В епоха, в която почти всеки автомобил е обсебен от сензорни екрани, Skoda прави рязък завой, който може да се окаже най-разумният ход на марката. Докато конкурентите се надпреварват да премахват физическите бутони, главният изпълнителен директор на Skoda заявява, че компанията им е открила перфектния баланс, който едновременно намалява разсейването и повишава безопасността на водачите.
"Smart циферблати": Бъдещето е в миналото
Решението на Skoda се материализира в така наречените "умни циферблати". Тези иновативни контроли, вече налични в новите Superb и Kodiaq, представляват хибрид между класически бутони и миниатюрни 32-милиметрови дисплеи. Това позволява на водача и пътника да контролират основни функции като температурата на климатика, отоплението на седалките и вентилацията, без да се налага да ровят в сложни менюта на централния екран.
Централният циферблат предлага още по-широка функционалност. С негова помощ може да се контролира скоростта на вентилатора, посоката на въздуха, силата на звука, режимите на шофиране и дори мащаба на навигационната карта. Този Smart подход гарантира, че важните настройки са винаги на една ръка разстояние, интуитивни и лесни за използване.
Развитие и бъдещи планове
Въпреки че в момента системата е налична само в два модела, от Skoda потвърждават, че скоро ще бъде внедрена и в бъдещия им електрически кросоувър със седем места. Концептуалният модел Vision 7S вече показа архитектура с три подобни циферблата, което е ясен знак за дългосрочните намерения на марката.
Ръководството на Skoda не крие, че в миналото е имало проблеми със софтуера в рамките на Volkswagen Group. Днес обаче тези проблеми са преодолени, а настоящите системи са стабилни и получават редовни актуализации.
Философия на Smart дизайна
Основната цел на Skoda е да направи автомобилната технология по-малко натрапчива и да премахне т.нар. "визуален шум". Чрез опростяване на интерфейса, марката се стреми да повиши комфорта и безопасността на водача. Този подход показва, че иновациите не винаги означават повече екрани, а по-често - по-интелигентен и интуитивен дизайн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А50
12:34 10.08.2025
2 Механик
12:41 10.08.2025
3 ои8уйхътгрф
Ако бяха "решили", че това е подходящото решение- ОК... Ама да ми твърдиш "ОТКРИХМЕ" е прекалено
Коментиран от #16
12:42 10.08.2025
4 Ей това същото от снимката
Коментиран от #8
13:00 10.08.2025
5 Здрасти
13:03 10.08.2025
6 Хер Флик от Гестапо
14:07 10.08.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
(škoda) на чешки език🚘
има няколко възможни превода на български,
най-често се превежда като
ЩЕТА, ПОВРЕДА, ВРЕДА. 🤔
Коментиран от #12
15:38 10.08.2025
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Ей това същото от снимката":
🚘Ами нали Шкода е част/подразделение на ФВ❗Шкода няма как да прави нещо без знанието и одобрението на концерна- собственик❗
Другото е ала-бала🚘
16:07 10.08.2025
9 БгТопИдиот🇧🇬
17:22 10.08.2025
10 n√Варна
17:56 10.08.2025
11 теню
Коментиран от #13
18:16 10.08.2025
12 Варненец
До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Превежда се, като жалко.18:23 10.08.2025
13 Директора
До коментар #11 от "теню":
Е такива са ни IT-тата, за това.Климатика да не може да си пусне, срам голям. 😄
08:17 11.08.2025
14 Пак този
17:43 15.08.2025
15 Франк
12:39 18.08.2025
16 Франк
До коментар #3 от "ои8уйхътгрф":
Това беше направено за първи път при Audi TT(8S) през 2014 година.12:40 18.08.2025