Китайската компания General New Energy (GNE) представи прототип на перспективна литиево-сярна батерия с рекордна плътност на съхранение на енергия от 700 Wh/kg. Това е повече от три пъти повече от възможностите на средната литиево-йонна батерия. Литиево-серните батерии също са безопасни за употреба и съдържат по-малко редки суровини. Остава само да изчакаме масовото производство на чудодейните батерии, но кога ще се случи това, все още не е известно.
General New Energy е основана през 2022 г. на базата на международна група учени, ръководена от изследовател от Китай. Компанията разполага със собствени производствени мощности и възнамерява сама да произвежда обещаващите батерии. Заявената рекордна енергийна плътност на прототипа на литиево-сярната батерия от 700 Wh/kg бледнее в сравнение с перспективите му за постигане на енергийна плътност от 2600 Wh/kg, което е особено важно за развитието на електрическата мобилност.
Литиево-серни батерии се разработват от много известни компании и старъпи. Това обаче са трудни за изработка батерии за изследователите. Серните съединения имат ниска проводимост и това намалява мощността на литиево-серните батерии. Също така серните и литиевите съединения повишават вискозитета на електролитите, което намалява електрическата проводимост и дори води до свиване на батериите, което заплашва тяхното физическо унищожаване.
Учените от GNE обаче работят усилено, за да създадат компенсиращи сярата добавки за електролити и покрития за катоди, които използват сяра, докато анодите на литиево-серните батерии все още се правят от метален литий. За щастие вече има напредък. Литиево-серните батерии представляват интерес за много производители на електромобили, но като всяка нова технология, тя все още е скъпа, но новият тип батерии има перспективи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ахахах
Коментиран от #7, #8
11:17 25.10.2024
2 Зевс
Коментиран от #5, #13, #25
11:20 25.10.2024
3 мхм
Коментиран от #6, #10
11:20 25.10.2024
4 Ония с фордо
11:25 25.10.2024
5 Е па крадат
До коментар #2 от "Зевс":
Разработена в университета "Монаш" в Мелбърн, новосъздадената конструкция на Li-S батерията предлага впечатляващ набор от предимства пред традиционните литиево-йонни батерии, които всички познаваме11:26 25.10.2024
6 име
До коментар #3 от "мхм":
Що, бе, събирането на пари на етап "фантазиите на мошенника" си е напълно демократично и законно. В САЩ, например. Я внимавай какви ги приказваш, да не ти резнат надника от посолството.11:26 25.10.2024
7 Механик
До коментар #1 от "ахахах":
Когато китайците са имали огромна империя, градове, архитектура, технологии, централно водоснабдяване и пр. , предците на Сорос и Ротшилд са следвали един побъркан, цели 40 години в пустинята. А пък в сегашната им колония, Европа, хората са си разбивали главите с камъни и са спели с животните си в сламени колиби.Но, всяка империя си има възход и падение. Така е и с Китайската. Обаче, читавите империи имат шанса отново да се събудят, докато такива като англо-саксонската имат съдбата да рухнат и да се изгубят в пепеляка на историята.
Коментиран от #18, #20
11:27 25.10.2024
8 де факто
До коментар #1 от "ахахах":
Руснаците още се чудят как да произведат права лопата без западни чертежиКоментиран от #11, #12, #21, #37
11:29 25.10.2024
9 БРАВО
11:29 25.10.2024
10 Механик
До коментар #3 от "мхм":
Охоо, тия са изостанали в мушенгиите. Я виж Тесла! Много шум, много пара, а едно НИ-ЩО.Няколко модела лаптопи на колела с крив волан или изобщо без такъв. И като слезат от конвейра се почват рекламациите, че се разпадат в движение. И един ръбат КИБЕР-намсиквоси, дето го чакаме от 15 години, а то го няма и няма. За модата на "стартъпите" и за това от къде произлиза, няма да говорим. Само ще споменем, че повечето от тия пирамиди (защото стартъпа е точно това) се разпадат и завличат последователите си.
Коментиран от #16
11:32 25.10.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Механик
До коментар #8 от "де факто":
Са. И без чип от украинска съдомиялна.Само дето руснаците ви прибраха космонавтите от МКС, щото напредналите САЩ не можаха.
Коментиран от #15, #19
11:34 25.10.2024
13 русия е джудже
До коментар #2 от "Зевс":
Комплекса на технологичните джуджета много ви тресе.В основата,създаването и разработването на тази батерия са отново американците.Минутата и слава на НЕразбрал отече в канала.Коментиран от #27
11:37 25.10.2024
14 Стар Тъп
Коментиран от #28
11:37 25.10.2024
15 гостгост
До коментар #12 от "Механик":
Я па ти.Американските космически капсули и ракети са поне 100 години пред руските ковчези от Съюз.Американците имат един много голям проблем с "конкурсите" за поемане на определени мисии и само това беше пречката.И защо въобще буташ Русия при космическите държави,като тя дори не е такава от 30 години насам и няма място при развитите държави ?Коментиран от #22
11:38 25.10.2024
16 Ахаха
До коментар #10 от "Механик":
Ти кога си виждал Тесла на живо, че стана "експерт"? Съчинения по картиниа.11:48 25.10.2024
17 Иво
12:00 25.10.2024
18 забрави
До коментар #7 от "Механик":
да споменеш и светлото бъдеще на блатната империя:)12:08 25.10.2024
19 Сравни разбиването на Луна-25
До коментар #12 от "Механик":
с това: Американците догониха астероида Бену, една скала 50Х50 метра отдалечен на милиони километри от Земята, снимаха го отвсякъде, накрая сондата взе проби и ги прати на Земята с капсула, а основният кораб (Озирис Рекс) отиде да гони друг астероид(Апофис) за да го изследва през 2029г. Виж също и за полета до спътника на Юпитер "Европа" със 6 тонната междупланетна станция "Клипер".12:17 25.10.2024
20 Хаха хаха ха
До коментар #7 от "Механик":
Какво стана с "Киев за три дни". За да се спаси от погром в Украйна, Путин хленчи за помощ от Ким!Коментиран от #24
12:36 25.10.2024
21 Някой
До коментар #8 от "де факто":
Така е - пробват да направят права лопата, а то все ракета, автомат или танк излиза.12:37 25.10.2024
22 Някой
До коментар #15 от "гостгост":
Да, сигурно си прав. Само дето руснаците върнаха екипажа на онова нещо на Боинг, дето се пишеше космически кораб. Щото се повреди и хората вместо 7 дена престояха 8 месеца в Космоса.До скоро американците купуваха ракетни двигатели от изостаналите руснаци.
Абе много са пред руснаците американците. Хвала тебе, че ни го припомни.
12:39 25.10.2024
23 Антиелектрика
Коментиран от #26
12:41 25.10.2024
24 Някой
До коментар #20 от "Хаха хаха ха":
Доста плоско мислене. Правиш погрешни заключения по погрешни факти. Или ти плащат за това. Дано е второто - по-добре изглежда за теб.Нищо де, вярвай си. Аха аха да паднат на копа м..., ама все не мястото си стоят.
12:42 25.10.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Сериозно?
До коментар #23 от "Антиелектрика":
"Много пъти съм писал че за да бъде електрическата кола конкурентна батерията трябва да тежи 60-70 кг и да осигурява пробег 800-1000 км с едно зареждане"Как стигна до този гениален извод? Защо според тебе е задължително електромобилите да бъдат 200-300 кг по леки от бензиновите си аналози? Сегашната Тесла модел 3 с 600 кг батерия тежи 1800 кг. Какво ще стане ако с новата батерия не тежи 1300 кг както желаеш, а тежи 1500, колкото тежи подобен бензинов автомобил?
Коментиран от #30
13:07 25.10.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Тъп и стар
До коментар #14 от "Стар Тъп":
"Предпочитам батерия с по-малка енергийна плътност, но с много повече цикли на зареждане, както и с задържане на капацитета и на заряд за много по-дълго време, което би означавало дълъг живот на батерията"Сигурен ли си? При постигане на теоретичните 2600 Wh/kg, от 100 кг евтини материали ще могат да бъде направена батерия с капацитет 260kWh с която могат да се изминат 1500 км с едно зареждане. Какъв ти е проблема, ако тази батерия Има три пъти по-кратък живот от съвременните батерии, които при тегло 500 кг изминават 500 км?
Живота на първата е три пъти по-кратък като цикли, но изминаваш същите километри. Можеш да си спестиш 2 от всеки 3 зареждания. Това е особено важно ако зареждаш от контакта. Няма да ти се налага да зареждаш на скъпи бързи зарядни станции.
Като бонус ще караш много по-лек автомобил.
13:17 25.10.2024
29 Гост
Коментиран от #31, #36
14:56 25.10.2024
30 Антиелектрика
До коментар #26 от "Сериозно?":
Напълно сериаозно. А ти си провери информацията, любимата ти ТеслЪ тежи 2800 а не 1800 кг. Капиш?!Коментиран от #32
16:04 25.10.2024
31 Тъп и стар
До коментар #29 от "Гост":
Сигурен ли си? При постигане на теоретичните 2600 Wh/kg, от 100 кг евтини материали ще могат да бъде направена батерия с капацитет 260kWh с която могат да се изминат 1500 км с едно зареждане.Тесла модел 3 с 600 кг батерия кажи 1800 кг с тази батерия от 100 кг ще тежи 1300 кг
С батерия за 3000 км ще кажи 1400кг
С батерия за 6000 км ще тежи 1600 кг колкото тежи подобен бензинов автомобил.
Колко ще тежи този бензинов автомобил с резервоар за 6000 км?
Коментиран от #33
16:05 25.10.2024
32 Лъжеш
До коментар #30 от "Антиелектрика":
Няма Тесла модел 3, която да тежи под 3000 килограма, тесльо.Тесла модел s даже тези към 5000 кг и повече. Затова изминава само 100 км с едно зареждане и разрушава пътищата от където мине с тези 5 т. Като тръгнеш да зареждаш едно денонощие Не стига да заредиш на бърза зарядна станция.
16:07 25.10.2024
33 Гост
До коментар #31 от "Тъп и стар":
420 кг,Теслю митичен.16:19 25.10.2024
34 Гост
Коментиран от #35
16:22 25.10.2024
35 Тъп и стар
До коментар #34 от "Гост":
Колко ще тежи този бензинов АВТОМОБИЛ с резервоар за 6000 км? За автомобила питам, ти си отговорил за резервоара! Все пак електромобил с 6000 км пробег ще тежи приблизително толкова колкото в момента тежи подобен бензинов автомобил. - .Вече и пробега ли няма значение? Времето за зареждане има ли? Например, че никога няма да ти се наложи да ходиш на бърза зарядна станция, зареждайки в гаража или на работното място. А ти ще трябва да се отбиеш 10 пъти на бензиностанция за 6 000 км ?
16:33 25.10.2024
36 Тъп и стар
До коментар #29 от "Гост":
Все още ли държиш наКолкото и да се напъват, енергийната плътност на петролните горива е 11,8 квтч/кг.
Коментиран от #38
16:34 25.10.2024
37 Така е
До коментар #8 от "де факто":
Като във Фащ са всичките изтекли мозъци на света. Остави краварина да ти свърши нещо...стой та гледай :)17:48 25.10.2024
38 Стига с тази енергиина плътност
До коментар #36 от "Тъп и стар":
В случая няма никакво значение. Какъв процент от тази енергийна плътност се превръща в полезна работа?Да ти каза ли? 25-30% при автомобилите. Толкова е КПД на автомобила. Това е реалното. Прочети малко литература. Та така от твоята енергийна плътност толкова полезна работа може да се свърши.
Живата клетка има многократно по високо КПД от ДВГ. А при електромобила КПД е около 70%.
09:59 28.10.2024