Last news in Fakti

12 Юни, 2020 11:16 2 645 9

COVID-19 смачка на 100% автобусните превози като бранш

  • автобуси-
  • превози-
  • криза

Още по-драстична е картината на общинско и областно ниво

COVID-19 смачка на 100% автобусните превози като бранш - 1
Снимка: БГНЕС

Автобусните превози като бранш са засегнати 100% от кризата. Това каза пред БНР Петър Захариев, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

"Всички спряха, останаха съвсем малко автобуси, които изпълняват отделни линии, но това е много незначителна част" - така е изглеждала ситуацията по време на извънредните мерки.

Преди кризата от Централната автогара в София са потегляли около 260 автобуса, впоследствие са били сведени до 10-15, а сега са 80-90 до 100 автобуса дневно, поясни Захариев.

Още по-драстична е картината на общинско и областно ниво, където по думите на Захариев транспортът е „все още в смачкан вариант“.

Хората все още се страхуват да пътуват, а предприятията работят в ограничен мащаб и това влияе върху капацитета на превозите.

Финансовата помощ за сектора работи „много бавно, много мудно, кандидатстваш – поправят се документи, връщат се документи, процедурата е много мудна“, разказа Захариев.

Необходими са оборотни кредити, за да може да се рестартира браншът, коментира Петър Захариев.

Има решение на проблема - оптимизиране на републиканската транспортна схема, смята той.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Няма значение!

    19 1 Отговор
    Важното е Ивкони, и Арда турс да престанат да функционират! а да си отдъхнат и пътниците и останалите в бранша!

    Коментиран от #6

  • 2 Бдж

    12 5 Отговор
    Закривай! Железниците - топ приоритет!

    Коментиран от #3

  • 3 кондуктор

    13 0 Отговор

    До коментар #2 от "Бдж":

    Правилно! Някога, когато Краус фалира БДЖ на някой да му пукаше?
  • 4 вартя геврека

    6 2 Отговор
    Всеки се натиска да стане шофиор , не се прибираш смачкан отработа с болки в кръста , не както на полето . несъм видял шифиор които е останал безработен да търси друга рабата пак си търси шофиорлъка
  • 5 Фейсбук герой

    5 1 Отговор
    Не виждам някой да се възмущава от това,освен във Фейсбук.
  • 6 ееее

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Няма значение!":

    Никакви пари за бранш фантом, “Има решение на проблема“ да наистина има - къде са хукнали? Да се развие местната икономика и пълен стоп на гастарбайтерството като явление.
  • 7 месара

    7 0 Отговор
    тия дето целогодишно обявяват че работели на загуба , сега седнали да реват че нямало работа за тях . ами закривайте си бизнеса бе , както колега е написал по горе - има влакове !
  • 8 Алфа Ромео

    5 0 Отговор
    Автобусните фирми на батко и братко смачкаха БДЖ. най-безопасния и евтин транспорт.
  • 9 Холмс

    5 0 Отговор
    боя се, че COVID19 симпатизира на БДЖ .... спомняте ли си как автобусните превози за 30 години смачкаха 100% железниците, даже спряха влакове, закриха гари и извадиха линиите