За 6050 км. от републиканската пътна мрежа камионите над 3,5 тона ще плащат тол такси. От тях 796 км са автомагистрали, 2322 км – първи клас, и 2932 км – втори клас. Това обяви на пресконференция след третото заседание на Обществения консултативен съвет по въвеждане в експлоатация на електронната система за таксуване на база време и изминато разстояние проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”.
Предстои да бъдат публикувани за обществено обсъждане и тарифите на тол таксите, след като бъдат дискутирани от работна група към консултативния съвет. В продължение на 30 дни всеки заинтересован ще може да отправи своите предложения по тарифите. В началото на декември, преди да изтече крайният срок за подаване на предложения, консултантът на АПИ – Световната банка, ще организира форум за електронната система за събиране на пътни такси.
След обявяване на тарифите за обществено обсъждане ще започне и вторият тестови етап на тол системата – с бордови устройства в предоставени от транспортния бранш превозни средства. Първият етап от тестовия период обхвана издаването на маршрутни карти и тол калкулатора, чрез който по тестови тарифи превозвачите имат възможност да изчислят цената на традиционните си маршрути и да планират бюджетите си за 2020 г. Проф. Асенов посочи, че максималните тарифи няма да са по-високи от тестовите. “Ще балансираме така тарифите и покритието на пътищата с тол, че отражението върху цените на стоките от първа необходимост да е минимално”, добави той.
По думите на проф. Асенов за третокласните пътища няма да се плаща тол такса, а по тях минават доставчиците за вътрешния пазар. Механичното разглеждане на тарифите от точка А до точка Б, без мъдро реорганизиране на автопарка и логистичните сили, няма как да доведе до ефективност на транспортната услуга, коментира той.
Стойността на продадените електронни винетки през 2019 г. вече е по-голяма от приходите от винетки за цялата 2018 г. До момента тази година постъпленията са 358 655 688 лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 El Torro
14:10 07.11.2019
2 Onq s konq
Коментиран от #5
14:14 07.11.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Революция
14:27 07.11.2019
5 xxx
До коментар #2 от "Onq s konq":
Ако гледаме света, там пътищата са перфектни и станели инцидент по някаква причина свързана с пътищата има хора които носят отговорност . Докато тук нито пътищата са пътища нито някой носи вина за каквото и да е. Така че не давайте пример как били данъците там и как трябва да бъдат тук, след като тук всичко е с краката на горе на някой дори са и отворени с вход свободен :)Коментиран от #12
14:43 07.11.2019
6 Супер
14:44 07.11.2019
7 LKW Fahrer
15:14 07.11.2019
8 Пламен
Коментиран от #9
15:22 07.11.2019
9 El Torro
До коментар #8 от "Пламен":
Много относително, зависи от държавата. Има държави в кжито се плащат само магистрали и други в които се плащат и националните пътища/ второстепенните/.15:40 07.11.2019
10 лаборант
15:49 07.11.2019
11 Пламен
15:52 07.11.2019
12 Onq s konq
До коментар #5 от "xxx":
Мисли с глъвътъ! Сега плащаш винетка 100лв+данък мин.100лв ако автомобила ти е над74kw. Състоянието на пътищата е друг въпрос. Но като гледам резултатите от последнате избори, явно ви харесват18:19 07.11.2019