Продажби в 120 страни, 14 производствени компании в целия свят, 6 хиляди служители, очакван ръст от 10% за 2011 г. Това е Фероли груп в цифри. Факти.бг. разговаря с генералния мениджър на компанията Марио Чиоколо. Той е във Фероли груп от 2004 г., има MBA от Вашингтонския университет. Женен с две деца
Фероли груп произвежда широка гама от водонагревателни уреди, които в България се дистрибутират от „Дипломат Корпорейшън” ООД под марката „Дипломат”
Как се развива бизнесът на Фероли груп?
Очакваме около 10% ръст за тази година в сравнение с 2010. Разбира се, трябва да се има предвид, че работим в много държави и то не само в държави, в които има ръст
В Италия и Испания, както пише и по вестниците, нещата не са много розови, търговията и бизнесът не са в много добро положение, пазарът се срива. В началото на годината немският пазар тръгна нагоре, но в момента е по-скоро в равна позиция. Във Великобритания ситуацията е като в Германия. Във Франция има ръст от 0,1-0,2%, което е почти незабележимо. Като цяло в Западна Европа бизнесът се срива, икономическата криза е доста силна. Това че продаваме в 120 държави, ни дава възможност да отчетем този ръст.
След като няма ръст в Западна Европа, някъде трябва да имате двуцифрен ръст?
Да, в някои държави имаме 50-60% ръст. Такива са Украйна и Иран. Независимо от това, че в Средния изток също има криза, от гледна точка на нашия бизнес в Иран нещата са добре. Около 40% ръст имаме в Китай, Виетнам, Индонезия, Корея, Япония.
На Балканите също се усеща кризата. Много добре се развива обаче Турция. Според мен, след Китай това е държавата, която се развива бързо и с размах.
Колко производствени компании има Фероли груп и колко човека работят в компанията?
Производствените компании вече са 14. Най-новата е в Беларус. 6 хиляди са служителите и работниците. Както споменах, продаваме в 120 страни по света.
Под различни марки ли продавате в отделните страни?
Ние сме доста популярни по света точно с името Фероли. Но в някои региони имаме локални брандове. Куинтра в Испания, FER в Украйна. Тук, в България, произвеждаме под българската марка „Дипломат”. Нещо повече, от Фероли очакваме брандът „Дипломат” да получи популярност и в други държави.
Как оценявате сътрудничеството си с българската компания?
Взаимоотношенията между двете компании се основават на споделянето на една и съща философия за развитие на бизнеса, за развитие на компаниите на пазара. Според мен, като имам опита и работата с други такива партньори от различни страни, с „Дипломат Корпорейшън” имаме най-доброто партньорство. „Дипломат” търсят качествени продукти и добро обслужване за своите клиенти, а това търси и Фероли груп.
Ние сме компанията , която произвежда качествени и добри продукти, а те са компанията която дистрибутира и обслужва продуктите на пазара. Те познават пазара тук, събират информация относно нуждите на българските потребители и ни я предоставят, а ние създаваме необходимия продукт .
С какво е привлекателна България?
Ако трябва да говоря като бизнесмен – да намериш партньор, където и да било, не е никак лесна задача. Когато намериш добър партньор, както в случая с „Дипломат”, е добре това партньорство да се развива. Няма значение дали държавата е голяма или малка. Най-важното е качеството на бизнеса. Ние работим за клиентите, които използват нашите продукти и искаме те да са удовлетворени. Това е позитивното, ценността и богатството за нашата компания.
България освен това е част от ЕС и ако клиентите в България са доволни от съвместното бизнеспартньорство между „Дипломат” и Фероли, това е опит, който можем да покажем и на други партньори по света, за да стартираме такъв съвместен бизнес.
Планирате ли производство на територията на България?
Трудно е да се отговори еднозначно на този въпрос. В момента повечето компании трудно взимат решение за инвестиции. По принцип е дискутирана подобна възможност с президента на компанията, който смята, че България е добър мост между Европа и Изтока. Има интерес, но искаме да видим как ще се развият нещата в близките 1-2 години.
Вашите впечатления от България?
Харесва ми. Имам усещането, че хората са добронамерени. Емоционалното ми усещане е за добро място за живеене. Хората са дружелюбни, гостоприемни. Безспорно темпераментът на българите и италианците е много близък – и двата народа сме емоционални.
Имате ли наблюдения как хората по света избират да купят една или друга марка?
Две неща са най-важни – качество и обслужване. Когато човек си избира определен продукт, той иска да го ползва дълго време. Хората купуват разумно и не искат да си пръскат парите на вятъра, това са моите наблюдения. Разбира се, само Господ е перфектен, но обслужването трябва да е на много добро ниво.
Как подхождате в различните страни?
Има държави, в които клиентът харесва външния вид, дизайна на продукта. Другаде се държи повече на доброто качество и добрите технологии. Например във Франция не се гледа външния вид, единственото което се отчита е енергийната ефективност. Особеното е че във Франция бойлерите не се слагат в банята, както е в други страни, а в приземни помещения, където никой не ги вижда, което вероятно и определя липсата на интерес към дизайна. Има други пазари, където се харесва дизайнът, като България например. А в Италия хората гледат и дизайна и изпълнението.
Често се случва, точно когато изтече гаранцията и уредите се повреждат. Има ли заговор на производителите? Или това е само мит?
Всеки производител смята, че ако гарантира пет години безпроблемна работа, уредът трябва да работи 12-13 години. В рамките на разумното е гаранцията да е до 5 години. А иначе изпитанията и тестовете, които се извършват на продуктите, трябва да гарантират работата им за доста по-дълъг период.
Много важно значение има начинът на използване на продукта, водата, която преминава през него, какво е качеството на електрическата мрежа...
Каква е основата на бизнеса, според Вас? И къде са акцентите?
Иновациите, нововъведенията. Това е най-важното, основата на която се гради бизнесът ни. Иновациите означават бъдеще, а за нашите компании е важно да гледаме в бъдещето. Искаме да предоставяме продукти, които да бъдат иновативни и да бъдат максимално полезни на хората. Искаме да предоставим на клиента не само комфорт, но и възможност да спестява средства и да възвърне инвестицията, която е направил със закупуването на нашия продукт. Развитието на такива продукти е една от основните цели както на Фероли груп, така и на „Дипломат”.
Нова стъпка в развитието на бизнеса например е интегрирането на бойлери в соларни системи, в системи с геотермална енергия, в системи за отопление на еднофамилни къщи.
Как си представяте бъдещето през следващите 10-15 години? Какво ще се промени?
Това е дълъг период, защото нещата се развиват доста бързо. Но може да се каже, че една от посоките ще бъде към Възобновяемите енергийни източници /ВЕИ/ и намаляващото потребление на традиционните енергийни източници. Бъдещето е в намирането на всякакви начини за спестяване на енергия и в намаляването на загубата на енергия, т.е. в енергоспестяващите уреди. Докато доскоро за това само се говореше, сега вече нещата се развиват в световен мащаб.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смърфиета
13:33 21.09.2011