25 Октомври, 2024 11:14 3 837 38

Нов вид литиево-сярна батерия с рекордна енергийна плътност

  • литиево-сярна батерия-
  • електромобили

Иновацията е дело на китайците от General New Energy

Нов вид литиево-сярна батерия с рекордна енергийна плътност - 1

Китайската компания General New Energy (GNE) представи прототип на перспективна литиево-сярна батерия с рекордна плътност на съхранение на енергия от 700 Wh/kg. Това е повече от три пъти повече от възможностите на средната литиево-йонна батерия. Литиево-серните батерии също са безопасни за употреба и съдържат по-малко редки суровини. Остава само да изчакаме масовото производство на чудодейните батерии, но кога ще се случи това, все още не е известно.

General New Energy е основана през 2022 г. на базата на международна група учени, ръководена от изследовател от Китай. Компанията разполага със собствени производствени мощности и възнамерява сама да произвежда обещаващите батерии. Заявената рекордна енергийна плътност на прототипа на литиево-сярната батерия от 700 Wh/kg бледнее в сравнение с перспективите му за постигане на енергийна плътност от 2600 Wh/kg, което е особено важно за развитието на електрическата мобилност.

Литиево-серни батерии се разработват от много известни компании и старъпи. Това обаче са трудни за изработка батерии за изследователите. Серните съединения имат ниска проводимост и това намалява мощността на литиево-серните батерии. Също така серните и литиевите съединения повишават вискозитета на електролитите, което намалява електрическата проводимост и дори води до свиване на батериите, което заплашва тяхното физическо унищожаване.

Учените от GNE обаче работят усилено, за да създадат компенсиращи сярата добавки за електролити и покрития за катоди, които използват сяра, докато анодите на литиево-серните батерии все още се правят от метален литий. За щастие вече има напредък. Литиево-серните батерии представляват интерес за много производители на електромобили, но като всяка нова технология, тя все още е скъпа, но новият тип батерии има перспективи.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ахахах

    24 18 Отговор
    Китай размаза демокрацията на Ротшилд и Сорос

    Коментиран от #7, #8

  • 2 Зевс

    31 13 Отговор
    О, сорсчетата, нали Китай работеха само с крадени технологии, какво стана бре, май вече всичко ще се разработва и произвежда само там. Да не забравяме, че Китай има достъп и до евтините руски ресурси, просто няма кой да ги конкурира.

    Коментиран от #5, #13, #25

  • 3 мхм

    15 13 Отговор
    Тези "новини" ги пускайте, когато тази технология се внедри, а не на етап "фантазия" на мошеник, решил за ошмули някой и друг инвеститор. Да ги произведат, да ги тестват, да ги пуснат серийно и тогава. За тези батерии се "знае" от 2007г.

    Коментиран от #6, #10

  • 4 Ония с фордо

    10 13 Отговор
    Радо пиши за автомобили или и ти стана лобист на електрички и батерии ? Неразбра ли че на този етап а и още дълго електричната не това защото искат под натиск да ни накарат да повярвам и да си ги купуваме - насила хубост нестава .
  • 5 Е па крадат

    14 7 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    Разработена в университета "Монаш" в Мелбърн, новосъздадената конструкция на Li-S батерията предлага впечатляващ набор от предимства пред традиционните литиево-йонни батерии, които всички познаваме
  • 6 име

    7 10 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Що, бе, събирането на пари на етап "фантазиите на мошенника" си е напълно демократично и законно. В САЩ, например. Я внимавай какви ги приказваш, да не ти резнат надника от посолството.
  • 7 Механик

    21 12 Отговор

    До коментар #1 от "ахахах":

    Когато китайците са имали огромна империя, градове, архитектура, технологии, централно водоснабдяване и пр. , предците на Сорос и Ротшилд са следвали един побъркан, цели 40 години в пустинята. А пък в сегашната им колония, Европа, хората са си разбивали главите с камъни и са спели с животните си в сламени колиби.
    Но, всяка империя си има възход и падение. Така е и с Китайската. Обаче, читавите империи имат шанса отново да се събудят, докато такива като англо-саксонската имат съдбата да рухнат и да се изгубят в пепеляка на историята.

    Коментиран от #18, #20

  • 8 де факто

    11 15 Отговор

    До коментар #1 от "ахахах":

    Руснаците още се чудят как да произведат права лопата без западни чертежи

    Коментиран от #11, #12, #21, #37

  • 9 БРАВО

    9 3 Отговор
    Развитието на батериите е също важна причина електричките да поевтиняват. Новите, а от там и цената на старите.
  • 10 Механик

    13 6 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Охоо, тия са изостанали в мушенгиите. Я виж Тесла! Много шум, много пара, а едно НИ-ЩО.
    Няколко модела лаптопи на колела с крив волан или изобщо без такъв. И като слезат от конвейра се почват рекламациите, че се разпадат в движение. И един ръбат КИБЕР-намсиквоси, дето го чакаме от 15 години, а то го няма и няма. За модата на "стартъпите" и за това от къде произлиза, няма да говорим. Само ще споменем, че повечето от тия пирамиди (защото стартъпа е точно това) се разпадат и завличат последователите си.

    Коментиран от #16

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Механик

    16 8 Отговор

    До коментар #8 от "де факто":

    Са. И без чип от украинска съдомиялна.
    Само дето руснаците ви прибраха космонавтите от МКС, щото напредналите САЩ не можаха.

    Коментиран от #15, #19

  • 13 русия е джудже

    6 10 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    Комплекса на технологичните джуджета много ви тресе.В основата,създаването и разработването на тази батерия са отново американците.Минутата и слава на НЕразбрал отече в канала.

    Коментиран от #27

  • 14 Стар Тъп

    12 5 Отговор
    и то много тъп! Има и други характеристики на батериите, които са не по-малко важни, като броят на зарядните цикли и скоростта на понижаване на капацитета при изчерпване на зарядните цикли. Предпочитам батерия с по-малка енергийна плътност, но с много повече цикли на зареждане, както и с задържане на капацитета и на заряд за много по-дълго време, което би означавало дълъг живот на батерията, а това е най-важното при много високите им цени, защото висока ефективност от към заряд , но висока цена и кратък живот би означавало само едно недостъпна технология откъм цена.

    Коментиран от #28

  • 15 гостгост

    7 13 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    Я па ти.Американските космически капсули и ракети са поне 100 години пред руските ковчези от Съюз.Американците имат един много голям проблем с "конкурсите" за поемане на определени мисии и само това беше пречката.И защо въобще буташ Русия при космическите държави,като тя дори не е такава от 30 години насам и няма място при развитите държави ?

    Коментиран от #22

  • 16 Ахаха

    7 6 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Ти кога си виждал Тесла на живо, че стана "експерт"? Съчинения по картиниа.
  • 17 Иво

    3 4 Отговор
    От колко километра може да се взривява дистанционно?
  • 18 забрави

    6 7 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    да споменеш и светлото бъдеще на блатната империя:)
  • 19 Сравни разбиването на Луна-25

    5 9 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    с това: Американците догониха астероида Бену, една скала 50Х50 метра отдалечен на милиони километри от Земята, снимаха го отвсякъде, накрая сондата взе проби и ги прати на Земята с капсула, а основният кораб (Озирис Рекс) отиде да гони друг астероид(Апофис) за да го изследва през 2029г. Виж също и за полета до спътника на Юпитер "Европа" със 6 тонната междупланетна станция "Клипер".
  • 20 Хаха хаха ха

    7 11 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    Какво стана с "Киев за три дни". За да се спаси от погром в Украйна, Путин хленчи за помощ от Ким!

    Коментиран от #24

  • 21 Някой

    10 5 Отговор

    До коментар #8 от "де факто":

    Така е - пробват да направят права лопата, а то все ракета, автомат или танк излиза.
  • 22 Някой

    8 6 Отговор

    До коментар #15 от "гостгост":

    Да, сигурно си прав. Само дето руснаците върнаха екипажа на онова нещо на Боинг, дето се пишеше космически кораб. Щото се повреди и хората вместо 7 дена престояха 8 месеца в Космоса.
    До скоро американците купуваха ракетни двигатели от изостаналите руснаци.
    Абе много са пред руснаците американците. Хвала тебе, че ни го припомни.
  • 23 Антиелектрика

    7 5 Отговор
    Интересна статия. Явно разработките вървят в правилната посока, въпреки че бавно навлизат в употреба. Много пъти съм писал че за да бъде електрическата кола конкурентна батерията трябва да тежи 60-70 кг и да осигурява пробег 800-1000 км с едно зареждане.

    Коментиран от #26

  • 24 Някой

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "Хаха хаха ха":

    Доста плоско мислене. Правиш погрешни заключения по погрешни факти. Или ти плащат за това. Дано е второто - по-добре изглежда за теб.
    Нищо де, вярвай си. Аха аха да паднат на копа м..., ама все не мястото си стоят.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Сериозно?

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    "Много пъти съм писал че за да бъде електрическата кола конкурентна батерията трябва да тежи 60-70 кг и да осигурява пробег 800-1000 км с едно зареждане"

    Как стигна до този гениален извод? Защо според тебе е задължително електромобилите да бъдат 200-300 кг по леки от бензиновите си аналози? Сегашната Тесла модел 3 с 600 кг батерия тежи 1800 кг. Какво ще стане ако с новата батерия не тежи 1300 кг както желаеш, а тежи 1500, колкото тежи подобен бензинов автомобил?

    Коментиран от #30

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Тъп и стар

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Стар Тъп":

    "Предпочитам батерия с по-малка енергийна плътност, но с много повече цикли на зареждане, както и с задържане на капацитета и на заряд за много по-дълго време, което би означавало дълъг живот на батерията"


    Сигурен ли си? При постигане на теоретичните 2600 Wh/kg, от 100 кг евтини материали ще могат да бъде направена батерия с капацитет 260kWh с която могат да се изминат 1500 км с едно зареждане. Какъв ти е проблема, ако тази батерия Има три пъти по-кратък живот от съвременните батерии, които при тегло 500 кг изминават 500 км?

    Живота на първата е три пъти по-кратък като цикли, но изминаваш същите километри. Можеш да си спестиш 2 от всеки 3 зареждания. Това е особено важно ако зареждаш от контакта. Няма да ти се налага да зареждаш на скъпи бързи зарядни станции.

    Като бонус ще караш много по-лек автомобил.
  • 29 Гост

    1 2 Отговор
    Колкото и да се напъват, енергийната плътност на петролните горива е 11,8 квтч/кг.

    Коментиран от #31, #36

  • 30 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Сериозно?":

    Напълно сериаозно. А ти си провери информацията, любимата ти ТеслЪ тежи 2800 а не 1800 кг. Капиш?!

    Коментиран от #32

  • 31 Тъп и стар

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Сигурен ли си? При постигане на теоретичните 2600 Wh/kg, от 100 кг евтини материали ще могат да бъде направена батерия с капацитет 260kWh с която могат да се изминат 1500 км с едно зареждане.

    Тесла модел 3 с 600 кг батерия кажи 1800 кг с тази батерия от 100 кг ще тежи 1300 кг


    С батерия за 3000 км ще кажи 1400кг

    С батерия за 6000 км ще тежи 1600 кг колкото тежи подобен бензинов автомобил.

    Колко ще тежи този бензинов автомобил с резервоар за 6000 км?

    Коментиран от #33

  • 32 Лъжеш

    1 5 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Няма Тесла модел 3, която да тежи под 3000 килограма, тесльо.
    Тесла модел s даже тези към 5000 кг и повече. Затова изминава само 100 км с едно зареждане и разрушава пътищата от където мине с тези 5 т. Като тръгнеш да зареждаш едно денонощие Не стига да заредиш на бърза зарядна станция.
  • 33 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Тъп и стар":

    420 кг,Теслю митичен.
  • 34 Гост

    1 0 Отговор
    420 кг ще тежи резервоара.Защо ми е такъв,като 50 л. гориво се пълни за 5 минути с плащането на касата.

    Коментиран от #35

  • 35 Тъп и стар

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Колко ще тежи този бензинов АВТОМОБИЛ с резервоар за 6000 км? За автомобила питам, ти си отговорил за резервоара! Все пак електромобил с 6000 км пробег ще тежи приблизително толкова колкото в момента тежи подобен бензинов автомобил. - .

    Вече и пробега ли няма значение? Времето за зареждане има ли? Например, че никога няма да ти се наложи да ходиш на бърза зарядна станция, зареждайки в гаража или на работното място. А ти ще трябва да се отбиеш 10 пъти на бензиностанция за 6 000 км ?
  • 36 Тъп и стар

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Все още ли държиш на

    Колкото и да се напъват, енергийната плътност на петролните горива е 11,8 квтч/кг.

    Коментиран от #38

  • 37 Така е

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "де факто":

    Като във Фащ са всичките изтекли мозъци на света. Остави краварина да ти свърши нещо...стой та гледай :)
  • 38 Стига с тази енергиина плътност

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Тъп и стар":

    В случая няма никакво значение. Какъв процент от тази енергийна плътност се превръща в полезна работа?
    Да ти каза ли? 25-30% при автомобилите. Толкова е КПД на автомобила. Това е реалното. Прочети малко литература. Та така от твоята енергийна плътност толкова полезна работа може да се свърши.
    Живата клетка има многократно по високо КПД от ДВГ. А при електромобила КПД е около 70%.