ФАКТИ.БГ

Приходите в държавата от е-винетки и тол такси са над 770 млн. лева

Постъпленията за 2020 г. са 378 760 625 лв., отчете министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова

Публикувана: 4 Февруари, 2021 20:53
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1665
Приходите в държавата от е-винетки и тол такси са над 770 млн. лева
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

770 262 021 лева са приходите от електронни винетки и тол такси от въвеждането на електронната система за таксуване по републиканската пътна мрежа на 1 януари 2019 г. до 1 януари т.г. Постъпленията за 2020 г. са 378 760 625 лв. Приходите от глоби, санкции, неустойки и наказателни лихви за 2020 г. са 12 095 613 лв. От тях 11 800 640 лв. са от компенсаторни такси преди издаване на електронен фиш. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на заседание на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.

Министърът коментира, че въвеждането на електронната система за таксуване по пътищата е успешно и извършената реформа носи няколко ползи. Имаме по-добра оперативност, по-добра събираемост на таксите, по-добра система за поддържане на данни, имаме контрол на инфраструктурата, по-голям контрол на правоприлагането, като имаме най-гъстата система от контролни точки, каза Аврамова. Дава се възможност за своевременно налагане на наказания за нарушения, има гъвкавост при обслужването без посредничество на търговска банка.

В дългосрочен план предстои задълбочен комплексен анализ за таксуването на движението по републиканската пътна мрежа на тежкотоварните пътни превозни средства, след възникналия проблем с COVID-кризата, мерките и намаляване на трафика, трябва да помислим и за обхвата, и за тарифата. В момента таксуваме само магистрали и първокласни пътища. Второкласните пътища са голям процент от републиканската пътна мрежа. Има области само с второкласни и третокласни пътища, няма магистрали. Посоката, в която трябва да мислим, е основните пътни артерии, които се ползват от тежкотоварния трафик, да бъдат включени в обхвата на системата. След всеобхватен анализ, трябва да помислим и за тарифата за таксуване, в бъдеще време, разбира се, не сега, когато бизнесът е затруднен и държавата се опитва да го подпомага, коментира министър Аврамова.

Вчера беше премината границата от 100 хил. бордови устройства, с които се оборудва тежкотоварният парк. За сравнение, при най-успешната внедрена в Европа система – унгарската, са внедрени 71 хил. устройства. Унгарската система при по-малък обхват обслужва 31 млн. тол декларации, а нашата – 36 млн. тол декларации месечно, коментира проф. Олег Асенов – член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Това показва, че като ефективност и начин на работа системата осигурява устойчиво пътно таксуване и свободно придвижване на пътните превозни средства.

Сертифицираните разходи за текущ ремонт и поддържане и за превантивни ремонти за третокласни пътища за миналата година е около 150 млн. лв. Отделно по ОПРР са ремонтирани над 140 км за общо около 131 млн. лв., информира председателят на АПИ Георги Терзийски. За 2021 г. са планирани ремонти на 120 км третокласни пътища, а по ОПРР 2014-2020 ще бъдат завършени около 150 км. С релокирани в края на 2019 г. средства по програмата ще бъдат рехабилитирани три нови участъка: Полски градец – Устрем, Каблешково – Межден и Варна – Житница. Продължава рехабилитацията на Русе – Кубрат и Айтос – Дъскотна – Провадия, които ще бъдат завършени през 2021 г.

До сега хората, които са купили ателиета, но ги ползват за жилище нямаха възможност да се регистрират по постоянен адрес. Правилата, които Законът за устройство на територията определя за жилищата – и отстоянията на сградите, и изложението на жилищата, трябва да се спазват, когато фирмите продават на хората ателиета за жилищни нужди, коментира пред медии министър Аврамова във връзка с приетите промени в нормативния акт. Регионалният министър напомни, че предложенията за промени в закона на Министерския съвет и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството бяха за увеличаване на контрола в строителството и изискванията към надзорните фирми, които упражняват надзор от името на държавата и общините и получават обществен ресурс. Вторият внесен законопроект предлагаше намаляване на административната тежест.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бaро Вкаров
1 Отговор
А таккааа!
Половината за "Мис Долни гащи" а другите за ваксиниране на стадото!🐵

Оценка:
-0 +21

2
Този коментар е премахнат от модератор.
ХАМБАРА
3 Отговор
Падна една педя сняг и голям проблем изненада ни то да не е АВГУСТ и пара има пътища нямааааааааа

Оценка:
-0 +18

И на сайта Фааккктиии
4 Отговор
Също
Модераторееее,
Чубан скапан

Оценка:
-0 +5

Това значи по малко пари у народа
5 Отговор
И повече пари за разюздан живот на полит глутницата и подкупи и окопаване на статуквото

Оценка:
-0 +13

дядо курти от село пиперково
6 Отговор
А колко пари са минали през шкафчето на 🎃?

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +16

нашия
7 Отговор
770 мил. и няма 170 км. потдържани пътища извън магистралите

Оценка:
-0 +15

Чики-Рики
8 Отговор
В държавата на Бойко има само приходи,а разходите са уж от Европа! Калпави пътища, срутища и боклуци в язовирите!Сега великия ,, Буда,, се моли за 3-ти ,,локдаун,, , защото или няма да има избори или няма да има Правителство и той ще си ,, дерибейства,, един Господ знае колко, даже и Парламент не му трябва!

Оценка:
-0 +12

Бонговец
9 Отговор
В Пазарджик област като пътувам си пея песента, ,,Дупка до Дупка,, иначе си плащам 98 лева всяка година

Оценка:
-0 +13

Русенец
10 Отговор
770 млн лв - това са около 10-15 км герберски асфалт.

Оценка:
-0 +13

Иван Грозни
11 Отговор
И какво има срещу тези пари, след като Европа плаща за пътищата/магистралите/. Пътища с кратери. Хората си чупят колите. Плащат за ремонти. Ако има хубав път няма ремонти на автомобилите. Какъв интересен кръговрат. Гербера краде от европарите. Хората плащат за ремонти . Ето тава е пазарната икономика в България. Лошите пътища осигуряват работа на автомобилните сервизи. Ето как се печелят избори.

Оценка:
-1 +9

Мазньо
12 Отговор
Нушке,ма те разходите за ТОЛ-а май бяха над 1,5 млрд...Ба си ефективността....

Оценка:
-0 +11

ВЕСНА
13 Отговор
Караш не караш винетка, същото и с гражданската отговорност, сега и с новата екотакса. Този който кара 2- 3 хиляди км. годишно плаща заедно с този който кара 10 -20 000 км. годишно. Герберска справедливост за пълнене на бюджета за раздаване на тлъсти заплати и премии.

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +11

истина е
14 Отговор
Магисттралите ни са като разорани ниви , а пътищата нои са като при бомбандировките в Багдат !! Боко ако има поне малко мозък сам да се обеси в името на народа , че ще се отърве отт него !

Оценка:
-0 +11

Азим
15 Отговор
Да кажат колко са разходите по тол системата?

Оценка:
-0 +5

Иван Грозни
16 Отговор
Пътувам и виждам служителите от тол-системата. Техниката си работи, а зелените жилетки се разхождат. Голяма скука. Ето как се получават пари без да се работи. Малко са полицаите, а ми и тези наши момчета уредиха на хранилката. Така се печелят избори. С администрация.

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +11

Целите Му
17 Отговор
Скоростни пътеки / щото не са макгистрали по никакъв критерий/ са против заспиване.

Оценка:
-0 +3

Гост
18 Отговор

До коментар #13 от "ВЕСНА":


Винетката е 98 лв, ама я виж данъка. Караш не караш - 200 лв. Всякакви такси за пътища и за екология трябва да са вкарани в цената на горивото. Караш - цапаш - плащаш си. Ама така батковците ще плащат за това, което ползват, а целта е да им го плаща народа.

Оценка:
-0 +7

Гост
19 Отговор

До коментар #16 от "Иван Грозни":


При 2 милиона работещи в България, 800 хиляди са държавни служители и обслужващ ги персонал.

Оценка:
-0 +7

Боко
20 Отговор

До коментар #6 от "дядо курти от село пиперково":


Има ги на снимките

Оценка:
-0 +0

Васил
21 Отговор
А разходите им са 750 милиона демек хвърлени пари на вятъра или по скоро на данъкоплатеца за да влязат в някое чекмедже особено на диктатора.

Оценка:
-0 +3

Гошо
22 Отговор
Патенце, бейби, ПВПко а колко са разходите що не казваш????

Оценка:
-0 +0

chi
23 Отговор
Приходите добре, ама какво получаваме насреща? - Едно голямо НИЩО!

Оценка:
-0 +3

блаблабла
24 Отговор
А РАЗХОДИТЕ КОЛКО СА А ЩОТО ТОЛАДЖИИТЕ СПЯТ ПО КОЛИТЕ И ТОВА Е

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +3

25
Този коментар е премахнат от модератор.
Гост
26 Отговор

До коментар #24 от "блаблабла":


Това, което правят толаджийте, може да го прави всяка стационарна камера. Тия само пазят вятъра и това ни струва милиони на месец.

Оценка:
-0 +0

Киро
27 Отговор
А ПЪТИЩА НЯМА,ЧУПИМ СИ КОЛИТЕ,АААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААААА

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5