Новини

Цистерната "убиец" в Хитрино била за скрап

Ако дебелината на стените на спуканата цистерна беше като на останалите в композицията, вероятно нямаше да има проблеми, обясни свидетелят инж. Евгени Димов в съда

Публикувана: 3 Юли, 2019 16:48
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1946
Цистерната "убиец" в Хитрино била за скрап
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.

Цистерната, която предизвика експлозията в Хитрино през декември 2016 г., не е трябвало да бъде в експлоатация. Това обяви инж. Евгени Димов пред съда, цитиран от БНР. Той бе единственият изслушан свидетел по време на днешното заседание в шуменския съд.

„Ако дебелината на стените на спуканата цистерна бе като на другите в композицията, вероятно нямаше да има проблеми“, обясни в съдебната зала инж. Димов. Ултразвуково обследване, направено от вещото лице през 2017 г., показва, че дъното и стените на цистерната са с 6 милиметра по-тънки от изискваната на Международния правилник за превоз на опасни товари.

Цистерната, произведена през 1971 г., е трябвало да бъде бракувана или допълнително защитена. „Такива мерки обаче не са взети. Отговорност носи наемателят, който е необходимо да знае каква техника ползва, както и контролната фирма, която е позволила тази цистерна да бъде използвана“, добави инж. Димов.

„Търсим първопричината за катастрофата“, припомни на съда адвокат Николай Димитров, представляващ пострадалите в Хитрино. Превишената скорост, с която се е движила влаковата композиция, е причината за инцидента, каза прокурор Маргарита Георгиева. Тя се позова на наличните експертизи. „Исканията за назначаването на нови е опит за подмяна на това заключение“, уточни тя.

Следващото заседание по делото „Хитрино“ бе насрочено от съдия Румяна Райкова за 19 юли.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
El traficante
1 Отговор
Всичко е за скрап - ОБЕЩАНО ОТ ГЕРБ! :(

Оценка:
-2 +27

Васил Левски
2 Отговор
В България всичко е скрап!,, Бизнесмените" капиталусти още ползват цистерните на комунистите!!! Иначе пие Синьо Джони и се прави на баровец.

Оценка:
-0 +28

Гост
3 Отговор
хм, как така отговорност носи наемателя?
значи искам да возя опасни товари, искам да наема 20 вагона и аз съм виновен че някой ми дава брак?

отговорниците за безотговорността е на много хора!

Коментиран от #4


Оценка:
-2 +15

Реалист
4 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Да защото преди да натовариш опасния товар не си им проверил сертификатите че са изправни/валидни.

Коментиран от #6


Оценка:
-4 +14

Пратете един катун
5 Отговор
Да го нарежат с флекса! Може пък да ги издуха всичките!

Оценка:
-0 +7

Гост
6 Отговор

До коментар #4 от "Реалист":


а ако са имали такива хартиени сертификати? хартия, като хартия. Автобусите които горят също са минали ГТП и имат "сертификат". колко му е този който отдава цистерните да си е казал че ще спечели още един курс от тия стари морги.

не казвам че не са виновни, а че и тези които са им ги дали също са виновни, също и държавата е виновна че не контролира нищо и още куп други институции.

А колко пари се окрадоха след това от помощите за хитрино идея си нямат хората.

Коментиран от #8, #9


Оценка:
-0 +12

Бгг
7 Отговор
Големите катастрофи са винаги съвкупност от няколко нередности.
За това всеки трябва да си върши съвестно работата.

Оценка:
-0 +9

Бачо Киро
8 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


В крайна сметка ползващият нередовни квото и да е носи вината. Откъде ги в взел, какви сертификати и тн са негов проблем. От там нататък ако има фалшиви сертификати и тн, това е друга работа и трябва да се проверява впоследствие, но никой не може да докаже, че не е знаел и ги е ползвал въпреки това,нали? Какъвто най-вероятно е и случаят, както си познаваш страната....

Оценка:
-2 +4

Реалист
9 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Колегата ти го е написал - превозвача ВИНАГИ носи отговорност за товара който превозва. Ако сертификата за транспортното средство е фалшив, отговорност солидарно носи и издалия го. 6мм разлика в дебелината на стената са огромна разлика когато говорим за опасни товари. Има методики за замерване с ултразвук и едва ли са били пропуснати такива фрапиращи разлики. По-скоро не са искали да бракуват цистерната и да я търкалят до.....като гръмне. ТЕЗИ ТРЯБВА ДА ВЛЯЗАТ В ЗАТВОРА. Ако съдията ги оправдае значи е подкупен!

Коментиран от #10


Оценка:
-0 +7

El Torro
10 Отговор

До коментар #9 от "Реалист":


Това се нарича хидравличен тест и се прави на всеки пет години, /нещо като ГТП на колата/ не на всяко товарене и разтоварване на цистерната. Така, че ако наемателят я е наел с валидна дата на теста то той не би трябвало да носи отговорност след изясняване на случаят.

Оценка:
-0 +4

гост
11 Отговор
За съжаление в България винаги е така,след всяка трагедия почват едни коментари,едни анализи,но...действия НИКАКВИ!Жалко за загубените животи,там загубих мои близки.Нека държавата да се АКТИВИРА и да не се допускат такива КАТАСТРОФИ,защото наистина в България се МРЕ като на война!

Оценка:
-0 +1

Дом
12 Отговор
И държавата ни е за скраб, ама живеем в нея :(

Оценка:
-0 +0

Шерлок Хомс
13 Отговор
А релсовият път как е бил?- скапан колкото си искаш-тънки стени висока скорост дрън ,дрън ярина търси се причини да се оправдаят жп инфраструктора и парите които някои ги е "запазил да ги върне на държавата"

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Соломон Паси
Президентът на Атлантическия клуб Соломон Паси коментира изборите в Русия
Владимир Путин е Чък  Норис на политическата сцена и се справя изключително добре"

Още бисери
ТОП 5