Денят на лъжата 1 април ще стане ден на истината за шофьорите в София. Столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви днес солидно увеличение на парите за водачите в двете общински дружества „Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“, където от известно време има напрежение заради извънредния труд и лоши условия на работа, съобщи trafficnews.bg.
"От 1 април заплатата на водачите в столичния градски транспорт ще стане 1150 лева. Финансовата оценка на тази мярка е 5,3 млн. лева допълнително от бюджета на Столична община“, обяви Фандъкова. Тя изчисли, че предлаганото увеличение ще доведе до основна заплата за водачите от 1150 лева, а средната брутна заплата, без извънреден труд, ще е над 1800 лева. По предложение на кмета за добра работа ще се дават и бонуси от 100 лева, което означава, че при минимален допълнителен труд водачите ще получават над два бона. Водачите вече получиха увеличение от 1 феруари, когато възнагражденията им станаха 1045 лева.
От началото на април ще бъдат изравнени и доходите на шофьорите и ватманите, добави Фандъкова. Тя припомни, че вече е поела ангажимент за изграждане на още тоалетни, както и да вземат мерки за допълнителна сигурност на водачите.
„Исканията на водачите се използват политически и се злоупотребява с тях. Това е безотговорно към водачите и към гражданите на София. Надявам се да спре безотговорното отношение на колегите от БСП, които продължават да подстрекават работещите в дружествата. Това го зная от самите шофьори“, коментира столичният кмет.
„Популизмът е вреден. Той не цели да подобри условията на труд, а политически дивиденти“, каза още Фандъкова.
Тя обяви, че утре внася предложения в СОС заради проблема с недостига на водачи в градския транспорт.
„Предлагам извънреден доклад с две цели – да задържим водачите, които в момента работят, както и да се опитаме да привлечем нови шофьори“, обяви тя.
„Незаетите места в системата на градския транспорт за водачи в момента са 251, от около 2000 водачи общо. Този недостиг е 13%. 116 са липсващите ватмани и шофьори на тролеи в „Столичния електротранспорт“, 135 са свободните места за шофьори на автобуси“, обясни кметът.
„Привличането на нови шофьори е единственият начин да намалим часовете за извънреден труд“, изтъкна Фандъкова.
„Положеният извънреден труд в „Столичен електротранспорт“ през януари е бил средно 28,7 часа, а пред февруари е паднал на 23 часа. В „Столичен автотранспорт“ през януари положеният извънреден труд е бил средно 28,4 часа, през февруари пада на 25,6 часа“, обясни още кметът. „Въпреки спада на часовете, тези числа са над месечните норми.
Директорите на двете дружества имат предписания и от Инспекцията по труда, и работят за намаляване на извънредния труд. Без нови шофьори няма да е възможно да приведем извънредният труд в границите на 15 часа на месец“, подчерта Фандъкова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
Коментиран от #8
15:17 13.03.2019
2 бл.134 в Зап. парк
15:17 13.03.2019
3 Някой
15:26 13.03.2019
4 Оня с коня
15:49 13.03.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 El Torro
16:00 13.03.2019
7 Кур
До коментар #5 от "Кур":
за завистливите и злобни провинциалисти. За теб специално черен и дебел.16:35 13.03.2019
8 Госあ
До коментар #1 от "Някой":
И два пъти повече от Професор в природните науки. Евалата бе булгаристан !Коментиран от #9
16:38 13.03.2019
9 гост
До коментар #8 от "Госあ":
Доцент получава 650лв, лекар в спешно 700лв, младши лекар в профилирана болница 800лв, учител, полицай, държавен служител 900лв, но пък шофьор в столицата 1150лв. Ами направете го за всички или смятате, че да се кара автобус с 90км/ч е по-безопасно отколкото с 40км/ч? В провинцията колко ще визмат? 450лв? А в столицата 1150лв? Докога една чистачка, продавачка или шофьор ще са на заплати двойно по-високи от интелигентен персонал изискващ много учене и отдаване на науките? Моят съсед е тираджия и взима 4х.лв заплата месечно. В същото време преподавателят ми в университета е на 650лв заплата, а мой приятел лекар започна на 900лв и му я намалиха на 700лв понеже нямали пари, а е учил 5г и после още години специализация и лишения за 700лв? Ами хайде всички да станем общи работници, и те са на 900лв и то чисти.Коментиран от #10
17:11 13.03.2019
10 Миризлив пор
До коментар #9 от "гост":
Тук вече говорим за пазарна икономика за съжаление. Кога търсенето надвиши предлагането и цената се вдига. За съжаление хората с шофьорска книжка най-лесно си намират работа "на запад" както си казал - тираджия за 4000 лева, ако си за немска или английска фирма е дори и повече. В същото време преподавателя ти в университета малко трудно ще си намери работа със същите познания и умения за повече пари, така че ще си соти на работа за тези пари.Коментиран от #13
17:52 13.03.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 тоя с магарето
18:50 13.03.2019
13 гост
До коментар #10 от "Миризлив пор":
Съгласен съм за пазарните методи, но в Германия един тираджия не взима повече от един професор, има си минимални заплати по професия, а максималните вече си зависят от конкуренцията между фирмите, институциите или университетите. У нас няма логика в заплащането: тук колкото повече си учил, толкова по-малко взимаш, което е в пълен разрез със световната практика и норми. Това демотивира всякакви форми на интелектуално и социално развитие. Нямам против шофьор да взима толкова, ако лекар, учител и полицай са на 2х.лв средна брутна заплата. Навремето баща ми беше ми казал: изкарай си категориите, защото колкото и да си прост, за шофьор все ще ставаш. Сега излиза, че въртящите геврека са по-важни и по-ценни от интелектуалните професии, което е фарс.Коментиран от #17, #20
19:28 13.03.2019
14 Баш майстора
Само да знаете за изискванията за шофьори, може по лесно пилот на самолет да ставаш , а за водач в гр. транспорт да не отговаряш.
За това виждаме повече водачи пенсионери , които имат стаж в системата и могат без почивки до припадък.
Най важното те познават и знаят маршрута на всичките линии в софия.
А нека заповяда някой от провинцията и да работи по GPS , плюс минус една минута на всяка спирка.
Очакваме новите кандидати от провинцията с всички необходими документи и досието от КАТ.
20:40 13.03.2019
15 възмутен
21:58 13.03.2019
16 Един ....
04:08 14.03.2019
17 миризлив пор
До коментар #13 от "гост":
Говорим за на запад дори и Полша - има търсене на шофьори с минимални езикови познания които да въртят геврека за тяхна заплата. Има и търсене на професори но там изискванията са други а бройките ограничени и местен професор трудно ще отиде там с почти никаква преквалификация. За това е този дебаланс - шоферите бачкат за западна заплата почти без преквалификация на хубави нови камиони а учените хора за нашенска. И така като няма кой да работи искат или не си посвиват печалбите и дават пари.04:30 14.03.2019
18 незнайко
Коментиран от #19
11:32 14.03.2019
19 незнайко
До коментар #18 от "незнайко":
135 свободни работни места за шофьори !!! НЕ ИМ ЛИ СВЕТВА ПО ЯРКО ЛАМПАТА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ ???11:35 14.03.2019
20 El Torro
До коментар #13 от "гост":
Пич, имай уважение към професиите и хората, като спрете да гледате "учените главици" постоянно в канчето на другия и да правите тези глупави сравнения, може и да ви се получат нещата. Казал баща ти,че шофьорите били прости, тъй като не ставаш за друго то шофьор ще стане. Пълни Идиоти. Хората които извозват живата "интелигентна" биологична маса си заслужават парите до стотинка,че даже и още. Напънете се и вие и си отстоявайте вашето.13:59 14.03.2019
21 Mango number five
Алоуу , не е скъп тока и горивото. Заплатите са ви малки.
19:11 14.03.2019
22 Газ спирачка на 100 про
07:47 15.03.2019
23 Таксиметров
22:55 15.03.2019