Атлантическият съвет на България (АСБ) със загриженост следи забавянето на процедурата за избор на многоцелеви изтребител за българските ВВС. Правителството на Република България и Министерството на отбраната не успяха да изпълнят плана си до края на 2018 г. да бъде сключен договор за доставка на новите бойните самолети. Вече три години законът за бюджета предвижда финансови средства за реализацията на този приоритетен проект, но те се използват за други цели.
Това се казва в официална позиция на Атлантическия съвет в България.
В резултат ВВС изпълняват национални и съюзни задачи с нарастващ риск и все по-мрачни перспективи за бъдещето на бойната авиация. Същевременно, изразяваме още веднъж нашите резерви за сключване на първоначален договор за 8-9 самолета , а не за цяла ескадрила от 14 или 16 самолета, каквато е практиката в съюзни държави.
Оценявайки по наличната публична информация трите получени оферти от САЩ и Швеция за новопроизведени многофункционални изтребители и от Италия за използвани изтребители, както и заявеното предпочитание от българския премиер самолетите да са новопроизведени, Атлантическият съвет на България изразява своята увереност, че най-добрия избор за България са самолетите Ф-16 блок 70/72.
Нашата увереност е основана на следните аргументи:
Самолетите Ф-16 са на въоръжение в 11 европейски страни от НАТО и в Европа е изградена цялостна мрежа от летищна, обслужваща и ремонтна инфраструктура:
- Съседните на България съюзни държави (Гърция, Турция и Румъния), както и Полша оперират с Ф-16. Словакия и Хърватия също избраха Ф-16 за своите ВВС. Големият брой Ф-16 в Европа осигурява гарантирана последваща модернизация на самолета на по-ниска цена;
- Многоцелевият изтребител Ф-16 може да оперира с изтребители Ф-22 и Ф-35 от 5-то поколение и осигурява най-плавния преход при усвояването им, като Ф-35 вече постъпва на въоръжение в няколко европейски съюзни страни;
- В сравнение с останалите предложени самолети, Ф-16 най-пълно е доказал своите качества в реални въздушни операции;
- Като гранична държава на НАТО и ЕС и със значителна морска акватория, както и предвид предизвикателствата на стратегическата среда сега и в бъдеще, България се нуждае от изтребител с по-голям тактически радиус и по-голяма продължителност на полет за дежурство в зони на значително отдалечение от летището за базиране. Освен това България се нуждае не само от самолети за охрана на въздушното пространство (Air Policing), но и за участие в по-сложни операции в съюзен формат, в които горепосочените характеристики са от решаващо значение.
Летателно-тактическите характеристики на Ф-16 блок 70/72 са по-добри от тези на „Грипен C/D“
- Ф-16 блок 70/72 е с по-мощен двигател, притежава по-висока скороподемност, по-голямо ускорение и е с 1.9 пъти по-голям обем гориво във вътрешните резервоари в сравнение с „Грипен C/D“, което му осигурява по-малка зависимост от въздушно дозареждане с гориво;
- Ф-16 блок 70/72 има максимален тактически радиус на действие от 1570 км, който е почти 2 пъти по-голям от този на „Грипен C/D“;
- Самолетът притежава много добра маневреност, особено във вертикална плоскост;
- Самолетът е оборудван с автоматична система за предотвратяване на сблъсък със земната (морска) повърхност;
- Ф-16 блок 70/72 ще изпълнява по-добре функциите си в Интегрираната система за противовъздушна и противоракетна отбрана на НАТО.
Ф-16 блок 70/72 може да използва голямо разнообразие от съвременно въоръжение, разузнавателно и защитно оборудване
- На самолета има 9 фиксирани точки за подкачване на въоръжение, с което в един полет може да нанася удари по въздушни, морски и наземни цели;
- На самолета могат да се подкачат най-съвременните управляеми ракети клас „въздух-въздух“ с малък и среден обсег;
- На самолета може да се подкачва голямо разнообразие от въоръжение за удари по наземни цели, включително крилати ракети с голям обсег;
- Самолетът може да носи максимален боен товар от 7 350 кг, което е 1.5 пъти повече от „Грипен C/D“.
Самолет Ф-16 блок 70/72 е с най-съвременна авионика, навигационно и комуникационно оборудване
- Ф-16 блок 70/72 е оборудван с най-съвременен многофункционален радар с АФАР, който има способностите на самолет от пето поколение и който може да съпровожда едновременно над 20 въздушни и земни (морски) цели, с което значително превъзхожда „Грипен C/D“;
- Радарът на самолета може да открива въздушни цели на 160 км и големи наземни (морски) цели на разстояние над 290 км;
- Ф-16 блок 70/72 е оборудван с най-съвременно навигационно оборудване и високо защитена система за обмен на тактическа информация Link 16;
- Самолетът разполага със съвременни системи за опознаване „свой-чужд“, радиоелектронна защита и способности за водене на електронна война.
Самолет Ф-16 блок 70/72 има експлоатационен ресурс от 12 000 ч., в сравнение с „Грипен C/D“ от 8 000 ч.
- При годишен нальот на самолет от 200 ч., жизненият цикъл на самолета достига до 60 години;
- При годишен нальот на самолет от 250 ч., жизненият цикъл на самолета достига до 48 години;
- По-големите експлоатационни разходи на Ф-16 блок 70/72 за час полет, в сравнение с Грипен С/Д, се компенсират не само от по-добрите бойни възможности, но и от по-дългия жизнен цикъл на самолета. Тук следва да се има предвид и възможността за сътрудничество при поддръжката със съседните страни от НАТО, опериращи Ф-16, което ще доведе до оптимизиране на разходите до края на жизнения цикъл.
Поради надеждността и перспективата на самолетите Ф-16 блок 70/72, АСБ настоява за възможно най-бързо приключване на процедурата по избор и сключване договор за доставка на този тип боен самолет, максимално отговарящ на стандартите на НАТО.
АСБ счита, че българското правителството не трябва да се изкушава от примамливи оферти за по-широко индустриално сътрудничество, за сметка на качествата и бойните възможности на избрания самолет.
АСБ настоява също така, до закупуването и постигането на необходимата оперативна готовност на екипажите на новия изтребител, да бъдат разширявани възможностите за осъществяване на съвместна охрана със съюзни държави на българското въздушно пространство в рамките на Интегрираната система за противовъздушна и противоракетна отбрана на НАТО.
Необходимо е също така да се приеме и ускорен график за снемане от въоръжение и реализация на пазара на МиГ-29 и Су-25, като получените от продажбата средства бъдат използвани за ускорено въвеждане на въоръжение на новите бойни самолети, придобиване на нови радари и на модерни зенитно-ракетни комплекси.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 демократ
10:59 05.12.2018
2 Drittes Reich
Коментиран от #13, #113
11:01 05.12.2018
3 калинка
Коментиран от #27
11:02 05.12.2018
4 999
Коментиран от #90
11:02 05.12.2018
5 калинка
11:03 05.12.2018
6 Ритхофен
11:03 05.12.2018
7 При демокрацията никой
Коментиран от #28
11:05 05.12.2018
8 Гост
11:06 05.12.2018
9 рашист
Коментиран от #29
11:06 05.12.2018
10 Радо
11:08 05.12.2018
11 Мунчо
11:09 05.12.2018
12 прости продажници
Коментиран от #56
11:10 05.12.2018
13 САП
До коментар #2 от "Drittes Reich":
А това какво е? Американски таралясник F16 не знам си коя употреба.Стига глупости "атлантически съвет" поредните продажници на заплата от САЩ и ЦРУ. България няма има излаз на атлантика, че да ни трябва такъв съвет.
Коментиран от #58
11:12 05.12.2018
14 КАРАОКЕ
11:14 05.12.2018
15 Сикиджиев
Коментиран от #57
11:15 05.12.2018
16 Хохо
11:15 05.12.2018
17 бати
11:16 05.12.2018
18 снакс
11:16 05.12.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Смях
11:20 05.12.2018
21 no name no face no number
11:21 05.12.2018
22 СеСеСере
Коментиран от #122
11:26 05.12.2018
23 ВСВСВС
11:28 05.12.2018
24 патриотъ
11:28 05.12.2018
25 Велика България
Коментиран от #121
11:30 05.12.2018
26 vvvvv
11:30 05.12.2018
27 Възмутен
До коментар #3 от "калинка":
Лошото е че НИКОЙ НЯМА ДА НИ ПИТА...............11:31 05.12.2018
28 САП
До коментар #7 от "При демокрацията никой":
Вярваш ли си като ги пишеш тия вицове. Никой не ти забранява да купуваш най-доброто. Ха-ха-ха... Ти за какво смяташ е тая сапунена сага с изтребителите. Просто не искаме да купим от правилните хора САЩ. И затова ни карат да си правим серияли избор на изтребител докато не изберем правилния според тях. Замисли се за F16 само едно годно летище, а Грипен може да оперира от всеки прав участък асфалтов път с дължина 2км. Само това стига да сети човек каква е разликата.Коментиран от #31, #53
11:33 05.12.2018
29 Бесен пес
До коментар #9 от "рашист":
Това че е добро за нас е добро , ма не е добро за нашите западни "шефове" как така няма да им даваме пари на тях , а на Руснаците ...И да .. Су-30СМ или МиГ 29 СМТ са по добри и МНОГО ПО ЕВТИНИ !
Но.......
11:34 05.12.2018
30 Насран русофил
11:37 05.12.2018
31 То с парапланер
До коментар #28 от "САП":
Може да излетиш и от балкона на панелката си ама не е в това въпроса....Коментиран от #33
11:42 05.12.2018
32 Дедо
Коментиран от #36
11:47 05.12.2018
33 САП
До коментар #31 от "То с парапланер":
Прав си въпроса е да платим нужния рекет на правилните хора САЩ. А не да бягаме по тангентата и да не плащаме.11:48 05.12.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Adler
11:50 05.12.2018
36 ТАС
До коментар #32 от "Дедо":
Прав си '89г. или 97г. трябваше да поизтрепим малко политически лумпени. И сега щяха да имат страх да не ги сполети същото. Дори приемането в ЕС се превърна в предателство към България. При решение на народното събрание да не се подписва заради АЕЦ Козлодуй Български министър председател(Иван Костов) подписа. То всеки нормален човек ще се чуди що за сбъркана държава сме.11:57 05.12.2018
37 Жоро Павето
На нас ни трябват 16 бр. Су-35С (който превъзхожда дори краварските фашкии от 5-то поколение Ф-22/Ф-35) и си решаваме проблема за 30-40 години напред!
Коментиран от #40, #46
11:58 05.12.2018
38 Залмоксис
Толкова много неща са в окаяно състояние, че не знам от къде да започна, за това няма да ги изброявам. Трябват ни управляващи които да следват интересите на страната си и тогава всичко ще се нареди за кратко време, сигурен съм !
12:02 05.12.2018
39 someone
Коментиран от #51
12:06 05.12.2018
40 смях
До коментар #37 от "Жоро Павето":
Превъзхожда.... с акробатика. Ако във войната се гледаше това Русия нямаше да е последна дупка на кавала във външната политика. Радар, оръжия, системи, електроника - всичко това е доста по-назад от запада.Коментиран от #62
12:09 05.12.2018
41 Обрязан
12:12 05.12.2018
42 НКВД
12:14 05.12.2018
43 Стига глупости
12:15 05.12.2018
44 Дядо Горио
Коментиран от #107
12:23 05.12.2018
45 стоян
Коментиран от #54
12:24 05.12.2018
46 НАТО ВЕЦ и АЕЦ
До коментар #37 от "Жоро Павето":
11 пъти го е правил да умирга . Ф 16 има 11 победи над Миг 29 , а Миг 29--0 . Ето с това е по добър .Всичките рубладжийски борсуци ,които по цял ден квичат как нямаме армия искат по лошия самолет Грипен
Коментиран от #84, #102
12:27 05.12.2018
47 Ген Вазов
Коментиран от #109
12:30 05.12.2018
48 Иванов
п.п. Грипен са добър избор и то нови самолети. Не, че ще ни трябват, ама така, за самочувствие. Продават ги с резервен двигател, който се монтира за един час и могат да кацат на всяко шосе по което няма ел. стълбове. Просто направен и евтин за поддръжка и лесен за ремонт. Сигурен и стабилен самолет. Качваш се и хвърчиш!!!
12:33 05.12.2018
49 Кога ще ги използваме тия самолети ве
Коментиран от #136
12:34 05.12.2018
50 Генерал
12:37 05.12.2018
51 Минчо Праздников
До коментар #39 от "someone":
Ти не си someone , ти си NO ONEФ16 бил бракма . ха-ха-ха . Такава глупост не бях чул. Бойните мисии на МИГ29 се броят на пръстите на едната ръка . Дори сега във Сирия почти не го използват. F16 e извършил стотици хиляди мисии. Изключително добър многоцелеви самолет. Освен това с големи възможности за подръжка в Европа. Стига с тези руски сборки.
12:37 05.12.2018
52 Ники
А тези от този клуб си позволяват антибългарски лобизъм. Пасито нали беше уж математик, сега стана военен летец. Май на тези им трябва сопа!
12:38 05.12.2018
53 Хитър Петър
До коментар #28 от "САП":
Ф-16 има по-мощен двигател от Грипен но е по - бавен защото има по- голямо челно съпротивление. Радара на Ф-16 е по-добър, но Грипен има далеч по-добри ракети за далечно разстояние, Метеор, не случайно атлантиците казват - ракети за среден и близък бой. А за шосето с прав участък, на Грипен му трябват ~400 метра за излитане и ~600 м. за кацане.12:40 05.12.2018
54 Грифон
До коментар #45 от "стоян":
Да, само че в момента не Ф-16 е Мерцедеса на изтребителите, а е просто един таралясник за скрап.12:40 05.12.2018
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Олаф Гунаршон
До коментар #12 от "прости продажници":
Мангалчо , вън и право в руската кочина . Ще ни предлагате да летим С Москвичи . Я си събирайте партакешите и заминавайте за Евразия. Едвам се отървахме от руските сдялани автомобили и пак се мъчите да ни натресете сдяланата с брадва руска техника .12:44 05.12.2018
57 ЗАПОЗНАТ
До коментар #15 от "Сикиджиев":
Турците си модернизираха почти всички ф-16 !!!Един от тях даже наказа заблудените алкохолици в северна Сирия !!!Турските ф-35 ще заменят първо ф-4 фантом !!!!12:47 05.12.2018
58 Доктор Ох Боли
До коментар #13 от "САП":
Другарите да не вадят статии от В-к Работническо дело от началото на 70-те . ЦРУ - в основата на комуняшката прогаданда . Кой кво прави няма значение: ЦРУ е виновно. Дори по време на соца имаше такъв лаф: ЦРУто го гони . Това означаваше ,че човека е или със или за ЖЪЛТА КНИЖКА. Така ,че огледайте се ,ослушайте се и си пийте хапчетата.Коментиран от #71
12:50 05.12.2018
59 иванов
12:52 05.12.2018
60 ГосТ
12:55 05.12.2018
61 1122
12:55 05.12.2018
62 Жоро Павето
До коментар #40 от "смях":
Яко смях, а? И аз се разсмях, щото краварските „невидимки” Ф-22/Ф-35 разчитат на засада и мишената да е неподвижна, иначе никакъв шанс срещу доста по-маневрения и въоранен до зъби „акробат” Су-35! Тоест фашкиите влезнат ли в по-близък бой (отворят ли фюзeлaжa, дето е скрито въоражението с цел „невидимост”), светват като крушки на радарите и са мърви!Това са фактите, а смешниците нека си се смеят и си пишат глупости!
Коментиран от #65
12:56 05.12.2018
63 Соломон
12:58 05.12.2018
64 Хитър Петър
12:59 05.12.2018
65 Нортроп
До коментар #62 от "Жоро Павето":
В близък бой(таран) нема да влизат - бъди спокоен! М/у другото видя ли какво стана и с Курск в близък бой? САЩ са превъзхождащ противник - разберете го това болгарские сволочи(да, точно вие червените ги предадохте, не евро-атлантическите подлоги) - руснаците го разбраха и внимават, вие ще умрете от глад, ама нема да вденете!!!Коментиран от #70
13:03 05.12.2018
66 fermera
13:03 05.12.2018
67 гост
13:09 05.12.2018
68 Грую
13:12 05.12.2018
69 Мразим
13:13 05.12.2018
70 Жоро Павето
До коментар #65 от "Нортроп":
Да, фашкиите няма да влизат в бой, щото са само плашила... да плашат гаргите - видя се бракуваната вече „невидимка” ф-117 колко беше ефективен над Сърбия, нали?! Тия фашкии от 5-то поколение не са по-различни, но България така и така не може да си позволи Ф-35, а Су-35 може - ако не 16 бр. Сухой, то поне 8 можем да си позволим!Коментиран от #74
13:14 05.12.2018
71 САП
До коментар #58 от "Доктор Ох Боли":
Не знам що за доктор си. Най-много да си конски щом не виждаш очевидното. ЦРУ винаги са били и ще бъдат инструмент на агресивната алчна корпорацията САЩ. На времето едно мъдро същество е казало "Блажени са верующите". Явно си от тях. Вярващите, че САЩ носят мир и демокрация, и най-вече са много загрижени за нас бедните и малките. Да загрижени са как да ни одерат кожите. Приятно пеене псалми докторе и си гледай говеждата клиентела на, чиято хранилка си.13:18 05.12.2018
72 Явор
С какво ще заменим Су-25? Ф-16 не е ефективен за поддръжка на пехотата?
13:21 05.12.2018
73 Гост
13:28 05.12.2018
74 Джудже
До коментар #70 от "Жоро Павето":
Те не ни позволяват Грипен, а ти за Сухой се размечта.13:29 05.12.2018
75 мосад
Паси е изял всичко, което прибра при Царя и сега задника е пак гол...нали го съдиха за десет милиона лева,беше накупил джунджурии за подслушване от ,Мошетата,някой съдия измамник, зарови умрялото куче...
Кой е Атлантическия Съвет?
-,Соломон Паси и още, някой лапачи...той го създаде, този съвет ,за да лобира по- силно ,като дойде време за крадене.
Няма спасение от тези "атлантически" обирджии.
Бивш външен министър, безработен от8 години, търси пари от сделка за самолети.
13:33 05.12.2018
76 НАТО ВЕЦ и АЕЦ
Но ... когато по света има продадени близо 5000 самолета Ф 16 производителите на Метеор са силно заинтересовани да направят и версия за Ф 16. Ф 16 обаче работи с всички версии на AIM-120
AMRAAM . Версията D е два пъти + по делекобойна от Метеор . А с оглед на това ,че блок 70/72 има много по добър радар , то бих казал ,че Грипен няма никакъв шанс.
Цялостно Ф 16 е много по добър самолет. Също е много добър в атака на наземни цели /или морски / Грипен там му отстъпва многократно .
Колкото до цената -може ли тук някой да посочи цените на самолетите и знае ли се , че офертата на Ф 16 е с по два пълни боекомплекта на самолет ,а на Грипен -без боекомплект. Има и подарък ,ако изберем Ф 16 - 160 машини Брадли получаваме безплатно.
Коментиран от #79, #80, #95
13:35 05.12.2018
77 Гост
13:37 05.12.2018
78 ЪРП
НА ШЕПА ПРОДАЖНИ "БГ"-ПУДЕЛИ СА ИМ ЗВЪННАЛИ 1,2 СЕНАТОРЧЕТА И "ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА" СИ ОТИВА ПО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ........У КРАВАРИЯ!!!!!!!
13:42 05.12.2018
79 стоян
До коментар #76 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
Браво =хареса ми обстойния ти коментар-А дано го разберат и путинофилите ,но и да го разберат пак ще са против= защото не са руски= боклуци13:45 05.12.2018
80 САП
До коментар #76 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
Ти къде си видял безплатен обяд и то от американци. Бъди сигурен тия безплатните екстри ще си ги платим поне петорно от някъде.Коментиран от #85
13:51 05.12.2018
81 Шабиха
- е много по-скъп за придобиване
- много по-скъп за експлоатация
- много по-скъп за ремонт
- много по-капризен
- изисква специално подготвени и ЧИСТИ летища - каквито няма и няма да има в България
- много по-скъпо въоръжение, за среден и далечен бой отстъпва на Грипен
13:57 05.12.2018
82 Гост
13:58 05.12.2018
83 Компетентен
(Естествено за сметка на народа , но на кой му пука ...)
13:58 05.12.2018
84 pradator
До коментар #46 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
къде са тези победи в играта миг 29 срещу ф16 хах14:05 05.12.2018
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 това по скоро е
14:13 05.12.2018
87 БЪРЗИ И БЕЗШУМНИ
Това е масовия самолет универсал.
Кой ши купи трактор вече.
14:14 05.12.2018
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 НАТО ВЕЦ и АЕЦ
До коментар #88 от "koce":
Гледам, че ти много разбираш. Не се ли виждаш какви безумни глупости пишеш. Сигурно си се образовал в пропагандните канали на Youtube .Миг 35 не е идвал на летище Крумово ,няма и да дойде . Гледай да не го пипне някъде израелски Ф 16 да му покаже къде зимуват раците предпремиерно . Миг 35 още няма премиера.Коментиран от #106
14:25 05.12.2018
90 СссереМ
До коментар #4 от "999":
Няма нужда от обяснение,75 на 0 спрямо руските москвичи е реалната оценка,другото е без коментар.14:30 05.12.2018
91 Владо Черноземски
14:31 05.12.2018
92 САП
До коментар #85 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
Ясно взел си парите и сега няма начин да не пееш възхвални псалми колко е велик самолет Ф16. Гласувал си по съвест, по коя по тази на джоба си ли. Я кажи каква е цената на съвеста ти. На такова място хора без етикетче с цена на съвеста си не седят. Или ги гонят или сами се махат, като видят за какво става въпрос. Или си от свободните зидари(масони).Коментиран от #116
14:33 05.12.2018
93 име
14:43 05.12.2018
94 Без аналог!!!
До коментар #88 от "koce":
Самолетът , който си гледал на Крумово , беше МиГ 29 ОВТ и е просто технологичен демонстрантите на двигателите на "Климов" произведен в единствен брой и управляван от пилот изпитател . Машината нямаше радар и точки за окачване на въоръжение . Лично за мен по впечатляващи бяха немските строеви самолети "Тайфун" пилотирани от строеви пилоти и със всички системи на истински боен самолет14:44 05.12.2018
95 ХХХ
До коментар #76 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
Аз не знам Ф-ките да са им сложили "метеор". До колкото помня ще се случи в някоя от следващите години. Второ: Може би забравяш какво означава, да започнеш да купуваш оръжие от най силният в групичката? - Преди купувахме от руснаците и изпаднахме в тежка зависимост. Не си ли научи урока, че искаш сага да паднеш в Американска зависимост? - Смяташ че ще се отървеш по- лесно от Американците отколкото от Руснаците? - Трябва да си много наивен да го мислиш. Турция и ракетите С400 са добър пример за това какво правят амариканците! - Турците наливат пари от стартирането на проекта Ф35, а тези им казват, че няма да им ги дадат понеже турците решили да си купят ракети от друг. - Как мислиш да ли ще изпаднем в зависимост? Май- нямаш много инстинкт за самосъхранение! За всичко каквото не им харесва на Америте ща те заплашват с спирането на тези или онези доставки. А каква ще е зависимостта при Шведите? - Да ли ще се месят толкова в работите ни? Трето: - Ние нямаме пари, а ни трябва интегрирана система с ниски експлоатационни разходи! За Ф16 разходите за гориво и експлоатация са 2 пъти по- високи и това е факт. - Щ етрябва да строим нови писти в страната, понеже бракмата засмуква с турбината всичко какво е на пътя. - Като тъпа прахосмукачка е! Имаш ли представа калко пари ще трябва да вложим в допълнителни писти? - Ако мислиш че ще я караме само с една, ще означава че нямаш никакъв опит! Да ли ще ни дадат Брадлита, които аз лично не харесвам особено дъртите им модеКоментиран от #98
14:47 05.12.2018
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Пешо
Коментиран от #104
14:57 05.12.2018
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 regularguy
Air-to-air kills – Air-to-air losses – Losses to ground fire
F-16 Falcon 76-1-5
MiG-29 6-18-1
Помежду си F16 печели пред Миг-а с 11-0
Су30 още не се е доказал в бойни действия.
Айде сега пак да ви видя как ще сеpeте пред фактите. Цъкайте минусчета, в това ви бива. :)
15:05 05.12.2018
100 Бай Пешо
15:08 05.12.2018
101 Бай Шиле
15:09 05.12.2018
102 Тотално
До коментар #46 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
не си пиеш хапчетата и си объркал фактите на 180 градуса. За соросоид е нормално да предава интересите на Родината.15:23 05.12.2018
103 ПЕНКО
15:26 05.12.2018
104 Не пиши
До коментар #97 от "Пешо":
с чужд ник, соросоиде.15:26 05.12.2018
105 Боли ма фара
15:28 05.12.2018
106 Пешо
До коментар #89 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
Бива подлоги, бива, ама чак като тебе не бива.15:30 05.12.2018
107 Бай Шиле
До коментар #44 от "Дядо Горио":
Дядо-о-о,кой е създал този Атлантически съвет,ли питаш? Ами сигурно е Посолството на Русия. Да беше питал кой го финансира. А ако видиш кои са членовете му,хептен ще ти стане ясно.15:31 05.12.2018
108 ХХХ
До коментар #98 от "ссссс":
Струва ми се че ти не мислиш! Как турците ще дадат на руснаците информация за Ф35? - Без ракетите не могат ли да дадат тази информация? Руски ли ще са операторите на С400 в Турция или турски военни? Нищо не им пречи на Турците да се разходят до Русия с Ф35 дори и да не вземат С400. - Няма кой да ги спре през планините на северната им граница за да стигнат пряко до Русия. Ако мислиш, че в момента те не правят трансфер на информация по между си ... Трябва да си много наивен. Но пък за сметка на това, е добър пример за зависимост. До скоро бяхме зависими от най мощният от старият блок, сега ще ставаме зависими от най- силният от другият блок... - Нямаш никакъв инстинкт за самосъхранение!15:37 05.12.2018
109 Иван Гешев
До коментар #47 от "Ген Вазов":
Не пиши с този ник, защото го позориш. Генерал Вазов е пердашил англетата, а не им се е дупил, като теб.15:41 05.12.2018
110 БПХК
15:46 05.12.2018
111 СССР
15:48 05.12.2018
112 Бай Шиле
Коментиран от #114, #125
16:06 05.12.2018
113 Све
До коментар #2 от "Drittes Reich":
С 400 е правилният избор за България . Разликата в инвестицията да се даде за пенсии и енергийни проекти (квантови генератори и ториеви агрегати)16:19 05.12.2018
114 Све
До коментар #112 от "Бай Шиле":
Това са американо-еврейдките слугиКоментиран от #115
16:21 05.12.2018
115 Джудже
До коментар #114 от "Све":
А целта им е България да последва съдбата на Атлантида.16:45 05.12.2018
116 НАТО ВЕЦ и АЕЦ
До коментар #92 от "САП":
Не мери с твоя аршин ,копийкаджия нещастен . Не е необходимо да взимам пари за да кажа ,че Ф 16 е много по добър от Грипавия. И не само аз , всеки ще го каже - ето ги тук ,горе данните , посочени са голяма част от предимствата му.Коментиран от #118
17:19 05.12.2018
117 Next
17:35 05.12.2018
118 САП
До коментар #116 от "НАТО ВЕЦ и АЕЦ":
Ауу.. вече станах "копийкаджия нещастен". Бъркаш тотално. Просто не искам тотално обвързване със САЩ. Виждам какво ни донесе предишното тотално обвързване със СССР. Нещата бавно и неотклонно вървят Европейски щати(ЕЩ) или разпадане на ЕС. Подобно тотално обвързване със САЩ е груба грешка, налагана ни от платени политици и слугинаж, като теб. Ако ще взимаме евтино полвинчато решение по добре да е такова, което не ни подлага на дългосрочна зависимост. Ако е скъпо решение по-добре Еврофайтер. А и Грипен няма да изисква нови летища по този начин ще намали възможността за бъдещи корупциони практики. Имах възможност да наблюдавам някой нещата при ремонта на летището в "граф Игнатиево" реалната цена на изпълнението не беше повече от 1/3 от платеното. Останалата част 2/3 се прибра от "наши хора". И такива, като теб за мен са хора осигуряващи бъдещо крадене по формата на гръмки лозунги "За ЕС", "за НАТО", "Русия е зло"(този се превърна в Торбалан от детските приказки) и др..Коментиран от #120, #124
17:52 05.12.2018
119 НАТО ВЕЦ
19:24 05.12.2018
120 НАТО ВЕЦ
До коментар #118 от "САП":
"Остави" го "колегата" с АЕЦ-а. Отдавна съм му казал, че ВЕЦ И АЕЦ не се комбинират, щото почва да те "бие тока" ;)))))19:29 05.12.2018
121 Голям праз
До коментар #25 от "Велика България":
А ти що не ходиш да го духаш.Изборът е между Грипен и Ф16, ако не си разбрал.
22:24 05.12.2018
122 Голям праз
До коментар #22 от "СеСеСере":
Може да пишеш, каквото си искаш , но си оставаш едно малко и жалко тролче, продало се за няколко сребърника.22:31 05.12.2018
123 нямат въшки у гъза си
22:34 05.12.2018
124 Голям праз
До коментар #118 от "САП":
Няма какво да се връзваш на разни лапачи, които, както и предците им са свикнали да предават България, на кой няма значение, важно е да се осребрят усилията им.22:49 05.12.2018
125 Голям праз
До коментар #112 от "Бай Шиле":
Абсолютно! Няма да се изненадам, ако се открият и роднински връзки.22:53 05.12.2018
126 Кубрата
Коментиран от #135
01:16 06.12.2018
127 юрий йелоустон
15:51 06.12.2018
128 Public Owner
06:50 07.12.2018
129 Public Owner
06:56 07.12.2018
130 no name no face no number
11:56 07.12.2018
131 гост
19:48 12.12.2018
132 пешо
18:23 14.12.2018
133 бивш военнослужещ
Коментиран от #140
22:31 14.12.2018
134 ТОЧКАТА
13:32 15.12.2018
135 ТОЧКАТА
До коментар #126 от "Кубрата":
Не си сам.....13:35 15.12.2018
136 АБВ
До коментар #49 от "Кога ще ги използваме тия самолети ве":
Абсолютно вярно...България във военно отношение е последната дупка на кавала...Който си иска може да я клеца, а със тези 10 самолета нищо няма да се промени...Така че похарчете тия милиарди за нещо друго...ама грамотно...Ей...09:26 16.12.2018
137 ДОКО
10:28 18.12.2018
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 T77
23:24 24.12.2018
140 И аз съм бивш
До коментар #133 от "бивш военнослужещ":
Чети!https://www.blitz.bg/goreshtite-novini/stern-su-35-e-nay-opasniyat-iztrebitel-v-sveta-video_news410422.html12:09 26.12.2018