9 Август, 2024 13:04 3 987 10

Нова батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути

  • електромобили-
  • батерия-
  • бързо зареждане

Иновацията е дело на Forge Battery

Нова батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути - 1

Компанията Forge Battery започна да доставя прототипи на нов вид литиево-йонни батерии от типа 21700, които впечатляват със специфична енергия от 300 Wh/kg. Това съобщава изданието Electrek.

Компанията вече произвежда своите Gen. 1.1 Supercell за клиенти и партньори, отбелязвайки навлизането на пазара на серийното производство на новите батерии. Любопитното е, че батерията 21700 има по-висока енергийна плътност.

Капацитетът ѝ, в сравнение със стандартната 18650 батерия, също е значително по-голям, осигурявайки по-дълъг пробег за електрически превозни средства. Дизайнът на батерията пък позволява по-ефективно охлаждане и опаковане.

Всичко това води до повишение на производителността и издръжливостта на новата батерия. Благодарение на нанопокритието Atomic Armor, разработено от Forge Nano, клетките Gen 1.1 Supercell постигат енергийна плътност от 300 Wh/kg.

Това позволява на електрическите превозни средства да изминават по-големи разстояния с едно зареждане, без да увеличават теглото на батерията. Forge Battery планира да достави хиляди такива клетки през 2024 година.

Компанията получи поръчки за 24 GWh годишно, след като обяви новата си гигафабрика в Северна Каролина. Но истинското, масово производство се планира да започне през 2026 година.

Представител на Forge Battery обясни, че Forge Nano прилага Atomic Armor към акумулаторните блокове, като след това се произвеждат клетки с тези подобрени материали, което им позволява да се зареждат за рекордно време от за 10 минути.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Любопитен

    11 4 Отговор
    И на 11-тата сигурно се самозапалва.
  • 2 Впечатляващо

    9 7 Отговор
    При разход 300 Wh/kg и разход 180Wh/км, за всеки километър пробег са необходими 600гр. Батерии.

    300кг за 500км пробег. 10 минути спиране за зареждане за първите 1000км от пътуването. 90% от шофьорите никога през живота си не са пътували и няма да пътуват на по-дълъг маршрут без междинно спиране. Това им е пробег за цял месец. С тези батерии се премахват недостатъците на електромобилите
  • 3 Дадада

    7 5 Отговор
    Не казват обаче каква мощност ще трябва за зареждането им. Най-бързо зареждащите се коли в момента ползват зарядни с 500 киловата и нагоре. За тези сигурно ще трябва над 1000 киловата. Който разбира може да си направи сметка за какви мощности говорим и да си зададе тезонния въпрос кал ще бъдат произведени, когато всички уж минем на електрически коли

    Коментиран от #8, #9

  • 4 Гост

    12 3 Отговор
    Бях се притеснил.Скоро не се беше появявала новина за "революционни" батерии.

    Коментиран от #7

  • 5 Гост

    7 2 Отговор
    И разбира се ще ще ще почакате до 2026 година.
  • 6 Гост

    5 3 Отговор
    Държавата ще компенсира бизнеса заради високите цени на електроенергията на свободния пазар,само ако ЕК разреши.
  • 7 Тцнпзнпз

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Е, как, бе, вчера имаше още една. За някаква калиева батерия. Преизпълниха плана за такива новини тази седмица.
  • 8 Елементарно е

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "Дадада":

    Мощността зависи от капацитета. При толкова бързо зареждане, повечето хора не биха се интересували от пробегът с едно зареждане 300 км са им напълно достатъчни за ежедневните пътувания.

    За тях е достатъчна батерия 50kWh, която тежи 150 кг и се нуждае от 300kW зарядно за да се зареди за 10 минути. Такива зарядни има по улиците от години, но на практика няма електромобили които да се възползват от пълните им възможности. Сам казваш че има и по 500kW, които за 10 минути имат потенциала да зареждат 80kWh, ако батерията може да ги поеме.
  • 9 При 100% КПД

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Дадада":

    мощността на зарядното е 100кВтч/0,1666ч = 600кВт=0,6Мвт. Разбира се това е при заряд от 0% до 100% което на практика необичайно и вредно за батерията, но пък и 100КПД няма и можем да приемем 600кВт за от 5-10% до 80-90%. За мен е по-важна пожаробезопасността на батерията - ще има ли забрана за подземни паркинги както за автомобилите на газ.

    Коментиран от #10

  • 10 Зависи

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "При 100% КПД":

    Защо реши че всички батерии на света са задължително са 100 киловатчаса? Два пъти по-малка батерия Ще изисква 300 килова, а два пъти по-голяма батерия Ще изисква 1200 киловата зарядно.

    Необходимата мощност на зарядното за зареждане за 10 минути зависи от капацитетът на батерията. При толкова бързо зареждане, повечето шофьори ще предпочетат по-малка и лека батерия, която е по-евтина, вместо двойно по-голяма, която да им тежи всеки ден защото щяла да им потрябва веднъж на две-три години.