Цистерната, която предизвика експлозията в Хитрино през декември 2016 г., не е трябвало да бъде в експлоатация. Това обяви инж. Евгени Димов пред съда, цитиран от БНР. Той бе единственият изслушан свидетел по време на днешното заседание в шуменския съд.
„Ако дебелината на стените на спуканата цистерна бе като на другите в композицията, вероятно нямаше да има проблеми“, обясни в съдебната зала инж. Димов. Ултразвуково обследване, направено от вещото лице през 2017 г., показва, че дъното и стените на цистерната са с 6 милиметра по-тънки от изискваната на Международния правилник за превоз на опасни товари.
Цистерната, произведена през 1971 г., е трябвало да бъде бракувана или допълнително защитена. „Такива мерки обаче не са взети. Отговорност носи наемателят, който е необходимо да знае каква техника ползва, както и контролната фирма, която е позволила тази цистерна да бъде използвана“, добави инж. Димов.
„Търсим първопричината за катастрофата“, припомни на съда адвокат Николай Димитров, представляващ пострадалите в Хитрино. Превишената скорост, с която се е движила влаковата композиция, е причината за инцидента, каза прокурор Маргарита Георгиева. Тя се позова на наличните експертизи. „Исканията за назначаването на нови е опит за подмяна на това заключение“, уточни тя.
Следващото заседание по делото „Хитрино“ бе насрочено от съдия Румяна Райкова за 19 юли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 El traficante
16:48 03.07.2019
2 Васил Левски
16:51 03.07.2019
3 Гост
значи искам да возя опасни товари, искам да наема 20 вагона и аз съм виновен че някой ми дава брак?
отговорниците за безотговорността е на много хора!
Коментиран от #4
16:54 03.07.2019
4 Реалист
До коментар #3 от "Гост":
Да защото преди да натовариш опасния товар не си им проверил сертификатите че са изправни/валидни.Коментиран от #6
17:04 03.07.2019
5 Пратете един катун
17:04 03.07.2019
6 Гост
До коментар #4 от "Реалист":
а ако са имали такива хартиени сертификати? хартия, като хартия. Автобусите които горят също са минали ГТП и имат "сертификат". колко му е този който отдава цистерните да си е казал че ще спечели още един курс от тия стари морги.не казвам че не са виновни, а че и тези които са им ги дали също са виновни, също и държавата е виновна че не контролира нищо и още куп други институции.
А колко пари се окрадоха след това от помощите за хитрино идея си нямат хората.
Коментиран от #8, #9
17:08 03.07.2019
7 Бгг
За това всеки трябва да си върши съвестно работата.
17:26 03.07.2019
8 Бачо Киро
До коментар #6 от "Гост":
В крайна сметка ползващият нередовни квото и да е носи вината. Откъде ги в взел, какви сертификати и тн са негов проблем. От там нататък ако има фалшиви сертификати и тн, това е друга работа и трябва да се проверява впоследствие, но никой не може да докаже, че не е знаел и ги е ползвал въпреки това,нали? Какъвто най-вероятно е и случаят, както си познаваш страната....17:33 03.07.2019
9 Реалист
До коментар #6 от "Гост":
Колегата ти го е написал - превозвача ВИНАГИ носи отговорност за товара който превозва. Ако сертификата за транспортното средство е фалшив, отговорност солидарно носи и издалия го. 6мм разлика в дебелината на стената са огромна разлика когато говорим за опасни товари. Има методики за замерване с ултразвук и едва ли са били пропуснати такива фрапиращи разлики. По-скоро не са искали да бракуват цистерната и да я търкалят до.....като гръмне. ТЕЗИ ТРЯБВА ДА ВЛЯЗАТ В ЗАТВОРА. Ако съдията ги оправдае значи е подкупен!Коментиран от #10
17:44 03.07.2019
10 El Torro
До коментар #9 от "Реалист":
Това се нарича хидравличен тест и се прави на всеки пет години, /нещо като ГТП на колата/ не на всяко товарене и разтоварване на цистерната. Така, че ако наемателят я е наел с валидна дата на теста то той не би трябвало да носи отговорност след изясняване на случаят.18:09 03.07.2019
11 гост
20:32 03.07.2019
12 Дом
11:20 04.07.2019
13 Шерлок Хомс
17:08 04.07.2019