Новини

Стрелочникът от Хитрино проговори, опроверга версията за релсите

Машинистите не разбрали за катастрофата

Публикувана: 13 Март, 2018 21:00 Обновена: 13 Март, 2018 20:37
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 31741
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

За първи път проговори стрелочникът от гара Хитрино пред бТВ. Ирфан Хасан е мъжът, чиито очи са видели адския взрив на цистерни, който погуби 7 души през декември 2016 година.

Разказът му за драматичните минути на експлозията опровергава версията на собственика на композицията, обявена вчера, че не скоростта, а повредена жп стрелка е причина за трагедията.

Ирфан вижда с очите си всичко. Оцелява по чудо. Разказва, че влакът летял с много висока скорост, а машинистите първоначално не разбрали за катастрофата.

„Той направо идваше да ни убива, друго какво да ти кажа… Цялото село гори, слизат машинистите и викат на дежурния – защо ни спря. Нямаше намерение изобщо да спре, ако не беше се скъсал”, разказа Ирфан Хасан.

Той е отговорен за стрелките на коловозите във фаталната сутрин. Убеден е, че не съоръжението е причината.

„Стрелката си е заключена, стрелката не съм я обръщал цяла нощ и не се обръща, тя пета стрелка е сигурно най-здравата стрелка, няма проблеми”, коментира той.

Експертиза, поръчана и платена от транспортната фирма-собственик на композицията сочи, че дерайлирането се дължи на незаключена стрелка. Взривът пък станал заради повторно пускане на електричеството по контактната мрежа.

„Единият от хората там, които са на гарата, е казал, че изпуска газ и въпреки всичко е пуснато електричеството отново? Не мога да ви кажа”, заяви Станко Станков, управител на „Булмаркет”.

Решението за повторно пускане на електричеството вероятно е взето от диспечера.

Според прокуратурата експертизите на "Булмаркет" не могат да служат за промяна в изводите на обвинението и са категорични, че виновна е високата скорост.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
дядо Поп
1 Отговор
''тои е отговорен за стрелките на коловозите във фаталната сутрин''..................... ми тоя ще държи ,че скоростта е причината като е ясно че стрелката е виновна те тои..............

Оценка:
-28 +40

миседниш накура
2 Отговор
защо не се чуе мнението на машинистите.а все разни там "експерти стрелочници" или други които не са били свидетели-МАШИНИСТИТЕ СА НЕВИННИ,просто са изкупителна жертва....и между другото ми писна да слушам за "катастрофата,трагедията и ада в Хитрино"...да ме прощават жертвите и техните близки,но и в други села имаше трагедии които останаха "ненатрапени" макар да имаше взривове,наводнения и други човешки трагедии....

Оценка:
-19 +38

Юююбряяяяя
3 Отговор
И кой е собственика - кои са реалните убийци?!

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +21

Голям прос
4 Отговор
Като се обърне колата, пътища мнооого... Чудно е, че няма една професионална, непредубедена техническа експертиза. Всяка е платена и защитава определена страна. Работата няма да върви, очаквайте следващото Хитрино. Както имаше и взривове по разни погреби за експлозиви. Някой да изкараха виновен "техническите експертизи"?

Коментиран от #7


Оценка:
-1 +33

Гост
5 Отговор
Виновен е тъпия амуджа дето лъже че стрелката е била заключена.Затова твърди че влакът е идвал с голяма скорост.Машинистът с побелялата коса със сигурност минава по този път за минимум стотен път,ако ли не и за хиляден.И понеже тъпите и калпави полицаи -респективно разследващи полицаи им е по лесно да не разнищят случая, предпочитат да отидат да стачкуват за по високи заплати.

Оценка:
-20 +29

арто
6 Отговор
Госте, разследването не е водено от полицай,това разследване е в компетенцията на следствие и прокуратура.

Оценка:
-7 +17

#12#
7 Отговор

До коментар #4 от "Голям прос":


Машинистите нямат никаква вина! Виновните се стремят всячеки, всичко да падне вурху машинистите за да не им търсят отговорност за прибраните пари за поддръжките на саураженията , но само на хартия? А на практика: Парите у джоба и другите да са виновни? Така работи цялата българска система! Затова сме на тоя хал! Едните си живеят живота за сметка на Народа и колкото повече крадът, толкова повече викат че работят, защото: кражбата вече им е станала професия, та я отчитат като работа? А народа, кучета го яли!

Коментиран от #24


Оценка:
-5 +26

#12#
8 Отговор
Машинистите нямат никаква вина! Виновните се стремят всячеки, всичко да падне вурху машинистите за да не им търсят отговорност за прибраните пари за поддръжките на саураженията , но само на хартия? А на практика: Парите у джоба и другите да са виновни? Така работи цялата българска система! Затова сме на тоя хал! Едните си живеят живота за сметка на Народа и колкото повече крадът, толкова повече викат че работят, защото: кражбата вече им е станала професия, та я отчитат като работа? А народа, кучета го яли!

Оценка:
-5 +13

Айдаааааа
9 Отговор
Така е , виновен е катаджията, не е виновен шофьора който превишава скоростта, и не спазва правилата.

Оценка:
-8 +17

САП
10 Отговор
За да стане такава катастрофа никога не е само една причина.

1. В участъка имаме стар релсов път(машинистите са знаели това)

2. Висока скорост на влака(основен фактор за инцидента, но не единствен)

3. Вероятно поради високата скорост стрелката е подала (повредила се е и се изместила със сигурност е стара)

4. Гръмналия вагон цистерна не е трябвало да се движи изобщо. С дебелина на дъното 7,8 мм(с тази дебелина става само за стационарен с диаметър до 1,4м) не отговаря на никакви стандарти. Миниума за дебелина на дъното за ЖП резервоар е 14 мм.
1980 г. този модел вагон цистерни са спрени защото са се появявали пукнатини по дъната при маневри(не при катастрофа). Има и специални предписания, за тях които не са изпълнени. За това трябва да се търси отговорност на вагоно собственика и издалите сертификата на вагона.
Нито един от другите стандартни вагони резервоари не се пробил, но те са с дебелина на 22 мм.

4. Пуснали са тока 4 мин. след катастрофата, а са знаели че изтича газ(това при изтичане не се прави никога). Напълно е възможно това да е причина за взрива.

От интервюто с директора на превозвача излезна нещо важно, но никой не му обърна внимание. По това, което каза ИЗЛИЗА, ЧЕ В МОМЕНТА ПО РЕЛСИТЕ В БЪЛГАРИЯ СЕ РАЗКАРВАТ ОЩЕ ТАКИВА РЕЗЕРВОАРИ БОМБИ.

Коментиран от #11


Оценка:
-3 +47

ЕВАЛАТА
11 Отговор

До коментар #10 от "САП":


ЗА КОМЕНТАРА....
ЗВУЧИ НАПЪЛНО ПРОФЕСИОНАЛНО И ПРАВДОПОДОБНО...!!!!!!

Коментиран от #34


Оценка:
-1 +22

Истина
12 Отговор
Този е голям лъжец ,мъчи се да отърве затвора!Стрелката не е била заключена!

Оценка:
-8 +13

джи пи
13 Отговор
да бе пак машинистите Итози стрелочник льже Нарочени са за осьждане

Оценка:
-2 +15

Айде-айде
14 Отговор
Всеки дърпа чергата към него.
И никой не е виновен...

Вероятно умрелите са най виновни, по стара Българска традиция...

Оценка:
-2 +14

ссср
15 Отговор
Eкспертиза, поръчана и платена от транспортната фирма-собственик на композицията сочи, че дерайлирането се дължи на незаключена стрелка.

Няма какво повече да се каже, всеки може да си направи изводите...

Оценка:
-1 +15

mediator37
16 Отговор
Експертизата на прокуратурата също е платена. Вещите лица на прокуратурата също вземат пари, но от ... държавата. Така че, нали се сещате, че държавата е собственик на релсите и стрелките и тя трябва да излезе невинна. Който плаща, той поръчва музиката.
Този амуджа на снимката пълни идиотизми говори- шест вагона на пестил, трясък, грохот, и машинистите нищо не знаели и чак питали защо ни спря, сякаш им махнали със стоп палката и те спрели, всичко било наред, ама ето на- безпричинно спрели.

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +13

Без име
17 Отговор
Има си определено време за което трябва да се закара стоката.Ако я закараш по-бързо печелиш повече.Ако закаснееш губиш.Фирмята ще плаща експертизата и чакайте да е реална

Оценка:
-10 +4

18
Този коментар е премахнат от модератор
гост
19 Отговор
Колко ти платиха за да оправдаеш кражбите в БДЖ!Имаш ли нова къща?

Оценка:
-1 +9

Бивш от НКЖИ
20 Отговор
Всяка година технически лица от НК"ЖИ"преглеждат съоръженията и се прави график за текущ ремонт.Според телеграмата за работа на НК"ЖИ"тази стрелка е била предвидена за ремонт със стрелкова подновена машина B-41UE-2.Но е било отложено.Значи стрелката е имала проблем.Това е в отговорностите на Жп секция Г.Оряховица със Директор кадър на ДПС.ДА не се крие тази мижитурка зад технически експертизи направени От НКЖИ!!!Тоест от негови началници и колеги.Работил съм в НКЖИ....и то точно по текущия ремонт на железния път.

Оценка:
-2 +9

кум вълкан
21 Отговор
Вината е на доста хора. Сега ще осъдят само машинистите, защото само тяхната вина е неоспорима.

Оценка:
-2 +6

кум вълкан
22 Отговор
Вината е на доста хора. Сега ще осъдят само машинистите, защото само тяхната вина е неоспорима.

Оценка:
-1 +5

НКЖИ!
23 Отговор
Има книжки разписания където е записано с каква скорост да се движи локомотива през всеки един участък от пътя.Има скоростомера на локомотива където на лента се записва скоростта във всеки един момент.Взема се и се гледа.Какво ще ми казва стрелочник а каква била скоростта според него?!.Ако сокостта е била висока, това ще се види на лентата!Това не е нещо ново а от години се записва.Над 40 г.поне.

Оценка:
-0 +6

Кики
24 Отговор

До коментар #7 от "#12#":


Чакай малко, машинистите са влезнали с двойна на разрешената скорост, каква вина има стрелочника? Доклада е пуснат в сайта на министерството и е достъпен за всички, там има снимки, както и на стрелките, така и на разпоредителния апарат! Ако стрелката не е била заключена няма как да се отвори редовен входен сигнал, това го знаят всички работещи на РУКЗ!

Оценка:
-4 +6

Кики
25 Отговор

До коментар #16 от "mediator37":


Машинистите още в самото начало казаха, че не са разбрали за катастрофата!

Оценка:
-0 +0

ШМ сме
26 Отговор

До коментар #3 от "Юююбряяяяя":


Бе няма птроблем нали някой казал някогоо за газтаг

Оценка:
-0 +0

Кики
27 Отговор
Има и друго защо държавното разследване е видимо за всички, качено в сайта на министерството, а частното го няма никъде и е покрито? В държавното всичко е обяснено подробно!

Оценка:
-1 +4

Темида
28 Отговор
"Разказът му за драматичните минути на експлозията опровергава версията на собственика на композицията"
Описание на БГ журналистиката в момента. Някой казва, че не е виновен => това е абсолютната истина и няма две мнения.

А съда е даже по-зле. Ама народа прост!

Оценка:
-0 +2

Асен
29 Отговор
e, той нормално да извърта нещата и да не си признава, все пак ако се докаже, че е виновен, ще отиде в затвора. затова е логично да прехвърля вината върху фирмата. хич не му е лесно на човека, то е ясно, но аз не очаквам да е обективен, все пак пази себе си, то си е човешко

Оценка:
-1 +3

Роки
30 Отговор
Е оставаше да каже, че той е виновен :) Хайде малко по-сериозно!

Оценка:
-0 +6

Грую
31 Отговор
" Проговори " след година и половина, в същия ден , в който и шефа на фирмата извади наяве фактите от разследването. Виновниците да му платили да " проговори". Продажно племе!

Оценка:
-0 +3

Цветан Борисов
32 Отговор
Защо едва сега проговори. Дали сега няма следствена тайна. Разбирам човека. Трябва да отърве кожата. Ще слуша. Аз също ще направя. Но да каже как е измерил скоростта. На око.

Оценка:
-0 +1

Мунчо
33 Отговор
Какво стана с бойковите обещания,много снимки много реклама,пък и много пари....и най накрая май всеки си бере гайлето , жалко за невинните хорица,на тяхен гръб се изгавриха,и май спечели само кмета на селото,първата дружка на Бойко ,ей така се печелят избори герб и герб,че чак до гроб

Оценка:
-0 +0

Тодор
34 Отговор

До коментар #11 от "ЕВАЛАТА":


Ако не е заключена стрелката не може да се даде вход за влака,така че като не разбирате,не коментирайте

Оценка:
-0 +1

35
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Агнешка Холанд
Режисьорката Агнешка Холанд с коментар за творчеството си
Втората световна война никога не свърши истински"

Още бисери