Шок за китайското автомобилостроене: Британци представиха батерия за електромобил, която се зарежда за... 18 секунди!

7 Юли, 2025 12:36 5 000 85

  • rml group-
  • varevolt-
  • батерия-
  • електромобил

Иновацията е дело на RML и се нарича VarEVolt

Шок за китайското автомобилостроене: Британци представиха батерия за електромобил, която се зарежда за... 18 секунди! - 1

Докато мнозина още се тревожат за дългото зареждане на електромобилите и китайците се чудят как да го съкратят, британска компания току-що обърна представите ни за електрическото бъдеще!

RML Group представи батерия, способна да зареди електромобил до ПЪЛЕН капацитет за смайващите 18 секунди! Това не е просто подобрение – това е технологичен пробив, който може да обезсмисли станциите за бързо зареждане и да преобърне целия автомобилен пазар наопаки!

Представете си свят, в който зареждате електромобила си толкова бързо, колкото пълните резервоара на бензинова кола. RML Group, известни с иновациите си във високопроизводителни автомобилни технологии, обявиха своята нова батерия VarEVolt.

Според компанията, не става въпрос само за рекордна скорост на зареждане, но и за способността на батерията да поддържа дълъг пробег при високи скорости. Това е мечтата на всеки собственик на електромобил и нощният кошмар на петролните компании.

Не е ясно кой ще се възползва пръв

Подробностите за технологията зад VarEVolt все още се пазят в тайна, но експерти предполагат, че става дума за комбинация от нови материали и революционна архитектура на клетъчно ниво. Въпросът, който сега вълнува всички, е: кой автомобилен гигант ще бъде първият, който ще интегрира тази технология в своите модели?

Дали това ще е Tesla, която винаги е била в челните редици на иновациите, или традиционен производител като Volkswagen или Mercedes-Benz, които отчаяно търсят начин да настигнат конкуренцията в бързината на зареждане?

Ако 18-секундното зареждане стане масов стандарт, това ще е краят на колите с ДВГ. Електромобилите ще станат несравнимо по-удобни от автомобилите с вътрешно горене. Това може да ускори драстично прехода към електрификация в световен мащаб, да свали цените и да направи пътуванията с електромобил по-безпроблемни от всякога. Петролните компании и производителите на зарядни станции вече сигурно преразглеждат стратегиите си.

Този пробив е само последният от поредица впечатляващи иновации в сферата на батериите. Наскоро учени от Oak Ridge National Laboratory в САЩ обявиха, че са разработили батерия, зареждаща се до 80% за 10 минути, а 24M Technologies работи върху батерия с пробег от 1000 мили с едно зареждане. Въпреки че остава да видим кога VarEVolt ще навлезе в масово производство, едно е сигурно: бъдещето на електромобилите е различно от това, което представляват в момента.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мьрсула

    59 12 Отговор
    "батерия, способна да зареди електромобил до ПЪЛЕН капацитет за смайващите 18 секунди!"

    ама дьржи до кауфланд и обратно, ако имате кьсмет

    Коментиран от #3, #11, #30

  • 2 Вече чакам

    33 5 Отговор
    Новината за батерия, която ще се зарежда за -18 секунди!
  • 3 Така е,

    24 6 Отговор

    До коментар #1 от "мьрсула":

    до кой Кауфланд
  • 4 БСТ

    35 10 Отговор
    Хм , а колко пъти ще се зарежда едва ли повече от един два пъти и след това ще сдаде багажа .
  • 5 Читател

    38 7 Отговор
    Проблема на EV не е само времето и къде да се зарежда. Най-големия проблем си остава цената и остатъчната стойност. Постоянно се говори за цикли на зареждане, но се оказва, че времето оказва своето влияние върху батерията, независимо толкова от изминатите километри. Сега в Европа, на 12 год., ДВГ започва своя втори живот, а EV там приключва.
  • 6 им посибълл

    13 11 Отговор
    Плановата икономика с две-трети държавно БВП на Китай минава България след НРБ, 20 пъти, като растеж. България пада наполовина-поне спрямо парчето от световната икономика на НРБ, а Китай си увеличава парчето 10 пъти. СССР има повече БВП на глава през 1980та година от колкото Франция, Англия и Япония..
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Лопата Орешник

    48 11 Отговор
    Първо, и за мигване на окото да се зарежда, много хора пак няма да изберат електричка. Второ, дори първото ми твърдение да е грешно и всички изберат електричка, то няма толкова много ток за всички! Трето, дори да се намери ток за всички, високото му търсене ще се отрази и ще стане толкова скъпо,че няма да има смисъл! Изобщо, хубаво е преди да изсипете някой пасквил тук , да опитате да е малко по логичен! Те хората още не могат на телефона да направят зареждането за 18 секунди, тия галфони са тръгнали колата да зареждат за толкова! Докато не овладеем ядрен синтез, просто няма как да заместим ДВГ с ток !!! Сегашният ток е мръсен! Електрическите кошове горят по 10кг въглища на 100км!

    Коментиран от #42, #45

  • 9 Новичок

    6 4 Отговор
    А Цветелина Пенкова знае ли???
  • 10 604

    8 2 Отговор
    Хахахахахя...и от къв източник.....
  • 11 Механик

    30 1 Отговор

    До коментар #1 от "мьрсула":

    Да не говорим за стряскащата неграмотност в сайта.
    БАТЕРИЯТА не може да ЗАРЕДИ електомобил. Батерията може да бъде заредена и в последствие нейня заряд да бъда ползван от електомотор, който да задвижи електромобил.
    Ама автора.... авторааааааа!
  • 12 6135

    23 4 Отговор
    Ако бих купил електричка, освен скорост на зареждане ми са важни още два параметра:
    Пробег - за сега ДВГ са несравнимо по-добри. И не ми говорете, че батериите са настигнали ДВГ! Пробегът им е за сметка на няколкостотин килограма батерия. И всички пропускат становището, че ако се удвои резервоар на кола с ДВГ се постига пробег от над 2000км - нещо непостижимо за електричка.
    Задържане на заряд - Отивам в планината на ски при -20С. Оставям колата на самотек и след 3 седмици паля и си тръгвам. Въпросът е колко заряд ще съхрани една електричка при подобни условия?

    Коментиран от #83

  • 13 Гост

    26 2 Отговор
    Скоро не беше излизала статия с "революционно" зареждане.Бях се затъжил.
  • 14 Новичок

    13 5 Отговор
    Шок за Световната икономика,индустрия,технологии и др. Ние създадохме чушкопек който работи без ток и може да пече и тикви + сланинка и те така.
  • 15 ко пилот

    11 1 Отговор
    Ако нещо е переспективно, китайците са най-добрите платежоспособни държавни планови инвеститори. Няма по голям капиталист-инвеститор от китайската държава. Изобретателите веднага ще получат оферта, и с евтини изкопаеми от държавни фирми и ток. Литиевата революция е китайско държавно субсидирана, която направи възможни новите технологии.
  • 16 хаха

    32 2 Отговор
    "RML Group представи батерия, способна да зареди електромобил до ПЪЛЕН капацитет за смайващите 18 секунди! Това не е просто подобрение – това е технологичен пробив, който може да обезсмисли станциите за бързо зареждане и да преобърне целия автомобилен пазар наопаки!"

    Супер! Това как ще се зарежда? Ако батерията е 100Квч, това са 100КВ ток в продължение на 1 час. 18 секунди са 200 пъти по-силен ток да е нужен или 20 МЕГАВАТА. Колите ще ги връзват директно към 100000 волта далекопровод или какво? Ще спират половин град, за да заредят? Ще направят зарядни със собсвен АЕЦ? Даже и за 5 минути заряд при повече от 100 зарядни едновременно работещи в София трябва поне един голям квартал да е без ток и само за тях да е мрежата- това са си пак десетки мегавати мощност.

    Коментиран от #20, #22

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Читател

    18 2 Отговор
    Статия Грета тумберг
  • 19 Пилот на Ферари

    3 4 Отговор
    Шок и ужас.... Те китайците вече са ги въвели и произвеждат . 520 kW, батерия за 12 минути ??!!
    И се монтира в автомобил .
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Слагат две батерии и едната подава ток

    5 3 Отговор
    Към електромотора другата след зареждане с ДВГ за 18 секунди стои в режим на очакване да почне да се използва от електромотора и така пробега клони към безкрайност
  • 22 регулатор

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "хаха":

    Ми, логически токът за зареждане ще е само ЕДНА БАТЕРИЯ. 100КВ.Ч КЪМ ТАЗИ НА АВТОМОБИЛЪТ 100КВ.Ч. В гугъл патент има някакви елементи с течен горещ електрод, горещ течен електролит, нещо такова, били свръх евтини, и бързи, и може да не са готови за автомобили, но за станции да стават.

    Коментиран от #36, #46

  • 23 Майтапчии

    11 1 Отговор
    Просто ще трябва нова подстанция за няколко свърхбързи зарядни, ето във Варна изнудват новодомците да си купуват трафопост и да го даряват на местните дерибеи електроснабдители, вече е утвърдена корупция.
  • 24 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор
    В Китай записаха световен рекорд за зареждане на електромобил .....
    Акциите на BYD Co. скочиха до рекорд, след като китайският автомобилен производител представи гама от електрически превозни средства, които според него могат да се зареждат почти толкова бързо, колкото е необходимо за зареждане на обикновен автомобил.

    Новата батерия и система за зареждане на BYD са в състояние да осигурят около 400 километра (249 мили) пробег за 5 минути !!!
  • 25 НеСамо

    8 2 Отговор

    До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":

    Ама като и вдигнеш тока три пъти на литиевата батерия и ти трябва специално охлаждане щото иначе ще гръмне. Тоест предполагаемите 100 кв/ч на 24 волта, което е стандарт за масовите електрички са 4100 ампера за да я заредиш за час. Може да пробваш с 12 хил ампера да я заредиш за 15 мин, ама на втората минута ще хвръкне

    Коментиран от #28

  • 26 САП

    12 0 Отговор
    Подобни батерии зареждащи се за 18 секунди няма да обезмислят бързите зарядни станции, а само ще трябва да станат още по-мощни.

    С каква зарядна ще заредиш 60kWh за 18 сек.?
    В момента да заредш батерия с 60kWh за 15 мин ти трябва зарядна станция с мощност 240kW.
    За да зареди същата батерия за 1 мин. ти трябва зарядна станция с мощност 3 600kW.
    За време за зареждане 20 секунди на батерия с 60kWh ти трябва зарядна станция с мощност 10 800 kW.

    Зарядни станции с подобна мощност могат се свържат в момента единствено към възлови подстанции за София са 10-тина такива. За подобни зарядни станции ще трябва нова инфраструктура.
  • 27 Пилот на Ферари

    15 0 Отговор
    Тия не са направили нова батерия , а някакъв вид кондензатор .
    Само кондензаторите се зареждат толкова бързо , но пробега ще е малък .
  • 28 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "НеСамо":

    То за това почнаха да ги правят на 800 Волта .

    Коментиран от #29

  • 29 Еми

    8 1 Отговор

    До коментар #28 от "Пилот на Ферари":

    Те Амперите зареждат, да ще са по малко, ама пак ще трябва да са три пъти повече, а амперите греят а охлаждането е скъпи

    Коментиран от #37

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Трол

    1 2 Отговор
    На батерията пише made in china.
  • 32 Нормално

    6 8 Отговор
    В Китай няма иновации. Там има копи пейст от запада.

    Коментиран от #41

  • 33 Прави се конвейр от кондензатори

    3 0 Отговор
    На едно място се зареждат на друго се разреждат и ще трябва енергия за въртенето на конвейра и енергиен източник за зареждане на кондензаторите
  • 34 Удри

    6 7 Отговор
    Китайските таралясници да си ги карат в Китай. Може да ги продават или дават като бонуси на Иран, Северна Корея и Русия.

    Коментиран от #40

  • 35 Да ама

    9 3 Отговор
    Зарежда се за 18 секунди,но,като се самозапали гори...18 часа...
  • 36 мафията

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "регулатор":

    Транспортната индустрия използва батерии с разтопена сол за електрически превозни средства поради тяхната висока енергийна плътност и характеристики за безопасност. По този начин стимулира разширяването на пазара на батерии с разтопена сол. Освен това акумулаторите с течна сол са основен компонент в енергийните системи за отдалечени райони, осигурявайки надеждно и устойчиво електрозахранване на места без достъп до мрежата. Едно от основните предимства на батериите с разтопена сол е способността им да съхраняват големи количества енергия. Това ги прави идеално решение за акумулиране в мрежов, т.е. комунален мащаб. Така те могат да помогнат за балансиране на търсенето и предлагането – и да осигурят стабилно снабдяване с енергия, дори когато възобновяемите енергийни източници не произвеждат нищо.

    В допълнение към високата енергийна плътност, батериите с разтопена сол и имат относително дълъг живот. За разлика от традиционните акумулатори, които се разграждат с времето и трябва да се сменят редовно, батериите с разтопена сол могат да работят десетилетия. Те могат да издържат на много цикли на зареждане и разреждане, с минимална поддръжка. Тази дълготрайност ги прави рентабилно решение за дългосрочно съхранение на енергия.

    Коментиран от #55

  • 37 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Еми":

    Разбира се , обаче 24 Волтова система не позволява толкова бързо зареждане . А и не само ампеража е важен , иначе щяха да ги правят на 12 Волта .
  • 38 az СВО Победа80

    5 2 Отговор
    Накратко RLM e собственост на ROUGH RIDERS HOLDINGS LIMITED, която пък е собственост на индиеца Правиин Шарма от САЩ.

    Толкова за "англичаните" "направили" супер батерия!

    🤣🤣🤣🤣
  • 39 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор
    Бат Радо /писателю / , да та измушкам в пр@дливия г@3 бе колоездач пр03Д . Ай сега пак ме блокирай !
  • 40 Пилот на Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Удри":

    Ти щото си богат и всяка година си купуваш нова Тесла .
    Да не говорим за западните производители дето наложиха 47% мита от зор китайците да не ги фалират .
  • 41 Само питам

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Нормално":

    И какво можеш да копипействаш от запада ?
    То за това ли искаха Ес рева за иновации и технологии от Китай ?!
  • 42 Морски

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Лопата Орешник":

    Адмирации за коментара!
  • 43 Госあ

    1 0 Отговор
    Айде да я видим на някой автомобил тая работа.
  • 44 ТАЗИ БАТЕРИЯ НИЩО НЯМА ДА ПРОМЕНИ В ПАЗАРА И ПРЕДПОЧИТАНИЯТА НА ХОРАТА

    2 2 Отговор
    Времето за зареждане не е фактор за много хора.

    Причините за слабия интерес към електромобилите е друг
  • 45 Този

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Лопата Орешник":

    И при идеален случай, където тока е базплатен, кой ще даде суровините за тая батерия... Китай е основният производител и основният суровинен източник... А ако си въобразява някой, че която и да е друга държава освен Китай и Индия има капацитет за масово производство е в дълбока заблуда...
  • 46 хаха

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "регулатор":

    Има проста сметка от физиката, която е неотменима. Ако искаш заряд 100Ah, то трябва да текат 100 ампера 1 час за зареждане или за 18 секунди като батерията от статията 20000 ампера за 18 секунди. Е, кажи как точно мрежата може да държи 20000 ампера. Това са 400 апартамента по 50 ампера при битовите потребители или 4 големи панелни блока. Ако в Люлин или Младост сложиш 100 такива коли да зареждат едновременно, взимаш тока на целия квартал.

    Коментиран от #49, #52

  • 47 Факти

    0 8 Отговор
    Руската империя и ислямските диктатури са в шок. Без нефт се връщат в каменната ера, където им е мястото. Това неизбежно ще се случи и най-вероятно ние ще го видим.
  • 48 Препатил собственик

    15 2 Отговор
    От 9 месеца съм собственик на ел автомобил, който в момента се опитвам да продам

    Основните причини за това са :

    -Високия разход на километър пробег.
    -В пъти по-скъпа подръжка.
    -В пъти по-скъпи ремонти и време, което отнемат.
    -Много скъпи резервни части.
    -Висока уязвимост от метеорологични условия, ел консуматори, терен и пр.
    -Висок риск при ситуации и ненадеждност.
    -Може да те остави на пътя непосредствено и без индикации

    Времето за зареждане се оказа най-малкия проблем.

    Никога повече няма да направя грешката да купя ел. автомобил !!!
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 баааги и британците

    5 0 Отговор
    Китайците точно за 18 секунди ще го копират ,БЕ !
  • 51 Пилотът Гошу

    3 0 Отговор
    Мхм, зареди ли една батерия... Сега заредете всичките в електромобил. Колко време ще трябва? Ааа ма трябвали мощности? Е нищо де, другия път... Щяла да бъде смъртта на ДВГ... Само че бензиностанции бол... Даже за нормални зарядни станции навсякъде не може да се говори, камоли за 1мегават на колонка... За тази батерия тук няма и да питаме колко мощност трябва на колонка и откъде ще дойде...
  • 52 регулатор

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "хаха":

    Ще вземат но за 18 секунди. Просто ще го вземат от батерия бе, не схвана ли? или от маховик
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Кико

    4 0 Отговор
    Статията предвидливо не ни съобщава какъв е капацитетът на батерията, зареждаща се за 18 секунди.
    Така се избягват неприятни въпроси от сорта на "каква трябва да е мощността на зарядна станция, способна да напомпа батерия 50 квч / примерно/ за 18 секунди?"

    / Само за протокола, предполагаемата мощност на зарядна станция, способна да зареди 50 квч батерия за 18 секунди е.....10 мегавата... за да оценим тази стойност, нека напомня, че всеки един от блоковете на ТЕЦ Бобовдол е с мощност от 210 мвт/
    А честито😂
  • 55 хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "мафията":

    А най-сериозното предимство е, че за разлика от литиевите не се самозапалват.
    Проблемът на батерията в статията е просто в това, че няма как да се ползва в практически условия за автомобили при заветните 18 секунди зареждане. ОК, за жилищна сграда да съхранява ток от соларни панели, сигурно става. Ама то соларните панели нямат и те мощност да зареждат с рекламираната скорост или даже хиляда пъти под нея.
  • 56 при вас на село не знам как е , но

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "демократ":

    Над 80 процента от градското население живее с блокове балкони
  • 57 Градински маркуч

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":

    "И се появява както винаги последната спънка- къде ги тези зарядни станции подаващи над 1 гигават? Май ги няма, а... Бързото зареждане което позволяват колите в момента при положение, че масово зарядните са до 50квт е същото като да пълниш с вода една автоцистерна с градинския маркуч..."


    Много правилно си се ориентирал за асоциацията с градинския маркуч. Това е класически пример за обяснение на принципите на ток, мощност, напрежение и енергия.

    При електричеството мощността се измерва в киловати, а при водата аналогията е дебит с литри в час.
  • 58 Градински маркуч

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":

    Градински маркуч с дебит 50 литра в час ще напълни 50 литров казан за един час, точно както 50 kW зарядна станция ще напълни 50 киловатчаса за един час.

    Как с помощта на този същия маркуч можеш да напълниш 50-литров казан за 18 секунди? Елементарно - пускаш го допълни 100-литров казан и като дойде някой с 50-литров казан просто пресипваш за 18 секунди от 100-литровия.
  • 59 Градински маркуч

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":

    При тока това става с буферна батерия на зарядната станция, която зарежда 50 киловатачаса за един час с 50 kW, а после от нея се зарежда батерията на електромобила за 18 секунди 200 пъти по-бързо отколкото е отнело зареждането. 200 пъти по-голяма мощност 10 000kW, въпреки че връзката към мрежата е само 50 kW.

    Нещо неясно?

    Коментиран от #60, #76, #77, #78

  • 60 Кико

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Градински маркуч":

    Ахааааааа, значи буферната батерия зарежда 18 секундната за 18 секунди, а после се пълни само за един час с нови 50 квч? И следващият електрокар зарежда своите 50 квч пак за 18 секунди след като е чакал само един час буферната батерия да се зареди наново? Страхотна икономия на време, няма що 😂
    Умен си човече, умееееен, човек и в тоалетна да те заключим - и там ще намериш нещо за пийване и похапване!

    / Апропо, нещо специално за твоята интелигентност: ще успееш ли да си зададеш въпроса дали разрядът на една буферна батерия е линеен процес? Преведено за още по-умни от теб - има ли начин една заредена с 50 квч батерия да отдаде заряда си за 18 секунди? Хайде, оставям те в дълбок размисъл, като те моля да не се самонараняваш, ако все пак схванеш нещата😉/

    Коментиран от #62, #63

  • 61 Група британски учени

    0 1 Отговор
    Нарича се, кондензатор.
  • 62 Градински маркуч

    1 3 Отговор

    До коментар #60 от "Кико":

    Всъщност си представи тази батерия като туба за бензин на пистата.

    Батерията е 4,5 kWh която засега е била прехвърлена за 40 секунди на електромобил защо 40 секунди, щом в заглавието пише 18 секунди? Ами вероятно електромобила е могъл да поеме само 400 kW, въпреки, че самата батерия може да отдава 900 kW

    Нещо неясно?


    Тази батерия може да бъде заредена на най-обикновен контакт шуко за един-два часа.

    Представи си го като градински маркуч който пълни кофата за пет минути, за да отидеш да я изсипеш в корена на дървото за три секунди.

    Коментиран от #64

  • 63 Градински маркуч

    1 3 Отговор

    До коментар #60 от "Кико":

    За обществените зарядни станции няма нужда да се ползват толкова скъпи и сложни батерии. Най-обикновена батерия в стандартен транспортер контейнер, който се превозва с стандартен товарен камион, има капацитет 9000 киловатачаса, които може да отдаде за цели два часа, а не за 18 секунди.

    Това означава че мощността е 4500 киловата. При разход 20kWh /100км зарежда по 22 500 километра за час. 375 км за всяка минута зареждане. Тоест спираш три пъти по една минута и минаваш 1000 км.


    Колко пък големи опашки да станат на такава зарядна станция?
  • 64 Кико

    2 2 Отговор

    До коментар #62 от "Градински маркуч":

    Умниченце непоръбено, батериите не са нито бурета с вода, нито туби за паста за зъби.
    Попитахте нещо конкретно за линейността на процесите на разряд от една батерия към друга.
    Ти се хвърли самоотвержено в склада с опаковките.
    А при батериите от всякакъв клас фундаментален параметър е вътрешното съпротивление. Което е в пряка връзка и с линейността на процеса, и с температурния му режим.
    Какво би казал за температурния режим, при който 50 квч се прехвърлят за 18 секунди в батерия с обем от няколко десетки кубически дециметра? Би ли сметнал процеса температурно и без кофи, баки и бидони, ако може.
    Не сме в детската градина, дечко .
    Та. Пресметни температурния режим!
    Ако можеш. А ако не можеш / нещо, в което съм сигурен/ изпий един бидон бира в градината, белким уравновесиш маркучния си разум.

    Коментиран от #67, #68, #70

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Елементарно

    0 1 Отговор
    От 50 години ходим на Марс! ... да бе!
  • 67 Градински маркуч

    1 2 Отговор

    До коментар #64 от "Кико":

    Може ли да попитам защо обиждате?

    Не можеше ли културно да попитате за да ви отговоря също така културно и да водим някаква смислена дискусия или целта ви е да прекратим дискусията, като изгоните дискутиращите?
  • 68 Градински маркуч

    0 3 Отговор

    До коментар #64 от "Кико":

    Като сме почнали с аналогиите с буретата и маркучите, ще продължа със същата аналогия която е разбираема за хора нямат познания по електротехника.

    Щом говорите за вътрешни съпротивления на батерия, очевидно имате някакви познания, но разсъждавате по инерция с остарели парадигми, че при зареждането с голяма мощност се отделя огромно количество топлина. Но да ви напомня, че бойлера с вода не се топли от мощност, а от енергия.

    Тоест съпротивлението на нагревателя, тока и напрежението, както и мощността са без значение. Единственото от което се повишава температурата на водата е енергията!

    Коментиран от #71

  • 69 Стратега

    1 1 Отговор
    18 секунди? А зарядна станция за такива мощности е само научна фантастика! АЕЦ мощността ще е малко за тази зарядка. То и на луната кацна човек но жилищен комплекс няма да има скоро!
  • 70 анонимен

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "Кико":

    Само да ви предупредя,влизате в полемика с местният Мун40, наречен още електрика, тротинетка, митбъстър, латерна и т.н.Вие може да живеете в реалния свят,но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб , чете в Уикипедия и стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното,може да смята сложна лихва в Екселски таблици и знае сайтовете на енергийните борси..Къде сте тръгнали да спорите с такъв ерудит,не знам.
  • 71 Кико

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "Градински маркуч":

    Аналогията между съпротивлението на нагревател в бойлер и вътрешното съпротивление на батерия е истинска награда за ценителите на глупостта. Бонус е и това, че дори не си се опитал да направиш термична оценка на зареждаща се за 18 секунди 50 квч батерия с размерите на куфар.
    Продължавай с градинските маркучи, бидоните и кеновете за бира, на никого не пречиш 😂😂😂

    Коментиран от #73

  • 72 Градински маркуч

    1 1 Отговор
    Позволете ми да обясня по следния начин, който надявам се ще бъде ясен и полезен:

    От вътрешното съпротивление на батерията зависи мощността на топлинните загуби, точно както от съпротивлението на нагревателят на бойлера зависи мощността.

    Представете си, че имате бойлер с вместимост 80 литра вода. Ако в него вложите топлинна мощност от 900 киловата за 18 секунди – което е еквивалентно на пълната енергия, която би се загубила като топлина при батерия с такава мощност и време на разряд – температурата на водата ще се повиши с около 48 градуса по Целзий. Това е абсолютният максимум, при условие че 100% от енергията се превърне в топлина.

    В реалност обаче, съвременните батерии имат загуби значително по-ниски от 1%, което означава, че повишението на температурата ще е под половин градус.

    Коментиран от #75

  • 73 Градински маркуч

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Кико":

    Следователно, опасенията за сериозно прегряване при този тип бързо разреждане са необосновани, особено ако батерията е предварително охладена.

    На практика топлинния капацитет на батерията поема всичката отделена топлинна енергия при зареждането. Ако желаете и сам можете да си направите тези сметки, за да потвърдите или отречете. Ако не можете, дайте вътрешното съпротивление на тази батерия и нейното тегло, за да сме максимално изчерпателни. Колкото и контраинтуитивно да е, колкото по-бързо е зареждането, от толкова по-малко охлаждане се нуждае батерията. Причината е че това бързо зареждане е постигнато именно заради постигнатото ниско вътрешно съпротивление, при което не се отделя толкова топлинна енергия, като при старите поколения батерии.

    Ако желаете, с удоволствие ще обсъдим и други аспекти на темата.

    Коментиран от #74

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Какъв е проблемът

    1 1 Отговор

    До коментар #78 от "кй87ъ6трхуй":

    Тази батерия В такъв случай ще издържи 150 състезания, при положение че за толкова състезания ще са сменени няколко ДВГ. При състезание Това е консуматив и ако изкара 150 цикъла всички ще са щастливи! Но въпросът е защо да не изкара?

    Колко пъти да ви се обяснява, че загряването на батерията става от енергията, а енергията е равна на мощността по времето.

    Тоест мощността е висока но времето е само 18 секунди и батерията няма време да прегрее.

    Цялата батерия е само 4,5 киловатчаса, дори да има 10% загуби което е абсурдно висока стойност, изгубената енергия която се превръща в топлина е само 0,45 киловатчаса, която ще загрее батерията само с няколко градуса. Чиста физика без грам спекулация. Помолих ви да си го сметнете сами, за да си го докажете.

    Ако всичко е проектирано да издържа такива токове, без да се разтопят електродите или кабелите, батерията дори няма да загрее.

    Коментиран от #81

  • 80 Технически погледнато

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "кй87ъ6трхуй":

    Това дори не е батерия, а по-близо до кондензатор. Вероятно е LTO батерия, които не са нищо ново. Имат огромна мощност на килограм, но не и енергия на килограм, затова не стават за електромобили
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Милен

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "6135":

    А твоят акумулатор как така държи заряд да запалиш? А да си чувал за една държава на север където е предимно студено, че се карат предимно електрички. Айде иди и ги питай как така имат заряд.
  • 84 Нивото на техническото

    1 0 Отговор
    образование в България падна много ниско. А в този сайт направо си клони към нула.
  • 85 Няма ток

    0 0 Отговор
    ... за толкова много електромобили.