Новата разработка, батерията "Shenxing Pro", е първата в света литиево-железен фосфат (LFP) клетка с технологията "NP 3.0". Според производителя, тази батерия осигурява захранване за повече от час дори при прегряване. Това е особено важно за безопасността на системите за автономно шофиране. Технологията "No Propagation" е резултат от седемгодишни изследвания и елиминира разпространението на огън вътре в батерийния модул.
Две версии за различни нужди
"Shenxing Pro" се предлага в две версии, насочени към различни пазарни потребности:
Версия за пробег и издръжливост: Тази версия е създадена за европейските лизингови компании. Тя предлага пробег до 758 км (според цикъла WLTP) и живот от 12 години или 1 милион километра. Деградацията на батерията след първите 200 хиляди километра е едва 9%.
Версия за бързо зареждане: Тя позволява зареждане за 10 минути, което осигурява пробег от 478 км. Дори при -20°C, за 20 минути зареждане се постига пробег от 410 км.
Инженерите на CATL са използвали иновативни "Wave" клетки, което е увеличило твърдостта на батерийния пакет с 25%. Ефективността на пакетиране от 76% е значителен пробив, който преодолява традиционните ограничения на технологията "Cell-to-Body".
"В Европа, за Европа": Нова стратегия на CATL
CATL вече не само изнася батерии за Европа, а променя подхода си към "в Европа, за Европа". Инвестициите на компанията на континента вече надхвърлят 11 милиарда евро. Установени са партньорства с над хиляда доставчици и университети, като се създават хиляди работни места.
С нарастващия процент на електрическите превозни средства в Европа, CATL се стреми да се превърне в ключов елемент на устойчивата транспортна екосистема. Тя ще включва производството на материали, батерии, тяхната повторна употреба и рециклиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 провинциалист
11:15 10.09.2025
2 Антиелектрика
Тя позволява зареждане за 10 минути, което осигурява пробег от 478 км.
? С какъв капацитет е батерията.
? Пробега не зависи ли от мощността и теглото на автомобила в който е монтирана батерията.
? Зареждането с каква мощност и на какъв капацитет става за тези 10 мин.
? Каква е енергийната плътност на нази батерия.
Иначе всичко е наред, пропагандата продължава.
Коментиран от #3
12:55 10.09.2025
3 бай Даньо
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Тия въпроси които задаваш за да изглеждаш интересен издават само колко си неук по темата. Да капацитета който можеш да натъпчеш зависи от тока с който зареждаш , но малко. Тук вероятно се има предвид че зареждаш до 80% само , до където можеш да караш на бърз заряд с голям ток после се намалява тока да не изтървеш по слабите клетки да не презаредят . За да е толкова бърз заряда се почва и от по високо ниво на заряд за да не се налага прекондишънинг (с малък ток ) които може да трае извесно време докато стигне ниво за бърз заряд.Коментиран от #4
20:06 10.09.2025
4 Така е
До коментар #3 от "бай Даньо":
Задава елементарни въпроси, защото не разбира от електротехника.Ако разбираше и следеше темата, щеше да зададе правилните въпроси.
Например Защо в Европа пробутват старото поколение батерии което ще се произвежда тук вероятно със старите китайски поточни линии?
Защо европейските батерии зареждат 478 километра за 10 минути, а новото поколение китайски батерии на същата компания зареждат 520 км за 5 минути?
Очевидно китайците смятат Европа за трета ръка хора, които нямат особени претенции, а запазват най-доброто за китайските потребители. 5 минутното зареждане ще го предложат в Европа, когато в Китай вече зареждат за две-три минути 800 км. Да не вземат европейските автомобилни производители да предлагат по-добри електромобили от китайските.
09:41 11.09.2025
5 Ел.
Антиелектрика задава изключително правени въпроси. Мога само да съжалявам, че вие не може да ги осъзнаете.
10:43 13.09.2025
6 Краен
18:07 13.09.2025