Изграждането на европейски железопътен коридор, който да свързва пристанищата Солун, Кавала и Александруполис с пристанищата на Черно море в Бургас и Варна и Дунав при Русе предвижда гръцко-българският трансграничен проект "Sea2Sea", съобщават Гръцката телеграфна агенция и изданието „Катимерини“.
Този железопътен коридор ще предлага алтернативен сухопътен мост към черноморските и дунавските пристанища, като осигурява по-устойчиво и по-малко рисково решение за веригата за доставки на стоки. Заобикаляйки Босфора, ще се постигне и значително спестяване на време за товари и пътници, отбелязват гръцките медии.
Според проучвания се очаква, че след като започне да функционира, проектът ще привлече част от трафика на стоки през Босфора, който възлиза на 650 милиона контейнера годишно.
Според „Катимерини“ Гърция и България си сътрудничат тясно за осъществяването на този важен проект. Понастоящем "Sea2Sea" е в подготвителна фаза за създаването на съвместно дружество между Гърция и България, което да управлява проекта, като същевременно са започнати и процедурите за включването му във финансовия механизъм на Евросъюза Connecting Europe Facility, както и други финансови инструменти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Въпрос с повишена трудност
Аз не знам, този, който ги пише тези неща за железница дали някога през живота си е бил в Кавала. Кавала, който буквално е един залив ограден отвсякъде със стръмна висока планина, град до който не ходи никаква железница заради тежкия терен. Пътя там е подобен на тътя от Симеоново до Плана. Предполагам може да има железница до таму само ако направят тунел, но пък не виждам там да има място където да се направи товарна гара за товарене и разтоварване на влаковете.
За Солун по може да стане, там поне има масто за гара, но пак ще трябват жп тунели.
Коментиран от #5, #7
16:34 27.12.2022
2 Демократ
Коментиран от #12
16:49 27.12.2022
3 Мислителят
Коментиран от #9
16:51 27.12.2022
4 Никси
16:55 27.12.2022
5 Демократ
До коментар #1 от "Въпрос с повишена трудност":
Такива специалисти като теб очевидно решават.Гърция за 10 години построи през планината Олимп 400 км.уникални тунели, през които минават прекрасни магистрали и се стига до Атина за 2 часа,вместо за 5 ,когато се заобикаляше планината.Това грандиозно строителство доказва какво се прави,когато умни хора,професионалисти работят.В България партийната принадлежност,безотговорност и безхаберие ,огромните кражби докараха страната до дъното.16:57 27.12.2022
6 Жълто джудже
16:57 27.12.2022
7 Никси
До коментар #1 от "Въпрос с повишена трудност":
тогава нямаше никакъв проблем , щом искаш да си чупиш тировете по пътищата вместо това да направиш икономия от към гориво и част и да те превозят , чуписи си тировете , задръствай се по опашки и по граници , пързаляй се като падне първия сняг , слагай вериги и да те видим колко ще си на печалба като си фирмаджия с 400 камьона например , значи в целия свят може да се превозват , а само тука не може , айде бе в окото ти плува корабче май , защо да нямаме и тази опция и с фериботи например ? М!!!.17:02 27.12.2022
8 Дернев
17:53 27.12.2022
9 Никси
До коментар #3 от "Мислителят":
то по другите държави го има колега , но тук още не съм видял тирове да се возят от Капитан Андреево към Калотина или от Италия през Гърция ,.през България и за Молдова или Украйна или ако щеш за Румъния ,опцията ферибот-влак-ферибот , да ще го ударите на возене но така спестявате си много главоболия , примерно да речем товариш от Крим или Харков ферибота те сваля на Варна оттам на влак до Видин чакате пак ферибот за Германия по дунава или Унгария където трябва да разтовариш стоката от камьона , вместо да Тръгнеш по суша от Варна през Сърбия ,Унгария, Австрия, и Германия три дена път с камили и по пътя да срещаш един куп главоболия и недоразумения всякакви !!!.18:14 27.12.2022
10 Госあ
21:02 27.12.2022
11 оня с магарето
22:16 27.12.2022
12 луд за връзване
До коментар #2 от "Демократ":
Другарю демократ, къде видяхте про-руски управляващи в България? Още от 90-те години ни подхванаха мръсните американски изверги и не са ни пускали. Всичко в България е на американско подчинение, едва последните години частично и на Брюкселско. Това вашето са приказки за демократична маса.12:55 28.12.2022
13 И ТОЗИ ПРОЕКТ ЩЕ Е КАТО ОНЗИ
21:42 01.01.2023