Last news in Fakti

13 Март, 2018 21:00, обновена 13 Март, 2018 20:37 32 625 35

Стрелочникът от Хитрино проговори, опроверга версията за релсите

  • стрелочник-
  • хитрино-
  • ирфан хасан

Машинистите не разбрали за катастрофата

За първи път проговори стрелочникът от гара Хитрино пред бТВ. Ирфан Хасан е мъжът, чиито очи са видели адския взрив на цистерни, който погуби 7 души през декември 2016 година.

Разказът му за драматичните минути на експлозията опровергава версията на собственика на композицията, обявена вчера, че не скоростта, а повредена жп стрелка е причина за трагедията.

Ирфан вижда с очите си всичко. Оцелява по чудо. Разказва, че влакът летял с много висока скорост, а машинистите първоначално не разбрали за катастрофата.

„Той направо идваше да ни убива, друго какво да ти кажа… Цялото село гори, слизат машинистите и викат на дежурния – защо ни спря. Нямаше намерение изобщо да спре, ако не беше се скъсал”, разказа Ирфан Хасан.

Той е отговорен за стрелките на коловозите във фаталната сутрин. Убеден е, че не съоръжението е причината.

„Стрелката си е заключена, стрелката не съм я обръщал цяла нощ и не се обръща, тя пета стрелка е сигурно най-здравата стрелка, няма проблеми”, коментира той.

Експертиза, поръчана и платена от транспортната фирма-собственик на композицията сочи, че дерайлирането се дължи на незаключена стрелка. Взривът пък станал заради повторно пускане на електричеството по контактната мрежа.

„Единият от хората там, които са на гарата, е казал, че изпуска газ и въпреки всичко е пуснато електричеството отново? Не мога да ви кажа”, заяви Станко Станков, управител на „Булмаркет”.

Решението за повторно пускане на електричеството вероятно е взето от диспечера.

Според прокуратурата експертизите на "Булмаркет" не могат да служат за промяна в изводите на обвинението и са категорични, че виновна е високата скорост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дядо Поп

    40 28 Отговор
    ''тои е отговорен за стрелките на коловозите във фаталната сутрин''..................... ми тоя ще държи ,че скоростта е причината като е ясно че стрелката е виновна те тои..............
  • 2 миседниш накура

    38 19 Отговор
    защо не се чуе мнението на машинистите.а все разни там "експерти стрелочници" или други които не са били свидетели-МАШИНИСТИТЕ СА НЕВИННИ,просто са изкупителна жертва....и между другото ми писна да слушам за "катастрофата,трагедията и ада в Хитрино"...да ме прощават жертвите и техните близки,но и в други села имаше трагедии които останаха "ненатрапени" макар да имаше взривове,наводнения и други човешки трагедии....
  • 3 Юююбряяяяя

    21 4 Отговор
    И кой е собственика - кои са реалните убийци?!

    Коментиран от #26

  • 4 Голям прос

    33 1 Отговор
    Като се обърне колата, пътища мнооого... Чудно е, че няма една професионална, непредубедена техническа експертиза. Всяка е платена и защитава определена страна. Работата няма да върви, очаквайте следващото Хитрино. Както имаше и взривове по разни погреби за експлозиви. Някой да изкараха виновен "техническите експертизи"?

    Коментиран от #7

  • 5 Гост

    29 20 Отговор
    Виновен е тъпия амуджа дето лъже че стрелката е била заключена.Затова твърди че влакът е идвал с голяма скорост.Машинистът с побелялата коса със сигурност минава по този път за минимум стотен път,ако ли не и за хиляден.И понеже тъпите и калпави полицаи -респективно разследващи полицаи им е по лесно да не разнищят случая, предпочитат да отидат да стачкуват за по високи заплати.
  • 6 арто

    17 7 Отговор
    Госте, разследването не е водено от полицай,това разследване е в компетенцията на следствие и прокуратура.
  • 7 #12#

    26 5 Отговор

    До коментар #4 от "Голям прос":

    Машинистите нямат никаква вина! Виновните се стремят всячеки, всичко да падне вурху машинистите за да не им търсят отговорност за прибраните пари за поддръжките на саураженията , но само на хартия? А на практика: Парите у джоба и другите да са виновни? Така работи цялата българска система! Затова сме на тоя хал! Едните си живеят живота за сметка на Народа и колкото повече крадът, толкова повече викат че работят, защото: кражбата вече им е станала професия, та я отчитат като работа? А народа, кучета го яли!

    Коментиран от #24

  • 8 #12#

    13 5 Отговор
    Машинистите нямат никаква вина! Виновните се стремят всячеки, всичко да падне вурху машинистите за да не им търсят отговорност за прибраните пари за поддръжките на саураженията , но само на хартия? А на практика: Парите у джоба и другите да са виновни? Така работи цялата българска система! Затова сме на тоя хал! Едните си живеят живота за сметка на Народа и колкото повече крадът, толкова повече викат че работят, защото: кражбата вече им е станала професия, та я отчитат като работа? А народа, кучета го яли!
  • 9 Айдаааааа

    17 8 Отговор
    Така е , виновен е катаджията, не е виновен шофьора който превишава скоростта, и не спазва правилата.
  • 10 САП

    47 3 Отговор
    За да стане такава катастрофа никога не е само една причина.

    1. В участъка имаме стар релсов път(машинистите са знаели това)

    2. Висока скорост на влака(основен фактор за инцидента, но не единствен)

    3. Вероятно поради високата скорост стрелката е подала (повредила се е и се изместила със сигурност е стара)

    4. Гръмналия вагон цистерна не е трябвало да се движи изобщо. С дебелина на дъното 7,8 мм(с тази дебелина става само за стационарен с диаметър до 1,4м) не отговаря на никакви стандарти. Миниума за дебелина на дъното за ЖП резервоар е 14 мм.
    1980 г. този модел вагон цистерни са спрени защото са се появявали пукнатини по дъната при маневри(не при катастрофа). Има и специални предписания, за тях които не са изпълнени. За това трябва да се търси отговорност на вагоно собственика и издалите сертификата на вагона.
    Нито един от другите стандартни вагони резервоари не се пробил, но те са с дебелина на 22 мм.

    4. Пуснали са тока 4 мин. след катастрофата, а са знаели че изтича газ(това при изтичане не се прави никога). Напълно е възможно това да е причина за взрива.

    От интервюто с директора на превозвача излезна нещо важно, но никой не му обърна внимание. По това, което каза ИЗЛИЗА, ЧЕ В МОМЕНТА ПО РЕЛСИТЕ В БЪЛГАРИЯ СЕ РАЗКАРВАТ ОЩЕ ТАКИВА РЕЗЕРВОАРИ БОМБИ.

    Коментиран от #11

  • 11 ЕВАЛАТА

    22 1 Отговор

    До коментар #10 от "САП":

    ЗА КОМЕНТАРА....
    ЗВУЧИ НАПЪЛНО ПРОФЕСИОНАЛНО И ПРАВДОПОДОБНО...!!!!!!

    Коментиран от #34

  • 12 Истина

    13 8 Отговор
    Този е голям лъжец ,мъчи се да отърве затвора!Стрелката не е била заключена!
  • 13 джи пи

    15 2 Отговор
    да бе пак машинистите Итози стрелочник льже Нарочени са за осьждане
  • 14 Айде-айде

    14 2 Отговор
    Всеки дърпа чергата към него.
    И никой не е виновен...

    Вероятно умрелите са най виновни, по стара Българска традиция...
  • 15 ссср

    15 1 Отговор
    Eкспертиза, поръчана и платена от транспортната фирма-собственик на композицията сочи, че дерайлирането се дължи на незаключена стрелка.

    Няма какво повече да се каже, всеки може да си направи изводите...
  • 16 mediator37

    13 3 Отговор
    Експертизата на прокуратурата също е платена. Вещите лица на прокуратурата също вземат пари, но от ... държавата. Така че, нали се сещате, че държавата е собственик на релсите и стрелките и тя трябва да излезе невинна. Който плаща, той поръчва музиката.
    Този амуджа на снимката пълни идиотизми говори- шест вагона на пестил, трясък, грохот, и машинистите нищо не знаели и чак питали защо ни спря, сякаш им махнали със стоп палката и те спрели, всичко било наред, ама ето на- безпричинно спрели.

    Коментиран от #25

  • 17 Без име

    4 10 Отговор
    Има си определено време за което трябва да се закара стоката.Ако я закараш по-бързо печелиш повече.Ако закаснееш губиш.Фирмята ще плаща експертизата и чакайте да е реална
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    9 1 Отговор
    Колко ти платиха за да оправдаеш кражбите в БДЖ!Имаш ли нова къща?
  • 20 Бивш от НКЖИ

    9 2 Отговор
    Всяка година технически лица от НК"ЖИ"преглеждат съоръженията и се прави график за текущ ремонт.Според телеграмата за работа на НК"ЖИ"тази стрелка е била предвидена за ремонт със стрелкова подновена машина B-41UE-2.Но е било отложено.Значи стрелката е имала проблем.Това е в отговорностите на Жп секция Г.Оряховица със Директор кадър на ДПС.ДА не се крие тази мижитурка зад технически експертизи направени От НКЖИ!!!Тоест от негови началници и колеги.Работил съм в НКЖИ....и то точно по текущия ремонт на железния път.
  • 21 кум вълкан

    6 2 Отговор
    Вината е на доста хора. Сега ще осъдят само машинистите, защото само тяхната вина е неоспорима.
  • 22 кум вълкан

    5 1 Отговор
    Вината е на доста хора. Сега ще осъдят само машинистите, защото само тяхната вина е неоспорима.
  • 23 НКЖИ!

    6 0 Отговор
    Има книжки разписания където е записано с каква скорост да се движи локомотива през всеки един участък от пътя.Има скоростомера на локомотива където на лента се записва скоростта във всеки един момент.Взема се и се гледа.Какво ще ми казва стрелочник а каква била скоростта според него?!.Ако сокостта е била висока, това ще се види на лентата!Това не е нещо ново а от години се записва.Над 40 г.поне.
  • 24 Кики

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "#12#":

    Чакай малко, машинистите са влезнали с двойна на разрешената скорост, каква вина има стрелочника? Доклада е пуснат в сайта на министерството и е достъпен за всички, там има снимки, както и на стрелките, така и на разпоредителния апарат! Ако стрелката не е била заключена няма как да се отвори редовен входен сигнал, това го знаят всички работещи на РУКЗ!
  • 25 Кики

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "mediator37":

    Машинистите още в самото начало казаха, че не са разбрали за катастрофата!
  • 26 ШМ сме

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Юююбряяяяя":

    Бе няма птроблем нали някой казал някогоо за газтаг
  • 27 Кики

    4 1 Отговор
    Има и друго защо държавното разследване е видимо за всички, качено в сайта на министерството, а частното го няма никъде и е покрито? В държавното всичко е обяснено подробно!
  • 28 Темида

    2 0 Отговор
    "Разказът му за драматичните минути на експлозията опровергава версията на собственика на композицията"
    Описание на БГ журналистиката в момента. Някой казва, че не е виновен => това е абсолютната истина и няма две мнения.

    А съда е даже по-зле. Ама народа прост!
  • 29 Асен

    3 1 Отговор
    e, той нормално да извърта нещата и да не си признава, все пак ако се докаже, че е виновен, ще отиде в затвора. затова е логично да прехвърля вината върху фирмата. хич не му е лесно на човека, то е ясно, но аз не очаквам да е обективен, все пак пази себе си, то си е човешко
  • 30 Роки

    6 0 Отговор
    Е оставаше да каже, че той е виновен :) Хайде малко по-сериозно!
  • 31 Грую

    3 0 Отговор
    " Проговори " след година и половина, в същия ден , в който и шефа на фирмата извади наяве фактите от разследването. Виновниците да му платили да " проговори". Продажно племе!
  • 32 Цветан Борисов

    1 0 Отговор
    Защо едва сега проговори. Дали сега няма следствена тайна. Разбирам човека. Трябва да отърве кожата. Ще слуша. Аз също ще направя. Но да каже как е измерил скоростта. На око.
  • 33 Мунчо

    0 0 Отговор
    Какво стана с бойковите обещания,много снимки много реклама,пък и много пари....и най накрая май всеки си бере гайлето , жалко за невинните хорица,на тяхен гръб се изгавриха,и май спечели само кмета на селото,първата дружка на Бойко ,ей така се печелят избори герб и герб,че чак до гроб
  • 34 Тодор

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "ЕВАЛАТА":

    Ако не е заключена стрелката не може да се даде вход за влака,така че като не разбирате,не коментирайте
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове