Американският автомобилен гигант General Motors разработва иновативна батерия за електрически превозни средства. Тя ще бъде пусната на пазара още през 2025 година. Това съобщава сайтът CarNewsChina .
Батерията на ново поколение на General Motors се създава съвместно с китайския автомобилен концерн SAIC и производителя на серийните батерии ще е китайската CATL. Все още няма много подробна информация.
SAIC наскоро започна да въвежда твърдотелни батерии (които електрическите автомобили MG скоро ще получат), но заедно с GM те създават по-разпространената литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия.
Посочва се, че батерията на General Motors ще поддържа бързо зареждане с постоянен ток от 900 волта (клас 6C). В този режим ще бъде възможно да се попълни запасът от енергия, необходим за 200 км само за 5 минути.
Специалистите планират да постигнат този резултат чрез внедряване на редица нови технологии. По-специално батерията ще получи електролит с повишена електропроводимост, нов графитен анод и подобрено изолационно покритие.
Освен това LFP батериите са по-безопасни, тъй като са по-малко чувствителни към прегряване. Посочва се още, че първите, които ще получат нови батерии, ще бъдат електрическите превозни средства на General Motors, построени на актуализираната платформа Ultium.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Искрен Барутов
11:52 29.09.2024
2 Любопитен
Коментиран от #3, #11, #13
11:55 29.09.2024
3 Директора
До коментар #2 от "Любопитен":
Защо да не тежи 400 кг. повече? Какво те притеснява? На гръб ли ще я носиш?Ако сравняваш две коли с двигател съм съгласен, но в случая няма никаква връзка.
Коментиран от #5, #7
12:09 29.09.2024
4 фантазми
Коментиран от #8, #20
12:18 29.09.2024
5 Много са леки
До коментар #3 от "Директора":
Ауди Е-Трон тежи 2,6 тона.12:21 29.09.2024
6 Джо
12:29 29.09.2024
7 Има връзка шефе
До коментар #3 от "Директора":
В Германия вече размишляват. Ако на паркингите, тези дето са на етажи, се качат новите коли, и изчезнат старите, паркинга ша панни. А я ми изчисли ако обичаш, колко енергия е необходима за придвижването от точка А до В на 400 кг. И защо трябва да я платя тази енергия.Коментиран от #9, #12, #23
12:31 29.09.2024
8 Хихи
До коментар #4 от "фантазми":
Е колкото да почервенеят жиците 🤣😂🤣12:33 29.09.2024
9 Директора
До коментар #7 от "Има връзка шефе":
Защото, ако зареждам в домашни условия, няма да ме притеснява тежестта на колата и батерията. Пак казвам, не я нося на гръб. А и ако ще купувам нещо на ток, ще се интересувам колко км. ще мина, а не колко тежи. Пак казвам, ако сравняваш две коли с двигатели и едната е 400 кг. повече от дръгата... тогава е проблем. За това карам Мазда 6, а не Опел Инсигния. Маздата е 300 кг. по-лека и това вече прави разлика. Разбираш ли?12:38 29.09.2024
10 Това не ми звучи нещо ново
Които победи във войната за най-добрата батерия той ще спечели и пазара за електромобили.
12:39 29.09.2024
11 Мммммм
До коментар #2 от "Любопитен":
Мнее. Не тежи с 400 килограма повече. Нещо да ви заблудили. Модел У тежи колкото джип с такива характеристики с ДВГ. 1800 - 1900 килограма.12:39 29.09.2024
12 Хахахаха
До коментар #7 от "Има връзка шефе":
Стига с тези килограми на батерията! Вие само смятате батерията. А смятате ли колко тежи един В8 двигател с всички компоненти и само резервоара им побира 100 литра (100 килограма)?Коментиран от #14
12:41 29.09.2024
13 АС/ДС ⚡
До коментар #2 от "Любопитен":
Електрификацията няма да спре, докато не избърше и последното пушещо гърне 💨Щом си еко, събирай си СМОГа в пликче, нефтените разливи в чували и старите чаркове и филтри от последните 100 години по полетата, храстите и реките.
Коментиран от #15
12:44 29.09.2024
14 Колега
До коментар #12 от "Хахахаха":
Не се връзвай на акъла на хора, които нямат такъв. Спрели развитието си индивиди, тези и господа ги е отписал....12:46 29.09.2024
15 Еко са
До коментар #13 от "АС/ДС ⚡":
Само на приказки.... От българина по-дървен философ няма, няма и да има. Тук първото място ни е нетон за вечни времена.....12:47 29.09.2024
16 Масквич пуска електричка с кабел
12:54 29.09.2024
17 Фантазия
Коментиран от #18, #19
12:56 29.09.2024
18 Глупчо
До коментар #17 от "Фантазия":
900 волта е конструкцията при която работи батерията. Тока се мери в Ампери.... 7 клас го учихме това.Коментиран от #25
13:13 29.09.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Математик
До коментар #4 от "фантазми":
40 кВтч / 5 мин = 40 / (1/12 ч) = 480 кВт. Половин мегават! Ще бъде феерично!Коментиран от #21
13:18 29.09.2024
21 Именно
До коментар #20 от "Математик":
Какъв е проблема, масово има зарядни станции от по 350 kw. Значи няма да зареди за 5 мин. а за 7..... Никаква феерия няма13:23 29.09.2024
22 1111
13:27 29.09.2024
23 Реално
До коментар #7 от "Има връзка шефе":
Я ми изчисли защо плащаш 9 литра фира на всеки 10. Ти ги печаташ ли парите?От 10 сипани литра гориво, 9 са загуби в смешно КПД под 30% в реални условия (шоуто "звук, пушек, топлина"), топлинни и механични загуби (периферия, трансмисия, генерация, филтрация, спиране).
От 10 сипани литра гориво, само 1 (един) се превръща в кинетична енергия т.е. движение напред.
Колата на ток ел. мотора е с КПД 98%, скорости няма, запушени филтри няма, периферия на ремъци няма, изпушили накладки няма, щото спира на ток и на всяко спускане, на всяко спиране пълни батерията. С едни дискове/накладки кара 300 хил. Има въртящ момент и коне до края на света. Когато е на задно от 300 коня (най-евтиния Model 3) до 1000 коня (Модел S Plaid), без значение с 1 или с 5 човека вътре, къса асфалта и го мята на тавана.
Една S-ка 100кВтч магистрала със 150, климатик на 25 градуса и 21 цола джанти харчи 28/100. С 200, където може, харчи 30. Къде и кога точно в България ще ти свърши тока при мрежа от 1000 бързи DC станции, хиляди трифазни AC 22кВт и милиони контакти, където спиш, ядеш и работиш.
"Горенето на изкопаеми горива е най-тъпия експеримент в историята" - Мъск
Коментиран от #24
13:40 29.09.2024
24 Графика
До коментар #23 от "Реално":
КПД ДВГ13:41 29.09.2024
25 Aми смятай
До коментар #18 от "Глупчо":
Писал съм киловати защото ампеража зависи от зарядното напрежение.И не вярвам да е 900 волта защото никой няма да може да си я зарежда у дома,14:21 29.09.2024