Автобусните превози като бранш са засегнати 100% от кризата. Това каза пред БНР Петър Захариев, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи.
"Всички спряха, останаха съвсем малко автобуси, които изпълняват отделни линии, но това е много незначителна част" - така е изглеждала ситуацията по време на извънредните мерки.
Преди кризата от Централната автогара в София са потегляли около 260 автобуса, впоследствие са били сведени до 10-15, а сега са 80-90 до 100 автобуса дневно, поясни Захариев.
Още по-драстична е картината на общинско и областно ниво, където по думите на Захариев транспортът е „все още в смачкан вариант“.
Хората все още се страхуват да пътуват, а предприятията работят в ограничен мащаб и това влияе върху капацитета на превозите.
Финансовата помощ за сектора работи „много бавно, много мудно, кандидатстваш – поправят се документи, връщат се документи, процедурата е много мудна“, разказа Захариев.
Необходими са оборотни кредити, за да може да се рестартира браншът, коментира Петър Захариев.
Има решение на проблема - оптимизиране на републиканската транспортна схема, смята той.
Коментиран от #6
-1 +19
Коментиран от #3
-5 +12
До коментар #2 от "Бдж":
Правилно! Някога, когато Краус фалира БДЖ на някой да му пукаше?
-0 +13
-2 +6
-1 +5
До коментар #1 от "Няма значение!":
Никакви пари за бранш фантом, “Има решение на проблема“ да наистина има - къде са хукнали? Да се развие местната икономика и пълен стоп на гастарбайтерството като явление.
-0 +3
-0 +7
-0 +5
-0 +5