Китайският гигант CATL с иновация, която променя играта

10 Септември, 2025 11:00 9 528 6

  • catl-
  • батерия-
  • лектромобили

На изложението IAA Mobility 2025 в Мюнхен, CATL представи батерията "Shenxing Pro". Тя обещава да промени представите за безопасност и ефективност при електрическите превозни средства

Китайският гигант CATL с иновация, която променя играта - 1

Новата разработка, батерията "Shenxing Pro", е първата в света литиево-железен фосфат (LFP) клетка с технологията "NP 3.0". Според производителя, тази батерия осигурява захранване за повече от час дори при прегряване. Това е особено важно за безопасността на системите за автономно шофиране. Технологията "No Propagation" е резултат от седемгодишни изследвания и елиминира разпространението на огън вътре в батерийния модул.

Две версии за различни нужди

"Shenxing Pro" се предлага в две версии, насочени към различни пазарни потребности:

Версия за пробег и издръжливост: Тази версия е създадена за европейските лизингови компании. Тя предлага пробег до 758 км (според цикъла WLTP) и живот от 12 години или 1 милион километра. Деградацията на батерията след първите 200 хиляди километра е едва 9%.

Китайският гигант CATL с иновация, която променя играта

Версия за бързо зареждане: Тя позволява зареждане за 10 минути, което осигурява пробег от 478 км. Дори при -20°C, за 20 минути зареждане се постига пробег от 410 км.

Инженерите на CATL са използвали иновативни "Wave" клетки, което е увеличило твърдостта на батерийния пакет с 25%. Ефективността на пакетиране от 76% е значителен пробив, който преодолява традиционните ограничения на технологията "Cell-to-Body".

"В Европа, за Европа": Нова стратегия на CATL

Китайският гигант CATL с иновация, която променя играта

CATL вече не само изнася батерии за Европа, а променя подхода си към "в Европа, за Европа". Инвестициите на компанията на континента вече надхвърлят 11 милиарда евро. Установени са партньорства с над хиляда доставчици и университети, като се създават хиляди работни места.

С нарастващия процент на електрическите превозни средства в Европа, CATL се стреми да се превърне в ключов елемент на устойчивата транспортна екосистема. Тя ще включва производството на материали, батерии, тяхната повторна употреба и рециклиране.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 провинциалист

    7 2 Отговор
    Език мой - враг мой! Адмирации за "фосфат клетка". А защо не направо "Shenxing Pro ново разработката е едно в светът NP 3.0 технологията литий желязо фосфат клетката"?
  • 2 Антиелектрика

    16 4 Отговор
    Тя предлага пробег до 758 км (според цикъла WLTP).
    Тя позволява зареждане за 10 минути, което осигурява пробег от 478 км.

    ? С какъв капацитет е батерията.
    ? Пробега не зависи ли от мощността и теглото на автомобила в който е монтирана батерията.
    ? Зареждането с каква мощност и на какъв капацитет става за тези 10 мин.
    ? Каква е енергийната плътност на нази батерия.

    Иначе всичко е наред, пропагандата продължава.

    Коментиран от #3

  • 3 бай Даньо

    2 7 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Тия въпроси които задаваш за да изглеждаш интересен издават само колко си неук по темата. Да капацитета който можеш да натъпчеш зависи от тока с който зареждаш , но малко. Тук вероятно се има предвид че зареждаш до 80% само , до където можеш да караш на бърз заряд с голям ток после се намалява тока да не изтървеш по слабите клетки да не презаредят . За да е толкова бърз заряда се почва и от по високо ниво на заряд за да не се налага прекондишънинг (с малък ток ) които може да трае извесно време докато стигне ниво за бърз заряд.

    Коментиран от #4

  • 4 Така е

    1 5 Отговор

    До коментар #3 от "бай Даньо":

    Задава елементарни въпроси, защото не разбира от електротехника.

    Ако разбираше и следеше темата, щеше да зададе правилните въпроси.

    Например Защо в Европа пробутват старото поколение батерии което ще се произвежда тук вероятно със старите китайски поточни линии?

    Защо европейските батерии зареждат 478 километра за 10 минути, а новото поколение китайски батерии на същата компания зареждат 520 км за 5 минути?

    Очевидно китайците смятат Европа за трета ръка хора, които нямат особени претенции, а запазват най-доброто за китайските потребители. 5 минутното зареждане ще го предложат в Европа, когато в Китай вече зареждат за две-три минути 800 км. Да не вземат европейските автомобилни производители да предлагат по-добри електромобили от китайските.
  • 5 Ел.

    2 0 Отговор
    До Бай Данчо и Така е:
    Антиелектрика задава изключително правени въпроси. Мога само да съжалявам, че вие не може да ги осъзнаете.
  • 6 Краен

    1 0 Отговор
    Абе вие всяка седмица пускате новина с такова заглавие и до сега играта си е непроменена. Ти смешна работа вече