Skoda Auto официално въведе използването на екологично гориво от ново поколение - HVO (хидрогенирано растително масло) - за първоначалното зареждане на нови дизелови модели, слизащи от поточните линии на чешките ѝ заводи. Това стратегическо решение се разпростира и върху вътрешния логистичен автопарк на компанията. Иновацията е ключова част от по-широката програма за декарбонизация на автомобилния производител като част от глобална стратегия за намаляване на въглеродния отпечатък от дейността ѝ, която включва пълен преход към въглеродна неутралност в заводите в Чехия и Индия до края на това десетилетие.
Горивото HVO принадлежи към категорията синтетични заместители на дизела, които се произвеждат не от изкопаеми източници или култури, а от използвани мазнини, готварски масла и материали от животински произход, които могат да бъдат рециклирани. Произвежда се чрез химическо хидрогениране, което позволява производството на гориво без необходимост от земеделска земя или допълнителни биоресурси, което е особено важно предвид глобалните екологични предизвикателства. В Чехия HVO се доставя от държавната компания CEPRO.
Както отбеляза Карстен Шнаке, член на борда на Skoda Auto, отговарящ за снабдяването и устойчивостта, от август до декември 2024 година камионите, осигуряващи логистична поддръжка между производствените звена на компанията в Чехия, са консумирали около 46 хиляди литра HVO. Това количество гориво помага за избягване на емисии от приблизително 300 тона въглероден диоксид, което е значителен принос за постигане на екологичните цели на компанията. Така Skoda става първата марка в рамките на Volkswagen Group, която започна да използва това усъвършенствано биогориво не само в леки автомобили, но и в търговски превозни средства.
HVO има редица важни предимства пред конвенционалния дизел. Той е прозрачен, практически без мирис, има много високо цетаново число (приблизително 70, което значително надвишава показателите на традиционното дизелово гориво - около 51), което осигурява по-ефективно изгаряне на горивото и намалени емисии в атмосферата. За разлика от изкопаемия дизел, HVO не съдържа сяра, ароматни въглеводороди или тежки фракции, което намалява натоварването на системите за пречистване на отработените газове и удължава експлоатационния живот на филтрите за твърди частици (DPF).
В допълнение към техническите предимства, новото гориво позволява по-плавна и по-тиха работа на дизеловите двигатели, включително и в по-стари модели, което е от значение за големия парк от оборудване, което все още продължава да се използва в промишлените и логистичните дейности. Важно е също, че HVO е съвместимо с конвенционалното дизелово гориво, което означава, че може да се използва както в чиста форма, така и в смеси, което осигурява гъвкавост при преминаване към ново гориво, без да е необходима незабавна модернизация на оборудването.
Въвеждането на HVO е важна стъпка за Skoda Auto, не само от технологична гледна точка, но и като сигнал за готовност за системни промени в индустрията. Това потвърждава ангажимента на компанията към дългосрочни ангажименти в областта на устойчивото развитие, екологичната отговорност и спазването на европейските климатични стандарти. Използването на биогорива от следващо поколение в началото на производствения цикъл - тоест преди автомобилът да бъде предаден на крайния потребител - демонстрира ангажимента на Skoda за намаляване на емисиите не само по време на експлоатацията на превозните средства, но и на всички етапи от тяхното създаване, включително вътрешна логистика и поддръжка.
По този начин инициативата HVO е не само технологична актуализация на горивната стратегия на компанията, но и пример за това как големите производители могат ефективно да съчетават търговските цели с екологичната отговорност, демонстрирайки лидерство в прехода към устойчиви форми на мобилност и производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пешo
Швеция е отказала еврото на референдум , а тук не може референдум.
А Дания даже има договор с ЕС , ч никога нмяа да приеме евророт..... а тук не може ...
Малко шано синганийка
Коментиран от #9
14:24 08.05.2025
2 Тесльо=идиот
14:41 08.05.2025
3 Мнение
Щото вече доста дизелови помпи на Бош за високо налягане, дадоха фира.
Не забравяйте, че истинската екология е пряко свързана с експлоатационния период на продукта, който ползвате!
Колкото повече издържи без големи ремонти, толкова по-малка необходимост има от произвеждане на нови крайни продукти, или части за тях!!!
Не може ел автомобилите да карат 10г, а след това да са за бунището (щото нова батерия струвала колкото нов ел автомобил)!!!
Дълготрайност и надеждност, това е истинската екология!
А ако производителите тръгнат да фалират, да въведат такса надеждност, която с радост ще плащам, отколкото всеки 3 години нов модел, дето за нищо не става!!!
15:12 08.05.2025
4 сектант
16:41 08.05.2025
5 Посетител
Коментиран от #6
21:46 08.05.2025
6 По-интересното
До коментар #5 от "Посетител":
На каква цена?11:05 09.05.2025
7 никаква информация
11:54 09.05.2025
8 Оня с коня
16:45 09.05.2025
9 Селянина с колелото
До коментар #1 от "пешo":
Така е, свиквай. В колониите много неща са забранени, за сметка на това на колониалистите са разрешени.16:47 09.05.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 123
07:57 10.05.2025
12 !!!!!
18:11 10.05.2025