27 Декември, 2022 16:20 1 986 13

Трансграничен проект ще свърже гръцки и български пристанища

  • железопътен коридор-
  • пристанища-
  • българия-
  • гърция

Този железопътен коридор ще предлага алтернативен сухопътен мост към черноморските и дунавските пристанища, като осигурява по-устойчиво и по-малко рисково решение за веригата за доставки на стоки

Трансграничен проект ще свърже гръцки и български пристанища - 1

Изграждането на европейски железопътен коридор, който да свързва пристанищата Солун, Кавала и Александруполис с пристанищата на Черно море в Бургас и Варна и Дунав при Русе предвижда гръцко-българският трансграничен проект "Sea2Sea", съобщават Гръцката телеграфна агенция и изданието „Катимерини“.

Този железопътен коридор ще предлага алтернативен сухопътен мост към черноморските и дунавските пристанища, като осигурява по-устойчиво и по-малко рисково решение за веригата за доставки на стоки. Заобикаляйки Босфора, ще се постигне и значително спестяване на време за товари и пътници, отбелязват гръцките медии.

Според проучвания се очаква, че след като започне да функционира, проектът ще привлече част от трафика на стоки през Босфора, който възлиза на 650 милиона контейнера годишно.

Според „Катимерини“ Гърция и България си сътрудничат тясно за осъществяването на този важен проект. Понастоящем "Sea2Sea" е в подготвителна фаза за създаването на съвместно дружество между Гърция и България, което да управлява проекта, като същевременно са започнати и процедурите за включването му във финансовия механизъм на Евросъюза Connecting Europe Facility, както и други финансови инструменти.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Въпрос с повишена трудност

    6 6 Отговор
    Бил съм в Кавяла няколко пъти и веднъж в Солун за няколко часа. Терена там е планински, с много стръмни и високи склонове.

    Аз не знам, този, който ги пише тези неща за железница дали някога през живота си е бил в Кавала. Кавала, който буквално е един залив ограден отвсякъде със стръмна висока планина, град до който не ходи никаква железница заради тежкия терен. Пътя там е подобен на тътя от Симеоново до Плана. Предполагам може да има железница до таму само ако направят тунел, но пък не виждам там да има място където да се направи товарна гара за товарене и разтоварване на влаковете.

    За Солун по може да стане, там поне има масто за гара, но пак ще трябват жп тунели.

    Коментиран от #5, #7

  • 2 Демократ

    12 7 Отговор
    Такива проекти са уникално средство за развитие на България. 80 години чугунените комунистически управници не искаха развитие ,а застой.Дунав е граница на България с Румъния и Европа, преди 2500 години римляните са изградили 5 моста, сега е 1 от 60 години.Застой по Кремълски.Защо гърците съобщават за този проект,а не българите? Защото кремълските ни управници пречат на целия регион да се развива, не изграждат умишлено инфраструктурата и България има най-ужасяващите пътища, Албания даже е много по-добре.30 години не изгражда ж.п.линия до Ниш,за да се свърже през Сърбия с Европа, не изгражда коридор 8,който да свърже Черно море с инфраструктурата на Европа.ВСИЧКИ ТЕЗИ ПРЕСТЪПНИ ПРОРУСКИ УПРАВНИЦИ НАПРАВИХА БЪЛГАРИЯ НАЙ-СЛАБАТА БАЛКАНСКА ДЪРЖАВА,НО НАЙ-ПЪЛНАТА С РУСКИ АГЕНТИ,КОИТО ИЗПЪЛНЯВАТ ПЛАНА НА РУСИЯ - СЛАБИ БАЛКАНИ,А НИЕ СМЕ В ЦЕНТЪРА,ЗА ДА ПРОВЕЖДА ЗЛОВЕЩАТА СИ ПОЛИТИКА НА РАЗДЕЛЕНИЕ И ОМРАЗА.

    Коментиран от #12

  • 3 Мислителят

    7 1 Отговор
    Отдавна си ги има тези ,, железопътни коридори " с всички пристанища , жп гари , терминали , гранични преходи . ИмаШЕ и много товари в обикновени вагони , специализирани вагони и контейнери . Така , че не намирате топлата вода .

    Коментиран от #9

  • 4 Никси

    6 2 Отговор
    точно за това говоря и което написах вчера в подобна статия , това нещо трябваше много отдавна да се осъществи !!!.
  • 5 Демократ

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "Въпрос с повишена трудност":

    Такива специалисти като теб очевидно решават.Гърция за 10 години построи през планината Олимп 400 км.уникални тунели, през които минават прекрасни магистрали и се стига до Атина за 2 часа,вместо за 5 ,когато се заобикаляше планината.Това грандиозно строителство доказва какво се прави,когато умни хора,професионалисти работят.В България партийната принадлежност,безотговорност и безхаберие ,огромните кражби докараха страната до дъното.
  • 6 Жълто джудже

    5 6 Отговор
    Путин и Ердоган ще решат сами зърнената сделка и ще осигурят енергиен коридор. Железопътният транспорт е слаба алтернатива на корабоплаването. Освен това е очевидна загуба и поражение на запада.
  • 7 Никси

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Въпрос с повишена трудност":

    тогава нямаше никакъв проблем , щом искаш да си чупиш тировете по пътищата вместо това да направиш икономия от към гориво и част и да те превозят , чуписи си тировете , задръствай се по опашки и по граници , пързаляй се като падне първия сняг , слагай вериги и да те видим колко ще си на печалба като си фирмаджия с 400 камьона например , значи в целия свят може да се превозват , а само тука не може , айде бе в окото ти плува корабче май , защо да нямаме и тази опция и с фериботи например ? М!!!.
  • 8 Дернев

    6 1 Отговор
    Основното предназначение на този проект е избягването на турските проливи. Какъв трафик ще върви по него зависи от капацитета на свързаните пристанища. Това налага в Бс изграждането на фериботно пристанище с максимално голям капацитет. Колкото по-бързо, по-добре. Връзката към Русе е американскиинтерес заради войната. Но е и връзка към Констанца, което не е нашинтерес. Ще има работа и за дунавски пристанища, но не и Русе. Констанца е това, което е заради лоша БЩморска политика. Да спрем вече с това. БГ интереса да е пръв.
  • 9 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мислителят":

    то по другите държави го има колега , но тук още не съм видял тирове да се возят от Капитан Андреево към Калотина или от Италия през Гърция ,.през България и за Молдова или Украйна или ако щеш за Румъния ,опцията ферибот-влак-ферибот , да ще го ударите на возене но така спестявате си много главоболия , примерно да речем товариш от Крим или Харков ферибота те сваля на Варна оттам на влак до Видин чакате пак ферибот за Германия по дунава или Унгария където трябва да разтовариш стоката от камьона , вместо да Тръгнеш по суша от Варна през Сърбия ,Унгария, Австрия, и Германия три дена път с камили и по пътя да срещаш един куп главоболия и недоразумения всякакви !!!.
  • 10 Госあ

    3 1 Отговор
    Този проект няма да се случи, защото не е изгоден на немчугите и холандците
  • 11 оня с магарето

    2 0 Отговор
    ще доставят директно до кръчмите на Варнеското пристанище
  • 12 луд за връзване

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Демократ":

    Другарю демократ, къде видяхте про-руски управляващи в България? Още от 90-те години ни подхванаха мръсните американски изверги и не са ни пускали. Всичко в България е на американско подчинение, едва последните години частично и на Брюкселско. Това вашето са приказки за демократична маса.
  • 13 И ТОЗИ ПРОЕКТ ЩЕ Е КАТО ОНЗИ

    1 0 Отговор
    САМОЛЕТНАТА ЛИНИЯ СКОПИЕ СОФИЯ - ПОВОЗИ СЕ МИНИСТЪРА МОШЕНИК И ТОВА БЕШЕ ! ЕКОНТ Е ГАДНА ФИРМА !
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове