Вземете 50% отстъпка за хостинг от

3 март 1918 г.: Съветска Русия капитулира пред Царство България

3 Март, 2026 04:08 45 683 354

  • брест-литовски мирен договор-
  • първа световна война-
  • русия-
  • българия

Подписан е Брест-Литовският мирен договор

Брест-Литовският мирен договор от 3 март 1918 г. между Четворния съюз в лицето на Германия, Австро-Унгария, България и Османската империя от една страна, и вече болшевишка Русия, от друга, слага край на руското участие в Първата световна война.

Това е един от малкото моменти в историята на Третото българско царство, в който родината ни подписва мирен договор като победител.

От друга страна Русия губи 1 милион кв. км територия и 60 милиона население, задължава се да изплати 6 млн. марки и контрибуции в натура, част от които получава и България, припомня БНТ.

Благодарение на това развитие Полша, Литва, Латвия, Естония, Украйна, Финландия излизат от Руската империя и възстановяват своята държавност.

На 7 март 1918 г. се подписва и едностранен договор с Румъния, която излиза от войната, връщайки отнети територии на България през Междусъюзническата война. Северна Добруджа остава кондоминиум на Централните сили, които на 25 септември 1918 г. предават почти цяла Северна Добруджа на България.

Така, заедно с останалите отвоювани територии, през 1916-1917 г. България със своята площ се доближава максимално до българското етническо землище, което се изчислява на близо 215 000 кв. км.

Договорът от 3.03.1918 г. не е двустранен, а многостранен. Второ, той не е предварителен, а окончателен и след задължителната ратификационна процедура влиза в сила. С него Първата световна войната на Източния фронт завършва с победа на Германия и нейните съюзници в това число България, обобщава сайтът "Консерваторъ".

Следващият важен момент, е че на конференцията в Брест – Литовск България участва със своя делегация за разлика от Сан Стефано, където по вина на Русия не е допуснат нито един българин. И това е неизбежно, защото в Брест-Литовск, за разлика от Сан Стефано България вече е суверенна държава.

Има свой държавен глава с титла “цар” Фердинанд, признат от всички велики сили през 1909 г. след уреждането на спорните въпроси, свързани с обявяване на независимостта от 22.09.1908 г.

България има и свое суверенно правителство, оглавено от д-р Васил Радославов, което защитава българските национални интереси.

Въобще през 1918 г., за разлика от 1878 г. България е легитимен субект на международното право. Тя е независима държава, скъсала едностранно чрез акта от 22.09.1908 г. с всички наложени ѝ зависимости от великите сили по Берлинския договор.

Брест – Литовският мирен договор от 3.03.1918 г. е датата на истинското освобождение на България от Русия, заключава "Консерваторъ".


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 372 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да де

    185 38 Отговор
    Е та нали точно за да извади Русия от войната Германия им изпраща Ленин.

    Коментиран от #3, #71, #88

  • 2 Варненец

    263 215 Отговор
    Я виж ти, великая непабедимая все пак е капитулирала някога и то не само веднъж.

    Коментиран от #23, #72, #81

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Варненец

    239 207 Отговор
    Къде сте копейкииии?

    Коментиран от #31, #89, #142, #257

  • 6 Варненец

    209 164 Отговор

    До коментар #4 от "ХАХАХА":

    Ето първата копейка ревна, както винаги с отрицание, непокрито с никакви факти.

    Коментиран от #26

  • 7 Хаха

    251 200 Отговор
    Русия капитулира пред “малка” България, копейките ще получат удар.

    Коментиран от #15, #298

  • 8 Асдф

    265 143 Отговор
    Наполеон и Хитлер не са победили Русия, само Царство България ги поставя на колене, СЛАВА 🇧🇬

    Коментиран от #10, #18

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Аз....

    39 22 Отговор

    До коментар #8 от "Асдф":

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🇧🇬
  • 11 Госあ

    153 105 Отговор
    Хахахаха мишоци, пред България подписала капитулация хахахаха Иначе, на дървените русослуги, не веднъж съм напомнял като си позволяват да плюят най старата, най голямата и най красивата откъм природа страна на западна Европа, да си спомнят за ПСВ.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Госあ

    296 138 Отговор

    До коментар #7 от "Хаха":

    “Русия капитулира пред “малка” България” Аве не знам копейките, ама аз може да получа удар от смях 😂😂😂 Капитулацията на Русия ПСВ, е по далеч други причини, а не България. Целата ви смешна пропаганда е толкова нелепа…

    Коментиран от #162, #164

  • 16 Копейкин Костя....

    150 81 Отговор
    Не мой да бъде това, ще питам маман Митрофанова😢

    Коментиран от #146, #210, #323

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 един от стадото

    138 28 Отговор

    До коментар #8 от "Асдф":

    да си сменят гербовите. ЛЪВ да сложат, ама лъва е само на нашия герб, и се бие като ЛЪВ. Нека някой ми посочи страна в Европа в някоя война да е била в всички поотделно, с която е воювала и побеждавала в битки. Турция, Сърбия, Румъния, Русия, Франция, Англия, Германия. Коя от изброените е печелела битка срещу някоя от другите. Въпросът е всеки срещу всеки, и всеки от тия е ял бой от нас

    Коментиран от #186, #282

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Госあ

    233 47 Отговор
    Пропагандата на днешния истински празник за България е толкова смешна и нелепа, колкото самите и поддръжници ! България освобождава огромна част от територията си ! Това освобождава ! Ще се хвалят с една от националните ни катастрофи - смешници. Ше празнуват Ньойския договор според който “страната трябва да предаде Царибротско, Босилеградско и Струмишко на новообразуваното кралство на сърби, хървати и словенци. Западна Тракия е дадена на Гърция. За 37 години България трябва да изплати репарации на стойност 2,25 милиарда златни франка, както и изплащания във въглища, добитък, храни. Задълбочава се налагането на чуждо самосъзнание на останалото извън границите на държавата ни българско население.”

    Коментиран от #58, #87, #152

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Фактите

    135 129 Отговор

    До коментар #2 от "Варненец":

    Русия е обречена да губи.Махни ги тея глупости дето ги пишат тука продажбите копейкаджии.За последните 300 години Русия има около 100 воини от които половината са изгубени.

    Коментиран от #166

  • 24 Професора

    187 65 Отговор
    Бе не знам Русия да е губила територия и народ обаче помня Ньойския договор когаато България загуби територия и беше осъдена да плати 2.5 милиарда златни швейцарски франка.

    Коментиран от #151

  • 25 Хисторик

    79 54 Отговор
    България губи ПСВ и за разлика от 1978 когато е победител.
  • 26 2295

    161 122 Отговор

    До коментар #6 от "Варненец":

    Забележи,че майце продажника се пали и защитава Русия като за тази цел плюе България.Не случайно русофилите не се считат за българи и са абсолютни национални предатели.

    Коментиран от #28, #230

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Госあ

    122 73 Отговор

    До коментар #26 от "2295":

    Кое празнуваш ти …. ? Една от националните ни катастрофи предизвикани от прозападните предатели и продажници, хвърлили ни буквално в краката на една австрийска пияница. Вие сте едни карикатури, независимо колко сте спечелили от предателство

    Коментиран от #36, #278

  • 29 Гост 2

    193 99 Отговор
    НА 3 МАРТ 1878 Г. БЪЛГАРИЯ Е ОСВОБОДЕНА ОТ ТУРСКО РОБСТВО БЛАГОДАРЕНИЕ НА РУСКАТА АРМИЯ СЛЕД 5 ВЕКА РОБСТВО ПАК ИМА ДЪРЖАВА БЪЛГАРИЯ

    Коментиран от #42, #48

  • 30 пешо

    151 109 Отговор
    факти днеска е 3 март , слава на русия нашата освободителка

    Коментиран от #211

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Рошав таралеж

    99 35 Отговор
    Кви глупости ги дрънкаш тоя, бе? Защо тогава княз Дондуков е назначен за императорски комисар в България и ръководител на Временното руско управление, което трябва да организира изграждането на държавата Княжество България съгласно член 6. и 7. на Берлинския договор (1878)? Щото сме били победители?
    Хаха.
    Смешник.
    Точно днес смешките му не вървят на тоя безродственик.

    Коментиран от #155

  • 33 Козяк мрази 3-ти март

    137 86 Отговор
    Честит 3ти март, българи! Днес козяшките глашатай ще изпишат и изговорят много глупости по мисирките, в опит да пародират Националния празник на България. И причината за всичко това е, че козяк мрази 3-ти март
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 де факто

    82 88 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    Ясен си...поредния руски шпионин продал България за жълти стотинки.

    Коментиран от #45, #137

  • 37 Фридман

    144 21 Отговор
    Края на ПСВ не е 1918 г, а 1919г и България е губеща. Загубите на България възлизат на Западни покрайнини, Южна Добруджа и Беломорска Тракия.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 хихи

    136 43 Отговор
    Абе защо ми се струва, че Първата световна война я завършваме от страната на Булката!?!? Каква капитулация пред България, кави 5лева?
    Втората световна Война пак от страната на Булката??? Или ще напишете 22 юни 1941 година СССР капитулира през съюза Германия, Итлия и България.....
  • 41 Истината

    64 60 Отговор
    Сороси яжтел@йната на руснаците

    Коментиран от #118

  • 42 Малко инфо

    98 69 Отговор

    До коментар #29 от "Гост 2":

    относно робствата

    Коментиран от #98, #105, #138

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Юлия

    95 45 Отговор
    Това е от новата история на Галка историчарката от американското посолство
  • 45 Госあ

    87 52 Отговор

    До коментар #36 от "де факто":

    Вие сте ясни, и колкото повече от миризливите си бълвочи ни поднасяте на нормалните българи, толкова по-ясни ставате. Запомнете го това. Благодарение на доброто и достъпно образование след 45, българина не е тъп като краварите да минават такива помии.

    Коментиран от #163

  • 46 Реалист

    100 38 Отговор
    3 Март 1878 коалицията Османска империя, Франция, Англия губи от Русия в следствие на загубената война от коалицията се ражда третата българска държава.

    Коментиран от #52

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Я почети малко,

    56 39 Отговор

    До коментар #29 от "Гост 2":

    да не се окаже 03.03.1878 интронацията на руския император, а реално събитието да е малко по-рано, забавено нарочно от Игнатиев, а?! Че от векове ви тровят с лъжи, а вие си ръкопляскате безкритично, както е дадено на крепостяните!

    Коментиран от #49

  • 49 Годишнина от интронацията,

    26 13 Отговор

    До коментар #48 от "Я почети малко,":

    имах предвид.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Не, подписва се мирен договор,

    40 32 Отговор

    До коментар #46 от "Реалист":

    и то съз забавяне. Абе ватата ги знаете фактите, ама така творчески ги знаете, чели-недочели, разбрали-нрдорабрали, но никога точни!!!
  • 53 Червената шапчица

    70 14 Отговор
    Участието на България в Първата световна война включва бойните действия на Царство България в Първата световна война. То обхваща периода от 1 октомври 1915 година, когато Царство България обявява война на Кралство Сърбия, до 29 септември 1918 година, когато със Солунското примирие страната капитулира. След края на войната страната преживява т. нар. втора национална катастрофа.

    Коментиран от #158

  • 54 Спорт

    83 37 Отговор
    Толкова е смешно и жалко всичко в американската пропаганда. Вчера слушам Желязков , обяснява как украинците ни били освободили. Такова хора без капка чест и достойнство са готови да жертват и децата си , само им дайте пара.
    Скоро Тръмп ще спре кранчето на НПО- тата , като нищо Турция да има по-голямо влияние в България и като нищо да почнат да ни убеждават че Турция ни е освободила.

    Коментиран от #66, #178

  • 55 Честинт 3 Март Българи!! Национален

    67 29 Отговор
    Празник на България!!!!

    Коментиран от #169

  • 56 Много жалки

    56 17 Отговор
    България е първата държава, която подписва примирие на 29 септември 1918 г. Войната е изгубена, а в резултат на подписаните впоследствие договори страната е принудена да изплаща милиони франкове репарации на страните-победителки. България преживява нова национална катастрофа. Веднага след България, на 3 октомври, Германия и Австро-Унгария се обръщат към президента на САЩ за примирие. Австрия и Унгария решават да подпишат две отделни примирия и така слагат край на Империята и Първата световна война.

    Коментиран от #179

  • 57 Червената шапчица

    61 16 Отговор
    Освен убитите и изчезнали през Първата световна война над 115 000 войници и офицери, плюс ранените, пленените, загубите сред цивилното българско население и разрухата, това е крахът, поне до Втората световна война, на националния идеал. България губи и половината от землището си – българската етническа територия е разпокъсана между всички съседи на България. Най-критично е положението с новообразуваната държава Кралство Югославия, към която окончателно са придадени Поморавието, Тимошко, Вардарска Македония и Призренско. Не по-добро е положението на българите и българските земи (Егейска Македония и Западна Тракия), влезли в състава на Гърция, особено след загубата ѝ в Малоазийската авантюра (1923). В състава на нововъзникналата Турция (като приемник на падналата Османска империя) остава Източна Тракия (анексирана още от османлиите през 1913 г.), а Румъния заема цяла Добруджа.
  • 58 Милчо лаков

    39 8 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    Проф.Гълъбов(социолог)пред Народното събрание след войната:даваха ни много,искахме всичко,накрая не взехме нищо.
  • 59 Честит 3 Март Българи!! Националния

    57 20 Отговор
    Празник на България!!

    Коментиран от #70

  • 60 Ян Бибиян Чуков

    74 23 Отговор
    Мъчи ме един екзестенциялен въпрос. След като Русия капитулира пред нас . Колко хиляди квадратни километра отнехме от нейните територии в полза на България . Кога вкарахме на нейна територия окупационен корпус , което е стандартна практика , в капитулиралите държави. С кои наши представители сменихме тяхната политическа система . какви репарации и наложихме - злато , златни рубли , въглища , жито , стомана , нефт домашни животни ? С коя директива я лишихме от възможността да има , и развива своя армия. Кога организирахме , и изпълнихме наказателни съдилища и трибунали на руските участници в ПСВ ? В кои области руски градове , имаше български военни бази в които да се вее български флаг . И кои заповеди бяха нареждани от българското посолство в Москва , към назначеното руско правителство. И ред подобни въпроси , от които не става ясно , какво точно подписа България в Ньой?
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Госあ

    17 13 Отговор

    До коментар #50 от "Напротив, не лъжи, робе:":

    Тоо па, аз па викам че е от тефтерчето на Шиши ! А !?
  • 63 Наивник на средна възраст

    60 34 Отговор
    Събуждаш св и те измислили нещо ново в духа на евроатлантизма.Аман от промиване на мозъци!Отговорете само на един въпрос - ако го нямаше 3 март 1978г. щеше ли да го има този 3 март от 1919 г.??? Егати подлогите....
  • 64 От толкова умници губим излаз на

    38 18 Отговор
    Бяло море и се радваме че в Царска Русия е извършена болшевишката революция защото Русия освобождава балканите и кавказ
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Наивник на средна възраст

    59 36 Отговор

    До коментар #54 от "Спорт":

    За незнаещата,но много лаеща публика ще добавя следното за приносът на украинците в нашата история : 1.България пада под Византийско робство - 200 г. именно защото по това време е нападната от север от княз Игор Киевски начело на именно тези украинци(дедите им). 2.Войните на Самуил са ослепени от наемните войници в византийската армия имащи обичая да ослепяват взетия в плен враг.Това са пак дедите на тези украици! Когато говорите за иистория,а пък целувате нечий задници,се уповавайте на истината,не на пропагандата!

    Коментиран от #95

  • 67 Пловдив

    45 33 Отговор
    Точно заради този трети март руснаците по време на комунизма не харесват,че нашите избират 3 март за националния ни празник.
    И Альоша не харесали щото нашите го направили с автомат сочещ надолу,ама нашите копейки си го харесват .
  • 68 След първата световна се освобождава

    29 12 Отговор
    Македония и е включена в Югославия

    Коментиран от #76

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Какъв празник????

    51 41 Отговор

    До коментар #59 от "Честит 3 Март Българи!! Националния":

    Вие продажните копейки и руски слуги го развалихте с вашето лизане и целуване на руски з@..д.ни.ци...
  • 71 Национална катастрофа

    53 18 Отговор

    До коментар #1 от "да де":

    Не ззнаех, че с България сме побебили в Първата световна. Това кога ще влезе в учебниците? И Германия ли е победител?
  • 72 Объркана работа

    50 19 Отговор

    До коментар #2 от "Варненец":

    Това от ноеите учебници по история ли е?
    Браво, не знаех, че България е победила в Първата световна война!

    Коментиран от #193

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Ееее голяма

    18 9 Отговор
    работа е била родината ни тогава! За жалост това са далечни спомени!
  • 75 Мунчо

    24 10 Отговор

    До коментар #65 от "България мрази русия":

    Няма по-големи комунета от ромите от гербппдбдпс. Вечна лустрация до девето коляно.
  • 76 пояснение

    46 5 Отговор

    До коментар #68 от "След първата световна се освобождава":

    Македония е просто територия в Османската Империя с преобладаващ български етнос . В Междусъюзническата Война ( която губим) остава поделена между Сърбия , и Гърция . А след края на ПСВ ( която губим) А Стамболийски подписва в клаузите на капитулацията , че България се отказва от бъдещи претенции към нея - Черно на бяло . И след повече от 100 години , в тази територия преобладава друг етнос .
  • 77 Какъв Победител е Бъллгария, в 1та СВ

    39 21 Отговор
    Глупости и Маниполации!!
  • 78 АГАТа Кристи

    18 19 Отговор
    Ето това е истинският 3 Март !

    Коментиран от #80

  • 79 Фердинат е един цар довел България до

    43 17 Отговор
    Национална Катастрофа!! Не ни го хвалете тоя Джалатин!
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Някой

    53 20 Отговор

    До коментар #2 от "Варненец":

    Да не забравяме, че няколко месеца по късно четворната коалиция (в която е и България) губи войната. Тъй че, гръмките заглавия не вършат работа. Тази загива води до национална катастрофа държавата ни.
    Руснаците ги оставете - те са се отправили доста добре след това. Че и победители във следващата световна война са излезли. Ние пак сме били губещи.

    Коментиран от #92

  • 82 Хмхмхмхмхм

    31 47 Отговор
    БРАВО на факти.бг за статията и все пак, 22.09.1908г. е датата на независимостта на България. И да, редно е българите да празнуваме 3 март като 3 март от 1918г. Всичо останало, написано в статията, е абсолютно вярно от юриидическа гледна точка и аз го подкрепям изцяло и напълно. Още веднъж-БРАВО на факти.бг,. че са публикували тази статия. Имате моето уважение към сайта ви.
  • 83 Търновец

    36 33 Отговор
    Добра статия да има повече такива, Русите дадоха Северна Добруджа на на Власите, Констанца беше Кюстенжа
  • 84 Следва

    19 31 Отговор
    Капитулация в Украйна!
  • 85 Хмхмхмхмхм

    21 29 Отговор

    До коментар #4 от "ХАХАХА":

    Какви опорки, ве, санстефанският договор е ПРЕЛИМИНАРЕН- т.е. предварителен договор и всяка негова клауза след подписването му може да бъде променена. Всяка дума, написана в статията, е ИСТОРИЧЕСКИ И ЮРИДИЧЕСКИ ВЯРНА. Твърдя го в качеството си на български адвокат, който има отлична оценка по ИБДП.

    Коментиран от #96

  • 86 Къде са 215 000км²,сега?

    35 9 Отговор
    Така, заедно с останалите отвоювани територии, през 1916-1917 г. България със своята площ се доближава максимално до българското етническо землище, което се изчислява на близо 215 000 кв. км.
    Къде са сега тия 215 000кв.км?
  • 87 Търновец

    32 16 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    Активен антибългарист е Димитър Благоев който през 1917 като депутат в 17 НС се определя като Славянин от Македония и се изказва лошо за нас Българите, преди това антибългаризъм извършват Бранислав Нушич и Болшевиките Интернационалисти още преди ПСВ започнала с терористичен акт в Сараево, защо Русия се включи в ПСВ пак на страната на Банка Ротшилд?
  • 88 Евроатлатик

    42 31 Отговор

    До коментар #1 от "да де":

    Заглавието е "Кой и как разкъса българската плът. Проговарят секретните руски договори"...Ясно е, че имперска Русия ни е поробила след Турция, а не освободила... Фактите са красноречиви...

    Имперската политика на Русия е насочена към завладяване на нови територии и осигуряване на излаз към Южните морета. Една от основните пречки на нейните имперски амбици се оказва възродената българска нация.

    При всяка от поредните си войни с Османската империя Русия завлича хиляди българи за да ги направи крепостни за своите дворяни и помешчици. Процесът е описан от Георги Раковски в брошурата му „Руската убийствена политика за българите” издадена през 1861 г. Нещо повече – използвайки временното си преимущество, Русия изисква от султана да издаде ферман, който позволява българите да бъдат изселвани от родните си места и заселвани в „омразните руски пустини”, както сам Раковски пише. Тук ние можем да видим истинските цели на руския империализъм и да усетим отношението към българите като към един добитък, който може безнаказано и безплатно да експрлоатира. Тогава за първи път в началото на 60-те години на 19-и век руският империализъм разбира, че вече пред него не стои безропотно и безродно стадо, а народ с ясно осъзната идентичност и национална кауза, която само за няколко години ще се превърне в основна пречка за доминация на Руската империя на Балканите и Проливите.

    Коментиран от #132, #150

  • 89 ПЛАЩАТ ТАКА СА ПАТЕТЕН ТРИ КОП.

    9 5 Отговор

    До коментар #5 от "Варненец":

    ЗА ДА СЕ КАЧАТ НА В.СВ.НИКОЛА
  • 90 Честит 3 март!

    31 27 Отговор
    За победата над болшевишка Руzzия!
  • 91 55 от Козлодуй

    29 27 Отговор
    Всички, които не разбирате значението на това събитие сте с промити от pycckaта пpoпаганда глави.
  • 92 Руснаците

    42 26 Отговор

    До коментар #81 от "Някой":

    все победители а накрая бедни и живеят и умират като плъхове. А Германия и Япония загубиха ВСВ и стандартът на живот е космически сравнение с матушката. Как така става тая работа...

    Коментиран от #97

  • 93 Хмхмхмхмхм

    38 17 Отговор
    На днешния ден- 3 март, аз почитам преди всичко онези наши прадеди- българи и българки, които наистина са вярвали, че с рускотурската война от 1877 г. ще се сложи началото на възстановяване на българската държавност и България ще бъде независима държава, и затова са дали най-ценното- живота си, в името на този български Идеал.Почитам също така и единствената рускиня, дала живота си за България като медицинска сестра- баронеса Юлия Вревская, която също като нашите прадеди, е дала живота си в името на един Идеал- освобождаването на славянският български народ от османското робство. Почитам и онези руски дворяни- доброволци, които също са участвали в тази война с цел осъществяването на същия Идеал. Всички останали руски воини са били задължени да воюват и са дали живота си за руската империя, а не за освобождението на България.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Хмхмхмхмхм

    27 21 Отговор

    До коментар #66 от "Наивник на средна възраст":

    Брейй, ама ти изкара византийците украинци, ве- ахахаха;0 Сам си противоречиш- излиза, че украинците като ЕТНОС са по-стар етнос от ... руснаците- хахахахахаха;0 Когато ви спускат опорки от митрофанова, да знаете, че те трябва да бъдат непротиворечиви, иначе лъсва, че сте на заплата в руското посолство;0
  • 96 ХАХАХА

    25 23 Отговор

    До коментар #85 от "Хмхмхмхмхм":

    Твоята диплома от кога е и от кой университет? Новите университети обичат да обръщат историята както им изнася ,така че аре не ми ги пробутвай новите исторически опорки на соросоидната сган овладява засега България!

    Коментиран от #101, #106

  • 97 Търновец

    26 1 Отговор

    До коментар #92 от "Руснаците":

    Частичен отговор на Вашият въпрос можете да намерите в книгата на Виктор Марсден "Евреите в Русия" от 1918. Един от тях - Лев Троцки - е сред антибългаристите създадели на "Балканската Нация" и причинили гражданската война в Русия. Троцки е живял в специален брониран влак и през ПСВ не е бил и един ден в окопите за разлика от Георгий К.Жуков - подпоручик от царската армия и бъдещият маршал Рокосовси - подофицер от царската армия по произход полски благородник
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 РУСИЯ КАПИТУЛИРА ПРЕД БЪЛГАРИЯ

    25 23 Отговор
    Що ли това не се изучава в учебниците....

    Коментиран от #113, #116

  • 100 БОЛШЕВИШКА РУСИЯ КЛЯКА

    25 25 Отговор
    Пред България......
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Стеф

    24 11 Отговор
    Е така се изопачава историята Капитолирали сме ние и съюзниците ни Руснаците са преговаряли и договаряли тоя Брест Литовски мир Ние сме подписали това което са ни дали В имението на Баудин Не са забравили 700 години унижението му
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Пръц

    14 7 Отговор

    До коментар #42 от "Малко инфо":

    Това да не е с въздушния и морски Шенген?
  • 106 Хмхмхмхмхм

    20 8 Отговор

    До коментар #96 от "ХАХАХА":

    № 22 Райхщатско споразумение между Русия и Австро-Унгария
    Райхщад, 26 юни/8 юли 1876 г
    I. Запис на руската страна Беше решено....2. Относно бъдещето:б) Ако християните спечелят:
    Силите ще действат съвместно, за да разрешат последиците от войната.
    Те няма да съдействат за образуването на голяма славянска държава....Ако в крайна сметка последствието от християнския успех беше пълното разпадане на Османската империя в Европа, България и Румелия биха могли да образуват независими княжества в естествените си граници. Епир и Тесалия биха могли да се присъединят към Гърция.
    Още тук е заложено 2 от 5те етнически области, населени с българи от 1876г., да станат васални княжества- едното на руснаците- България, другото с име Румелия- на друга държава с, но НЕ И ЕДНА СУВЕРЕННА ДЪРЖАВА БЪЛГАРИЯ.
  • 107 Чае Шукария

    27 19 Отговор
    Изключително т.па ,статия,предназначена за дебили с промити мозъци.
  • 108 Уууууууууууууу

    40 24 Отговор
    Кви са тези небивалици?!Първата я губим.Втората я губим.Третата също ще я загубим и затова не я искаме!!!
    Вместо да пишете за националния ни празник вие тук преливате от 9 езера в 10-то какво ли не!По телевизията също не се трае!От сутринта плюят и говорят как сме били парадирали с носиите...Как може такова нещо?!
    Сядайте да четете на Иван Вазов "Под игото"!Явно сте в мозъчна мъгла и всичко сте забравили.

    Коментиран от #136, #180

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 хахаха

    41 18 Отговор
    какво лъжливо заглавие...Брест-Литовският мирен договор не е капитулация, хеле пък и пред българия...няколко месеца по-късно тоя договор е денонсиран...другата лъжа в материалчето е, че латвия, естония , финландия и покрлайнината възстановявали своята държавност...тия територии никога не са имали своя държава преди 1917 година...изобщо това е един посредствен текст, незнайно защо публикуван...
  • 111 Вътю Т. Панчев

    18 8 Отговор
    И ии ....КЪДЕ НИ Е БЯЛОТО МОРЕ ???

    Коментиран от #117

  • 112 Хмхмхмхмхм

    13 7 Отговор
    И още един таен договор на руската империя-
    Будапеща, 3/15 януари 1877 г. Тайна конвенция между Русия и Австро-Унгария

    Скриване на детайлите
    Направление: Международни отношения
    Вид на документа: Правителство и наредби
    Държава: Руска империя
    Датировка: 15 януари 1877 г
    Етикети: Външна политика
    Източник: Сборник договори между Русия и други държави (1856-1917) Държавно издателство за политическа литература, 1952 г., стр. 149-155.
    Архив: Руско-германските отношения. Секретни документи, М. Централно архивно издателство. 1922, стр. 51-61.

    Коментиран от #114

  • 113 защото

    23 5 Отговор

    До коментар #99 от "РУСИЯ КАПИТУЛИРА ПРЕД БЪЛГАРИЯ":

    Румънската кралица си строи дворец в Балчик.
    Толкова за договорите и капитулациите.

    Коментиран от #115

  • 114 Хмхмхмхмхм

    11 6 Отговор

    До коментар #112 от "Хмхмхмхмхм":

    Допълнителна конвенция, ЧЛЕН III
    E.v. Император на Австрия и др. и кралят на Унгария и Н.В. всеруският император по време на срещата си в Райхщат постигна принципно съгласие по следните точки: в случай на териториални промени или разпадане на Османската империя се изключва образуването на голяма обединена славянска или друга държава; напротив, България, Албания и останалата Румелия биха могли да станат независими държави...
  • 115 Хмхмхмхмхм

    18 14 Отговор

    До коментар #113 от "защото":

    Това не омаловажава силата на подписания Брест-Литовски договор, и БЪЛГАРСКАТА ПОБЕДА. Доколкото ми е известно, именно от българска страна е настоявано датата на подписване на договора да е 3 март и това не е случайно.

    Коментиран от #124

  • 116 Историк

    29 13 Отговор

    До коментар #99 от "РУСИЯ КАПИТУЛИРА ПРЕД БЪЛГАРИЯ":

    Ами щото след 9 септември 1944 година учебниците ги пишеха в Масква ве.

    Коментиран от #125

  • 117 Историк

    14 3 Отговор

    До коментар #111 от "Вътю Т. Панчев":

    Питай бай ти Добри Терпешев.. той знае много добре..
  • 118 Хи Хи Хи

    22 11 Отговор

    До коментар #41 от "Истината":

    Амчи те са толкова гладни, че ходят веднаж седмично до тоалетната на двора..а през студените сибирски нощи- в кофата в коридора на 80 годишните хрушчовки ве, каиш.
  • 119 Макс

    18 17 Отговор
    Браво на автора . Това е истинският повод за национален празник днес 03.03. Честит парзник на всички свободни българи !
  • 120 Ххс

    5 15 Отговор
    Значи най-голямата ни грешка е било, че сме освободили такъв скапан и прост народ като усраинския
  • 121 СЪВЕТСКА РУСИЯ КЛЯКА ПРЕД БЪЛГАРИЯ

    20 15 Отговор
    Другарите крият истината....що ли?????
  • 122 КОМУНИСТИЧЕСКА РУСИЯ КАПИТОЛИРА

    19 16 Отговор
    Пред България. Честит празник българи.
  • 123 КОМУНИСТИЧЕСКА РУСИЯ НА КОЛЕНЕ

    21 15 Отговор
    Пред малка България.....
  • 124 защото

    14 8 Отговор

    До коментар #115 от "Хмхмхмхмхм":

    Точно това показва до какво водят тия...“български победи“.

    Коментиран от #134

  • 125 Политик

    6 5 Отговор

    До коментар #116 от "Историк":

    Сега пък ти ги пишат в Скопие хи хи хи .
  • 126 До Укро феновете

    17 11 Отговор
    И само след 6 месеца България е на колене. Поредната национална катастрофа. И за пореден път е на страната на губещите

    Коментиран от #139, #144

  • 127 КРОКОДИЛА

    2 4 Отговор
    ЗАРОБВАНЕТО НА БЪЛГАРИЯ .....................
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Сметка историко

    21 3 Отговор
    Колко са годините свободна българия от освобождението,45 години съветцко български комунизъм 33години ДС милиционерски грабеж колко остават ,а сега повечето на тези наследници са в първите редици и говорят за българската бленувана СВОБОДА.отврат...!!!!?????
  • 130 Стършел

    10 5 Отговор
    А що евроатлантиците мразят толкова Ленин!

    Коментиран от #133

  • 131 Мнение

    17 16 Отговор
    Каква стана тя! Излезе, че Русия е победена в първата световна война! Някой вероятно ползва прахчетата на един известен клоун, който продължава да унищожава собственото си население...

    Коментиран от #153, #181

  • 132 Българин

    19 23 Отговор

    До коментар #88 от "Евроатлатик":

    Пълни измишльотини си написал, масонът Раковски(кръстника) е англо-юдейска подлога, на който му се е плащало от Англия да пише свободни съчинения за Русия, също и на Захари Стоянов - единствения останал жив от Априлското въстание! Защо Англия не ни освободи от османско иго, защото са помагали от векове на османлиите, но това евроатлантическите изтривалки не го споменавате.
  • 133 Болярин

    26 13 Отговор

    До коментар #130 от "Стършел":

    Не само евроатлантиците мразят Ленин (сифилистик и масов убиец), а всеки нормален човек би се отвратил от такова ...

    Коментиран от #145, #182

  • 134 Хмхмхмхмхм

    23 12 Отговор

    До коментар #124 от "защото":

    Отречи факта на победата на България- можеш ли и смееш ли... Не си с майка българка и тои факт ми е достатъчен. Който се чувства небългарин, да отива в държавата, която счита за своя родина. Българите защитаваме българските интереси и това е най- нормалното нещо. А може би ще отречеш със същото основание и пленените руски бойни знамена, които все още могат да се видят във Военноисторическия музей във Варна, а- и това , видите ли, / до къде ни е докарало/. Писна ми да споря с българофоби на днешния ден- НЯМА да ми развалите празнуването на празника, който аз съм решила да празнувам- 3 март 1918г.
  • 135 НИК

    21 9 Отговор
    А после плачем,че с Ньойския мирен договор са ни отнети територии- това е съдбата на загубилите войната.
    Добре,че У.Уилсън се е застъпил за нас, иначе франсетата и англичаните били готови да ни заличат,като държава.
  • 136 Алоууууу

    12 12 Отговор

    До коментар #108 от "Уууууууууууууу":

    Не ми трябва да чета Вазов, а да гледам и живея в днешната действителност- с погнуса от предишни и днешни окупатори !

    Коментиран от #143

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Анонимен

    5 7 Отговор

    До коментар #42 от "Малко инфо":

    Ти да не си новият Киряк Стефчов ?
  • 139 Хмхмхмхмхм

    17 11 Отговор

    До коментар #126 от "До Укро феновете":

    Значи си признаваш, че си путинофил и БЪЛГАРОФОБ- търсиш как да уязвиш нас, българите, и да принизиш успехите на БЪЛГАРИЯ В ПСВ. Ами тогава- прав ти път към онази, която считаш за твоя родина и държава- русия. Що не си в телеграм да плюеш българите и България, ами киснеш все още в този / вражески/ за русия български сайт, а...Айде- бегай при твоите- русия 1ва ни обяви за вражеска държава....
  • 140 Армандо

    28 7 Отговор
    Ами каквото и да говорим без Русия нямаше да се освободим в поне този момент но трябва да се каже че без помоща и саможертвата на българските опълченци нямаше руската армия да победи така че имаме право да се гордеем със свободатата си ДА ЖИВЕЕ БЪЛГАРИЯ слава ва падналите герой .
  • 141 А ние кога

    20 19 Отговор
    Ще се отскубнем от евроатлантическата империя КОЯТО ОЧЕВАДНО НИ ТОРМОЗИ И МАЧКА!!! ТОВА КОЕТО ДАВА ЕС СИ ГО ВЗИМА С ЛИХВИТЕ НИЩО НЕ ВЗИМАМЕ ОТ ТЯХ ЧЛЕНСКИЯТ НИ ВНОС Е МНОГО ПОВЕЧЕ ОТ ТОВА КОЕТО НИ ДАВАТ.А И НУЖНО ЛИ Е ЗА ПАРИ ДА СЕ ПРОДАВАМЕ НА НЯКВИ ГЛУПАВИ СОРОСОИДИ И ЕВРЕЙ ТЕ ДЕЙСТВАТ ПО ПЛАН,РАЗВАЛЕТЕ ИМ ГО КАТО НА ИМ ВЯРВАТЕ!!!

    Коментиран от #184

  • 142 Хю...

    2 5 Отговор

    До коментар #5 от "Варненец":

    Вие къде сте шекели?
  • 143 Кажи бе

    12 2 Отговор

    До коментар #136 от "Алоууууу":

    Чужденците не четат Вазов!
  • 144 Аз съм прост като Бочко

    19 14 Отговор

    До коментар #126 от "До Укро феновете":

    Слез от BMWто и се качи на каруцата на дядо ти от 1972г., русор.обе като не ти харесва ДНЕС !

    Коментиран от #157

  • 145 Стършел

    4 2 Отговор

    До коментар #133 от "Болярин":

    Ама той е тяхна рожба!
  • 146 стоян

    19 9 Отговор

    До коментар #16 от "Копейкин Костя....":

    До 16 ком - мутрафанова и нейното пасолство са причина тази руска капитулация от 1917 гд да не я пише в българските учебници по история
  • 147 Българин 🇧🇬

    18 12 Отговор
    Копейките са от най нисшата прослойка на Българското общество .

    Коментиран от #154

  • 148 Допълнение

    13 2 Отговор
    Първата световна война още не е свършила!!!
    Примирието е подписано на 11.11.1918г.в Конпиенската гора!
    Началото на Парижката конференция за мир е през януари 1919г.
    На тази конференция се подписват мирните договори!
  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 само да вметна

    23 7 Отговор

    До коментар #24 от "Професора":

    Кримската война
    Руско - Японската
    ПСВ
    С татари , шведи , кумани ( половци ) и поляци няма да те занимавам .
    Прочети си " Сказание за княз Игор " Оооооо , извинявай , той май беше от Киев , тоест 4 века преди Масква
  • 152 стоян

    18 11 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    До 20 ком - това не е пропаганда - хвалим се победите на нашите дядовци и се подиграваме с вас другарю путинофил

    Коментиран от #159

  • 153 М Илиев

    6 6 Отговор

    До коментар #131 от "Мнение":

    Нали не казваш , че Русия НЕ Е ПОБЕДЕНА в ПСВ ????????
    Защото , ако казваш това жална ни майка на всички ни и държавата ни . Значи образованието ни копае дъното със страшна сила
  • 154 Българин🇧🇬🇷🇺

    7 10 Отговор

    До коментар #147 от "Българин 🇧🇬":

    Ааааа не така, има по-нисша прослойка - шекелоподлогите.
  • 155 стоян

    16 7 Отговор

    До коментар #32 от "Рошав таралеж":

    До 32 ком - какъв княз Дондуков 1918 гд другарю - явно пишеш и плюеш против България преди да четеш статията- ти пишеш за войната 1878 гд а тук коментират на този ден 3 март 1918
  • 156 АХМАТ СИЛА

    5 5 Отговор
    Що за простотия е това хахаха
  • 157 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 158 стоян

    18 9 Отговор

    До коментар #53 от "Червената шапчица":

    До 53 ком - знаем я историята с войната как е завършила - интересно е защо тази българска победа над русия на 3 март 1918 не е вписана в учебниците по история другар - я дай обяснение щом си толкова умен

    Коментиран от #161

  • 159 Българин🇧🇬🇷🇺

    8 13 Отговор

    До коментар #152 от "стоян":

    Те твоите дядовци нали са от Покрайна, за какво се радваш! 🤭🤭
  • 160 Хахах

    11 13 Отговор
    ПореднатаКозякПодлогаМихайлоФ. Подмяната на историята е грях 8 всвки грешник ще понесе наказанието.

    Коментиран от #183

  • 161 стоян гейоргиев

    6 12 Отговор

    До коментар #158 от "стоян":

    Човека ти е обяснил, но нали си куха укра и трудно асимилираш написаното!
  • 162 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 163 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 164 Роко

    15 17 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    Ами добре е да се запознаеш и с мемоарите и признанията на маршал жуков за псв.Там той с малко недомлъвки признава че 1941г немците почти са размазали съветската армия и без тая огромна военна помощ и храни и отваряне на втори фронт е било почти невъзможно да бият немците.А просто съм се уверил че историята на болшевиките от 1917г е много фалшифицирана.Тя е нещо като опиум за нашите русофили фанатици.И за много други фалшификаций мога да разкажа, но по добре след толкова много информация сами да я намерят и дано прогледнат ама надали
  • 165 Кирил

    16 14 Отговор
    Това е един от етапите на разпад на руската империя. Следващият бела разпада на сесерето. Предстои трети разпад на сегашна остатъчна русия

    Коментиран от #187

  • 166 Русофил

    7 13 Отговор

    До коментар #23 от "Фактите":

    Кои са тези над 50 загубени войни.кажи поне 20.идиот неграмотен.
  • 167 Митака

    12 5 Отговор
    Дрън- дрън... Русия е тази, която участва в Първата световна война и излиза от нея през 1918 г. СССР съществува от 1922 г.
  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Ха така

    17 12 Отговор

    До коментар #55 от "Честинт 3 Март Българи!! Национален":

    И в сан стефано не е присъствал ни един българин.Как ще го обясниш червен морков това

    Коментиран от #175, #195, #238

  • 170 Случайно прочел

    14 5 Отговор
    Що ми се струва че и Германия излиза победена в тази война!?
  • 171 уточнение

    11 8 Отговор
    На 29 декември 1922 г. е подписан Договор за образуване на СССР,2 а на 30 декември е одобрен от Първия всесъюзен конгрес на съветите, висш орган на държавната власт по това време. Съюзът на съветските социалистически републики (СССР) е съставен първоначално от Руската, Закавказката, Украинската и Беларуската съветски социалистически републики. ....3 март 1918 г.: Съветска Русия капитулира пред Царство България.Фактииииии.......
  • 172 Ламби

    14 8 Отговор
    Алоу, другаря Михайлов!
    Дядо Жоро Сороса ли ти каза да го напишеш това или звездите ти го говорят?
  • 173 Антидебил

    13 11 Отговор
    Ето точно това празнувам аз днес победа над Русия от Велика България
  • 174 Антидебил

    8 10 Отговор
    Ето точно това празнувам аз днес победа над Русия от Велика България

    Коментиран от #216

  • 175 това е

    8 10 Отговор

    До коментар #169 от "Ха така":

    договор между ДЪРЖАВИ,а не общоселско събрание.В качеството на какъв да присъства българина.
  • 176 Антидебил

    10 6 Отговор
    С 200 000 км2 България е победила болшевишка Русия заедно със съюзниците си
  • 177 Антидебил

    7 6 Отговор
    С 200 000 км2 България е победила болшевишка Русия заедно със съюзниците си
  • 178 Антидебил

    16 10 Отговор

    До коментар #54 от "Спорт":

    Е как бе руснаците на фронта умират като въшки а Путьо чака Тръмп да стане президент за да победи егати и руската армия

    Коментиран от #215

  • 179 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 180 Антидебил

    14 11 Отговор

    До коментар #108 от "Уууууууууууууу":

    А руските парцали и те ли са български носии и като спечелиха руснаците Всв какво мизерия и бедност а Германия загубила просперитет и богатство комунизма е винаги губещ а Путин е комунист от КГБ никакъв шанс за добър живот за руснаците

    Коментиран от #221

  • 181 Ха така

    15 4 Отговор

    До коментар #131 от "Мнение":

    И нали точно тая загуба през псв на русия довежда болшевиките ( и те в началото не са били мнозинство , а се развъждат после както нашите комуняги) да вземат власта
  • 182 Ха така

    17 7 Отговор

    До коментар #133 от "Болярин":

    И в коя нормална страна правят мавзолеи като на египетски божества, народа да се кланя на доказани убийци като Ленин и сталин.Само тоя факт може да поискаме какво представляват русофилите
  • 183 Ха така

    11 8 Отговор

    До коментар #160 от "Хахах":

    Какво ще кажеш не трябва ли русофилите тук да бъдат сведени до санитарния минимум на принципа на зло куче много голям зъл прът, от както ни натресоха тази агресивна идеология чрез бкп през 1944г.Ако някой си мисли че по демократичен начин това може да стане у нас значи е голям наивник
  • 184 СТИГА БЕ

    10 7 Отговор

    До коментар #141 от "А ние кога":

    Що още държави искат в ЕС ....щото има келепир....другари путинисти.
  • 185 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 186 Краси 5510

    12 7 Отговор

    До коментар #18 от "един от стадото":

    Не е важно какъв си бил. Важно е какъв си в момента. Срам и позор пред дедите ни, заради това, че станахме джендърска България! Жалко че трябва да го признаем на националния ни празник!
  • 187 Ха така

    11 7 Отговор

    До коментар #165 от "Кирил":

    Какво ще кажеш не трябва ли русофилите тук да бъдат сведени до санитарния минимум на принципа на зло куче много голям зъл прът, от както ни натресоха тази агресивна идеология чрез бкп през 1944г.Ако някой си мисли че по демократичен начин това може да стане у нас значи е голям наивник

    Коментиран от #219

  • 188 Човек от народа

    15 10 Отговор
    И това мерзко нещо ли намерихте да напишете по повод освобождението на България от Русия?
    За да омаловажите Трети март? Мерзавци!!!
  • 189 Радик

    5 5 Отговор
    Абе вие луди ли сте бе?
  • 190 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 191 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 192 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 193 ами "българи" вие

    16 6 Отговор

    До коментар #72 от "Объркана работа":

    не си знаете историята! Вие дори не знаете 4е обадинени сили на Русия, Румъния и кралство Сърбия нападат България в Добруджа и се налага Българската армия да ги бие и трите, даги бие при Добри4 и да изтласка руснаците оттатък делтата на на Дунав, както и да изгони румънците от Тутракан и Силистра и превземе Букурещ!

    Коментиран от #200

  • 194 Другият един

    8 4 Отговор
    Безсилието вече много явно става Хайде скритите мишоци ако обичат поне на празника да млъкнат щото истинските българи празнуват
  • 195 и като

    14 7 Отговор

    До коментар #169 от "Ха така":

    какъв да присъства този българин на подписването в СанСтефано?!? Представител на какво?!? На нещо несъществуващо до подписването?!? И кой щеше да е този българин, определен от кого?!? Вярно, това умни те и красивите сте умни по цялата глава!
  • 196 страшни сме

    9 9 Отговор
    Не знам какво чакаме, че не сме отишли в Украйна и не сме победили пак руснаците?!? Нали така бе, евроатлантичета?!?
  • 197 Трезвомислещ

    9 6 Отговор
    Поздравления!

    Избрахте се на метеното.

    Днес празнуваме ОСВОБОЖДЕНИЕТО ОТ ТУРСКО РОБСТВО!
  • 198 Треньор по бокс

    12 12 Отговор
    ДА СЕ ГОТВИ ОДЕСА.....!!!! ТИК-ТАК ТИК-ТАК ТИК-ТАК......!

    Коментиран от #239

  • 199 Българин

    11 5 Отговор
    Варнебец,колко трябва да си тъп за да пишеш тия глупости.Съветите вдигат революция за да спрат братоубийсвените воини създадени от боржуата и през 1878г е освободена България,а къде са ни тереториите подарени уж от великите сили,нямаги защото фашистите са си фашисти като теб.
  • 200 ама те

    4 5 Отговор

    До коментар #193 от "ами "българи" вие":

    с кафе ли е трябвало да ни черпят, задето ние сме им обявили война?!?
  • 201 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 202 Българин

    13 8 Отговор
    Варненец,колко трябвада си тъп за двойка по история.Царсто България влиза в сговор с империалистическа Германия и обивява война на царство Русия,като накрая губи излаз на Бяло море и македония ,за сметка на Гърция и Кралство Югославия през 1919 г.Да ти видим уж подарените територии.Съветите спират братоубийствените войни започнати от Империализма
  • 203 Българин

    15 5 Отговор
    Вие сте предатели и на 3 март ,журналя.Когато фактите говорят и извънземните мълчат ,но вие се дървите
  • 204 Човек от народа

    15 7 Отговор
    3 март една свещена дата за всеки истински българин и патриот и черен ден за безродните евроГейски роби с тротинетки
  • 205 Ген.Колев

    13 7 Отговор
    с 4 турски дивизии се бие срещу румънци и руснаци.
    Година и половина преди това тези турци изклаха зверски 50000 българи е Одринска Тракия ,с над 250000 едва избягаха .
    След това в Букурещ България е смачкана.Взета е Добруджа от румънците.Губим Македония и Одринско Тракия.
    Две световни войни срещу Русия и две национални катастрофи
  • 206 Фалшивите долари

    12 3 Отговор
    от Посолството в действие
  • 207 Същият

    14 5 Отговор
    Да има такъв договор,но в него България е случайно,защото имперска Русия е затънала до гуша и болшевиките са принудени да се откажат от съответните територии.Тук се вменява,че сме победители,това не е така.Това е ситуация.Незнам каква е ползата освен Добруджа,но има един казус с територията на юг от Родопите м/у Александруполис и Кавала,което е било ничие и нашата дипломация е проспала.Кплкото и да се обругава Русия и комунизма, България е такава,каквато е от Парижкият мирен договор.Историят е такава,а не писания в услуга на най-корумпораният период от нашата следосвобожденска държава.Чии мекерета са Бойко,Делян,Про100киро, Корнелия,Асенчо,Копейкин.Бай Тошо не беше цвете но на фона на тези е еделвайс.Но както всичко има тези ще им дойде времето.Да ни вземат мътните,толкова ли сме недокасрени,че да не си подредим държавицата.Разбира се Посолството не е цвете за мирисане и по-добре да стои настрана.Ние сме в Европа не в Латинска Америка, Африка или Арабският полуостров.
  • 208 Честит 3 март България!!!

    12 8 Отговор
    На кого се зъбят евроГейските подлоги и продажните им мисирки? На тия които им подариха свободата на тия които им подариха държава и Суверен и достоен живот? Колко трябва са са черни душите им продадени на Сатаната за зелените му хартийки..
  • 209 Само нещастник

    11 7 Отговор
    Може да сложи подобно заглавие.
    България в има след 500 г турско робство благодарение на Русия.
    Точка по въпроса
  • 210 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 211 Тошо

    14 11 Отговор

    До коментар #30 от "пешо":

    Въведеното у нас след 9.9.44 г. руско крепостно право се оказа далеч по-тежко и унизително от т.н. турско робство. Започна с масовото избиване на българския интелектуален елит, ликвидиране на промишлеността и селското стопанство. Наложи се закрепостяване на хората към града, в който са родени и към местоработата, без право на преместване. Дефицити във всичко. За кола се чакаше 12 години, за бойлер и др. битова техника по минимум 6 месеца. Забрана за пътуване в чужбина. Дори за пограничните градове в България се пътуваше с виза – т.н. открит лист. Това бяха 45 години мизерия, която завърши с тотален фалит на държавата.
    Руското робство се оказа далеч по-нечовешко и по-унизително от турското!

    Коментиран от #212, #213, #214, #220

  • 212 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 213 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 214 Чичо от село

    6 4 Отговор

    До коментар #211 от "Тошо":

    Боже,Боже как са ти рендосали мозъка. Като тава на лунна светлина е.Какъвто и лъч на здрав разум да попадне на него се отразява .
  • 215 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 216 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 217 Бай той Толстой

    14 6 Отговор
    То затова България е 5 милиона,а Русия -150 милиона.да ви.....у демокрацията

    Коментиран от #222

  • 218 Аз му ги обръснах

    3 0 Отговор

    До коментар #216 от "дойче зеленски":

    Много е добър, машшаллах.
  • 219 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 220 Бай той Толстой

    5 2 Отговор

    До коментар #211 от "Тошо":

    Тоше,а те порнем на слънце,сакаш ли? Че ми носиш мед цел живот,моето момиче🤗
  • 221 психолог

    4 1 Отговор

    До коментар #180 от "Антидебил":

    ей,спри се малко ,че замириса
  • 222 да допълня

    4 2 Отговор

    До коментар #217 от "Бай той Толстой":

    С 3 милиона сигани
  • 223 Марко

    11 6 Отговор
    През 1918 мисията на тогавашния Навални, Ленин, успя. И Русия капитулира пред противниците си в една практически спечелена от Антантата война.
    Уви, днешният Навални наскоро отлетя в небитието, оказа се, че руснаците този път се оказаха по-добре подготвени за действията на този тип антируски човечета в обществото си.....Горко й на Украйна! Ще й се случи нещо много по-лошо от онова, което се случи на родината ни-победителка във войната с Русия, грози я пълен разпад и заличаване....Кофти нещо са пировите победи, ама авторът на този пасквил не го е осъзнал още, поради което инфантилно се радва, че за няколко месеца България е имала почти двойна територия на сегашната, пропускайки да си спомни какво ни се случва в Ньой1919...
    Балът на третомартенските кретени продължава!
  • 224 Обективен

    9 5 Отговор
    Когато Русия започва война срещу България през 1916 г., верен на себе си, ген. Колев лично участва в бойните действия. За четири месеца непрекъснати бойни действия Първа конна дивизия изминава над 1000 км, като побеждава и прогонва руската армия, нахлула в българските земи, далеч извън границите на Царство България. След тези победи е освободена българска област Добруджа, окупирана до тогава от руснаци и румънци. Заслугата за тази голяма победа е преди всичко на генерал Иван Колев.
    Той се проявява като отличен командир и тактик. Носител е на многобройни отличия и ордени за храброст, както и ордени на Германия, Русия, Сърбия, Италия, Румъния, Турция и др. страни.

    Коментиран от #232

  • 225 Обективен

    10 4 Отговор
    Паметни ще останат думите му пред строената конница: "Кавалеристи, Бог ми е свидетел, че съм признателен на Русия задето ни освободи. Но какво търсят сега казаците в нашата Добруджа? Ще ги бием и прогоним както всеки враг, който пречи за обединението на България" - вечно послание, независимо от адресата: българите уважават приноса на всеки - но дойде ли някой като враг, независимо от приноса, ще срещне безмилостен отпор.

    Коментиран от #243

  • 226 Обективен

    8 6 Отговор
    Съюзници на румънците в тези битки са сърбо-хърватски доброволци и Руската империя, чиято войска през 1877-1878 г. освобождава България от турско робство.
    Още с началото на бойните действия кавалеристите под командването на ген. Иван Колев имат важен принос – защитават фланга на българските части, щурмуващи Тутракан, и успяват да предотвратят пристигането на румънски подкрепления.

    Разбиват и пленяват не една румънска част, а в най-напрегнатия момент при защитата на Добрич се намесват и отблъскват неприятеля. След това активно участват в освобождението на цяла Добруджа.
    Конницата на ген. Колев е една от първите части в армията ни, изправила се срещу руснаци. В Русия и дори в България по онова време се чуват гласове, че сражение между българи и руси е невъзможно.
    Някои руски командири дори очакват масово предаване на българските войници при вида на руската армия. Самият ген. Колев изпитва дълбока признателност към Русия – не само заради Освобождението, но и заради факта, че семейството му намира убежище в руска Бесарабия и избягва от турските погроми в България през XIX век.
    Българските кавалеристи се изправят срещу руска пехота и срещу прочутата през вековете с победите си Казашка конница и я побеждават на няколко пъти. Успяват да пленят руско военно знаме.
    Успехите на българската кавалерия кънтят из цяла Европа. Главнокомандващият армиите на Централните сили на Балканите фелдмаршал Аугуст фон Макензен награждава с немски железен кръст ген. Колев.
  • 227 шизо

    11 6 Отговор
    ама той СССР през 22 е създаден, ама съветска русия капитулира пред българия 18 година, преди още да го има съветския съюз.
  • 228 Добри

    8 4 Отговор
    По-голяма глупост не бях чувал

    Коментиран от #240

  • 229 Гост

    7 3 Отговор
    Все едно да кажеш, че е капитулирала пред водоносеца на опонента. Смешен си, В€нци. Това ли измисли да пуснеш на празника?
  • 230 Гост

    2 7 Отговор

    До коментар #26 от "2295":

    Русофилите са си българи. Ти, обаче, не си наясно какъв си.
  • 231 БИТИЕТО

    7 6 Отговор
    Плевен и храма Александър Невски, са по-важни от Шипка. Шипка е за да ни разделя от Русия. А опълченци без Русия нямаше да има. Русия 20 години по-рано се е отказала от проливите и от външната политика, затова продава и Аляска. Александър Втори не иска да води външна политика, омерзен от Европа и тогавашното НАТО-ЕС - Виенският конгрес. Но руснаците омерзени от новините за кланетата, и искат да помогнат на християни - при това православни. Българите са последните християни без собствена държава на Балканите. Русия договаря Сърбия и Гърция. В последният момент западните държави се отказват от Гърция, но Русия не, има няколко кораба до Гърция. И турците признават Гърция. Турция и Русия много пъти са съюзници. Дори когато Русия обявява войната за нашата свобода. Руският народ, пък и либерална Европа настоява руският цар да спаси българите.

    Коментиран от #233

  • 232 Гост

    9 8 Отговор

    До коментар #224 от "Обективен":

    Абе, 3наещият, защо спестяваш фактът, че България се бие за обединението си, а на Русия не й е позволено да заема нейната страна, понеже е принудена да е гарант по Берлинския договор? Участитето на Русия на страната на Румъния е символично. Да не би и ти да си помисли, че шепа българи могат да бият милионна армия? Ако беше така, отдавна да бяхме прогонили отоманския ботуш от тук. Българин съм! Родолюбец съм! Но не кълва на евтини статии, спуснати по нареждане.
  • 233 проблема е ,

    4 3 Отговор

    До коментар #231 от "БИТИЕТО":

    че историята се променя . Това което аз съм учил ,вече не е актуално.Даже в Уикипедия не намирам всичко за вярно.Проблемът може да е в мен,няма да споря.Вчера ,нещо реших да прегледам нещо за расите.Обаче са оказа ,че раси няма .И полове няма.Така че да не те учудва нищо.

    Коментиран от #234

  • 234 ако не вярваш,

    2 3 Отговор

    До коментар #233 от "проблема е ,":

    напиши Уикипедия раси
  • 235 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 236 Вальо

    9 8 Отговор
    Надолу чета коментари написани от неграмотни хора които не си познават историята и които се кланят на българските врагове. Първо прочетете стихотворението за Баташкото клане там никъде не се казва че Англия,Германия или сащ са ни помогнали да се освободим от османско иго а се казва ген. Гурко, втора прочетете о шипка, и въобще прочетете всички въстанически стихотворения и тогава говорете а не да се мислите за модерни като подкрепяте гейството и това те да осиновяват деца или като подкрепяте укритв които през 2014 г. запалиха живи българите в културният дом а после и нашият флаг. Така че не говорете за копейки и какво лиощщене защото аз не съм за Русия или за сащ аз съм за България но все пак отдавам почит на хората заради които сега не сме турци и заради които България все още я има и са мразя сащ и англия защото се опитват да ни заличът от картата на света. Май не сте учили какво ни причиняват през 1944г че София е изравнена от бомбардировките които провеждат тези 2 изродски страни спрямо мирното население на България или и това не е вярно а. Съжалявам но аз имам съвест и да ще благодаря и ще се преклоня пред хората които са дали животите си за нашата родина а не за изродите които искат да изчезнем .

    Коментиран от #252

  • 237 Историята не е за пр0сти

    10 6 Отговор
    Поданици на путинска Русия в България не харесват това..
  • 238 Само питам

    5 6 Отговор

    До коментар #169 от "Ха така":

    Кирчо Парапетков,Соломон Паси,Тагаренко не бяха ли там?Язък.Можеше още тогава да изчезнем.
  • 239 БОЛЯРИН

    8 6 Отговор

    До коментар #198 от "Треньор по бокс":

    Не се знае дали Одеса ще се готви, но маЦква със сигурност е готова да отиде при "другата" Москва - при рибките !
  • 240 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 241 Верно ли...

    7 3 Отговор
    Аз пък се сещам за едно нещо с име Ньойски договор, известно и като Втора Национална Катастрофа...
    Аман от умници ...Русия не капитулира, Брест - Литовския договор е споразумение между Ленин и Германия ( която всъщност го изпрати в Русия точно за това) , Русия да изтегли войските си от фронта. Няма клаузи за репарации и никъде няма формулировка за победа над Русия или на Централните сили.
    Брест - Литовския договор е денонсиран официално след завършването на войната и няма правна сила.
    Това е.
    Иначе сме царе да побеждаваме ....на хартия ...като О-краинците и кравабойс.
  • 242 А между другото...

    4 4 Отговор
    Описаните по - горе Полша и т.н . жалкари не излизат от състава на Руската империя , а са пуснати, като резултат от подадени техни молби до Временното правителство на Руската Република и със съответните Укази са им определени независимост и граници, като основата на този акт е Декретът за мира на Ленин, определящ, че всяка нация и а право на самоопределение, ама вие тия работи не сте ги и чували , а записите и документите ги има.
  • 243 Ще ти отговоря...

    7 4 Отговор

    До коментар #225 от "Обективен":

    ...и на ген. Колев също .
    Сблъсъкът е между Франция и Германия ( основно) от една страна са Централните сили начело с Германия, като в алианса участва и Турция, от другата страна е Антантата , начело с Франция и Англия.
    Франция е нападната, Руската Империя влиза във войната, от движение,без мобилизация , за да спре немското настъпление.
    Русия влиза във войната в 1914г.
    Царство България влиза във войната в 1915г.
    С други думи Царство България само избира да воюва и то като съюзник на Турция и Германия, две от страните разкъсали държавата ни на Берлинския конгрес, и в качеството на враг на Русия, която само 7 (седем) години преди това в 1908г., е опростила на Турция 85 000 000 златни франка, кръвнина, за да се примири Турция с обявяването на нашата независимост, и който дълг ние не сме върнали , защото в 1918г., Ленин е отменил всички задължения към царска Русия.
    Или с други думи не казаците воюват с нас, а ние сме решили да воюваме с тях ....а оправдание за грешките все се намира. Сега пак сме съюзници във враждебен на Русия военен алианс ....какво ще ни е оправданието този път ?
    И да не забравя ....недейте да ревете, като изядем боя , щото сериозно ми мирише на бой ....и на Трета национална катастрофа.

    Коментиран от #245

  • 244 Стенли

    8 2 Отговор
    Абе селски нещастници русоробски пак ще пътувате с открит лист до границата както ние 45 години.Пак ще се правите че са ви излъгани руски проститутки и рогоносци.
  • 245 Селянин

    8 6 Отговор

    До коментар #243 от "Ще ти отговоря...":

    Не си много обективен, никак даже!
    Най-големият противник на съединението на България е Русия, която всъщност я и разделя преди руско-турската война! При обявяването На независимостта на България, което както би трябвало да те наведе на мисълта, че към този момент страната ни не е била свободна, а е била зависима, от Малинов са сключени три договора между България, Русия и Турция, които уреждат финансово независимостта. И България в силата на единия от тях поема репарациите на Турция към Русия единствено и само върху себе си. Забравяш да отбележиш, че до този момент България също е изплащала тези репарации, като част от Османската империя с една по-голяма независимост. Да, и това не е кръвнина, както ги наричаш тези репарации... Това е цена за загубата на войната - по силният я налага на по-слабия.
    Деленето на България от русия в райхщадското споразумение не е прецедент! Много преди последната руско-турска война, русия къса едно парче от България и го включва в състава на Румъния - Добруджа!
    И не на последно място Ленин не отменя задълженията към царска Русия, а се отрича от наследието ѝ. По този начин той не прави добро никому, а се спасява от огромните и дългове и задължения по договори, което от своя страна влече след себе си и отказ от дълговете на трети страни към Русия. Може би не ти идва на ум, че Русия евентуално е дължала репарации и след загубата в Първата Световна.
    Нека не си правим илюзии, че Русия изпитва някаква любов към България! Русия

    Коментиран от #247

  • 246 Шопа

    11 6 Отговор
    Тук можете да видите руските копейкаджий родоотстъпници, които блъскат минуси на коментарите за ген. Колев... Не им харесват фактите... Искат да бъдат сателит на мизерната Руска федерация и си мислят, че това ще подобри благосъстоянието на страната ни! Абе, как я виждате тая работа? Коя страна зависима от Русия живее по добре от нея? От мужиците пияни, които цепят дърва за да се топлят и се бият в гърдите, че имат газ?

    Коментиран от #248

  • 247 Драги ми, селянино...

    6 3 Отговор

    До коментар #245 от "Селянин":

    Напълно съм обективен , както в дати , така и във факти ...
    Още по - обективен е Симеон Радев , а той , както се казва, очевидец на събитията....отваряш книгата му " Строители на съвременна България" , глави " Съединението и Русия" , и "Съединението и великите сили", и с учудване ще установиш, колко различна е историческата истина от црушките мантри набити в главата ти.
    Първо , без намесата на руския Император , Съединението нямаше да оцелее, нашата депутация начело с Гешов е ходила и се е молила на руския Император да защити Съединението и той го е направил.
    В книгата ще си прочетеш точния запис на молбата, изказана пред Императора , лично от Митрополит Климент и точния запис на отговора...подчертавам ,това са точните текстове, които Симеон Радев е взел от дипломатическите документи на срещата.
    Колкото до тези 85 милиона златни франка, това е точно кръвнината дължима на Русия от Турция за руските жертви от освободителната за нас война в 1877-1878г., и това можеш да си го прочетеш навсякъде.
    Книгата е писана 1910г., приятелче, та значи можеш спокойно да си я прочетеш ....и после да ми пишеш.
  • 248 Явно ...

    3 4 Отговор

    До коментар #246 от "Шопа":

    ...освен да лаеш, кото е типично за Фашингтонските пудели , друго не можеш ...така е , сори кравабойс , нямате фактология, респективно нямате аргументация.
  • 249 Факт

    8 5 Отговор
    Ей най сетне някой е проявил смелост да напише за ген Колев и победата му над руската войска ..и тогава се стига до този Брест литовски договор който съвсем "случайно" не е споменат в Нашата-Руска история...както и много други факти разбира се които руснаците удобно са пропуснали ..като плащането на ОКУПАТОРСКИ Данък...на България към Русия ..и плащането ни на тонове злато за да се Освободим от руското Окупаторство....та тук идва най важния въпрос...как така плащаме милиони злато за да се освободим от тях..а пък според руската ни история руснаците са ни освободили...Е сега всички разбрахте че това от което са ни освободили Русия..в от тяхното Окупаторство..близо 100 години ...и е хубаво ние да си напишем една наша истинска история и да се напишат тези факти ..а не четем руска в която е написано само това което им е удобно ..

    Коментиран от #250, #251

  • 250 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 251 Ще ти отговоря ...

    3 6 Отговор

    До коментар #249 от "Факт":

    243 Ще ти отговоря...
    20ОТГОВОР
    До коментар 225 от "Обективен":

    ...и на ген. Колев също .
    Сблъсъкът е между Франция и Германия ( основно) от една страна са Централните сили начело с Германия, като в алианса участва и Турция, от другата страна е Антантата , начело с Франция и Англия.
    Франция е нападната, Руската Империя влиза във войната, от движение,без мобилизация , за да спре немското настъпление.
    Русия влиза във войната в 1914г.
    Царство България влиза във войната в 1915г.
    С други думи Царство България само избира да воюва и то като съюзник на Турция и Германия, две от страните разкъсали държавата ни на Берлинския конгрес, и в качеството на враг на Русия, която само 7 (седем) години преди това в 1908г., е опростила на Турция 85 000 000 златни франка, кръвнина, за да се примири Турция с обявяването на нашата независимост, и който дълг ние не сме върнали , защото в 1918г., Ленин е отменил всички задължения към царска Русия.
    Или с други думи не казаците воюват с нас, а ние сме решили да воюваме с тях ....а оправдание за грешките все се намира. Сега пак сме съюзници във враждебен на Русия военен алианс ....какво ще ни е оправданието този път ?
    И да не забравя ....недейте да ревете, като изядем боя , щото сериозно ми мирише на бой ....и на Трета национална катастрофа.

    Коментиран от #253

  • 252 Факт

    10 7 Отговор

    До коментар #236 от "Вальо":

    Като всички "грамотни" хора като теб говориш за Баташкото клане но никъде не споменавате Защо ...се в случило това "клане" защото за него си има причина..пишете за априлското въстание само че имайки предвид че сме били пък под османско Окупаторство нали не очакваш турците да са посрещнат това възстание с радост и почести ..и изтъква 2-3 събития за цели 500 години..а защо не кажеш само за 80 години колко хиляди българи са избили Руснаците..толкова колкото не са избити за всичките войни през които сме минали ..ама това не го пишете в вашата руска история ..натресена за българска ..и няма Руско - Турска война...това също е лъжа..има междусъюзническа в която Русия от които повечето украинци Австроунгария Сърбия Румъния България че и Гърция срещу османската империя ..като в тази война всеки си е гледал своите интереси...а целта на русия и Австроунгария е било завладяването на всички балкански държави и достигането до Босфора....така че теб никой не е дошъл да те освобождава..дошли са да те затрият като държава и народ...защо никъде в руската ни история не пише за това че са построени стотици църкви по време на османското ни окупаторство...това защо сте го пропуснали бе ска-ни русофилчета..и колко са построени под ваше окупаторство...Точно Нула..

    Коментиран от #273

  • 253 Факт

    12 7 Отговор

    До коментар #251 от "Ще ти отговоря ...":

    В твоя отговор така и не прочетох Защо тези факти са пропуснати в Руската ни история....Ленин не ти е опростил нищо, опростил ти е след като сме плащали години наред този данък
    .и след като вече сме и платили тонове злато..страшно опрощение няма що ..и защо този данък се нарича Окупаторски данък а не Освободителен примерно..и за това ли ще
    обяснение..защо по време на 80 години руско окупаторско не е имало нито Един ама Нито един българин на някакъв управленски пост.а всички са руснаци ...защо руснаците всички български служители в църквите ги заменят с гръцки... И най важното защо Ботев и Левски казват..."Русия идва за да затрият от земята българският народ "...измисли нещо и за всички тези факти които сте отново "случайно" сте пропуснали да напишете в руската ни история ..защо бе пич..защо сте написали само това което е удобно за вас...ей това обясни на българите ...защо всички събития договори всички стихотворения на български революционери които са насочени против Русия...ЛИПСВАТ в нашата-ваша История...Защо бе господин русофил ..???..защо Ботев и Левски ви описват като "мнооого по голямо зло за България" от османската империя...до кога ще ни баламосвате с руските си глупости само и само да ни сърбите ваши Роби..!!??

    Коментиран от #259, #262, #263, #270

  • 254 КОМУНИСТИЧЕСКА РУСИЯ КАПИТУЛИРА

    8 5 Отговор
    Пред Царска България.....другари комунисти, защо това го няма във вашите учебници по история???

    Коментиран от #261

  • 255 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 256 Боли

    8 6 Отговор
    С какъв плам само , местните русороби защитават тяхната скъпа и мила матушка . Иначе развяват българските знамена ,обаче никога не биха простили на малка България, че е дръзнала да победи непобедимая ,красная ...
    Да знаете ! Русофилията е последното убежище на българския негодник .
  • 257 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 258 Луд, трудно вярващ в розови еднорози

    5 1 Отговор
    В крайна сметка всичко завършва с национална катастрофа. Така, че тоя договор не е това което ни се описва с такъв възторг😉

    Коментиран от #260

  • 259 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 260 Разбира се...

    10 4 Отговор

    До коментар #258 от "Луд, трудно вярващ в розови еднорози":

    ...че не е това. Това са опити да се принизи 3ти март и да се оплюе Русия....между другото, ситуацията в момента е почти еднаква ( с оглед нашето участие) и смятам, че сериозно сме се засилили към Третата ...национална катастрофа.
  • 261 Защото....

    7 1 Отговор

    До коментар #254 от "КОМУНИСТИЧЕСКА РУСИЯ КАПИТУЛИРА":

    ....просто няма такъв исторически факт.
  • 262 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 263 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 264 Айде и текста ...за да спрете да пишете

    3 1 Отговор
    ....за капитулации:Статья I

    Германия, Австро-Венгрия, Болгария и Турция с одной стороны и Россия с другой объявляют, что состояние войны между ними прекращено: они решили впредь жить между собой в мире и дружбе.

    Статья II

    Договаривающиеся стороны будут воздерживаться от всякой агитации или пропаганды против правительства или государственных и военных учреждений другой стороны. Поскольку это обязательство касается России, оно распространяется и на области, занятые державами четверного союза.

    Статья III

    Области, лежащие к западу от установленной договаривающимися сторонами Glossarлинии и принадлежавшие раньше России, не будут более находиться под ее верховной властью;

    установленная линия обозначена на приложенной карте (приложение I), являющейся существенной составной частью настоящего мирного договора. Точное определение этой линии будет выработано русско-германской комиссией.

    Для означенных областей из их прежней принадлежности к России не будет вытекать никаких обязательств по отношению к России.

    Россия отказывается от всякого вмешательства во внутренние дела этих областей. Германия и Австро-Венгрия намереваются определить будущую судьбу этих областей в согласии с их населением.

    Статья IV

    Германия готова, как только будет заключен всеобщий мир и проведена полностью русская демобилизация, очистить области, лежащие восточнее указанной в абзаце 1 статьи III линии, поскольку статья VI не постановляет иного.

    Россия сделает все

    Коментиран от #265

  • 265 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 266 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 267 Ей много триете ....

    12 2 Отговор
    ...кво не ви изнася текста на Брест Литовския договор, щото никъде не пише за капитулация , тъй ли ?
    Е...ама аз не съм виновен, че истината е такава.
    А текста го има в нета ,и всеки може да си го прочете на руски, немски или български.
  • 268 Жоро

    7 7 Отговор
    Ватнешкия Кенеф е капитулирал неведнъж....Нашите национални предатели Копейките ще квичат.... :D
  • 269 Бай Иван

    9 3 Отговор
    Много лъжлива статия. Нищо вярно няма.
  • 270 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 271 Верно ли...

    8 2 Отговор
    Русия не е опростила само на нас, всички задължения към Руската Империя се суспендират т.е. , за всички длъжници ...и нищо не сме плащали , защото от 1908г.., до 1915 г., когато влизаме във война с Русия не сме започнали да плащаме ...можеш да си го намериш като информация.
    Второ:Изреченията ти на български не са много ясни. Конкретизирай , ако обичаш , какво значи "руско окупаторско" и ако значи руска окупация ,ми кажи за кои осемдесет години става въпрос, и като уточниш периода от 80 години през който на българска територия е имало руска армия, вземи да уточниш в кое управление не е имало български представители, че не става ясно.
    Трето: Защото почти няма такива стихотворения, едно се сещам на Вазов от 1916г.,
    Измислените от ЦРУ думички на Ботев и Левски могат да впечатлят само "интелектуалци" с фейсбук образование .
    Изчел съм всичко написано от Левски , всичките му писма стигнали до нас . НЯМА такова изказване, но мога да ти кажа , какво пише до Силистренския Революционен Комитет за такива като теб.
    "Предателите трябва да се убиват."
    Васил Левский

    Коментиран от #272

  • 272 Горният коментар ...

    3 1 Отговор

    До коментар #271 от "Верно ли...":

    ...е отговор на коментар 253
  • 273 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 274 Историк

    7 4 Отговор
    СОРОСОИДИТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ПРАВЯТ БЪЛГАРИТЕ ОЩЕ ПО-НЕЗНАЕЩИ И НЕЩАСТНИ!!!! БЪЛГАРИ!!!! ОПОМНЕТЕ СЕ!!!! ТАЗИ СТАТИЯ ТУК Е СПЕКУЛАЦИЯ! БЪЛГАРИЯ НЯМА ОТНОШЕНИЕ КЪМ ТЕЗИ СЪБИТИЯ! ТЯ САМО УЧАСТВА В СЪЮЗА НА ЦЕНТРАЛНИТЕ СИЛИ И ЛАТО ТАКАВА ПОДПИСВА ДОГОВОРА! САМО ГОДИНА И ПОЛОВИНА СЛЕД ТОВА Е НЬОЙ!!!!
  • 275 Хмм

    3 0 Отговор
    Ленин издава Декрет на мира и сключва мир, победена друг път, пък и от Бългрия, от този договор печели само Полша, както винаги, предприема полонизация на района, защото там поляци е нямало изобщо, забранява украинския език, затваря училищата и културните домове, заселва 200 хиляди колонисти, това довежда до бандеризма, именно тези колонисти са жертвите на Волинското клане, Ленин казва - ще си върнем земята, така и става, точно тези земи си връща Русия, когато "поделят" Полша с Германия, днешна Запана Украйна.
  • 276 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 277 Ццц

    11 1 Отговор
    Така, да започнем с червения химикал:
    На 22.01.1918 г. е обявено СЪЗДАВАНЕТО на Украинска Народна Република. Ако греша ме поправете, но мисля, че януари е преди март. Украйна НЕ ВЪЗСТАНОВЯВА своята държавност, защото такава никога преди това не е имало. Ако лицата ,от които е преписана статията са имали предвид Киевска Рус със столица Киев, то самото име говори достатъчно. А може ли да попитам автори като Гогол и Булгаков представители на коя класическа литература са? Гогол на какъв език е писал Ревизор, Тарас Булба и другите си известни произведения? На украински? 🤣🤣🤣 Пропагандата не е за преписвачи.
  • 278 Иван

    1 9 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    От цялата история извода е че Русия КАПИТУЛИРА ПЪРВА в ПСВ.Най-скапаната държава.По скапана и от Отоманската империя,която се разпада след Русия и със светлинни години по-скапана от Австро -Унгарската.
    А БЪЛГАРИЯ надживя и трите !
  • 279 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 280 Психо

    6 0 Отговор
    Психопатите от факти си изменят истирията според заплащането .
  • 281 стоян георгиев

    7 1 Отговор
    Започнахме да си измисляме "история" като укрите и мънкетата ли? Доста жалко!
  • 282 Саша Грей

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "един от стадото":

    Нещо повече. Ние сме единствените, които са победили в бой "гурките" - най-елитната част от британската армия. При това с най-обикновена пехота, защото тогава не сме имали спец части. Казват, че тогава се ражда викът "По пет на нож!".
    Който се интересува може да прочете.
  • 283 Стойко

    8 2 Отговор
    Историците ако видят тая фантасмагория ще се скъсат от смях!
    Но все ще се намерят един двама дбили да се вържат и да я разкажат на други двама дбила, така работи елементарната пропаганда!
  • 284 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 285 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 286 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 287 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 288 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 289 Архимандрисандрит Бибиян

    1 6 Отговор
    На 3.03.1918 България ясно заявява- ГУР за Ромсiа!
  • 290 Гориил

    7 2 Отговор
    Русия не е свалила и унищожила последния си цар, за да капитулира пред някого. Технологичното ниво на Русия се е променило, следващият етап от индустриалната революция е започнал и са проведени радикални реформи, насочени към постигане на научно и технологично лидерство. Русия не толерира забавяне или изоставане и всеки път сваля и унищожава елити, които закъсняват с промяната и позволяват на развитието да изостава. Това се случи през 1991 г. Това не е колапсът на Русия. Това е следващата индустриална и технологична революция, предназначена да реформира Русия и руското общество.

    Коментиран от #339

  • 291 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 292 Ммммм

    5 1 Отговор
    Стига с тия тъпотии
  • 293 Морски

    10 5 Отговор
    Аве кви са тия глупости дето ги пишете!?Капитулирала пред България?!3 март трябва да се свързва само с освобождението на България от турско иго,дошло благодарение и единственно на Руската империя!Ще ви дам едни капитулации и едни шамари с тях клоуни залюхани
  • 294 коки

    8 4 Отговор
    И как точно българия победи русия?
    Жалък безроден червей!
    Вместо да благодариш на русия че все още говориш български, а не си резан роб с чалма, ти си седнал се хвалиш с небивалици.
    Нещастник.
    Слава на Русия че ни освободи от турско робство и ни даде бъдеше на свободна християнска държава!
  • 295 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 296 Хмм

    3 1 Отговор

    До коментар #284 от "ПОБЕДИ АГЕНТА ЛЕНИН":

    Буржоазната революция през февруари сваля царя, но не спира войната, 1 млн. убити руски войници, затова немците помагат на Ленин да се върне в Русия, за да изтегли Русия от войната, и без Русия немците са победени, както винаги, а мирът е кауза на Ленин, сключен при неблагоприятни за Русия условия, но мир, освен това с Декрета за земята Ленин дава на селяните земя, това е една от причините да победят в Гражданската война и интервенцията, защитават земята си, парадоксално, но точно Ленин възстановява Руската империя в предишните ѝ граници
  • 297 АГАТ а Кристи

    2 6 Отговор
    Е ТОВА Е ИСТИНСКАТА ДАТА !!!
    Другата е КОМУНИСТИЧЕСКА ПУШИЛКА
  • 298 Шопо

    2 5 Отговор

    До коментар #7 от "Хаха":

    С помощ от България Зеленски може да победи Русия
  • 299 Ха ха

    3 10 Отговор
    Честит празДник ха ха.Тогавашните българи не са простили на руската орда нахлула варварски в България.Голям бой ядоха в Добруджа и голямо бягане имаше и още бой в Букурещ заедно с мамалигите.
  • 300 Кранево

    2 1 Отговор
    До коментар 6 от "Варненец": Стой си в Максуда , бе ман.ал !!!
  • 301 Перо

    9 2 Отговор
    Кога е съществувала украинска държава за да бъде “възстановена” през 1918 г. Освен това Берлинския договор е един от най-неизгодните за БГ. Не можем и да се гордеем с този цар Фердинанд, който вкара БГ в национална катастрофа и си абдикира в Германия!
  • 302 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 303 Защо загинали руски войници?

    6 2 Отговор
    През Руско-турска война Русия загубила около 200 хил.на войници и офицери - убити, ранени или умрели от болести. Освен това Русия понесла големи финансови загуби (банковска криза) - около 1 милиарда рубли.Всичко това довело до икономическа криза и социално недоволство вътре в страната.

    Коментиран от #313

  • 304 Митрафонова се скара на Желязков

    4 3 Отговор
    Като как България се е освободила от руско робство?
  • 305 Цена, памет... и амнезия.

    5 4 Отговор
    Ето как се повтаря история - БГ и сега в същата компания против Русия и нищо друго не помни.Не помни каква цена заплатила Русия за да бъде БГ свободна и с тези номи братя, които не са мръзнали пръста си да спасят болгари от потурчване.
  • 306 Ами

    6 6 Отговор
    Освобождението за съжаление трае от 1918 г до 1944г ,уви
  • 307 .......

    9 5 Отговор
    Вместо да напишете нормална статия, в която да ни честитите 3-ти март, пишете "rage bait/click bait" простотии, не знам защо си губя времето с вас
  • 308 Боздуган

    5 6 Отговор
    Да е изкара си шекелите с това заглавие. Също така уби коня, слона, вола, кита и мечката с дебилизъм.
  • 309 Дзак

    4 1 Отговор
    Следващият важен момент е при Ньойския договор!
  • 310 Мухаа ха!

    8 3 Отговор
    Страшен победител,начело с Ферди лисугера.От 260 хиляди кв.км - на 111 хиляди кв.км.Можеше да бъдат и още по малко,след края на ВСВ,ако не беше Сталин,да удари по масата.Иначе,Сръбско щеше да започва около Кюстендил,а гръцко 50 км навътре...Консерваторъ,...д ва и царедворските по д г,зници,д, ва !
  • 311 Левски

    8 5 Отговор
    Който ни освободи той ще ни пороби!
  • 312 Венцииии

    7 3 Отговор
    Всички празнуваме Националния си празник на Освобождението! А някои мишки продажни като теб каквото намерят и за каквото им платят!
  • 313 Методиевич

    5 3 Отговор

    До коментар #303 от "Защо загинали руски войници?":

    Глупости! Целият руски окупационен корпус наброява общо 200 000. Загубите му са 11 500 убити и умрели от раните си! украинци, финландци, руснаци, сърби и румънци. Даже руснаците ги досрамя и махнаха от "Александър Невски" табелката, на която пишеше за измислените 200 000 убити!

    Коментиран от #327, #330

  • 314 Госあ

    7 3 Отговор
    Нищо хубаво не чака страна с такова чутовно продажно простолюдие.
  • 315 Това са пълни лъжи

    5 2 Отговор
    В първата световна война Русия участва с две армии. Бялата армия на императора която е съюзник на Германия губи войната , но Червената армия която е съюзник на Англия печели войната и взема властта в Петербург. Ленин дава независимост със Декрета за мира но от този декрет се възползват само Финландия и Полша. Останалите народи поставят началото на Съветския съюз както се нарича в последствие Руската империя. Украйна Беларус Молдова Задкавказките и Средноазиатските народи остават към Русия .
  • 316 Ха ха ха ха

    7 4 Отговор
    Днес пропагандата взема нови върхове на безграничната глупост извъртайки фактите като представя България като победител. Ами Не, никога не сме побеждавали Русия и никога няма да я победим.

    Коментиран от #318

  • 317 История

    8 3 Отговор
    На 3.03.1918 г. Царска Русия вече не съществува, а СССР още не е създаден. Този договор се подписва от В. И. Ленин. Така че "Консерваторъ", България се "освобождава" от Ленин. Толкоз с историята. Да се знае!

    Коментиран от #320, #325

  • 318 Никой не може да победи Русия

    4 5 Отговор

    До коментар #316 от "Ха ха ха ха":

    Особено в ерата на Водолея която може би започна в наши дни постепенно Русия ще си върне старата слава , а ерата на Водолея ще продължи стотици години най малко. Това е ерата на славянството защото то е под знака на водолея.
  • 319 Учител

    3 1 Отговор
    6 месеца по-късно и царство България капитулира ;)
  • 320 Но съществува Съветска Русия

    3 4 Отговор

    До коментар #317 от "История":

    Драги ми историк. Вакуум няма. Ленин дава независимост на Финландия и на Полша (Варшавската губерния , Варшавското воеводство). Това е така защото само те се възползват от декрета на Ленин за мира. Останалите народи доброволно остават в съюза на Съветите. Има и декрет за земята.
  • 321 АНТИКОМУНИ$Т

    3 1 Отговор
    ВСИЧКО ТОВА БЛАГОДАР€НИ€ НА НАЙ-ГОЛ€МИЯТ ПР€ДАТ€Л В $В€ТА-л€нин!
    който КУП€Н ОТ ГЕРМАНСКОТО РАЗУЗНАВАНЕ ПРАВИ Р€ВОЛЮЦИЯ ПО ВРЕМЕ НА ВОЙНА-ЗАБИВА НОЖ В ГЪРБА НА ОТЕЧЕСТВОТО!
    P.S.
    ADOLF БЕШЕ АБСОЛЮТНО ПРАВ ЗА мър ши т€ (€в р€и, комуни$ти, ман га ли И п€ да ли)!
  • 322 Украйна влиза в съюза на Съветите с

    4 6 Отговор
    Три области от Руската империя. Това са Киев Житомир и Чернигов. Сегашните претенции на украйна са неоснователни.
  • 323 Неподписан

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Копейкин Костя....":

    Ако Тиквата върне на първоначалното място паметника на щатските летци,ще изпълнят ли молбата му да премахнат визите за бг граждани,че май ти стяга шапката...
  • 324 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 325 Пълни глупости

    3 2 Отговор

    До коментар #317 от "История":

    Това не е вярно. Измислици и лъжи соросоидни. Сам си слагаш лайковете. Предполагам но почти е сигурно.
  • 326 9689

    2 4 Отговор
    А какво спечелихме? Нищо.

    Коментиран от #328

  • 327 160 000 са жертвите на Кавказкия фронт

    5 0 Отговор

    До коментар #313 от "Методиевич":

    Именно там са много по големите руски жертви защото турските войски са многобройни а терена е още по труден. Кавказкия фронт е част от Руско турската война 1878/79г. Санстефанския мирен договор донася свобода както на България на Балканите и оформя границите на балканските народи но и на Грузия в Кавказ.
  • 328 Без труд няма сполука

    3 0 Отговор

    До коментар #326 от "9689":

    Ти какво искаш да спечелиш на готово ли.
  • 329 Дидо

    1 1 Отговор
    Тоя консерватор да ходи да пасе коне и да прави консерви че изводите му са като на малоумен
  • 330 160 000 руски войници са загинали на

    6 1 Отговор

    До коментар #313 от "Методиевич":

    Кавказкия фронт който е част от голямата Руско турска война 1878/79 год.
    Балканския фронт е решителен за Освобождението на България понеже руските войски фактически стигат до Цариград и тогава е подписан Санстефанския мирен договор на 03.03.1879
  • 331 така, така

    6 4 Отговор
    Цялата публикация е апогей на комплексарщината ни.
    Иска им се на редакцията да подмени символизма на 3-ти март, ама не става.

    Не става, не защото Русия е замесена в осъществяването на изконната българска мечта да си имаме отново държава, не защото трябва да им благодарим, а защото това е датата, в която отбелязваме, че сме се върнали на политическата картата. Един вид светът е признал, че ни има - има ни като народ, като нация, а не като поредната етническа атракция в Турската имерия.
    Възвръщането на суверенитета е онова, което ни прави политически независими и самостоятелна държава, а не роби.
  • 332 Истината

    3 1 Отговор
    Това е истинския 3 и март.
  • 333 Слава на българската войска!

    5 1 Отговор
    Слава на героите!

    Победата е особено ценна, понеже България тогава вече е обединена и незвисима държава!
  • 334 България

    5 3 Отговор
    Е наритала

    Руските АСВАБАДИТЕЛИ .

    ХАХАХА ХАХАХА ХАХАХА

    ВЕЛИКО
  • 335 Браво

    2 1 Отговор
    Супер сме били тогава.
  • 336 Преди 1991 година

    3 4 Отговор
    З Март не е бил никакъв Празник.

    Той е само за Русорабчета
    И продажби Купейку..
  • 337 Гетлост

    2 3 Отговор
    Може ли драскача на този тъпоумен пасквил да обясни защо ако е така както пише Русия е световна сила а България колония на САЩ.

    Коментиран от #338

  • 338 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 339 Хахахахаха

    1 2 Отговор

    До коментар #290 от "Гориил":

    Верно ли бре Рубло Ииидддиот
  • 340 134

    3 1 Отговор
    Партньорите ни Румъния , Гърция и Турция да ни върнат откраднатите земи

    Нали така
  • 341 УЛЯНОВ и БРОНЩАЙН

    2 2 Отговор
    Евреите Болшевики

    Унищожиха Царска Русия.

    Сега е Кочината

    Създадена по Визията

    На Евреина ШАЛОМОВИЧ.

    100 тина Кремълски Циреи

    100 тина Олигарси

    И 140 Милиона Роби и Крепостни.
  • 342 От чужбина

    3 1 Отговор
    Много разминаване има в тази статия. Финландия, до колкото знам, е получила независимост от царска Русия. Нищо не се споменава какво се случва след това. Читателя остава с впечатлението, че сме победители в Първата Световна, а реално сме от страната на загубилите и са ни наложени огромни репарации.
  • 343 Чапай и Петка

    4 1 Отговор
    През 1918-а още няма "съветска Русия" бемисиркипрости.
  • 344 Ех, гниди,

    4 2 Отговор
    Пак искате да окензате празника! Много ли ви е страх от посолството?
  • 345 0х00х00хх0ххх

    3 0 Отговор
    Изпратиха ефрей4ето Ленин да разбие Русия.И успя.Та да си дойдем на думата-215 000 кв.м сме имали 1918 след този,както писаха в статията "многостранен" договор.Да,направо си е много странен.Е,какво имаме после от 215000 кв.м?М? 111 000 кв.м и ок 1,5 млн население изгубено.Защо ли?Защо ли са тези загуби,като се тупате ве гърдите,че Русия била на колене?След това,колко пъти бяхме на губещата страна?Затова и загубихме територия и население.Иначе се тупайте в гърдите, цъ рвуланковци!
  • 346 Гост

    4 2 Отговор
    Престанете да съчинявате фалшиви истории!
    На тази дата Съветска Русия, напрактика нова държава, късаща с миналото си и Царска Русия излиза от войната! Която не е нейна, а на Царска Русия! Всъщност войната я пемелят съюзниците на несъществуващата през 1918 г. Царска Русия!
    А капитулацията в тази война е за "победителката" България! Четете за Ньойския договор и не драскайе тук глупости в стремежа си да омаловажите, дори тотално да отхвърлите приноса на Русия за българското Освобождение!
  • 347 Простотията евроатлантическа

    7 1 Отговор
    1. През 1918 не съществува Съветска русия, това става през 1922г.
    2. Русия напуска войната година и половина преди подписването на Брест Литовския договор.
    3. В текста на Брест Литовския договор никъде не пише за капитулаци
    4. България губи тази война - ПСВ.
  • 348 Григор

    2 2 Отговор
    "3 март 1918 г.: Съветска Русия капитулира пред Царство България"
    НА 3 МАРТ ДА ПУБЛИКУВАШ ПОДОБНА ЗЛОБНА БОЗА Е ВЪРХЪТ НА ЦИНИЗМА! ИЗЛАГАТЕ СЕ! АВТОРЪТ Е ЗЛОБНО ЧОВЕЧЕ И НА ЗА ПРЪВ ПЪТ ПИШЕ ПОДОБНИ ПАСКВИЛИ, НО ДА ГО ПУБЛИКУВАШ НА ВРЪХ НАЦИОНАЛНИЯ НИ ПРАЗНИК Е КОЩУНСТВО!
  • 349 Тракиец 🇺🇦🇮🇷

    3 2 Отговор
    На болшевишката предателска безродна МЪ.РША тази новина не й харесва

    Коментиран от #352

  • 350 България и българите мразят русия

    2 4 Отговор
    Русоробските национални предатели / руски шпиони ще получат инфаркт,че руските им господари са капитулирали пред родината България!
  • 351 Това не е точно така има манипулация

    3 1 Отговор
    Русия участва с две армии. Бялата армия губи но Червената печели. Четете с разбиране и по задълбочено. Не е точно така както е написано. Ако Русия е загубила това население и територии защо е най голямата страна. Ленин дава независимост на Полша и Финландия с декрет за Мира фактически.
  • 352 Тази новина

    2 1 Отговор

    До коментар #349 от "Тракиец 🇺🇦🇮🇷":

    Не е новина защото не е верна.
  • 353 Първа национална катастрофа имаме

    3 1 Отговор
    След Първата световна война и не знам за Русия но България губи територия и е орязана от своите съседи. От всички съседни страни се стичат бежанци. Пълен провал на управлението на Фердинанд вследствие на което сина му цар Борис трети му забранява да се връща в България. Какви глупости пишете тука не мога да разбера. Вместо да гледате болшивишка Русия по добре гледайте себе си. Позор.
  • 354 Добруджанец

    0 0 Отговор
    Ееей от таз статия разбрах, че вече над 100 години Северна Добруджа била част от България. Тихомълком е станало сигурно защото нито в България, нито в Румъния са чули нещо по въпроса. А колко заплати отидоха за митничарите на Дуранкулак и Кардам...
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове