1 6681

Марио Чиоколо: Бъдещето е в енергоспестяващите уреди

  • фероли груп-
  • дипломат-
  • марио чиоколо-
  • бойлери-
  • енергоспестяващи уреди-
  • веи

Няма значение дали държавата е голяма или малка. Най-важното е качеството на бизнеса, смята генералният мениджър на Фероли груп

Марио Чиоколо: Бъдещето е в енергоспестяващите уреди - 1
Марио Чиоколо, Генерален мениджър на Фероли груп

Продажби в 120 страни, 14 производствени компании в целия свят, 6 хиляди служители, очакван ръст от 10% за 2011 г. Това е Фероли груп в цифри. Факти.бг. разговаря с генералния мениджър на компанията Марио Чиоколо. Той е във Фероли груп от 2004 г., има MBA от Вашингтонския университет. Женен с две деца
Фероли груп произвежда широка гама от водонагревателни уреди, които в България се дистрибутират от „Дипломат Корпорейшън” ООД под марката „Дипломат” 

 

Как се развива бизнесът на Фероли груп?


Очакваме около 10% ръст за тази година в сравнение с 2010. Разбира се, трябва да се има предвид, че работим в много държави и то не само в държави, в които има ръст
В  Италия и Испания, както пише и по вестниците, нещата не са много розови, търговията и бизнесът не са в много добро положение, пазарът се срива. В началото на годината немският пазар тръгна нагоре, но в момента е по-скоро в равна позиция. Във Великобритания ситуацията е като в Германия. Във Франция има ръст от 0,1-0,2%, което е почти незабележимо. Като цяло в Западна Европа бизнесът се срива, икономическата криза е доста силна. Това че продаваме в 120 държави, ни дава възможност да отчетем този ръст.


След като няма ръст в Западна Европа, някъде трябва да имате двуцифрен ръст?

Да, в някои държави имаме 50-60% ръст. Такива са Украйна и Иран. Независимо от това, че в Средния изток също има криза, от гледна точка на нашия бизнес в Иран нещата са добре.  Около 40% ръст имаме в Китай, Виетнам, Индонезия, Корея, Япония.
На Балканите също се усеща кризата. Много добре се развива обаче Турция. Според мен, след Китай това е държавата, която се развива бързо и с размах.


Колко производствени компании има Фероли груп и колко човека работят в компанията?

Производствените компании вече са 14. Най-новата е в Беларус. 6 хиляди са служителите и работниците. Както споменах, продаваме в 120 страни по света.


Под  различни марки ли продавате в отделните страни?


Ние сме доста популярни по света точно с името Фероли. Но в някои региони имаме локални брандове. Куинтра в Испания, FER в Украйна. Тук, в България, произвеждаме под българската марка „Дипломат”. Нещо повече, от Фероли очакваме брандът „Дипломат” да получи популярност и в други държави. 


Как оценявате сътрудничеството си с българската компания?

Взаимоотношенията между двете компании се основават на споделянето на една и съща философия за развитие на бизнеса, за развитие на компаниите на пазара. Според  мен, като имам опита и работата с други такива партньори от различни страни, с „Дипломат Корпорейшън” имаме най-доброто партньорство. „Дипломат” търсят качествени продукти и добро обслужване за своите клиенти, а това търси и Фероли груп.
Ние сме компанията , която  произвежда качествени и добри продукти, а те са компанията която дистрибутира и обслужва продуктите на пазара. Те познават пазара тук, събират информация относно нуждите на българските потребители и ни я предоставят, а ние създаваме необходимия продукт .

 

С какво е привлекателна България?

Ако трябва да говоря като бизнесмен – да намериш партньор, където и да било, не е никак лесна задача. Когато намериш добър партньор, както в случая с „Дипломат”, е добре това партньорство да се развива. Няма значение дали държавата е голяма или малка. Най-важното е качеството на бизнеса.  Ние работим за клиентите, които използват нашите продукти и искаме те да са удовлетворени. Това е позитивното, ценността и богатството за нашата компания.
България освен това е част от ЕС и ако клиентите в България са доволни от съвместното бизнеспартньорство между „Дипломат” и Фероли, това е опит, който можем да покажем и на други партньори по света, за да стартираме такъв съвместен бизнес.


Планирате ли производство на територията на България?

Трудно е да се отговори еднозначно на този въпрос. В момента повечето компании трудно взимат решение за инвестиции. По принцип е дискутирана подобна възможност с президента на компанията, който смята, че България е добър мост между Европа и Изтока. Има интерес, но искаме да видим как ще се развият нещата в близките 1-2 години.

Вашите впечатления от България?

Харесва ми. Имам усещането, че хората са добронамерени. Емоционалното ми усещане е за добро място за живеене. Хората са дружелюбни, гостоприемни. Безспорно темпераментът на българите и италианците е много близък – и двата народа сме емоционални.


Имате ли наблюдения как хората по света избират да купят една или друга марка?

Две неща са най-важни – качество и обслужване.  Когато човек си избира определен продукт, той иска да го ползва дълго време. Хората купуват разумно и не искат да си пръскат парите на вятъра, това са моите наблюдения.  Разбира се, само Господ е перфектен, но обслужването  трябва да е на много добро ниво.


Как подхождате в различните страни?

Има държави, в които клиентът харесва външния вид, дизайна на продукта. Другаде се държи повече на доброто качество и добрите технологии. Например във Франция не се гледа външния вид, единственото което се отчита е енергийната ефективност. Особеното е че във Франция бойлерите не се слагат в банята, както е в други страни, а в приземни помещения, където никой не ги вижда, което вероятно и определя липсата на интерес към дизайна. Има други пазари, където се харесва дизайнът, като България например. А в Италия хората гледат и дизайна и изпълнението.


Често се случва, точно когато изтече гаранцията и уредите се повреждат. Има ли заговор на производителите? Или това е само мит?

Всеки производител смята, че ако гарантира пет години безпроблемна работа, уредът трябва да работи 12-13 години. В рамките на разумното е гаранцията да е до 5 години. А иначе изпитанията и тестовете, които се извършват  на продуктите, трябва да гарантират работата им за доста по-дълъг период.
Много важно значение има начинът на използване на продукта, водата, която преминава през него, какво е качеството на електрическата мрежа...

 

Каква е основата на бизнеса, според Вас? И къде са акцентите?

Иновациите, нововъведенията. Това е най-важното, основата на която се гради бизнесът ни. Иновациите означават бъдеще, а за нашите компании е важно да гледаме в бъдещето. Искаме да предоставяме продукти, които да бъдат иновативни и да бъдат максимално полезни на хората. Искаме да предоставим на клиента не само комфорт, но и възможност да спестява средства и да  възвърне инвестицията, която е направил със закупуването на нашия продукт. Развитието на такива продукти е една от основните цели както на Фероли груп, така и на „Дипломат”.
Нова стъпка в развитието на бизнеса например е интегрирането на бойлери в соларни системи, в системи с геотермална енергия, в системи за отопление на еднофамилни къщи.


Как си представяте бъдещето през следващите 10-15 години? Какво ще се промени?

Това е дълъг период, защото нещата се развиват доста бързо. Но може да се каже, че една от посоките ще бъде към Възобновяемите енергийни източници /ВЕИ/ и намаляващото потребление на традиционните енергийни източници. Бъдещето е в  намирането на всякакви начини за спестяване на енергия и в намаляването на загубата на енергия, т.е. в енергоспестяващите уреди. Докато доскоро за това само се говореше, сега вече нещата се развиват в световен мащаб.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смърфиета

    0 0 Отговор
    Монополистите да си ходят!