Приходите от електронни винетки и тол за 2021 година са над 452,5 млн. лв. В същото време издръжката на Националното тол управление (НТУ) е малко над 84,4 млн. лв., съобщава БНР.
Данните доказват, че НТУ не работи на загуба. Приходите постъпват в републиканския бюджет и по силата на европейското и българското законодателство се инвестират единствено за поддръжка и изграждане на републиканската пътна мрежа, съобщиха от МРРБ.
Екипът на Министерството на регионалното развитие подготвя нормативни промени, които да разрешат проблемите с грешки при въвеждане на данни в е-винетките и в тол таксуването.
Предвижда се шофьорите еднократно да могат да поправят сгрешена винетка. Корекцията ще действа от датата на купуването ѝ, тоест назад във времето. В момента корекцията действа занапред. Така, при коригиране на сгрешените данни за автомобила, ще има възможност и за заличаване на всички наложени санкции към момента.
Целта е да се постигне справедливост при санкционирането на гражданите, които са купили винетка, но не са въвели правилно данните си. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще въведе допълнително мерки за улесняване на шофьорите за правилно попълване на данните за автомобила им, включително и чрез информационна кампания.
Други нормативни промени ще адресират проблемите с тол таксите за превозвачите. Идеята е да се разграничават случаите на нарушители и тези, които неволно или неумишлено, не са подали тол данни до АПИ за част от изминатия път. Обмисля се намаляване на административните санкции за тези ползватели на пътя, като се избегне несправедливото им санкциониране с големи по размер глоби. В тези случаи ще се прецизира и стойността на компенсаторната такса.
Освен това МРРБ възложи пълна ревизия на дейността на тол системата от създаването ѝ до 31 декември 2021 г. На базата на заключенията също ще бъдат предложени промени за подобряване на работата ѝ.
Одитът е разделен в две части. Едната е проучване на техническите параметри на системата спрямо договора за изграждането ѝ. Целта е да се установи дали данъкоплатецът е получил в действителност това, за което е платил. Втората част на одита трябва да проучи дейността на НТУ, като анализира сключените договори с доставчици.
От общите приходи за миналата година 429 981 454,63 лв. са от пътни такси /е-винетка и тол/, а 22 542 492 лв. са от глоби /компенсаторни такси, наказателни постановления и актове за установяване на административни нарушения/. В сумата от малко над 84,4 млн. лв. за издръжка на НТУ през 2021 г. се включват разходите за заплати, осигурителни вноски, гориво, издръжка /ток, вода, топлоенергия, телефон и т. н./, както и възнагражденията, които тол управлението трябва да изплати на националните доставчици на услуги като комисионна за извършените от тях дейности. В посочената сума е включено всичко, обезпечаващо дейността на администрацията на НТУ.
В тол управлението категорично няма служители със заплати в размер от 47 000 лв. до 53 000 лв., каквито внушения се правят. Основните месечни възнаграждения на служителите се определят съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, като се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификацията и професионалния опит. Средната брутна месечна заплата на служител по служебно правоотношение в НТУ за 2021 г. е 2242 лева. Средното брутно месечно възнаграждение на служител по трудово правоотношение в НТУ за 2021 г. е 1602 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 глоги
Коментиран от #5, #25, #29
07:23 16.02.2022
2 Просто киро
07:26 16.02.2022
3 Като
07:27 16.02.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 /////
До коментар #1 от "глоги":
Не бързай да се радваш оставаката на полицейския шеф на Отава е защото Трюдо го обвинява, че едва ли не, не са били достатъчно, а не за друго.07:32 16.02.2022
6 Верваите ми
Ние не изграждаме пътища да издържаме ТОЛ, а ТОЛ е създаден да подобри събирането на пътни такси, в следсвие на което да бъдат изграждани и ремонтирани пътища! Статията е положителна - крайно спекулативна! Изградени за пътища за милиарди събират се такси 400м и накой взима 20% - не е добре тази работа!
07:49 16.02.2022
7 ха ха
07:52 16.02.2022
8 Гост
Коментиран от #33
07:57 16.02.2022
9 наблюдател
Коментиран от #14
07:58 16.02.2022
10 Рециклиране
Коментиран от #40
07:58 16.02.2022
11 Абе ей,
08:07 16.02.2022
12 зеленчук
08:07 16.02.2022
13 ЧОЧО
Коментиран от #22
08:09 16.02.2022
14 оня
До коментар #9 от "наблюдател":
За това питай тиквата:))08:10 16.02.2022
15 Странно
08:10 16.02.2022
16 случаен
08:11 16.02.2022
17 Agata
Те са тотално НЕНУЖНИ защото в други държави проверката става автоматично от устройствата над магистралите!!!!Тези КОНТРОЛЬОРИ ни струват милиони събрани от НАС!!!!!!
08:12 16.02.2022
18 редник
08:15 16.02.2022
19 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
08:16 16.02.2022
20 ИВАН
08:40 16.02.2022
21 kkk
Тоест това дава възможност за измами и с 1 винетка да се движат 2 автомобила. Корекции на грешки и отмяна на глоби- ОК, но да е допустимо само до 3 дни след закупуване на винетката. След това- кьорав карти не играе...
08:45 16.02.2022
22 Селяк
До коментар #13 от "ЧОЧО":
В нито една държава няма винетки за второстепенни и третостепенни пътища освен в България! Това беше измислено с цел за събиране на допълнителни пари от гражданите! В другите държави се плаща само за магистралите и аутобаните а второстепените пътища са избор за хора които не желаят да плащат и не бързат! Тук държавата те задължава да платиш за да излезеш от едно село и да стигнеш до съседното - което е безумие, но на българина му е през долните гащи и не го интересува, че го цица държавата! Това важи и за всичко останало в България!08:47 16.02.2022
23 мениджмънт
09:04 16.02.2022
24 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
09:25 16.02.2022
25 Герп-тролове
До коментар #1 от "глоги":
Защо да има оставка?!?! За да дойде пак банкянския айдук,с озверялата за кражби,шайка? А, не мерси!09:31 16.02.2022
26 Българин
09:38 16.02.2022
27 Само да
Сега отчет е 425 милиона при планира печалба 1.5 милиарда на година на къде тръгнала печалбата ??? Как
Ще обясните загубата пред бюджетната комисия на народното събрание ??? Която очаква печалба от толове 1.5 милиарда лева ???? Нещо работите не вървят на добре ???? Аз само да питам.
Коментиран от #34
10:02 16.02.2022
28 кевр
10:38 16.02.2022
29 Стара чанта
До коментар #1 от "глоги":
Глоги, ти от тоя темерут оставка ли очакваш ? НахилениЯ прегазва всичко, само да е в политиката - закони, Конституцията... С това сричане, ниска обща култура и пълно незнание - къде ще намери такава възможност - някой да го постави начело на държавата ? А и шутовете около него - ми нали и те ще изхвърчат от Парламента и пак с години няма да помиришат достъпа до властта и ДАЛАВЕРИТЕ ?10:39 16.02.2022
30 гост
10:46 16.02.2022
31 Българин
Също така винетките трябва да са само за автомагистралите, останалите пътища трябва да са безплатни, както е на всякъде по света !
11:26 16.02.2022
32 Стефан
11:53 16.02.2022
33 :-D:-D:-D
До коментар #8 от "Гост":
Или сменяш номера на колата на съседа примерно с твоя и въобще не плащаш. :-D:-D:-D13:20 16.02.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Емил
14:25 16.02.2022
36 Косъм
16:24 16.02.2022
37 kkk
- като в Швабия да няма винетки за леките коли, но се добавят 10ст. към цената на всеки литър гориво и който кара реално той и ще плаща. При 10 000км. пробег и разход 6/100 това са 600л. гориво или 60лв. допълнително излезли от джоба ви. Това е схемата в Швабия- винетки няма, има добавка в цената...
- слагаме гпс-тракери в колите и си плащаме някаква цена за км. пробег както е при камионите сега... И не, схемата с гпс-заглушителя я забравете- има много прост начин да ви изхващат...
17:43 16.02.2022
38 Оня
20:09 16.02.2022
39 гост
22:41 16.02.2022
40 Фамозо
До коментар #10 от "Рециклиране":
Не допускаш, че в 21-ви век много хора си купуват винетки онлайн и ги плащат онлайн. Съответно могат да сгрешат данните при въвеждането им.01:39 17.02.2022
41 Niki13
07:26 17.02.2022
42 Защо?
10:07 17.02.2022
43 Балабан
10:56 17.02.2022
44 Б.джипката
13:16 17.02.2022
45 Войникът 🇧🇬
10:49 19.02.2022