Докато мнозина още се тревожат за дългото зареждане на електромобилите и китайците се чудят как да го съкратят, британска компания току-що обърна представите ни за електрическото бъдеще!
RML Group представи батерия, способна да зареди електромобил до ПЪЛЕН капацитет за смайващите 18 секунди! Това не е просто подобрение – това е технологичен пробив, който може да обезсмисли станциите за бързо зареждане и да преобърне целия автомобилен пазар наопаки!
Представете си свят, в който зареждате електромобила си толкова бързо, колкото пълните резервоара на бензинова кола. RML Group, известни с иновациите си във високопроизводителни автомобилни технологии, обявиха своята нова батерия VarEVolt.
Според компанията, не става въпрос само за рекордна скорост на зареждане, но и за способността на батерията да поддържа дълъг пробег при високи скорости. Това е мечтата на всеки собственик на електромобил и нощният кошмар на петролните компании.
Не е ясно кой ще се възползва пръв
Подробностите за технологията зад VarEVolt все още се пазят в тайна, но експерти предполагат, че става дума за комбинация от нови материали и революционна архитектура на клетъчно ниво. Въпросът, който сега вълнува всички, е: кой автомобилен гигант ще бъде първият, който ще интегрира тази технология в своите модели?
Дали това ще е Tesla, която винаги е била в челните редици на иновациите, или традиционен производител като Volkswagen или Mercedes-Benz, които отчаяно търсят начин да настигнат конкуренцията в бързината на зареждане?
Ако 18-секундното зареждане стане масов стандарт, това ще е краят на колите с ДВГ. Електромобилите ще станат несравнимо по-удобни от автомобилите с вътрешно горене. Това може да ускори драстично прехода към електрификация в световен мащаб, да свали цените и да направи пътуванията с електромобил по-безпроблемни от всякога. Петролните компании и производителите на зарядни станции вече сигурно преразглеждат стратегиите си.
Този пробив е само последният от поредица впечатляващи иновации в сферата на батериите. Наскоро учени от Oak Ridge National Laboratory в САЩ обявиха, че са разработили батерия, зареждаща се до 80% за 10 минути, а 24M Technologies работи върху батерия с пробег от 1000 мили с едно зареждане. Въпреки че остава да видим кога VarEVolt ще навлезе в масово производство, едно е сигурно: бъдещето на електромобилите е различно от това, което представляват в момента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мьрсула
ама дьржи до кауфланд и обратно, ако имате кьсмет
Коментиран от #3, #11, #30
12:40 07.07.2025
2 Вече чакам
12:44 07.07.2025
3 Така е,
До коментар #1 от "мьрсула":
до кой Кауфланд12:44 07.07.2025
4 БСТ
12:47 07.07.2025
5 Читател
12:47 07.07.2025
6 им посибълл
12:47 07.07.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Лопата Орешник
Коментиран от #42, #45
12:49 07.07.2025
9 Новичок
12:50 07.07.2025
10 604
12:51 07.07.2025
11 Механик
До коментар #1 от "мьрсула":
Да не говорим за стряскащата неграмотност в сайта.БАТЕРИЯТА не може да ЗАРЕДИ електомобил. Батерията може да бъде заредена и в последствие нейня заряд да бъда ползван от електомотор, който да задвижи електромобил.
Ама автора.... авторааааааа!
12:51 07.07.2025
12 6135
Пробег - за сега ДВГ са несравнимо по-добри. И не ми говорете, че батериите са настигнали ДВГ! Пробегът им е за сметка на няколкостотин килограма батерия. И всички пропускат становището, че ако се удвои резервоар на кола с ДВГ се постига пробег от над 2000км - нещо непостижимо за електричка.
Задържане на заряд - Отивам в планината на ски при -20С. Оставям колата на самотек и след 3 седмици паля и си тръгвам. Въпросът е колко заряд ще съхрани една електричка при подобни условия?
Коментиран от #83
12:55 07.07.2025
13 Гост
12:55 07.07.2025
14 Новичок
12:55 07.07.2025
15 ко пилот
12:55 07.07.2025
16 хаха
Супер! Това как ще се зарежда? Ако батерията е 100Квч, това са 100КВ ток в продължение на 1 час. 18 секунди са 200 пъти по-силен ток да е нужен или 20 МЕГАВАТА. Колите ще ги връзват директно към 100000 волта далекопровод или какво? Ще спират половин град, за да заредят? Ще направят зарядни със собсвен АЕЦ? Даже и за 5 минути заряд при повече от 100 зарядни едновременно работещи в София трябва поне един голям квартал да е без ток и само за тях да е мрежата- това са си пак десетки мегавати мощност.
Коментиран от #20, #22
12:59 07.07.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Читател
13:00 07.07.2025
19 Пилот на Ферари
И се монтира в автомобил .
13:07 07.07.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Слагат две батерии и едната подава ток
13:08 07.07.2025
22 регулатор
До коментар #16 от "хаха":
Ми, логически токът за зареждане ще е само ЕДНА БАТЕРИЯ. 100КВ.Ч КЪМ ТАЗИ НА АВТОМОБИЛЪТ 100КВ.Ч. В гугъл патент има някакви елементи с течен горещ електрод, горещ течен електролит, нещо такова, били свръх евтини, и бързи, и може да не са готови за автомобили, но за станции да стават.Коментиран от #36, #46
13:09 07.07.2025
23 Майтапчии
13:11 07.07.2025
24 Пилот на Ферари
Акциите на BYD Co. скочиха до рекорд, след като китайският автомобилен производител представи гама от електрически превозни средства, които според него могат да се зареждат почти толкова бързо, колкото е необходимо за зареждане на обикновен автомобил.
Новата батерия и система за зареждане на BYD са в състояние да осигурят около 400 километра (249 мили) пробег за 5 минути !!!
13:12 07.07.2025
25 НеСамо
До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":
Ама като и вдигнеш тока три пъти на литиевата батерия и ти трябва специално охлаждане щото иначе ще гръмне. Тоест предполагаемите 100 кв/ч на 24 волта, което е стандарт за масовите електрички са 4100 ампера за да я заредиш за час. Може да пробваш с 12 хил ампера да я заредиш за 15 мин, ама на втората минута ще хвръкнеКоментиран от #28
13:13 07.07.2025
26 САП
С каква зарядна ще заредиш 60kWh за 18 сек.?
В момента да заредш батерия с 60kWh за 15 мин ти трябва зарядна станция с мощност 240kW.
За да зареди същата батерия за 1 мин. ти трябва зарядна станция с мощност 3 600kW.
За време за зареждане 20 секунди на батерия с 60kWh ти трябва зарядна станция с мощност 10 800 kW.
Зарядни станции с подобна мощност могат се свържат в момента единствено към възлови подстанции за София са 10-тина такива. За подобни зарядни станции ще трябва нова инфраструктура.
13:14 07.07.2025
27 Пилот на Ферари
Само кондензаторите се зареждат толкова бързо , но пробега ще е малък .
13:14 07.07.2025
28 Пилот на Ферари
До коментар #25 от "НеСамо":
То за това почнаха да ги правят на 800 Волта .Коментиран от #29
13:16 07.07.2025
29 Еми
До коментар #28 от "Пилот на Ферари":
Те Амперите зареждат, да ще са по малко, ама пак ще трябва да са три пъти повече, а амперите греят а охлаждането е скъпиКоментиран от #37
13:17 07.07.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Трол
13:26 07.07.2025
32 Нормално
Коментиран от #41
13:29 07.07.2025
33 Прави се конвейр от кондензатори
13:29 07.07.2025
34 Удри
Коментиран от #40
13:30 07.07.2025
35 Да ама
13:31 07.07.2025
36 мафията
До коментар #22 от "регулатор":
Транспортната индустрия използва батерии с разтопена сол за електрически превозни средства поради тяхната висока енергийна плътност и характеристики за безопасност. По този начин стимулира разширяването на пазара на батерии с разтопена сол. Освен това акумулаторите с течна сол са основен компонент в енергийните системи за отдалечени райони, осигурявайки надеждно и устойчиво електрозахранване на места без достъп до мрежата. Едно от основните предимства на батериите с разтопена сол е способността им да съхраняват големи количества енергия. Това ги прави идеално решение за акумулиране в мрежов, т.е. комунален мащаб. Така те могат да помогнат за балансиране на търсенето и предлагането – и да осигурят стабилно снабдяване с енергия, дори когато възобновяемите енергийни източници не произвеждат нищо.В допълнение към високата енергийна плътност, батериите с разтопена сол и имат относително дълъг живот. За разлика от традиционните акумулатори, които се разграждат с времето и трябва да се сменят редовно, батериите с разтопена сол могат да работят десетилетия. Те могат да издържат на много цикли на зареждане и разреждане, с минимална поддръжка. Тази дълготрайност ги прави рентабилно решение за дългосрочно съхранение на енергия.
Коментиран от #55
13:36 07.07.2025
37 Пилот на Ферари
До коментар #29 от "Еми":
Разбира се , обаче 24 Волтова система не позволява толкова бързо зареждане . А и не само ампеража е важен , иначе щяха да ги правят на 12 Волта .13:41 07.07.2025
38 az СВО Победа80
Толкова за "англичаните" "направили" супер батерия!
🤣🤣🤣🤣
13:41 07.07.2025
39 Пилот на Ферари
13:42 07.07.2025
40 Пилот на Ферари
До коментар #34 от "Удри":
Ти щото си богат и всяка година си купуваш нова Тесла .Да не говорим за западните производители дето наложиха 47% мита от зор китайците да не ги фалират .
13:44 07.07.2025
41 Само питам
До коментар #32 от "Нормално":
И какво можеш да копипействаш от запада ?То за това ли искаха Ес рева за иновации и технологии от Китай ?!
13:46 07.07.2025
42 Морски
До коментар #8 от "Лопата Орешник":
Адмирации за коментара!13:52 07.07.2025
43 Госあ
13:58 07.07.2025
44 ТАЗИ БАТЕРИЯ НИЩО НЯМА ДА ПРОМЕНИ В ПАЗАРА И ПРЕДПОЧИТАНИЯТА НА ХОРАТА
Причините за слабия интерес към електромобилите е друг
13:59 07.07.2025
45 Този
До коментар #8 от "Лопата Орешник":
И при идеален случай, където тока е базплатен, кой ще даде суровините за тая батерия... Китай е основният производител и основният суровинен източник... А ако си въобразява някой, че която и да е друга държава освен Китай и Индия има капацитет за масово производство е в дълбока заблуда...13:59 07.07.2025
46 хаха
До коментар #22 от "регулатор":
Има проста сметка от физиката, която е неотменима. Ако искаш заряд 100Ah, то трябва да текат 100 ампера 1 час за зареждане или за 18 секунди като батерията от статията 20000 ампера за 18 секунди. Е, кажи как точно мрежата може да държи 20000 ампера. Това са 400 апартамента по 50 ампера при битовите потребители или 4 големи панелни блока. Ако в Люлин или Младост сложиш 100 такива коли да зареждат едновременно, взимаш тока на целия квартал.Коментиран от #49, #52
14:09 07.07.2025
47 Факти
14:18 07.07.2025
48 Препатил собственик
Основните причини за това са :
-Високия разход на километър пробег.
-В пъти по-скъпа подръжка.
-В пъти по-скъпи ремонти и време, което отнемат.
-Много скъпи резервни части.
-Висока уязвимост от метеорологични условия, ел консуматори, терен и пр.
-Висок риск при ситуации и ненадеждност.
-Може да те остави на пътя непосредствено и без индикации
Времето за зареждане се оказа най-малкия проблем.
Никога повече няма да направя грешката да купя ел. автомобил !!!
14:22 07.07.2025
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 баааги и британците
14:28 07.07.2025
51 Пилотът Гошу
14:40 07.07.2025
52 регулатор
До коментар #46 от "хаха":
Ще вземат но за 18 секунди. Просто ще го вземат от батерия бе, не схвана ли? или от маховик14:46 07.07.2025
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Кико
Така се избягват неприятни въпроси от сорта на "каква трябва да е мощността на зарядна станция, способна да напомпа батерия 50 квч / примерно/ за 18 секунди?"
/ Само за протокола, предполагаемата мощност на зарядна станция, способна да зареди 50 квч батерия за 18 секунди е.....10 мегавата... за да оценим тази стойност, нека напомня, че всеки един от блоковете на ТЕЦ Бобовдол е с мощност от 210 мвт/
А честито😂
15:11 07.07.2025
55 хаха
До коментар #36 от "мафията":
А най-сериозното предимство е, че за разлика от литиевите не се самозапалват.Проблемът на батерията в статията е просто в това, че няма как да се ползва в практически условия за автомобили при заветните 18 секунди зареждане. ОК, за жилищна сграда да съхранява ток от соларни панели, сигурно става. Ама то соларните панели нямат и те мощност да зареждат с рекламираната скорост или даже хиляда пъти под нея.
15:18 07.07.2025
56 при вас на село не знам как е , но
До коментар #53 от "демократ":
Над 80 процента от градското население живее с блокове балкони16:48 07.07.2025
57 Градински маркуч
До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":
"И се появява както винаги последната спънка- къде ги тези зарядни станции подаващи над 1 гигават? Май ги няма, а... Бързото зареждане което позволяват колите в момента при положение, че масово зарядните са до 50квт е същото като да пълниш с вода една автоцистерна с градинския маркуч..."Много правилно си се ориентирал за асоциацията с градинския маркуч. Това е класически пример за обяснение на принципите на ток, мощност, напрежение и енергия.
При електричеството мощността се измерва в киловати, а при водата аналогията е дебит с литри в час.
18:48 07.07.2025
58 Градински маркуч
До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":
Градински маркуч с дебит 50 литра в час ще напълни 50 литров казан за един час, точно както 50 kW зарядна станция ще напълни 50 киловатчаса за един час.Как с помощта на този същия маркуч можеш да напълниш 50-литров казан за 18 секунди? Елементарно - пускаш го допълни 100-литров казан и като дойде някой с 50-литров казан просто пресипваш за 18 секунди от 100-литровия.
18:49 07.07.2025
59 Градински маркуч
До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":
При тока това става с буферна батерия на зарядната станция, която зарежда 50 киловатачаса за един час с 50 kW, а после от нея се зарежда батерията на електромобила за 18 секунди 200 пъти по-бързо отколкото е отнело зареждането. 200 пъти по-голяма мощност 10 000kW, въпреки че връзката към мрежата е само 50 kW.Нещо неясно?
Коментиран от #60, #76, #77, #78
18:50 07.07.2025
60 Кико
До коментар #59 от "Градински маркуч":
Ахааааааа, значи буферната батерия зарежда 18 секундната за 18 секунди, а после се пълни само за един час с нови 50 квч? И следващият електрокар зарежда своите 50 квч пак за 18 секунди след като е чакал само един час буферната батерия да се зареди наново? Страхотна икономия на време, няма що 😂Умен си човече, умееееен, човек и в тоалетна да те заключим - и там ще намериш нещо за пийване и похапване!
/ Апропо, нещо специално за твоята интелигентност: ще успееш ли да си зададеш въпроса дали разрядът на една буферна батерия е линеен процес? Преведено за още по-умни от теб - има ли начин една заредена с 50 квч батерия да отдаде заряда си за 18 секунди? Хайде, оставям те в дълбок размисъл, като те моля да не се самонараняваш, ако все пак схванеш нещата😉/
Коментиран от #62, #63
19:52 07.07.2025
61 Група британски учени
20:08 07.07.2025
62 Градински маркуч
До коментар #60 от "Кико":
Всъщност си представи тази батерия като туба за бензин на пистата.Батерията е 4,5 kWh която засега е била прехвърлена за 40 секунди на електромобил защо 40 секунди, щом в заглавието пише 18 секунди? Ами вероятно електромобила е могъл да поеме само 400 kW, въпреки, че самата батерия може да отдава 900 kW
Нещо неясно?
Тази батерия може да бъде заредена на най-обикновен контакт шуко за един-два часа.
Представи си го като градински маркуч който пълни кофата за пет минути, за да отидеш да я изсипеш в корена на дървото за три секунди.
Коментиран от #64
20:36 07.07.2025
63 Градински маркуч
До коментар #60 от "Кико":
За обществените зарядни станции няма нужда да се ползват толкова скъпи и сложни батерии. Най-обикновена батерия в стандартен транспортер контейнер, който се превозва с стандартен товарен камион, има капацитет 9000 киловатачаса, които може да отдаде за цели два часа, а не за 18 секунди.Това означава че мощността е 4500 киловата. При разход 20kWh /100км зарежда по 22 500 километра за час. 375 км за всяка минута зареждане. Тоест спираш три пъти по една минута и минаваш 1000 км.
Колко пък големи опашки да станат на такава зарядна станция?
20:43 07.07.2025
64 Кико
До коментар #62 от "Градински маркуч":
Умниченце непоръбено, батериите не са нито бурета с вода, нито туби за паста за зъби.Попитахте нещо конкретно за линейността на процесите на разряд от една батерия към друга.
Ти се хвърли самоотвержено в склада с опаковките.
А при батериите от всякакъв клас фундаментален параметър е вътрешното съпротивление. Което е в пряка връзка и с линейността на процеса, и с температурния му режим.
Какво би казал за температурния режим, при който 50 квч се прехвърлят за 18 секунди в батерия с обем от няколко десетки кубически дециметра? Би ли сметнал процеса температурно и без кофи, баки и бидони, ако може.
Не сме в детската градина, дечко .
Та. Пресметни температурния режим!
Ако можеш. А ако не можеш / нещо, в което съм сигурен/ изпий един бидон бира в градината, белким уравновесиш маркучния си разум.
Коментиран от #67, #68, #70
22:45 07.07.2025
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Елементарно
09:03 08.07.2025
67 Градински маркуч
До коментар #64 от "Кико":
Може ли да попитам защо обиждате?Не можеше ли културно да попитате за да ви отговоря също така културно и да водим някаква смислена дискусия или целта ви е да прекратим дискусията, като изгоните дискутиращите?
09:15 08.07.2025
68 Градински маркуч
До коментар #64 от "Кико":
Като сме почнали с аналогиите с буретата и маркучите, ще продължа със същата аналогия която е разбираема за хора нямат познания по електротехника.Щом говорите за вътрешни съпротивления на батерия, очевидно имате някакви познания, но разсъждавате по инерция с остарели парадигми, че при зареждането с голяма мощност се отделя огромно количество топлина. Но да ви напомня, че бойлера с вода не се топли от мощност, а от енергия.
Тоест съпротивлението на нагревателя, тока и напрежението, както и мощността са без значение. Единственото от което се повишава температурата на водата е енергията!
Коментиран от #71
09:24 08.07.2025
69 Стратега
10:55 08.07.2025
70 анонимен
До коментар #64 от "Кико":
Само да ви предупредя,влизате в полемика с местният Мун40, наречен още електрика, тротинетка, митбъстър, латерна и т.н.Вие може да живеете в реалния свят,но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб , чете в Уикипедия и стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното,може да смята сложна лихва в Екселски таблици и знае сайтовете на енергийните борси..Къде сте тръгнали да спорите с такъв ерудит,не знам.11:11 08.07.2025
71 Кико
До коментар #68 от "Градински маркуч":
Аналогията между съпротивлението на нагревател в бойлер и вътрешното съпротивление на батерия е истинска награда за ценителите на глупостта. Бонус е и това, че дори не си се опитал да направиш термична оценка на зареждаща се за 18 секунди 50 квч батерия с размерите на куфар.Продължавай с градинските маркучи, бидоните и кеновете за бира, на никого не пречиш 😂😂😂
Коментиран от #73
12:16 08.07.2025
72 Градински маркуч
От вътрешното съпротивление на батерията зависи мощността на топлинните загуби, точно както от съпротивлението на нагревателят на бойлера зависи мощността.
Представете си, че имате бойлер с вместимост 80 литра вода. Ако в него вложите топлинна мощност от 900 киловата за 18 секунди – което е еквивалентно на пълната енергия, която би се загубила като топлина при батерия с такава мощност и време на разряд – температурата на водата ще се повиши с около 48 градуса по Целзий. Това е абсолютният максимум, при условие че 100% от енергията се превърне в топлина.
В реалност обаче, съвременните батерии имат загуби значително по-ниски от 1%, което означава, че повишението на температурата ще е под половин градус.
Коментиран от #75
12:30 08.07.2025
73 Градински маркуч
До коментар #71 от "Кико":
Следователно, опасенията за сериозно прегряване при този тип бързо разреждане са необосновани, особено ако батерията е предварително охладена.На практика топлинния капацитет на батерията поема всичката отделена топлинна енергия при зареждането. Ако желаете и сам можете да си направите тези сметки, за да потвърдите или отречете. Ако не можете, дайте вътрешното съпротивление на тази батерия и нейното тегло, за да сме максимално изчерпателни. Колкото и контраинтуитивно да е, колкото по-бързо е зареждането, от толкова по-малко охлаждане се нуждае батерията. Причината е че това бързо зареждане е постигнато именно заради постигнатото ниско вътрешно съпротивление, при което не се отделя толкова топлинна енергия, като при старите поколения батерии.
Ако желаете, с удоволствие ще обсъдим и други аспекти на темата.
Коментиран от #74
12:36 08.07.2025
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Какъв е проблемът
До коментар #78 от "кй87ъ6трхуй":
Тази батерия В такъв случай ще издържи 150 състезания, при положение че за толкова състезания ще са сменени няколко ДВГ. При състезание Това е консуматив и ако изкара 150 цикъла всички ще са щастливи! Но въпросът е защо да не изкара?Колко пъти да ви се обяснява, че загряването на батерията става от енергията, а енергията е равна на мощността по времето.
Тоест мощността е висока но времето е само 18 секунди и батерията няма време да прегрее.
Цялата батерия е само 4,5 киловатчаса, дори да има 10% загуби което е абсурдно висока стойност, изгубената енергия която се превръща в топлина е само 0,45 киловатчаса, която ще загрее батерията само с няколко градуса. Чиста физика без грам спекулация. Помолих ви да си го сметнете сами, за да си го докажете.
Ако всичко е проектирано да издържа такива токове, без да се разтопят електродите или кабелите, батерията дори няма да загрее.
Коментиран от #81
18:28 08.07.2025
80 Технически погледнато
До коментар #78 от "кй87ъ6трхуй":
Това дори не е батерия, а по-близо до кондензатор. Вероятно е LTO батерия, които не са нищо ново. Имат огромна мощност на килограм, но не и енергия на килограм, затова не стават за електромобили18:31 08.07.2025
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Милен
До коментар #12 от "6135":
А твоят акумулатор как така държи заряд да запалиш? А да си чувал за една държава на север където е предимно студено, че се карат предимно електрички. Айде иди и ги питай как така имат заряд.21:42 09.07.2025
84 Нивото на техническото
13:21 10.07.2025
85 Няма ток
16:36 11.09.2025