4 Февруари, 2021 20:53 2 379 28

Приходите в държавата от е-винетки и тол такси са над 770 млн. лева

  • тол такси-
  • е-винетки-
  • електронни винетки-
  • мррб

Постъпленията за 2020 г. са 378 760 625 лв., отчете министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова

Приходите в държавата от е-винетки и тол такси са над 770 млн. лева - 1
Снимка: БГНЕС

770 262 021 лева са приходите от електронни винетки и тол такси от въвеждането на електронната система за таксуване по републиканската пътна мрежа на 1 януари 2019 г. до 1 януари т.г. Постъпленията за 2020 г. са 378 760 625 лв. Приходите от глоби, санкции, неустойки и наказателни лихви за 2020 г. са 12 095 613 лв. От тях 11 800 640 лв. са от компенсаторни такси преди издаване на електронен фиш. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на заседание на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.

Министърът коментира, че въвеждането на електронната система за таксуване по пътищата е успешно и извършената реформа носи няколко ползи. Имаме по-добра оперативност, по-добра събираемост на таксите, по-добра система за поддържане на данни, имаме контрол на инфраструктурата, по-голям контрол на правоприлагането, като имаме най-гъстата система от контролни точки, каза Аврамова. Дава се възможност за своевременно налагане на наказания за нарушения, има гъвкавост при обслужването без посредничество на търговска банка.

В дългосрочен план предстои задълбочен комплексен анализ за таксуването на движението по републиканската пътна мрежа на тежкотоварните пътни превозни средства, след възникналия проблем с COVID-кризата, мерките и намаляване на трафика, трябва да помислим и за обхвата, и за тарифата. В момента таксуваме само магистрали и първокласни пътища. Второкласните пътища са голям процент от републиканската пътна мрежа. Има области само с второкласни и третокласни пътища, няма магистрали. Посоката, в която трябва да мислим, е основните пътни артерии, които се ползват от тежкотоварния трафик, да бъдат включени в обхвата на системата. След всеобхватен анализ, трябва да помислим и за тарифата за таксуване, в бъдеще време, разбира се, не сега, когато бизнесът е затруднен и държавата се опитва да го подпомага, коментира министър Аврамова.

Вчера беше премината границата от 100 хил. бордови устройства, с които се оборудва тежкотоварният парк. За сравнение, при най-успешната внедрена в Европа система – унгарската, са внедрени 71 хил. устройства. Унгарската система при по-малък обхват обслужва 31 млн. тол декларации, а нашата – 36 млн. тол декларации месечно, коментира проф. Олег Асенов – член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Това показва, че като ефективност и начин на работа системата осигурява устойчиво пътно таксуване и свободно придвижване на пътните превозни средства.

Сертифицираните разходи за текущ ремонт и поддържане и за превантивни ремонти за третокласни пътища за миналата година е около 150 млн. лв. Отделно по ОПРР са ремонтирани над 140 км за общо около 131 млн. лв., информира председателят на АПИ Георги Терзийски. За 2021 г. са планирани ремонти на 120 км третокласни пътища, а по ОПРР 2014-2020 ще бъдат завършени около 150 км. С релокирани в края на 2019 г. средства по програмата ще бъдат рехабилитирани три нови участъка: Полски градец – Устрем, Каблешково – Межден и Варна – Житница. Продължава рехабилитацията на Русе – Кубрат и Айтос – Дъскотна – Провадия, които ще бъдат завършени през 2021 г.

До сега хората, които са купили ателиета, но ги ползват за жилище нямаха възможност да се регистрират по постоянен адрес. Правилата, които Законът за устройство на територията определя за жилищата – и отстоянията на сградите, и изложението на жилищата, трябва да се спазват, когато фирмите продават на хората ателиета за жилищни нужди, коментира пред медии министър Аврамова във връзка с приетите промени в нормативния акт. Регионалният министър напомни, че предложенията за промени в закона на Министерския съвет и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството бяха за увеличаване на контрола в строителството и изискванията към надзорните фирми, които упражняват надзор от името на държавата и общините и получават обществен ресурс. Вторият внесен законопроект предлагаше намаляване на административната тежест.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бaро Вкаров

    21 0 Отговор
    А таккааа!
    Половината за "Мис Долни гащи" а другите за ваксиниране на стадото!🐵
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 ХАМБАРА

    18 0 Отговор
    Падна една педя сняг и голям проблем изненада ни то да не е АВГУСТ и пара има пътища нямааааааааа
  • 4 И на сайта Фааккктиии

    5 0 Отговор
    Също
    Модераторееее,
    Чубан скапан
  • 5 Това значи по малко пари у народа

    13 0 Отговор
    И повече пари за разюздан живот на полит глутницата и подкупи и окопаване на статуквото
  • 6 дядо курти от село пиперково

    16 0 Отговор
    А колко пари са минали през шкафчето на 🎃?

    Коментиран от #20

  • 7 нашия

    15 0 Отговор
    770 мил. и няма 170 км. потдържани пътища извън магистралите
  • 8 Чики-Рики

    12 0 Отговор
    В държавата на Бойко има само приходи,а разходите са уж от Европа! Калпави пътища, срутища и боклуци в язовирите!Сега великия ,, Буда,, се моли за 3-ти ,,локдаун,, , защото или няма да има избори или няма да има Правителство и той ще си ,, дерибейства,, един Господ знае колко, даже и Парламент не му трябва!
  • 9 Бонговец

    13 0 Отговор
    В Пазарджик област като пътувам си пея песента, ,,Дупка до Дупка,, иначе си плащам 98 лева всяка година
  • 10 Русенец

    13 0 Отговор
    770 млн лв - това са около 10-15 км герберски асфалт.
  • 11 Иван Грозни

    9 1 Отговор
    И какво има срещу тези пари, след като Европа плаща за пътищата/магистралите/. Пътища с кратери. Хората си чупят колите. Плащат за ремонти. Ако има хубав път няма ремонти на автомобилите. Какъв интересен кръговрат. Гербера краде от европарите. Хората плащат за ремонти . Ето тава е пазарната икономика в България. Лошите пътища осигуряват работа на автомобилните сервизи. Ето как се печелят избори.
  • 12 Мазньо

    11 0 Отговор
    Нушке,ма те разходите за ТОЛ-а май бяха над 1,5 млрд...Ба си ефективността....
  • 13 ВЕСНА

    11 0 Отговор
    Караш не караш винетка, същото и с гражданската отговорност, сега и с новата екотакса. Този който кара 2- 3 хиляди км. годишно плаща заедно с този който кара 10 -20 000 км. годишно. Герберска справедливост за пълнене на бюджета за раздаване на тлъсти заплати и премии.

    Коментиран от #18

  • 14 истина е

    11 0 Отговор
    Магисттралите ни са като разорани ниви , а пътищата нои са като при бомбандировките в Багдат !! Боко ако има поне малко мозък сам да се обеси в името на народа , че ще се отърве отт него !
  • 15 Азим

    5 0 Отговор
    Да кажат колко са разходите по тол системата?
  • 16 Иван Грозни

    11 0 Отговор
    Пътувам и виждам служителите от тол-системата. Техниката си работи, а зелените жилетки се разхождат. Голяма скука. Ето как се получават пари без да се работи. Малко са полицаите, а ми и тези наши момчета уредиха на хранилката. Така се печелят избори. С администрация.

    Коментиран от #19

  • 17 Целите Му

    3 0 Отговор
    Скоростни пътеки / щото не са макгистрали по никакъв критерий/ са против заспиване.
  • 18 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "ВЕСНА":

    Винетката е 98 лв, ама я виж данъка. Караш не караш - 200 лв. Всякакви такси за пътища и за екология трябва да са вкарани в цената на горивото. Караш - цапаш - плащаш си. Ама така батковците ще плащат за това, което ползват, а целта е да им го плаща народа.
  • 19 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "Иван Грозни":

    При 2 милиона работещи в България, 800 хиляди са държавни служители и обслужващ ги персонал.
  • 20 Боко

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "дядо курти от село пиперково":

    Има ги на снимките
  • 21 Васил

    3 0 Отговор
    А разходите им са 750 милиона демек хвърлени пари на вятъра или по скоро на данъкоплатеца за да влязат в някое чекмедже особено на диктатора.
  • 22 Гошо

    0 0 Отговор
    Патенце, бейби, ПВПко а колко са разходите що не казваш????
  • 23 chi

    3 0 Отговор
    Приходите добре, ама какво получаваме насреща? - Едно голямо НИЩО!
  • 24 блаблабла

    3 0 Отговор
    А РАЗХОДИТЕ КОЛКО СА А ЩОТО ТОЛАДЖИИТЕ СПЯТ ПО КОЛИТЕ И ТОВА Е

    Коментиран от #26

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "блаблабла":

    Това, което правят толаджийте, може да го прави всяка стационарна камера. Тия само пазят вятъра и това ни струва милиони на месец.
  • 27 Киро

    0 0 Отговор
    А ПЪТИЩА НЯМА,ЧУПИМ СИ КОЛИТЕ,АААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААА
  • 28 Шофьор

    0 0 Отговор
    Не се равнявайте моля по унгарската тол с/ма! Тя е възможно най-либералната в Европа относно методите на заплащане и най-справедливата по критерия, който разбива - плаща, и за пътища тип изкъртени алеи пари ни е срам да искаме! Масово фирмите в Унгария плащат през Фротком - никакви устройства и други глупости по стъклата!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове