"Учебните програми в училищата са прекалено натоварени", каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на Годишната среща на Професионалната директорска общност за интеркултурно образование, която се провежда в курорта "Слънчев бряг", предаде БТА.
"Едно от предизвикателствата, свързани с качественото образование, е проблемът с учебните програми, които са прекалено пренатоварени, демотивират учениците и не са диференцирани съобразно интересите и възможностите им. Трябва да се има предвид обаче, че във всяка една образователна система промените в учебните програми и учебното съдържание не могат да станат изведнъж. Доказателство за това е, че две години комисии са обсъждали програмите на учебното съдържание и експертите не са стигнали до общо мнение - кое да отпадне и кое трябва да се добави", посочи министър Цоков.
„Двама министри преди мен не са дали ход на промените в учебното съдържание", сподели министърът.
Галин Цоков допълни: Виждате колко е сложен процесът, ние започнахме да мислим в друга посока и това бе записано и в правителствената програма.
Според министъра на образованието учебните програми трябва да бъдат по-рамкови, ориентирани към компетентности, а не само към даване и възпроизвеждане на знания. "Ориентацията към компетентности до голяма степен ще разтовари програмите от излишно съдържание", убеден е той.
Вторият основен момент е свързан с по-голяма интегралност на знания и формиране уменията на учениците. И трето, което е много важно - това е една по-голяма адаптивност на учебните програми- т.е. възможност те да се адаптират към конкретни местни училищни условия", поясни Цоков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мдаа
Коментиран от #9
22:47 24.06.2024
2 Да ама не
Коментиран от #8, #10
23:03 24.06.2024
3 Нима?
23:06 24.06.2024
4 Мда
Добър ученик с подготовка единствено в училище, може да влезе само в Пернишкият университет (да ме прощават).
Иначе новината е невероятна, някой в система ОбразУвание - прозря, нещо.
23:29 24.06.2024
5 Циник
23:40 24.06.2024
6 Хопър
23:51 24.06.2024
7 Дааа
23:52 24.06.2024
8 Пончо
До коментар #2 от "Да ама не":
Ти явно си гений.Я отвори някой учебник първо!23:55 24.06.2024
9 Байк Майк
До коментар #1 от "Мдаа":
Малко е вероятно. То и ние не се скъсвахме от учене ама те пък ептен!23:56 24.06.2024
10 ежко
До коментар #2 от "Да ама не":
Прав си.Не е претоварена, проблема е другаде.Учебниците се пишат от хора по такъв начин,че авторите да се покажат по-по-най пред ръководителите си,а не на достъпен език за обучаващите се.Което ги прави негодни като учебници и започват да заприличват на научни трудове.Много терминология, която не може да се усвои от учениците,а и е безинтересна за тях.Прочетох урока по физика за електромегнетизма и добре,че знаех за какво става дума,защото ако не знаех и четях материала за пръв път, никога нямаше да разбера за какво иде реч!
Та, пишете учебници, достъпни за неподготвени умове!Там е заровено кучето, а МОН с цялата си "умнота" не може да се справи със ситуацията!Особенно часта с точните науки!Почти съм сигурен,че ако МОН се закрие и се вземат едни стари 40 годишни програми, то състоянието ще се подобри значително.
00:10 25.06.2024
11 Доктор
00:49 25.06.2024
12 Да сте видяли
09:51 25.06.2024