Министерството на вътрешните работи отчете завишена административно-наказателна дейност за нарушителите на пътя от началото на тази календарна година, но ниска събираемост на глобите, наложени на водачи. По данни на главния секретар на МВР Петър Тодоров, изнесени по време на днешното му участие в заседание на парламентарната Комисия по транспорт, почти половината от наложените парични санкции на нарушилите закона водачи остават несъбрани, поради тромави процедури.
„От началото на годината до момента, в резултат на завишената административно-наказателна дейност, имаме над 960 хил. издадени актове, фишове и електронни фишове. Огромен е проблемът с бързото и лесно връчване на тези актове. Процедурата по връчването им е тромава. Пишат се актове, после наказателни постановления, които трябва да се връчват лично на лицето, което през това време може да си е сменило дори адреса, без да се отбележи това. Понякога се получава едно безкрайно протакане, в резултат на което по близо 50% от издадените административно-наказателни документи не успяват да се съберат глобите“, обясни пред депутатите главен комисар Тодоров.
Той посочи, че този проблем поражда чувство на безнаказаност в нарушителите и призова народните представители да помислят върху евентуални законови промени, които биха опростили и улеснили системата за връчване и последващо събиране на глобите.
Ако има неплатени глоби, да не може да премине през годишен технически преглед, сочи едно от предложенията на МВР.
Главен комисар Тодоров отчете още над 3600 досъдебни производства за първите четири месеца на настоящата година, образувани срещу водачи, заловени да шофират след употреба на алкохол с проба над 1,2 промила или след употреба на наркотични вещества. Друго предложение на МВР е отказът на водачи да бъдат тествани за алкохол и наркотици да бъде инкриминирано деяние.
Сред мерките, за които МВР счита, че ще доведат до намаляване на пътните инциденти, бяха посочени още: намаляване на максималната разрешена скорост на автомагистралите от 140 км/ч на 130 км/ч; в някои градски зони разрешената максимална скорост да бъде намалена на 30 км/ч; разширяване на обхвата на видеонаблюдението и други.
Друг проблем с пътната безопасност, отчетен пред депутатите от страна на главния секретар на МВР, бе свързан с подготовката на младите водачи. Шофьорите с до две години стаж зад волана генерират 15% от нарушенията, сочат данните, изнесени по време на заседанието.
Главен комисар Петър Тодоров бе изслушан в парламентарната комисия по транспорт заедно с други представители на институциите, имащи отношение към пътната безопасност, предаде БТА.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Теле
Коментиран от #34
19:06 18.05.2023
2 Реалист
Коментиран от #5
19:08 18.05.2023
3 Даниел
Да си организират администрацията да работи,а не само да се чудят коя кръстословица да подхванат.
19:09 18.05.2023
4 Я гле...
19:09 18.05.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 А нещо,
19:18 18.05.2023
7 Чисто и просто
19:22 18.05.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Емо
Коментиран от #10, #14
19:25 18.05.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Васил
19:30 18.05.2023
12 смях
Коментиран от #23, #40
19:33 18.05.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Абсолютно
До коментар #9 от "Емо":
Си прав, но законодателната, абе всички власти искат само да взимат едни пари! Друго, ако властта осигури места за паркиране, а аз паркирам на тревната площ , примерно, да ме санкционира, добре! Но да събират милиарди от данък сгради и такса МПС и смет и? Тези ни крадът беогледно…19:41 18.05.2023
15 Емо
До коментар #10 от "ъпaк си ти":
Явно не си прочел какво съм написал или не си разбрал, но бързаш да псуваш.50 км/ч скорост за малките улички са много, но има редица пътни артерии в София, (освен Цариградско, бул. България и някъи други, където официалното орраничение е 70-80 км/ч), които също са с две отделни платна, с 2-3 ленти в посока, но там ограничението си седи 50 км/ч и това е недопустимо, тъй като това са участъци без движение на пешеходци, без пешеходни пътеки, без светофари или последните две съоръжения са много малко. Именно там се разполагат т.нар. хранилки. По въпроса с наказанията и затвора. Знаете какво е станало с въвеждането на сухия режим в САЩ. В Китай едно време забранили на селяните да притежават оръжия. Те пък взели, че създали бойните изкуства, оръжия от подръчни средство и сечива за селското стопанство, и манастира Шао-Лин. Колкото запалените през деня фарове намалиха пътно-транспортните поизшествия, толкова и това, което твърди МВР, и ти, ще помогне. Няма ли възпитание през пърите 7-10 г, вече нищо не помага. Виждам, че нямаш понятие от нещата и законите, щом говориш за затвор за административно нарушение.
19:43 18.05.2023
16 Ограниченията,
До коментар #10 от "ъпaк си ти":
За сроростта, не са съобразени с пътните условия, както бе по бул. “Ленин”, сега Цариградско ! И защо? Заради хранилката!19:45 18.05.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Винкело
19:48 18.05.2023
19 анонимен
19:50 18.05.2023
20 ха ха
Коментиран от #33
19:51 18.05.2023
21 Хххха
Коментиран от #26
19:55 18.05.2023
22 Браво
19:56 18.05.2023
23 Връчването,
До коментар #12 от "смях":
Като достатъчно, е несправедливо , а трябва да има възможност за защита, която Бойко Борисов ни отне, с размера на адвокатският хонорар и политиката , практиката на съда! Ах този “ демократ”, Борисов …20:00 18.05.2023
24 каскет
20:03 18.05.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Авее
Коментиран от #41
20:12 18.05.2023
28 позеленял
20:13 18.05.2023
29 Някой
20:14 18.05.2023
30 Шаран БГ
В нашжата мила Родина вече трудно се разбира , кой краде, кой лъже и кой е титулован некадърник !!!
20:15 18.05.2023
31 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Пак репресии от страна на милиционерското министерство!
Накажете тия дето нарушават бе!
Коментиран от #37
20:16 18.05.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 пейо
20:34 18.05.2023
36 В България ,
20:35 18.05.2023
37 Е да,
До коментар #31 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Ама у нас гражданската отговорност е на автомобила и номерът му, а не на собственика! Защо КАТ искат и взимат дкн , като номерата не са техни? Или като са , без пари, номерата, им трябват?! А с колко се обогатява КАТ, от тази далавера годишно? А НАП какви пари им събра?20:42 18.05.2023
38 Мамул
20:45 18.05.2023
39 Пловдив
22:17 18.05.2023
40 Пловдив
До коментар #12 от "смях":
Всеки който е живял на запад знае,че известия за глоби не се изпращат по имейл, или със смс,а по пощата! Ако не платиш след определен срок ти отнемат или автомобила,или идва съдия изпълнител в дома ти!22:23 18.05.2023
41 Емо
До коментар #27 от "Авее":
Абе най-добре да почнем да се сравняваме със Северна Корея или поне с Монголия. Турестан не знам какво е, но я си помислете, три-четири факта има, които ни поставят на дъното: Най-бедни в ЕС. Най-ниски доходи. Най-ниска средна продължителност на живота. Най-голям демографски срив. През 2012 г. населението намалява с 37 000 годишно, официално. През 2022 г населението намалява с 61 000 души годишно. Вие си изчислете прогресията. За да се промени това, трябва населението да има по-високи доходи. Раждаш и гледаш деца, когато чувстваш, че имаш перспектива, а не когато годишното поскъпване на хранителните стоки е 50 до 80%. Затова всички глоби трябва да се намалят с 90% за всичко. Пари могат да се осигурят, само когато се съкратят и МВР, и държавните служители с 80%. Крайно време е калинките от ГЕРБ да почнат да работят, а не да лапат държавни и общински заплати, обществени поръчки и пари от европрограми. С милиционерски методи нищо няма да се постигне.23:16 18.05.2023
42 6566
17:08 19.05.2023
43 Тхб
23:04 19.05.2023