Знаете ли защо AMG използва предница от S-Class за една от първите си тунинговани G-Class?

3 Август, 2025 12:00 3 368 4

  • mercedes-
  • amg-
  • g-class

Желанията на клиента и тогава са били водещи

Знаете ли защо AMG използва предница от S-Class за една от първите си тунинговани G-Class? - 1

AMG е майстор в персонализирането на автомобили от повече от четири десетилетия, дълго преди официалното му придобиване от Mercedes-Benz. Едно от тези изключително редки ранни творения в момента очарова публиката в музей в САЩ, предлагайки поглед към корените на марката. Моделът 300 GD от 1983 гoдина е акцентът на изложбата „Totally Awesome“ в музея Petersen в Лос Анджелис, посветена на емблематичните автомобили и културата на 80-те и 90-те години. Автомобилът принадлежи на Patina Collective от Флорида, група от отдадени ентусиасти на Mercedes, които случайно открили G-Wagon преди около четири години.

Докато повечето от тези силно ограничени AMG G-Class са предназначени за заможни клиенти в Близкия изток, този конкретен кабриолет е поръчан от неочаквана фигура: тенис легенда от 80-те години Иван Лендл. Както Лендл разказва във видеоклип в YouTube канала на Patina Collective, Mercedes е един от неговите спонсори по това време. По време на посещение в компанията той бил заинтригуван от прототипа на G-Wagon, но не харесал дизайна на предната част. В неформален разговор с представител на Mercedes той попитал дали е възможно да се монтира предната част от обикновен пътнически автомобил. Този прост въпрос го отвел до AMG, където 300 GD претърпял цялостна трансформация.

Знаете ли защо AMG използва предница от S-Class за една от първите си тунинговани G-Class?

Всъдеходът е оборудван с емблематичните фарове и решетка от седан W116 S-Class, допълнени от AMG брони и пълен комплект елементи по каросерията. Персонализацията се продължава скомплект BBS джанти, специално изработени сини кожени седалки Recaro и уникална боя по поръчка. Лендл кара колата в продължение на десетилетие, като дори я взема със себе си, когато се премества в Кънектикът. В епоха, в която дори стандартният G-Wagon е рядкост в САЩ поради липсата на официален внос, неговата уникална, модифицирана от AMG версия е истински шедьовър.

Знаете ли защо AMG използва предница от S-Class за една от първите си тунинговани G-Class?

За разлика от днешните свирепи AMG G63, това ретро творение дава предимство на стила пред скоростта. Неговият 3,0-литров шестцилиндров дизелов двигател е останал непроменен от екипа в Афалтербах, произвеждайки скромните 87 конски сили. Това води до бавно ускорение от 0 до 100км/ч за почти 25 секунди, доказвайки, че в този случай колата е била по-скоро за показ.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тая

    4 5 Отговор
    G класа става все по-грозна. Сигурно е търсен ефект
  • 2 браво

    5 1 Отговор
    Преди години подобни селски тунинги бяха все още на мода, но вече са демоде. Сега е модерно да изглежда като паркетник, колкото повече пластмаса, толкова по-скъпо!
  • 3 Мексо

    4 4 Отговор
    Този от грозното е направил още по грозно.

    Коментиран от #4

  • 4 Никси

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мексо":

    да бе , това може да ти се вижда грозно но гледах клип на един Арабски Шейх как в големо хале е вкарал сумати ретро автомобили всякъкви и между тях е сложил такова същото което на снимката изглежда , това че на теб ти изглежда грозно , не означава че някой друг не го харесва , въпрос на вкус , мераци и радини вълнения !!!.