с муцуна с въздушно охлаждане. Пак западен.

    Коментиран от #71

  • 66 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "Серсемин":

    значи обясних ти фактите в пост 58 ако искаш пак се върни и прочети , и не че ми е толкова любима Русията , ами това от мойта практика като шофьор направих си разликата и равносметката кое е по качествено и надежно от преди и сега и кое не е качествено , харчещо с ниска пройзводителност и постоянно чупещо се , ето например да вземем един стар Камаз 55111 и езин Ман единичка Ф2000 например , колко ще натовари Камаза и колко разход ще даде за гориво и каква пройзводителност ще даде спрямо Мана който е с по голям кош на легена и по малко разход или раход кокото на камаза но пройзводителността му е три пъти повече от Камаза , сега не че новите Манове и Мерцедеси не могат да напротив но с качеството си създават свойте проблеми , което ако се замислиш Руски камьон нов сега ще даде повече пройзводителност , например вътрешни курсове в една мина или кариера , една локвичка да плисне върху некой електронен компонент на Западния камьон в мината и е до там до като не острани аварията си и по този начин оголва Багера дето го чака да го товари, а през това време Супер Маза или Камаза продължават да работят съвременните с големите кошове на гърба си , примерно ; в мината да речем имаш 8 багера и 40 самосвала тоест х 5 камьона се пада на багер , каква кубатура ще даде стар камаз с малък легенот 7м3 и стар ман слеген 21м3 и каква кубатура на работа ще даде нов камаз 21м3 със същите параметри като мана съвременния или ман като коша колкото на камаза пак 21м3 превозващи з

    Коментиран от #70

  • 67 Серсемин

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Ами купува ги защото":

    :по патент и лиценз на Западните Автомобили: !!?? Е ми кое е по добро?

    Коментиран от #78

  • 68 Къса ви е паметта!!!

    1 1 Отговор
    Айде сега първо вноски по 1500 лв.(при100лв.заплата) и след 20 години ще си вземете мечтания МАЗ.
    СМЕХ,СМЕХ.
  • 69 Уди

    2 1 Отговор

    До коментар #63 от "Никси":

    Стига с тези камЬОни бе...то бива да си шофьор, ама в час по български влизал ли си? Или руския ти стига...

    Коментиран от #72, #74

  • 70 Серсемин

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "Никси":

    Никси лягай да почиваш приятелю. Тези твоите теории "ако, ако" са далеч от практиката. Отдавна по кариери и табани няма руски камиони. А там няма изисквания за евро стандарт. Явно имат много тпи меринджеи. Така че лека нощ.
  • 71 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Серсемин":

    не е точно така както го описваш , Татра 148 караше баща ми едно време в мината лека му пръст и той твърдеше че често е патил от една гайка която държи носещата търба половината на шаси а другата половина каината и двигателя на тампони и там насред се олабвала даже се сцепи и търбата там , и после тежки ремонти , но аз съм карал по новия модел 815 т-2 изцяло на шаси това е модела преди да излезне Терно-1 , включването на предното , блокажите и помпата за крика бяха от дясната страна на шофьорската ми седалка и ватманката за ръчната спирачка а с една ръчка вдигаш легена , оборотомера е с по голям часовник и има парно на маслен радиятор и печка спрямо Татра 815s1,10 цилиндров V- образен двигател , Татра 148/138 са 8 цилиндрови мотори с въздушно охлаждане иТатра 111 също е 10 цилиндрова но е доста по стара една от първите модели , Татра Феникс е 6 цилиндров мотор редови с Турбокомпресор и скоростна трансмисия с малък и голям блок на предавките с половинки (бързи и бавни) скорости също , никъде не съм чел и не мие казвал дядо ми , баба ми или една леличка от пазара а ти го казвам с това което съм се сблъскал в живота като труда и мойта практика като цяло , не си мислимче съм некой льохман дето ти ги говори нещата наизуст назубрени от некой буквар , не просто ти казвам реалноста и съпоставката от мойта практика , спрямо пройзводителност , качество и надежност и от другата гледна точка !!!.

    Коментиран от #73, #75

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Серсемин

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "Никси":

    Евала! Аз не се заяждам с теб. Явно са ти ясни нещата. НО... съм шокиран, че с твоя опит си убеден и се опитваш да убедиш и другите, че руския "разкош" е по добър.

    Коментиран от #76, #83

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Серсемин

    3 0 Отговор

    До коментар #71 от "Никси":

    И последно щот наистина лягам. Най добрия соц камион беше ИФА–та, все пак е немска. Но е в по ниска тонажна категория. Ама със 130 коня мотор теглеше и ремарке. Респект.

    Коментиран от #79, #80

  • 76 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #73 от "Серсемин":

    по Западен образец обаче по евро5 а не евро 6+ и незнам си колко вече , те сигурно електокарите са евро10 категория , та разбра ли ме добре , ти не виждаш ли че новите Западни коптори не може и 200хил. км да искара , още преди да му изтече гаранцията и започват проблемите и това Нов Камйон , едно време Старите Западни Нови 200хил. км. им беше разработката само , защото имаше КАЧЕСТВО И НАПРАВЕНО ЗДРАВО С ИСТИНСКИ МАТРЕЯЛИ , а сега е найн що каже Швабина найн лоши матреяли и компоненти и то не само при камЬоните а и при Автобусите също се оплакват колеги !!!.

    Коментиран от #77

  • 77 Серсемин

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Никси":

    И наистиа последно. Там където работя МВ 5 вече са на 1,6, а първите МВ 6 минаха мильон
  • 78 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Серсемин":

    това искам да ти обясня цяла вечер , нямам нищо против Съвремените нови Камйони и Автобуси но да са си със старите Двигатели и окачване и ходова част, един Мерцедес Травего е по комфортен от Мерцедес 0404 но Травегото Двигателя му не може да искара колкото на 04-ката два пъти и повече километри , или Скания Иризар и Скания Шведската Тоуринг тая с черната маска , е по здрава , повече скорости 16, по голяма устойчивот има и по голяма инерция спрямо Иризара Испанския Краз ,но в Биомет до гаранцията или 1 млн км и отива за нов но с по неустойчива с 8 скорости и бъкано с електроника , докато Шведската може и да искара двойно повече километри която е направена една идея доста по здрав Автомобил , това ти го казвам от колега запознат и работил и на двата вида Автобуси и в Биомет и тук във Волуек , при човека от с. Цръклевци как му беше името незнам който обикновено прави екскурзии !!!.
  • 79 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Серсемин":

    и Шкода Европа също !!!.
  • 80 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Серсемин":

    Лека Нощ Колега , пожелавам ти Утре Лек Път и Здрави Гуми и умната , ако не умната
    вземи Русата !!!.😀😁😆😃🥳🤡🤠👍👍👍👍👍👍.

    Коментиран от #81

  • 81 Серсемин

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "Никси":

    Мерси, да се жив и здрав. Между другото Шкода изтрола е в друга епоха.

    Коментиран от #82

  • 82 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "Серсемин":

    ааа , ти ми говориш за Ифа Саксото ли с муцуната щото мислех за W50/L60 , ооо тия старите с муцуната съм чул от баща ми че за времето са си били добри камйони спрямо Газката и Зило , Опел Блиц и Заурер , а баща ми едно време преди да отиде да работи у мината на Татра е карал у Родопа Животни от ТКЗС-то за София у Кланицата на Родопа с Зил 164 , това му е била първата работа като шофйор , а е карал курсове за Ц1 категория на Молотовка Газ51 , а доста по късно за Ди Е в Михайловград (Монтана) на Шкода ЕрТе О , а я на Витиня ДАП София Окр. 1996година на Чавдар Аквариум и Мадарка с Ремарке !!!.
  • 83 Тигър

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Серсемин":

    По здрави са не говори за разкош